De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

LucaS

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma aug 29, 2011 9:09 pm

Nou dat. Dat Blind het geweldig doet in zijn rol en dat hij dat blijft doen. En dat de 6 ton voor Blind bij zijn weten flauwekul is, net als de 5 ton voor Jonk en bergkamp. Cruijff gaat zich wat vaker laten zien en komt af en toe naar Amsterdam. En ten Have is een geweldige vent met gevoel voor humor.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 29, 2011 10:14 pm

Scholletje zwemt met de stroom mee, hè? :smallgrin.gif:

Ik begrijp dat Molenaar positief is over de ontwikkelingen bij Ajax. Mooi zo.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 30, 2011 5:42 am

Zo kan je het ook zeggen, je kan ook zeggen dat hij weer eens fantastisch werk voor de club verricht.

Boeve en Ophof zijn ook erg optimistisch!

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 30, 2011 8:14 am

We zullen zien of Blind nog een nieuw contract krijgt.

Grappig dat je opeens veel waarde hecht aan het oordeel van Molenaar.

Maar belangrijker: Ten Have en de zijnen lijken grip op de zaak te krijgen. Een hele prestatie.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 30, 2011 8:31 am

Ik vind Mollenaar een gladjanus, maar gisteren maakte hij een goede indruk. Rustig uiteenzettend en Genee op tijd terugfluitend.

Het positieve is dat er eindelijk rust lijkt te komen. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 30, 2011 8:35 am

joey schreef:We zullen zien of Blind nog een nieuw contract krijgt.

Grappig dat je opeens veel waarde hecht aan het oordeel van Molenaar.

Maar belangrijker: Ten Have en de zijnen lijken grip op de zaak te krijgen. Een hele prestatie.
Het is niet zo dat ik feiten per definitie onjuist vind als een gladjakker als Molenaar er mee komt. Ik denk dat als Molenaar zegt dat men erg tevreden is over Blind, dat dat klopt. Net als ik geloof dat men erg tevreden is over Bergkamp. Ik kan het natuurlijk, voor zover ik dat kan beoordelen, met sommige observaties oneens zijn.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 30, 2011 9:29 am

Van Halst kondigt vertrek bij Twente aan
Laatste update: 30 augustus 2011 10:27 info .AMSTERDAM - Jan van Halst vertrekt per 1 december bij FC Twente. De Manager Algemene Zaken geeft aan er voor zichzelf niet zeker van te zijn nog lang in Enschede te willen werken, en het voor de club daarom beter te vinden als iemand anders zijn taken overneemt.

Foto: ANP "De club staat voor een nieuwe ambitieuze periode. Als je er van tevoren niet zeker van bent of je deze periode tot het einde toe af zult maken, moet je een en ander in het belang van de club tijdig aangeven, zodat de organisatie daarop in kan spelen", zegt Van Halst op de clubsite.

De oud-speler van de club gaat de komende weken gebruiken om zijn werkzaamheden over te dragen aan zijn opvolger. Over zijn eigen toekomst gaat hij in deze periode ook nadenken.

Voorzitter Joop Munsterman betreurt het aanstaande vertrek van Van Halst. "Maar we respecteren zijn beslissing. Mede dankzij zijn komst in 2003 is FC Twente op het niveau beland waar ze zich momenteel bevindt. Persoonlijk zal ik hem zeker gaan missen."

Van Halst trad in 2003 in dienst van FC Twente op de commerciële afdeling. Drie jaar later kreeg hij een managementsfunctie op dezelfde afdeling. Vanaf juni 2010 is hij werkzaam in zijn huidige functie.

nu
Zou het?

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 30, 2011 9:30 am

LucaS schreef:Het is niet zo dat ik feiten per definitie onjuist vind als een gladjakker als Molenaar er mee komt. Ik denk dat als Molenaar zegt dat men erg tevreden is over Blind, dat dat klopt.
Natuurlijk denk je dat, haha.

Molenaar is niet mediageniek, dat probleem heeft hij. Kan hij ook niet helpen. Hij lijkt mij een van de intelligentere mensen binnen Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 30, 2011 10:02 am

Inderdaad, ik denk namelijk dat Molenaar prima geinformeerd is. Dus als hij zegt dat Blind er goed op staat op het moment, dan is dat zo. Feiten zijn natuurlijk niet afhankelijk van de sympathie, of gebrek eraan, voor de boodschapper.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di aug 30, 2011 10:12 am

Peter schreef:
Van Halst kondigt vertrek bij Twente aan
Laatste update: 30 augustus 2011 10:27 info .AMSTERDAM - Jan van Halst vertrekt per 1 december bij FC Twente. De Manager Algemene Zaken geeft aan er voor zichzelf niet zeker van te zijn nog lang in Enschede te willen werken, en het voor de club daarom beter te vinden als iemand anders zijn taken overneemt.

