Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 27, 2011 11:43 am

gaizka schreef:Ik zou Lens geen verkeerde aankoop vinden, ruilen met El H. zou helemaal mooi zijn. Met Boerrigter en Lens heb je dan 2 buitenspelers met een actie en een voorzet, ideaal voor Sigthorsson!

Maar wat te doen met Sulejmani, op de bank zetten en als supersub gebruiken?
Voorzet van Lens is niet zo geweldig, ondanks dat hij veel assists had vorig jaar. Je hebt dan wel fysiek en snelheid vanaf beide vleugels.

Zowel VD Aat alsook Brands hebben het over dat 1 september e.e.a. duidelijk kan zijn. Brands kan het pas op 1 september uitleggen. Dan alsnog de ruil (met bijbetaling) Lens/El H!?

Deze veronderstelling wordt onderuit geschoffeld door het bod van psv op Matavz (of wil El H. daar wel banken? :666.gif: )
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » za aug 27, 2011 11:47 am

wimpey schreef:
De Dominee schreef: Denk je dit of weet je dit?
Gehoord van iemand waarvan ik weet dat ie geen onzin praat.
In dat geval is dat geheel in lijn met.... Blackmoon van ANN. Just saying.

Weet niet of ik Lens wel wil, trouwens. Heeft die niet vooral ruimte nodig om met zijn snelheid een actie te maken?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Arthur

Bericht door Arthur » za aug 27, 2011 11:57 am

Ik hoef Lens niet. Hij is geen verbetering tov Mickey. Laat ze liever een CV halen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 27, 2011 12:03 pm

Lens is bij mijn weten niet snel.

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 27, 2011 12:16 pm

Ajaciedjuh schreef: Deze veronderstelling wordt onderuit geschoffeld door het bod van psv op Matavz (of wil El H. daar wel banken? :666.gif: )
EH gaat niet naar psv, joh. Waarom zou hij 8 ton in willen leveren? Ajax moet geld genereren door EH te verpatsen. psv heeft geld nodig om Matavz te halen. Om dat te bereiken moeten ze Bakkal / Engelaar dumpen of Pieters verkopen. Maar wíllen ze Pieters wel kwijt? Defensie is al de achilleshiel.

Dus zullen ze wellicht een andere oplossing moeten vinden. Toivonen wellicht. Of bijv. Lens. Ze hebben immers Labyad. Die valt buiten de boot wanneer psv Matavz haalt. Je kunt niet met Lens, Matavz, Mertens, Toivonen, Wijnaldum en ook nog eens Labyad spelen. Dus...

Mijn bekende (met wie ik gister effe zat te MSN'en) kent iemand die (vrij prominent) in de voetballerij werkt. En hij vroeg 'm naar de laatste gossip. Dus, a piece of gossip: Ajax heeft een dilemma (EH), psv heeft een dilemma (cash generenen voor Matavz). Hetgeen dus nu by mistake in 'betrouwbaar' terecht komt. :smallgrin.gif:

2e piece of gossip betrof dus EH: Ajax doet er alles aan om EH te slijten. Spelersmakelaars in Duitsland, Frankrijk, Engeland en Spanje zijn ingeschakeld om EH aan de man te brengen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 27, 2011 12:36 pm

Jöhnk schreef:Lens is bij mijn weten niet snel.
Jawel hoor.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 27, 2011 12:48 pm

Ajaciedjuh schreef:
Jöhnk schreef:Lens is bij mijn weten niet snel.
Jawel hoor.
Hij is wel snel hoor. Heb je zijn goal gezien laatst tegen die Oostenrijkers?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 27, 2011 1:11 pm

Ik heb geen interesse in Lens. Vind 'm een tikkie overschat. Wat mij betreft gaan we gewoon lekker met de huidige groep door. Grootste punt van zorg is vooralsnog de linksback positie maar het zou een beetje raar zijn om daar een speler te halen als je een uitstekend talent als Boilesen onder contract hebt staan.

Cillissen ook lekker in Nijmegen laten. Gaat veel geld kosten en voegt zeker op korte termijn niets toe ten opzichte van wat we al hebben.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 27, 2011 1:28 pm

wimpey schreef:2e piece of gossip betrof dus EH: Ajax doet er alles aan om EH te slijten. Spelersmakelaars in Duitsland, Frankrijk, Engeland en Spanje zijn ingeschakeld om EH aan de man te brengen.
Ik neem aan dat men daar in maart dit jaar al mee begonnen is, alleen dat clubs niet zoveel willen betalen als Ajax aan AZ overmaakte, en dat EH financieel geen stap terug wil doen. Het wordt een lastig verhaal. Ik hoop op een oplossing voor 1 september, want EH komt niet meer in beeld en bij Frank de Boer en wordt hierdoor voor andere clubs alleen maar minder interessant.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 27, 2011 1:32 pm

Hij gaat ook wel weg. Alleen pas op het allerlaatste moment. De strategie van het kamp EH zal zijn om zo lang mogelijk te wachten om er zo een zo gunstig mogelijke deal uit te slepen. Komt ons vast bekend voor.

