Kenneth Vermeer
Moderator: mods
Re: Kenneth Vermeer
Hebben jullie wel 6 miljoen over voor een eerste keeper? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Onzin inderdaad, het staat ook helemaal niet op die site.D_skilled schreef:Lijkt me duimzuigerij. Er wordt nergens gerept over een blessure van Vermeer.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Gelukkig!
Was oud bericht...zal jullie proberen in vervolg niet meer zo te laten schrikken.
En mezelf ook...
Was oud bericht...zal jullie proberen in vervolg niet meer zo te laten schrikken.
En mezelf ook...

Ik rekende NEC al rijk.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Zou 't wel zo positief zijn Jasper direct voor de leeuwen te gooien?
Ik hoop toch echt dat het niet doorgaat, Jasper is niet goed genoeg en zal Kenneth alleen maar onnodig nerveus maken. Haal gewoon Gentenaar als 2e man!
Of kunnen we voor 31 augustus niet gewoon Stekelenburg terugkopen van Roma? Wat moet hij daar nou een jaar doen zonder Europees voetbal terwijl hij bij ons kan schitteren in de Champions League. Maarten maakt het verschil tussen boven of onder Ol. Lyon eindigen.
Of kunnen we voor 31 augustus niet gewoon Stekelenburg terugkopen van Roma? Wat moet hij daar nou een jaar doen zonder Europees voetbal terwijl hij bij ons kan schitteren in de Champions League. Maarten maakt het verschil tussen boven of onder Ol. Lyon eindigen.
Je loopt behoorlijk achter, het IS al rond.
He kut dat zijn de vervelende gevolgen van een heel weekend zuipen... 
Waardeloze aankoop zeg, onzekere keeper met een slechte uitstraling die Cilessen. Wanneer die jongen een paar woorden voor de camera uitspreekt schrik je je echt rot.

Waardeloze aankoop zeg, onzekere keeper met een slechte uitstraling die Cilessen. Wanneer die jongen een paar woorden voor de camera uitspreekt schrik je je echt rot.
Lol, Als FdB gaat kiezen voor Cillessen ( Waarop dat dan gebaseerd weet niemand ) dan gaat Vermeer natuurlijk proberen om in de winterstop weg te komen ( en dan niet in de verhuur lijkt me ) kan men nog weer wat centje neertikken voor een tweede doelman ..
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
This!Demosthenes schreef:Die Cillissen ken ik niet, Vermeer wel (in 2000 voor het eerst als keeper gezien) en hij is geen keeper die Ajax kampioen zal maken, te onrustig, te klein, te ongecontroleerd zijn uittrappen.

YNWA
Te ongecontroleerd zijn uittrappen ?.Vermeer zoekt veel meer dan Stekelenburg juist de vrije man in de achterhoede voor de opbouw ..
Blij met de punten ...
-
Onder F. de Boer wordt meer van achteruit gevoetbald, Stekelenburg onder Jol moest, denk ik, "alle ballen op Suarez" geven, die zoekt het wel uit. Ik neem aan dat de keepers de opdracht van hun trainer uitvoeren.999 schreef:Te ongecontroleerd zijn uittrappen ?.Vermeer zoekt veel meer dan Stekelenburg juist de vrije man in de achterhoede voor de opbouw ..
Ik vind Vermeer onrustig, bijna iedere wedstrijd komt een bal in de voeten van een tegenstander, ik meen Aissaidi die er niets mee kon en tegen Twente waar die kans voor Berghuis uit voortkwam, de rode kaart voor hem en geen strafschop. Dat begon met zo'n verkeerde uittrap.Tegen Heerenveen kan hij zich dat permitteren, maar ik denk dat Ajax hogerop wil en dan moet Ajax verzekerd zijn van een betrouwbare keeper.
Ik hoop bijvoorbeeld ook dat als er een voorzet in het doelgebied komt, zoals tegen de Graafschap uit, een keeper van Ajax eruit komt. Ik ken die Cillissen niet, maar ik hoop dat hij dat wel doet (Is trouwens een probleem voor meer Ajaxkeepers, Sergio Padt was er in de jeugd ook niet sterk in, Warner Hahn kan het nog steeds niet en beiden hebben wel de ideale lengte voor een keeper) Wat Stekelenburg betreft, er zit voor hem op dat punt ook verbetering in, hoop ik, hoe goed hij ook is.
