Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Wat hebben onze Oranje helden trouwens weer een dramatisch slechte Eneco-Tour gereden. Zelden een ploeg gezien die een heel seizoen zo de plank misslaat.
Gilbert trekt naar BMC. Wordt toch de ploeg om rekening mee te houden in het voorjaar zo.
Langeveld en Weening zijn naar GreenEdge verkast. Een andere grote transfer is ook nog in de maak. Pozzato schijnt naar Lampre te gaan.
Nu bekend is geworden waar Gilbert naartoe is vertrokken zal de transfercarrousel op volle toeren gaan draaien. Verwacht nu een snelle opeenvolging van renners die van ploeg wisselen.
Langeveld en Weening zijn naar GreenEdge verkast. Een andere grote transfer is ook nog in de maak. Pozzato schijnt naar Lampre te gaan.
Nu bekend is geworden waar Gilbert naartoe is vertrokken zal de transfercarrousel op volle toeren gaan draaien. Verwacht nu een snelle opeenvolging van renners die van ploeg wisselen.
Bron: AD.nlTankink week te vroeg voor criterium Almelo
Bram Tankink was het overzicht in zijn overvolle wielerkalender vrijdag even kwijt. De wielrenner van Rabobank keek raar op toen hij zich in Almelo meldde voor het criterium. In het centrum van de Overijsselse stad was het dagelijkse leven in volle gang en wees niets op de aanstaande wielerwedstrijd, de Profronde van Almelo.
Tankink kwam er toen achter dat hij zich een week te vroeg in Almelo meldde.
'Hoe dom kan je zijn?', zo zei Tankink op Twitter over zichzelf. 'Sta in centrum Almelo. Blijkt het criterium volgende week te zijn. Dju!!! Mag ik hem vandaag rijden?' (ANP/redactie)

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Doet me denken aan die keer dat ik helemaal uit Dordrecht naar Sittard was gereisd om een wedstrijd te zien die een dag later zou plaatsvinden...
Poels op een gigantisch zware aankomst heel knap tweede.
En Mollema knap 5e. Kruiswijk wordt 17e.
-
- AT Toto winner 15/16
Vacancesoleil heeft met Poels en Ruigh toch ook twee goede talenten voor het klassement.
Vanmiddag even opletten voor de liefhebbers van verticaal fietsen. Het profiel van de etappe van vandaag is misschien niet zo heel indrukwekkend voor een bergetappe maar de slotklim bevat stijgingspercentages tot maarliefst 28 procent. Terrein voor Rodriguez en wij mogen misschien hopen op een knappe prestatie van Poels of wellicht Mollema. Al heeft die laatste wel wat schade opgelopen bij de val van gisteren.
Nil volentibus arduum
Vandaag weer finish bergop. Ligthart en Keizer zitten namens Vacansoleil in de vroege vlucht.
Nil volentibus arduum
Ligthart al meteen weg. Koploper Lang gaat hart-stik-ke dood. Totaal geparkeerd. :)
Lijkt een lekker asfaltweggetje, maar is met 12% toch fucking pittig.
Kale berg ook in volle zon en naar 2000 meter. Fijn.
Lijkt een lekker asfaltweggetje, maar is met 12% toch fucking pittig.
Kale berg ook in volle zon en naar 2000 meter. Fijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Leuk kijkspel zoals wel vaker in de Vuelta. Zware klim met als extra moeilijkheidsfactor de wind. Misschien dat Mollema nog wat kan proberen voor de etappezege?
Nil volentibus arduum
Mooi hoor dat Mollema zo mee kan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Toch verrast door die demarrage van Martin...
Damn, tweede plaats. Zeer straffe prestatie van Wiggins. Indrukwekkend. Zeker onder deze omstandigheden.
Nil volentibus arduum
Haha, die Martin frummelde er ook wel heel sneaky rechts langs bij Wiggins. :) Well done.
Hihi, het is wel wennen voor Mart om weer achter de microfoon te zitten. Live HBS-hoofdrekenen.
Maar het lijkt op Mollema numero Uno in klassement.
Vind trouwens Mart al fijner dan knabbel en babbel in de Tour.
Maar het lijkt op Mollema numero Uno in klassement.
Vind trouwens Mart al fijner dan knabbel en babbel in de Tour.