Foto: ANP "De club staat voor een nieuwe ambitieuze periode. Als je er van tevoren niet zeker van bent of je deze periode tot het einde toe af zult maken, moet je een en ander in het belang van de club tijdig aangeven, zodat de organisatie daarop in kan spelen", zegt Van Halst op de clubsite.

De oud-speler van de club gaat de komende weken gebruiken om zijn werkzaamheden over te dragen aan zijn opvolger. Over zijn eigen toekomst gaat hij in deze periode ook nadenken.

Voorzitter Joop Munsterman betreurt het aanstaande vertrek van Van Halst. "Maar we respecteren zijn beslissing. Mede dankzij zijn komst in 2003 is FC Twente op het niveau beland waar ze zich momenteel bevindt. Persoonlijk zal ik hem zeker gaan missen."

Van Halst trad in 2003 in dienst van FC Twente op de commerciële afdeling. Drie jaar later kreeg hij een managementsfunctie op dezelfde afdeling. Vanaf juni 2010 is hij werkzaam in zijn huidige functie.

nu
Zou het?
Opvallend.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Le T.

Bericht door Le T. » di aug 30, 2011 11:01 am

joey schreef:
LucaS schreef:Het is niet zo dat ik feiten per definitie onjuist vind als een gladjakker als Molenaar er mee komt. Ik denk dat als Molenaar zegt dat men erg tevreden is over Blind, dat dat klopt.
Natuurlijk denk je dat, haha.

Molenaar is niet mediageniek, dat probleem heeft hij. Kan hij ook niet helpen.
Wat hij wel kan helpen is zijn valse geglibber, als dat doorgeprikt wordt is dat inderdaad niet mediageniek.
Hij lijkt mij een van de intelligentere mensen binnen Ajax.
Dat lijkt me dan ook een probleem van Ajax.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 30, 2011 11:19 am

LucaS schreef:Inderdaad, ik denk namelijk dat Molenaar prima geinformeerd is. Dus als hij zegt dat Blind er goed op staat op het moment, dan is dat zo. Feiten zijn natuurlijk niet afhankelijk van de sympathie, of gebrek eraan, voor de boodschapper.

Het is geen feit, maar de mening van Molenaar. Misschien denken anderen er heel anders over.

Blijft Blind of niet? En tegen welke voorwaarden kan hij blijven, als dat zo is? Ik neem aan dat de nieuwe RVC zijn hand- en spandiensten niet gaat belonen met zes ton per jaar.

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2011 4:25 pm

Hier: http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/ ... kamp.dhtml

moet wat aan gedaan worden.

Scholletje - 0.0 eindverantwoordelijkheid - strijkt 6 ton op. Meer dan Bergkamp en Jonk tezamen.

Belachelijk, een overblijfsel uit de tijd van MvB, toen iemand als Sno meer dan een miljoen per jaar ging pakken. Het equivalent van Sno op bestuurlijk niveau pakt dus nog altijd 6 ton. Contract af laten lopen en niet verlengen.

Le T.

Bericht door Le T. » di aug 30, 2011 4:56 pm

Lul er maar weer omheen. De mislukkeling van Volendam krijgt dankzij het mes in de rug van zijn leidinggevenden nu 3 ton per jaar terwijl zijn vee beter gekwalificeerde voorganger het voor veel minder deed. Zo loont het natuurlijk wel lekker, meedoen aan zo'n coup, als je salaris verdrievoudigt.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 30, 2011 5:13 pm

Blind krijgt geen 6 ton. Bron: Molenaar. Maar goed, dat kan een mening zijn, net als de mening dat binnen Ajax breed tevredenheid over Blind in zijn huidige functioneren bestaat,

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 30, 2011 5:18 pm

Bij mijn weten heeft JOR 'gewoon' een trainersdiploma, net als Bergkamp bijvoorbeeld. Er bestaat geen specifieke opleiding voor opleiders.

We zullen zien hoe Bergkamp en Jonk het gaan doen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 30, 2011 5:24 pm

Misschien krijgt Blind wel 7 ton.