Het derde punt waardoor ik twijfel aan Vermeer heeft met zijn lengte te maken (kan hij niets aan doen) Vorig seizoen tegen Twente bleek Janssen twee keer met een geplaatst schot Vermeer te passeren, Ruiz deed dat dit seizoen. Vermeer zal door zijn geringere lengte één of twee stappen verder naar voren staan, ook al omdat hij alert moet zijn op steekpasses, maar dan is een keeper kwetsbaar als een technisch begaafde speler dat ziet (Geldt niet alleen voor Vermeer, ik vind veel keepers ver voor hun doel staan, baak te ver)
Zijn reflexen zijn goed, maar beter zou zijn als het niet zo ver zou komen, dat ligt uiteraard niet alleen aan hem.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Tja, het is een heel verhaal, waarvan een gedeelte zwaar overdreven is en een punt is dat een beetje het minpuntje van Vermeer kan zijn en dat is zijn lengte.Overgens zijn er tegenwoordig maar weinig keepers die uitkomen, en dan hebben we het over echt uitkomen.Vooralsnog heeft ie een grote rol gespeeld in het kampioenschap van AJAX vorig seizoen, daarbij die Cillessen is net 5 CM groter ...Demosthenes schreef:Onder F. de Boer wordt meer van achteruit gevoetbald, Stekelenburg onder Jol moest, denk ik, "alle ballen op Suarez" geven, die zoekt het wel uit. Ik neem aan dat de keepers de opdracht van hun trainer uitvoeren.999 schreef:Te ongecontroleerd zijn uittrappen ?.Vermeer zoekt veel meer dan Stekelenburg juist de vrije man in de achterhoede voor de opbouw ..
Ik vind Vermeer onrustig, bijna iedere wedstrijd komt een bal in de voeten van een tegenstander, ik meen Aissaidi die er niets mee kon en tegen Twente waar die kans voor Berghuis uit voortkwam, de rode kaart voor hem en geen strafschop. Dat begon met zo'n verkeerde uittrap.Tegen Heerenveen kan hij zich dat permitteren, maar ik denk dat Ajax hogerop wil en dan moet Ajax verzekerd zijn van een betrouwbare keeper.
Ik hoop bijvoorbeeld ook dat als er een voorzet in het doelgebied komt, zoals tegen de Graafschap uit, een keeper van Ajax eruit komt. Ik ken die Cillissen niet, maar ik hoop dat hij dat wel doet (Is trouwens een probleem voor meer Ajaxkeepers, Sergio Padt was er in de jeugd ook niet sterk in, Warner Hahn kan het nog steeds niet en beiden hebben wel de ideale lengte voor een keeper) Wat Stekelenburg betreft, er zit voor hem op dat punt ook verbetering in, hoop ik, hoe goed hij ook is.
Het derde punt waardoor ik twijfel aan Vermeer heeft met zijn lengte te maken (kan hij niets aan doen) Vorig seizoen tegen Twente bleek Janssen twee keer met een geplaatst schot Vermeer te passeren, Ruiz deed dat dit seizoen. Vermeer zal door zijn geringere lengte één of twee stappen verder naar voren staan, ook al omdat hij alert moet zijn op steekpasses, maar dan is een keeper kwetsbaar als een technisch begaafde speler dat ziet (Geldt niet alleen voor Vermeer, ik vind veel keepers ver voor hun doel staan, baak te ver)
Zijn reflexen zijn goed, maar beter zou zijn als het niet zo ver zou komen, dat ligt uiteraard niet alleen aan hem.
Blij met de punten ...
-
De lengte van Vermeer kan niet overdreven worden, dat staat vast, m.a.w. ik concludeer dat je hem niet onrustig vindt en wel goed bij hoge ballen in het doelgebied?Tja, het is een heel verhaal, waarvan een gedeelte zwaar overdreven
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Vermeer heeft fantastische reflexen. Wat dat betreft - op de lijn - is ie m.i. zéér goed. Qua uitstraling en leidinggevend een stuk minder. Bij hoge ballen kwetsbaar. Voetballend behoorlijk, met mindere momenten.
