Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door joey » wo aug 31, 2011 4:44 pm

Ik ook, Arthur.

Bulykin zal optie 3 of 4 zijn geweest. Normaal gesproken was de transfersom voor EH in een nieuwe spits gestoken.

Ik ben ook niet kapot van Bulykin. Maar hij is in elk geval fit, i.t.t. tot Kung Fu Panda van vorig jaar (waar zit hij trouwens????).
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 31, 2011 4:50 pm

Arthur schreef:
Zlatan Son of God schreef:Wanbeleid! Haal gewoon een topspits erbij. Laat 2 toppers maar strijden om die ene plek. Dat zorgt voor scherpte onderling en voor zekerheid als er een geblesseerd is. Een coach moet lastige keuzes kunnen maken in plaats dat de tekening al bijna helemaal is in gekleurd.
Dat vind ik niet realistisch. We moeten op de centen blijven letten bij Ajax, dus het zou een slechte zaak zijn om een topper op de bank te zetten.
Sommige posities moet je gewoon sterk bezet hebben.. Ajax moet op zijn centen letten met het aantrekken van domme of onnodig dure krachten!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo aug 31, 2011 5:30 pm

Nou... als je het hier mee moet doen, denk ik dat over het hele seizoen gezien PSV en Twente een betere selectie hebben.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo aug 31, 2011 5:57 pm

Zlatan Son of God schreef:
Arthur schreef:
Zlatan Son of God schreef:Wanbeleid! Haal gewoon een topspits erbij. Laat 2 toppers maar strijden om die ene plek. Dat zorgt voor scherpte onderling en voor zekerheid als er een geblesseerd is. Een coach moet lastige keuzes kunnen maken in plaats dat de tekening al bijna helemaal is in gekleurd.
Dat vind ik niet realistisch. We moeten op de centen blijven letten bij Ajax, dus het zou een slechte zaak zijn om een topper op de bank te zetten.
Sommige posities moet je gewoon sterk bezet hebben.. Ajax moet op zijn centen letten met het aantrekken van domme of onnodig dure krachten!!
Voor wie zou die Matavs trouwens dan op de bank hebben moeten komen?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 31, 2011 8:54 pm

Ohja jullie leven nog in de gedachten dat er naast een eerste spits alleen een kandidaat voor op de bank gehaald moet worden. Laat Sigthorson maar knokken met bijvoorbeeld een Matavz voor een plek in de spits.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 31, 2011 9:03 pm

Dan heb je dus altijd een aankoop van een paar miljoen op de bank?

1. Dat geld kan Ajax beter uitgeven aan een versterking voor een andere positie.
2. Wat nou als ze door een gebrek aan vertrouwen (ze weten dat ze op ieder moment gewisseld kunnen worden, de trainer weet ook dat hij een goed alternatief heeft) allebei niet in vorm zijn.
3. Dat geld heeft Ajax denk ik niet eens. Alleen als El Ham, Cvita, Assaiti enz verkocht zouden worden.
4. Misschien hebben ze vertrouwen in Castillion en hopen ze dat hij dit jaar sprongen maakt bij RKC en willen ze, ook gezien punt 3, een goedkoper alternatief.
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 31, 2011 9:12 pm

Rishi schreef:Dan heb je dus altijd een aankoop van een paar miljoen op de bank?

1. Dat geld kan Ajax beter uitgeven aan een versterking voor een andere positie.
2. Wat nou als ze door een gebrek aan vertrouwen (ze weten dat ze op ieder moment gewisseld kunnen worden, de trainer weet ook dat hij een goed alternatief heeft) allebei niet in vorm zijn.
3. Dat geld heeft Ajax denk ik niet eens. Alleen als El Ham, Cvita, Assaiti enz verkocht zouden worden.
4. Misschien hebben ze vertrouwen in Castillion en hopen ze dat hij dit jaar sprongen maakt bij RKC en willen ze, ook gezien punt 3, een goedkoper alternatief.

Dat geld heeft de laatste jaren altijd al op de bank gezeten door miskopen. Dus dat gaat niet op. Je wil kwaliteit in de selectie in plaats van prut.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2011 9:21 pm

Ajax kan het zich niet veroorloven om veel grote investeringen te doen. Niet in tribuneklanten maar ook niet in dubbele bezetting van posities. We moeten kieskeurig zijn.