Olde Riekerink was een mislukte trainer, dus zo gekwalificeerd was hij niet.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 30, 2011 5:30 pm

Dan is er toch nog hoop voor bergkamp!
Tja, grappig dat iedereen die het, blijkbaar, niet heeft gezien toch een mening heeft over de woorden van molenaar. Het was duidelijk uit de woorden en mimiek van molenaar dat Blind minder verdient dan 6 ton, en niet meer.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 30, 2011 5:39 pm

Weet Molenaar überhaupt hoeveel Blind verdient? Of slaat hij er een slag naar? :confused.gif:

Het zou echt ongelooflijk zijn als Blind zes ton verdiende, maar bij Ajax is niets onmogelijk. :blush.gif:

JOR is een vriendje van Adriaanse, zo is hij binnengekomen bij Ajax. Hij is ongeveer even goed opgeleid als Peter Boeve. JOR en Boeve zijn allebei ook assistent van Adriaanse geweest.

Le T.

Bericht door Le T. » di aug 30, 2011 5:45 pm

joey schreef:Bij mijn weten heeft JOR 'gewoon' een trainersdiploma, net als Bergkamp bijvoorbeeld. Er bestaat geen specifieke opleiding voor opleiders.
Jan Olde Riekerink bleef actief in het voetbal en in 1995 werd hij jeugdtrainer bij AFC Ajax. Hij bleef tot 2002 in de functie van jeugdtrainer, assistent-trainer en coach van Jong Ajax actief bij de club. Na een aantal jaar bij respectievelijk AA Gent, FC Emmen, FC Porto en Metallurg Donetsk keerde hij in 2007 terug in Amsterdam als hoofd van de jeugdopleiding. Hij volgde daarmee John van den Brom op. Olde Riekerink was bij Ajax assistent van Jan Wouters en in Portugal en Oekraïne assistent van Co Adriaanse. Hij heeft een contract tot 2013 als hoofd jeugdopleiding bij Ajax[1] Dit contract zal per 1 juli 2011 beëindigd worden[2]
Dan heb je aanzienlijk meer relevante werkervaring dan als mislukt TD van Volendam en een paar jaar spitsentrainer, en dat zonder dat daar een coup en vriendjespolitiek voor nodig was, en ben je dus meer waard. Voor Jonk zou dus een dikke ton al heel redelijk zijn, maar hij wordt voor zijn verraad beloont met het drievoudige. Hij profiteert dus lekker van Ajax en steunde de fluwelen revolutie (hoewel fluweel? Is dat niet wat armoedig? Brokaat of Hermelijnen revolutie misschien?) voor eigen gewin. Dan ben je gewoon een klootzak die geen reet om Ajax geeft en moet je je gaan schamen.
We zullen zien hoe Bergkamp en Jonk het gaan doen.
Ja? Waar gaan we dat aan zien dan? Hij komt zo goed over in voetbalouwehoerprogramma's en wat heeft hij toch een uitstraling blablabla. Alsof wij hem ergens op af kunnen rekenen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 30, 2011 6:00 pm

Die CV van JOR stelt niet zoveel voor. Iemand als Gerard van der Lem heeft een heel wat betere CV. En dat is toch geen hoogvlieger. JOR heeft alles te danken aan Adriaanse.

Maar mij zegt die CV niet veel. Iemand kan een toptrainer zijn maar een slechte opleider. Of een matige trainer en een goede opleider. Een matige trainer en een slechte opleider is ook mogelijk ,daar is JOR een voorbeeld van.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 30, 2011 6:26 pm

Gelukkig weten we van Jonk en Bergkamp dat het prima opleiders zijn.
Molenaar weet behoorlijk veel ja, hij belt zelf in de vakantie regelmatig met 'Johan'. Ondanks dat die geen mobiel heeft!

999

Bericht door 999 » di aug 30, 2011 6:57 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 31, 2011 10:05 pm

Grappig al die topvoetballers die door Cruijff bij Ajax individuele trainingen komen geven, compleet in tegenstelling tot de vorige directie;
VI schreef:Ajax had Stam al geruime tijd op het ook als individuele trainer van verdedigers. "Vorig jaar heeft Ajax mij al gepolst of ik een trainersfunctie wilde vervullen."

Luciano

Bericht door Luciano » do sep 01, 2011 4:34 pm

wimpey schreef:Hier: http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/ ... kamp.dhtml

moet wat aan gedaan worden.

Scholletje - 0.0 eindverantwoordelijkheid - strijkt 6 ton op. Meer dan Bergkamp en Jonk tezamen.

Belachelijk, een overblijfsel uit de tijd van MvB, toen iemand als Sno meer dan een miljoen per jaar ging pakken. Het equivalent van Sno op bestuurlijk niveau pakt dus nog altijd 6 ton. Contract af laten lopen en niet verlengen.
Jeetje mina, welk onbenul geeft iemand met zo'n dramatisch CV als Blind dergelijke bedragen... :excited.gif:

Plaats reactie