Ik zat naar Michel Wuyts en José de Cauwer te luisteren. Dat vind ik echt vele malen prettiger.
Wel zonde dat hij de etappe niet wint. Dat heb ik toch liever dan een dagje leiderstrui. Bovendien had het nog een handvol extra bonificatieseconden opgeleverd. Als hij zelf als eerste gaat dan heeft hij 'm. Maar goed. Achteraf is het makkelijk praten. Het gaat in ieder geval een hele spannende strijd worden. Na een hele lastige eerste week staan er gewoon meer dan 10 man binnen de minuut. Dan zijn het misschien niet de allergrootste namen. Als kijkspel is het geweldig leuk.
Wel zonde dat hij de etappe niet wint. Dat heb ik toch liever dan een dagje leiderstrui. Bovendien had het nog een handvol extra bonificatieseconden opgeleverd. Als hij zelf als eerste gaat dan heeft hij 'm. Maar goed. Achteraf is het makkelijk praten. Het gaat in ieder geval een hele spannende strijd worden. Na een hele lastige eerste week staan er gewoon meer dan 10 man binnen de minuut. Dan zijn het misschien niet de allergrootste namen. Als kijkspel is het geweldig leuk.
Nil volentibus arduum
Knap gereden Mollema! Jammer dat ie de etappe niet wint, maar wel goed gekoerst.
Mollema rijdt een redelijke tijdrit en verliest 3 minuten. Nu op 1 minuut achterstand in het klassement. Hij is zeker nog niet uitgespeeld.
Tony Martin de ijzersterke winnaar in de tijdrit vandaag. Over Mollema ben ik tevreden. Hij verliest weliswaar iets meer dan 3 minuten op Martin maar hij staat nog altijd op een keurige 6e plaats op 1.07 van Froome.
Gezien het resterende programma van de Vuelta zie ik podiumkansen voor Mollema.
Gezien het resterende programma van de Vuelta zie ik podiumkansen voor Mollema.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Wielrennen
Het lijkt me voor die jonge Nederlandse renners wel een boost geven, als ze eens een (berg)etappe winnen. Daar ontbreekt het stiekem toch een beetje aan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Froome-Wiggins-Fuglsang-Kessiakoff-Monfort-Nibali-Mollema.De Brit Chris Froome, geboren in Kenia, kon Martin het best volgen. Hij wist als enige binnen de minuut te blijven. Froome neemt de trui over van Raborenner Bauke Mollema die als 25ste over de streep kwam en naar de zevende plaats in het klassement zakt.
Wiggins
Ook de Brit Bradley Wiggins, de Deen Jakob Fuglsang, de Zweed Fredrik Kessiakoff, de Belg Maxime Monfort en de Italiaan Vincenzo Nibali, die met slechts één seconde achterstand op Mollema aan de rit tegen de klok begon, passeren de Nederlander in het klassement.
Dit zijn nou niet niet de namen die je bij een grote ronde in het voorste gelid verwacht. Een erg mager deelnemersveld daar in Spanje. De dollars in de VS waren duidelijk interessanter.
Colorado is voor de sponsors interessant maar het parcours is dat voor de renners ook. Korter dan de Vuelta maar een paar serieuze ritten op grote hoogte. Kan een uitstekende voorbereiding zijn om het najaar in Italië.
Wat de Vuelta betreft levert het in ieder geval een ontzettend leuke strijd op. Ok, het zijn misschien niet de allerbeste ronderenners ter wereld. Maar als kijkspel is het tot nu toe geweldig leuk. Ik verheug me in ieder geval op het vervolg van de strijd na de rustdag van morgen.
Wat de Vuelta betreft levert het in ieder geval een ontzettend leuke strijd op. Ok, het zijn misschien niet de allerbeste ronderenners ter wereld. Maar als kijkspel is het tot nu toe geweldig leuk. Ik verheug me in ieder geval op het vervolg van de strijd na de rustdag van morgen.
Nil volentibus arduum
Ja, zeker spannend, maar het is als een eredivisie zonder ajax-psv-twente-az-fijenoord. Zal best spannend zijn, maar het predikaat 'eredivisie' onwaardig.Marillion schreef:Colorado is voor de sponsors interessant maar het parcours is dat voor de renners ook. Korter dan de Vuelta maar een paar serieuze ritten op grote hoogte. Kan een uitstekende voorbereiding zijn om het najaar in Italië.