Ajax is in 2002 met Fred Grim en in 2004 met Bogdan Lobont kampioen geworden. Dan kun je met Vermeer ook kampioen worden. Want Vermeer is beter dan die 2 waren.
Ajax is in 2002 met Fred Grim en in 2004 met Bogdan Lobont kampioen geworden. Dan kun je met Vermeer ook kampioen worden. Want Vermeer is beter dan die 2 waren.
-
Ajax is kampioen geworden met Vermeer, maar ook met ander spelers als Oleguer, Tainio, en vul maar in. Lobont vond ik niet zo slecht (AC Milan uit wat een redding), Grim was in mijn ogen geen Ajaxwaardige keeper.wimpey schreef:Vermeer heeft fantastische reflexen. Wat dat betreft - op de lijn - is ie m.i. zéér goed. Qua uitstraling en leidinggevend een stuk minder. Bij hoge ballen kwetsbaar. Voetballend behoorlijk, met mindere momenten.
Vermeer heeft die reflexen, maar die zijn nodig, omdat hij bij hoge ballen niet optreedt enz. Het probleem van een keeper is dat mindere momenten zo zichtbaar worden in de uitslag, dat zal een middenvelder niet zo overkomen. Om die reden kun je niet een keeper een jaar de kans geven. Lukt het niet, dan speel je geen CL enz. Vermeer is al 25, hij had verder moeten zijn in zijn ontwikkeling.
Nee, dat schreef ik dus ook.Dat die lengte een minpuntje is, maar Iker Casillas is 1.82 m. dus lengte hoeft helemaal geen minpuntje te zijn.Geef deze jongen toch een kans, en dan bedoelen we natuurlijk niet dat ie fout op fout mag maken.Dan dient er ingegrepen te worden.Maar we zetten Vertonghen of de andere spelers er toch ook niet langs na een fout.Geef hem de kans om te groeien, te leren en zich te ontwikkelen, en gaat dat daadwerkelijk ten kosten van punten grijp dan in.Maar doe nu niet alsof ie er geen ruk van kan, want hij heeft juist laten zien dat ie dat wel kan, dat ie punten voor je pakt ... Dat andere wat jij schrijft is zwaar overdreven.Demosthenes schreef:De lengte van Vermeer kan niet overdreven worden, dat staat vast, m.a.w. ik concludeer dat je hem niet onrustig vindt en wel goed bij hoge ballen in het doelgebied?Tja, het is een heel verhaal, waarvan een gedeelte zwaar overdreven
Blij met de punten ...
-
Casillas, 20-05-1981 vi.nl geeft het volgende:
Hij had al een paar honderd wedstrijden in het eerste van RM erop zitten toen hij 25 was, debuteerde op zijn achttiende, in mijn ogen mag je hem niet vergelijken me Vermeer, omdat ze misschien even lang zijn. Casillas heeft de klasse die Vermeer ontbeert. Dat laatste neem ik hem niet kwalijk, neem ik Ajax niet kwalijk, maar vergelijken en dan alleen maar over de lengte schrijven kan niet. Stekelenburg's lengte komt vast en zeker vaker voor in het voetbal, maar daarom zijn die keepers nog niet even goed als Stekelenburg.1999/00 Real Madrid 27 0 Primera Division
2000/01 Real Madrid 34 0 Primera Division
2001/02 Real Madrid 25 0 Primera Division
2002/03 Real Madrid 38 0 Primera Division
2003/04 Real Madrid 37 0 Primera Division
2004/05 Real Madrid 37 0 Primera Division
2005/06 Real Madrid 37 0 Primera Division
Vermoeiend dit hoor, je begint over zijn lengte ( Vermeer ) dat dat een probleem is en dan mag ik dat niet vergelijken met Casilas die 1 cm kleiner is ?.Demosthenes schreef:Casillas, 20-05-1981 vi.nl geeft het volgende:
Hij had al een paar honderd wedstrijden in het eerste van RM erop zitten toen hij 25 was, debuteerde op zijn achttiende, in mijn ogen mag je hem niet vergelijken me Vermeer, omdat ze misschien even lang zijn. Casillas heeft de klasse die Vermeer ontbeert. Dat laatste neem ik hem niet kwalijk, neem ik Ajax niet kwalijk, maar vergelijken en dan alleen maar over de lengte schrijven kan niet. Stekelenburg's lengte komt vast en zeker vaker voor in het voetbal, maar daarom zijn die keepers nog niet even goed als Stekelenburg.1999/00 Real Madrid 27 0 Primera Division
2000/01 Real Madrid 34 0 Primera Division
2001/02 Real Madrid 25 0 Primera Division
2002/03 Real Madrid 38 0 Primera Division
2003/04 Real Madrid 37 0 Primera Division
2004/05 Real Madrid 37 0 Primera Division
2005/06 Real Madrid 37 0 Primera Division
Blij met de punten ...
