Cillessen heeft zin in Amsterdams avontuur
Auteur: door Danny van den Broek | zondag 28 augustus 2011 | 18:19 | Laatst bijgewerkt op: maandag 29 augustus 2011 | 07:58
Jasper Cillessen met de stadionlampen van De Goffert op de achtergrond.
foto Broer van den Boom
NIJMEGEN - Jasper Cillessen kijkt uit naar nieuwe avontuur bij Ajax. "Dat is toch de top van Nederland!" Maar er wacht nog een concurrentiestrijd met Kenneth Vermeer. "Die stond vrijdag tegen Vitesse trouwens verschrikkelijk goed te keepen, zeg. Ik reken op een goede samenwerking, zodat we elkaar naar een hoger plan tillen. En de beste speelt."
Vrijdag om kwart over vier hoorde de doelman van zijn zaakwaarnemer dat NEC hem verkocht had aan Ajax. Drie minuten later kreeg hij zijn trainer aan de lijn. "Alex Pastoor feliciteerde me. En zei daarna dat ik niet meer bij de selectie zat. Dat was part of the deal. Klinkt gek, maar ergens baalde ik. Die laatste wedstrijd tegen Heracles wilde ik dolgraag spelen. Ik was er klaar voor. Topfit. Het koppie was leeg."
Zijn broer Thomas heeft dinsdag 27 september al vrij genomen. "Speelt Ajax uit tegen Real Madrid in de Champions League. Een jaar geleden wees ik naar de lampen van De Goffert. Daar wilde ik spelen. En nu sta ik over vijf weken in Bernabeu voor ruim 80.000 toeschouwers. Het gaat snel, hè."
Lees het complete interview met Jasper Cillessen in De Gelderlander van maandag 29 augustus.
Bekijk hier het interview van Cillessen met de NOS:
Heeeel veel succes, Jasper!