Nog een seizoen op de tribune zitten kan hij eigenlijk niet hebben. Ok, dat salaris komt gewoon binnen. Maar als hij straks 2 seizoenen niets heeft laten zien zijn de opties op een leuk vervolg van je loopbaan wel steeds minder. En ondanks dat het financiële aspect belangrijk is zal die jongen toch ook gewoon op een zo'n hoog mogelijk niveau willen voetballen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 27, 2011 2:08 pm

Die jongen wil van alles, Ajax wil van alles, maar beide partijen kunnen niet hun zin krijgen, neem ik aan. Welke club is zo gek om in totaal tien miljoen neer te tellen voor een uitgerangeerde speler? Ajax loopt nu dus met EH te leuren, dan gaat de prijs vanzelf omlaag. Het zal inmiddels algemeen bekend zijn dat EH weg móet.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 27, 2011 2:12 pm

We zullen ons verlies moeten nemen want de positie van Ajax is slecht. Ga maar na:

- El Hamdaoui is teruggezet naar Jong Ajax en onze trainer heeft duidelijk aangegeven dat hij klaar met 'm is.
- We willen zelf nog iets doen op de transfermarkt maar hebben daarvoor eerst inkomsten uit een transfer nodig.
- We betalen nu een dik salaris waar we niets voor terugkrijgen.

Tja, dan heb je niet veel te eisen. Wat mij betreft gaan we bij een buitenlandse club desnoods ook akkoord met een lage transfersom. Dan ben je van het gezeik en de forse salarispost af. Het is wishfull thinking om te hopen op een club die gewoon even die 5 miljoen komt betalen.
Nil volentibus arduum

Fregge

Bericht door Fregge » za aug 27, 2011 2:19 pm

Maar Ajax vraagt ook niet de hoofdprijs voor El Hamdaoui. Hij kost je straks maar 2 miljoen, omdat Ajax zijn aankoop bedrag terug wil. Voor een spits met zijn kwaliteiten is 4,5 miljoen niet veel. Hij heeft nog een 3-jarig contract he!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 27, 2011 2:20 pm

Marillion schreef:Ik heb geen interesse in Lens. Vind 'm een tikkie overschat. Wat mij betreft gaan we gewoon lekker met de huidige groep door. Grootste punt van zorg is vooralsnog de linksback positie maar het zou een beetje raar zijn om daar een speler te halen als je een uitstekend talent als Boilesen onder contract hebt staan.

Cillissen ook lekker in Nijmegen laten. Gaat veel geld kosten en voegt zeker op korte termijn niets toe ten opzichte van wat we al hebben.

Niet dat ik een grote voorstander van Lens ben, maar we hebben weldegelijk wat versterking nodig. Doorgaan met de huidige groep vind ik te riskant. En dan moet er voorin iets bij, maar inderdaad ook achterin. En dan denk ik eerder aan de plek van Vertonghen. Kijk, we hebben jongens als Denswil en Van Rhijn rondlopen, maar als De Boer ze niet eens mee laat trainen en af en toe een plaatsje nemen op de bank, dan is het gewoon niet relevant en moet je iemand van buiten halen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 27, 2011 2:31 pm

Alles wat we op het laatste moment voor een relatief lage investering uit de markt halen is bijna per definitie een twijfelgeval. Dat zijn nou net de spelers waar we de laatste jaren zoveel last van hebben gehad wat betreft druk op de salariskosten. We hebben al het nodige aan investeringen gedaan en ik heb het idee dat er op dat gebied niet veel rek meer in zit zonder gek te doen.

Dan zie ik liever dat we gewoon met deze groep aan de slag gaan. Er is nog voldoende winst te behalen. Die paar wedstrijden dat we door blessures of schorsingen wat in de problemen komen moet De Boer maar improviseren. Dat is het lot van Ajax. Wij kunnen niet twee volwaardige elftallen onder contract hebben zonder onverantwoorde risico's te nemen. Die plaatsen moeten worden ingevuld door de jeugd.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 27, 2011 2:47 pm

Fregge schreef:Maar Ajax vraagt ook niet de hoofdprijs voor El Hamdaoui. Hij kost je straks maar 2 miljoen, omdat Ajax zijn aankoop bedrag terug wil. Voor een spits met zijn kwaliteiten is 4,5 miljoen niet veel. Hij heeft nog een 3-jarig contract he!
Ja fijn, hij heeft nog een driejarig contract, hopelijk dient hij dat uit. :hypocrite.gif:

Stel dat EH een jaar blijft zitten, dan kost hij Ajax 1,7 miljoen aan salaris.