Zo lust ik er nog een paar: Vermeer vind ik niet zo slecht (NEC uit vorig seizoen, wat een reddingen.Demosthenes schreef: Lobont vond ik niet zo slecht (AC Milan uit wat een redding),

- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Kenneth Vermeer
Voor NEC uit verdient Vermeer een standbeeld (een kleintje).
Ik mag 'm wel. Zijn sterke punt is overduidelijk de katachtige reflex, die we ook weer 2x tegen Vitesse zagen. Briljant. Zijn (voor een keeper) geringe lengte zegt me niet zo heel veel. Hoe lang duurde het wel niet voordat Maarten de hoge bal echt onder de knie had?
Zijn spelhervatting kan gewoon beter, dat staat vast. Meer dan eens schiet hij de bal naar een directe tegenstander, meest recent voorbeeld: naar Assaidi, toen we tegen Heerenveen speelden. Maar dat gaat, mag ik toch aannemen, wel over door ervaring op te doen en daarmee rust in het spel te krijgen.
Wel vraag ik me af of hij ooit een "heerser" in de 16 gaat worden. Hij blijft heel vaak bij corners op de doellijn staan, waar hij m.i. beter uit kan komen. Dat kost goals.
Ten slotte ben ik er nog niet helemaal uit waarom hij dit seizoen nog niet de 0 heeft gehouden, terwijl toch bepaald nog niet tegen topteams hebben gespeeld. Kan aan hem, maar ook aan de achterste linie liggen, waarin Vertonghen nog wel eens ontbrak, of besluit leuke hakjes uit te delen op eigen helft.
Ik mag 'm wel. Zijn sterke punt is overduidelijk de katachtige reflex, die we ook weer 2x tegen Vitesse zagen. Briljant. Zijn (voor een keeper) geringe lengte zegt me niet zo heel veel. Hoe lang duurde het wel niet voordat Maarten de hoge bal echt onder de knie had?
Zijn spelhervatting kan gewoon beter, dat staat vast. Meer dan eens schiet hij de bal naar een directe tegenstander, meest recent voorbeeld: naar Assaidi, toen we tegen Heerenveen speelden. Maar dat gaat, mag ik toch aannemen, wel over door ervaring op te doen en daarmee rust in het spel te krijgen.
Wel vraag ik me af of hij ooit een "heerser" in de 16 gaat worden. Hij blijft heel vaak bij corners op de doellijn staan, waar hij m.i. beter uit kan komen. Dat kost goals.
Ten slotte ben ik er nog niet helemaal uit waarom hij dit seizoen nog niet de 0 heeft gehouden, terwijl toch bepaald nog niet tegen topteams hebben gespeeld. Kan aan hem, maar ook aan de achterste linie liggen, waarin Vertonghen nog wel eens ontbrak, of besluit leuke hakjes uit te delen op eigen helft.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
Dat was niet mijn zin, maar dat lengte geen probleem hoeft te zijn voor Vermeer mag niet genoemd worden omdat elders op de wereld een keeper ook zo lang is? Het klasseverschil is wel groot, de lengte is voor Casillas door zijn enorme klasse inderdaad geen probleem, voor Vermeer wel.maar Iker Casillas is 1.82 m. dus lengte hoeft helemaal geen minpuntje te zijn.
Samengevat: omdat keeper Casillas niet zo groot is het ook niet erg dat Ajax een kleine keeper opstelt, lengte is niet belangrijk? In welke bochten moet iemand zich wringen om zijn gelijk te halen.