Wat mij betreft is voor Ajax de ideale situatie dat we een uitstekende eerste keuze hebben die er gewoon staat. Daarachter zie ik dan graag een jonge en talentvolle speler die zijn minuten kan pakken en zo uiteindelijk kan doorgroeien naar de basis. Als die jonge speler (in dit geval Castillion) er in de ogen van de trainer niet klaar voor is moet je kijken of je iets kan doen. Schuiven binnen je selectie (De Jong in de spits) of een alternatieve oplossing van buitenaf zoals nu is gedaan.

Ik ben niet direct een grote voorstander van de komst van Bulykin omdat hij eigenlijk maar één goed seizoen heeft afgeleverd. Wat mij betreft waren we door gegaan met Siem de Jong als backup. Maar ik vind dit wel een betere oplossing dan nog een keer stevig de portemonnee te trekken voor iemand als Matavz. Dan zou je twee spelers voor één positie halen tegen een investering van meer dan 10 miljoen euro. Dat is niet handig.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 31, 2011 9:24 pm

Bron: vi.nl
Kelder laat weten dat Excelsior vanavond geen spelers meer zal contracteren.
Dat maakt het direct een stuk rustiger op de transfermarkt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 31, 2011 9:30 pm

Marillion schreef:Wat mij betreft waren we door gegaan met Siem de Jong als backup.
Wat mij betreft ook. De Dominee noemde het al en ik vrees hetzelfde met deze aankoop: Frank heeft kennelijk met Siem andere plannen. Dat hij doorgaat met hem als basisklant op de rechtshalfplek. Waar Siem de kwaliteiten niet voor heeft en volgens mij ook nooit zal krijgen. En waardoor er vermoedelijk voorlopig niet wordt ingegrepen in de middenlinie van Ajax. Dat is eigenlijk het meest frustrerende voor mij bij de aankoop van Bulykin.

Rednose

Bericht door Rednose » wo aug 31, 2011 10:39 pm

Nog frustrerender is dat de seconden wegtikken en El H niet verkocht is.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 31, 2011 10:44 pm

Ach, we moeten er niet meer van maken dan het is. Ook met EH op de loonlijst gaat Ajax niet failliet.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo aug 31, 2011 10:45 pm

Zuidema schreef:
Marillion schreef:Wat mij betreft waren we door gegaan met Siem de Jong als backup.
Wat mij betreft ook. De Dominee noemde het al en ik vrees hetzelfde met deze aankoop: Frank heeft kennelijk met Siem andere plannen. Dat hij doorgaat met hem als basisklant op de rechtshalfplek. Waar Siem de kwaliteiten niet voor heeft en volgens mij ook nooit zal krijgen. En waardoor er vermoedelijk voorlopig niet wordt ingegrepen in de middenlinie van Ajax. Dat is eigenlijk het meest frustrerende voor mij bij de aankoop van Bulykin.
Maar dat was al een tijdje duidelijk. Sigthorsson wordt al een poosje vroegtijdig naar de kant gehaald, maar nimmer kwam Siem de Jong in de aanval te spelen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 31, 2011 10:47 pm

Wat mij betreft zetten ze dan El Ham op een speciaal individueel trainingstraject om hem optimaal in conditie te houden. Met dagelijks heel veel hersteltrainingen à la Bobby Haarms. En stel hem dan ook maar op als voorstopper op die regenachtige maandag- en dinsdagavonden voor anderhalve paardekop. Eens kijken of hij het dan nog steeds zo leuk vindt bij het tweede van Ajax.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo aug 31, 2011 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 31, 2011 10:47 pm

D_skilled schreef:
Zuidema schreef:
Maar dat was al een tijdje duidelijk. Sigthorsson wordt al een poosje vroegtijdig naar de kant gehaald, maar nimmer kwam Siem de Jong in de aanval te spelen.
Tegen Vitesse wel hoor.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do sep 01, 2011 7:44 am

oké het is nu 1 september de transfers zijn van de baan en we kunnen nu tot aan de winterstop genieten van het voetbal, incl. onze Russische vriend .

Zullen we deze topic maar ff laten rusten? PLEASE
Weer op zoek naar een Interim coach..