We zitten nu in de fase dat we EH moeten lozen t.e.a.b. Als er een club was (waar EH heen wil) die 4,5 miljoen wilde betalen, was hij allang weg geweest.

EH zal Fulham achter de hand hebben, denken jullie niet? Die club wil hem wel ophalen voor bijna niets. Dan vullen EH en Jol hun zakken.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 27, 2011 3:27 pm

joey schreef: EH zal Fulham achter de hand hebben, denken jullie niet? Die club wil hem wel ophalen voor bijna niets. Dan vullen EH en Jol hun zakken.
Idd. Dus is het logisch dat Ajax er alles aan doet om hem elders onder te brengen. Zodat de club vóór 1/9 nog kan reageren v.w.b. een vervanger.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za aug 27, 2011 4:04 pm

Ajax en NEC op hoofdlijnen akkoord over transfer Cillessen zo meldt Ajax.nl .

Telegraaf meldt dat het transferbedrag in termijnen wordt betaald en met bonussen op kan lopen tot maximaal 4 mln euro.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 27, 2011 4:25 pm

4 miljoen voor een reservekeeper!! Over wanbeleid gesproken.
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za aug 27, 2011 4:30 pm

4 miljoen voor een kutkeeper!! Over wanbeleid gesproken. Is van der Boog terug? :hypocrite.gif:
YNWA

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 27, 2011 4:39 pm

Nou... gefeliciteerd... NEC heeft de hoofdprijs en Babos... prima deal.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 27, 2011 4:43 pm

Veel te duur voor een tweede keeper. Doe er dan nog 2 miljoen bij en je haalt een topkeeper in huis.
Ajax!

Arthur

Bericht door Arthur » za aug 27, 2011 5:00 pm

Met bonussen kan het 4 miljoen worden. Het lijkt mij dat onderdeel van die voorwaarden is dat hij wedstrijden in het eerste speelt.
Oftewel, hij kost pas 4 miljoen als hij eerste keeper wordt. Voor een eerste keeper is dat een aanvaardbare prijs.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 27, 2011 5:14 pm

Van die bonussen begrijp ik nooit ene moer. Snap dan niet dat NEC daar mee akkoord gaat. En wanneer moet hij dan in de basis komen? Het laatste jaar en NEC krijgt dan ook nog geld ofzo??

En wat krijgen ze ineens? 1 miljoen?

Dat soort kul moeten ze afschaffen. Gewoon een bedrag betalen en klaar... al die bonusonzin... bahbah

Dit zou op de site staan, maar ik kom er niet op.
Zaterdagmiddag hebben N.E.C. en Ajax overeenstemming bereikt over de voorwaarden, waaronder keeper Jasper Cillessen de overstap naar Ajax kan gaan maken. Het is voor N.E.C. - na de verkoop van Bjorn Vleminckx in april 2011 - wederom een nieuwe record transfer.

Ajax betaalt een vast bedrag van €3.225.000,- aan N.E.C. wat een netto bedrag is, omdat Jasper het initiatief heeft genomen zijn deel in de transfer te laten vallen. N.E.C. kan een bedrag van maximaal €500.000,- aan bonussen ontvangen. Bij een eventuele vervolgtransfer ontvangt N.E.C. 10% over het meerdere.

Technisch Directeur Carlos Aalbers over de transfer: "We hebben een paar hele intensieve weken achter de rug met zeer moeizame onderhandelingen met Ajax. Het is goed dat er nu eindelijk overeenstemming is en daarmee duidelijkheid voor iedereen. Ik feliciteer Jasper met zijn overgang naar Ajax. Jasper heeft vanaf zijn elfde jaar bij N.E.C. gevoetbald en ik ben er geweldig trots op dat de grootste transfer uit de geschiedenis van N.E.C. wordt bereikt met een speler uit de eigen voetbal academie. N.E.C. heeft gelukkig met Gabor Babos nog een geweldige keeper in huis. Hij is het afgelopen seizoen de mentor van Jasper geweest en zal vanaf nu weer terugkeren in het doel van N.E.C. De komende dagen zullen we er alles aan doen om de selectie voor het sluiten van de transfermarkt verder op sterkte te brengen en zodra daar iets concreets over te melden valt zullen we dat doen."
Nah... kweet niet wat die bonussen in houden, maar dat geld van die doorverkoop kunnen ze denk ik wel vergeten... hij zal nooit dat bedrag van Steek opleveren.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za aug 27, 2011 5:24 pm

Zowel Ajax als van Marwijk vinden het blijkbaar een keeper met heel veel mogelijkheden. Dan is dit bedrag te billijken.

Plaats reactie