Nogmaals: ik wil niets liever dan dat Vermeer goed gaat keepen, maar na ruim 40 wedstrijden in de eredivisie heb ik dat nog niet gezien, wel dat hij blijft staan tegen De Graafschap, dat hij tegen Twente de tegenstander de bal gunt, tegen Heerenveen idem dito en we zijn nog niet halverwege de competitie, hij mag nog leren, hij is immers pas 25, misschien groeit hij ook nog! We zullen over 30 à 40 wedstrijden zien hoe ver Vermeer is, hij heeft er dan zo'n 70 à 80 opzitten.
@999,
Had niet verwacht dat je met het citaat zou komen dat ik het misschien niet leuk vind dat Ajax kampioen is geworden (Waar haalt iemand het vandaan? Wanhoop?), maar wat je daarover schreef was als een antwoord op een niet gestelde vraag, het woord "leuk" zie ik er niet in terug/staat niet in het antwoord. Ik zal er verder niet naar vragen, zo'n "Epi-discussie" is er al eens geweest, is zinloos, maar kijk eens naar mijn signature, staat onder ieder bericht.
Ik denk dat Kenneth een groot aandeel had in het kampioenschap toen Maarten niet kon spelen, hij heeft het écht super gedaan.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat Kenneth niet is opgeroepen voor Oranje als 2de keeper achter Maarten. Eén van de belangrijkste voorwaarden om in aanmerking te komen is dat je moet spelen bij je club, en dat dat hij nu. Verder is hij natuurlijk vele malen beter dan Vorm, Boschker en andere pipo's...
Geldt trouwens ook voor Vurnon Anita en Derk Boerrigter, onbegrijpelijk dat Bert hun niet heeft opgeroepen.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat Kenneth niet is opgeroepen voor Oranje als 2de keeper achter Maarten. Eén van de belangrijkste voorwaarden om in aanmerking te komen is dat je moet spelen bij je club, en dat dat hij nu. Verder is hij natuurlijk vele malen beter dan Vorm, Boschker en andere pipo's...
Geldt trouwens ook voor Vurnon Anita en Derk Boerrigter, onbegrijpelijk dat Bert hun niet heeft opgeroepen.
Dit even er tussen uit gehaald, want man o man wat is het moeilijk discuseren met je ..Demosthenes schreef:Dat was niet mijn zin, maar dat lengte geen probleem hoeft te zijn voor Vermeer mag niet genoemd worden omdat elders op de wereld een keeper ook zo lang is? Het klasseverschil is wel groot, de lengte is voor Casillas door zijn enorme klasse inderdaad geen probleem, voor Vermeer wel.maar Iker Casillas is 1.82 m. dus lengte hoeft helemaal geen minpuntje te zijn.
Samengevat: omdat keeper Casillas niet zo groot is het ook niet erg dat Ajax een kleine keeper opstelt, lengte is niet belangrijk? In welke bochten moet iemand zich wringen om zijn gelijk te halen.
Ik zeg niet dat jij lengte verschil niet mag noemen, dat staat nergens .. er staat dat de lengte ( 1.83 ) geen probleem hoeft te zijn.Er staat nergens dat het niet erg zou kunnen zijn dat AJAX een keeper opstelt die " maar " 1.83 is.
Ook Casillas zal dus bijna nooit uitkomen bij hoge ballen, en toch staat ie op zulk een hoog nivo te spelen.Dus hoeft lengte geen minpuntje te zijn.Víctor Valdés ( 1.83) is ook een mooi voorbeeld, verguisd door velen ( o.a. JC ) maar al zo'n 3 seizoenen een prima sluitpost onder de lat bij Barcelona.En ook hij komt bijna nooit zijn goal uit bij hoge ballen.M.a.w. je kan dat gemis aan extra lengte compenseren door goed positiekiezen van je verdedigers.
Of dat Vermeer gaat lukken ?.Tot nu toe doet hij het gewoon goed, en heeft ie al verschillende ballen tegengehouden die menigeen al telde ( en misschien wel door een langere keeper niet tegengehouden zouden zijn ) is ie 2 * met Oranje kampioen geworden en mede dankzij hem heeft AJAX zijn derde ster gehaald ...
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
10:07 uur is een beetje vroeg om te beginnen met zuipen Baz, zelfs voor de televisiewereld.Zabski schreef:Ik denk dat Kenneth een groot aandeel had in het kampioenschap toen Maarten niet kon spelen, hij heeft het écht super gedaan.

YNWA