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 01, 2011 8:00 am

Heerlijk, niemand weg na Steek en de Zeeuw
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 01, 2011 8:02 am

We hebben door goed pokeren EH en Aissati weten te behouden! :hypocrite.gif: :666.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » do sep 01, 2011 9:16 am

:icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » do sep 01, 2011 11:11 am

Rusland is toch nog transfer open ?.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 01, 2011 11:17 am

5 dagen.
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » do sep 01, 2011 11:20 am

Rusland schijnt toch gesloten te zijn, Turkije nog wel 5 dagen.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 01, 2011 4:32 pm

banjavi schreef:Nou... als je het hier mee moet doen, denk ik dat over het hele seizoen gezien PSV en Twente een betere selectie hebben.
Echt? Ajax heeft de beste spits (Sig) en middenvelder (Janssen) van de nederlandse velden gehaald. En met Bulykin en Boerrigter een flinke dosis scorend vermogen. Ik vind Ajax duidelijk beter bezet dan vorig seizoen.

En Ajax is wel effe wat voordeliger uit dan psv. Die nieuwe rijken smijten met geld. :smallgrin.gif:

Ik zie Ajax als titelkandidaat numero uno na het vertrek van Ruiz bij Twente. psv heeft nog altijd een defensie van papier maché.
joey schreef: Bulykin zal optie 3 of 4 zijn geweest. Normaal gesproken was de transfersom voor EH in een nieuwe spits gestoken.
Pcs. Op de rommelmarkt van 31/8 zijn de A-merken al vergeven.

Zie psv: wilde Sigthórsson, toen EH en haalt nu 3e keus Matavz last minute.

Bij Ajax zal Bulykin ook niet eerste keus zijn geweest.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 01, 2011 4:44 pm

wimpey schreef:Echt? Ajax heeft de beste spits (Sig) en middenvelder (Janssen) van de nederlandse velden gehaald. En met Bulykin en Boerrigter een flinke dosis scorend vermogen. Ik vind Ajax duidelijk beter bezet dan vorig seizoen.
Sig vind ik niet beter dan Matavz, waarbij Matavz het 'al' 2 seizoen laat zien en Sig ruim een half seizoen. Beide spitsen vind ik overigens erg goed.
Janssen speelde vorig seizoen niet altijd even geweldig, maar het was ontzettend knap dat hij vaak wel beslissend was. Op de belangrijke momenten stond hij er. Tot nu toe vind ik hem bij Ajax echter tegenvallen, wat voornamelijk te maken zal hebben met zijn nieuwe positie. Ik vind het onbegrijpelijk van De Boer dat hij Janssen als verdedigende middenvelder gebruikt, daar komen zijn pluspunten namelijk minder uit de verf en vallen zijn minpunten extra op. Erg vreemd, dus ik moet nog afwachten of hij zo belangrijk gaat zijn voor Ajax als hij was bij Twente.
Boerrigter vind ik een uitstekende aankoop.
Bulykin is afwachten, hij draaide een goed seizoen bij Ado maar dat was ook pas zijn eerste goede seizoen. Opvallend voor een 30 plusser. Maar geen verkeerde invaller denk ik.
Ik zie Ajax als titelkandidaat numero uno na het vertrek van Ruiz bij Twente. psv heeft nog altijd een defensie van papier maché.
Ik vind de verdediging bij zowel Ajax als Twente als PSV niet geweldig.
Ajax heeft echter het voordeel dat het team meer ingespeeld is en dat Vertonghen is gebleven, hij is erg belangrijk en hij maakt de verdediging een stuk sterker. Ajax vind ik verdedigend het minst zwak zogezegd.
Laatst gewijzigd door Baseman op do sep 01, 2011 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 01, 2011 4:51 pm

Baseman schreef: Sig vind ik niet beter dan Matavz, waarbij Matavz het 'al' 2 seizoen laat zien en Sig ruim een half seizoen. Beide spitsen vind ik overigens erg goed.
Bij psv hadden ze liever Sig en EH dan Matavz. Ik vind Matavz een goede spits, maar Sig beter. Sig heeft fysiek meer, betere kopper, beter aanspeelpunt. Matavz is sneller en speelt graag op randje buitenspel. Iets meer counterspeler.

Ik vind Ajax beter dan psv. Ik vind Ajax ook beter dan vorig seizoen. Bij psv is het al 3 seizoenen prut. En desondanks is de defensie maar marginaal versterkt. Dus ik zie psv dit seizoen weer gewoon 3e worden.

M.i. bouw je een elftal van achteruit op. psv is voorin begonnen, heeft daar vele miljoenen ingepompt. En aan de achterhoede / balans / organisatie onvoldoende aandacht geschonken.

Plaats reactie