NEC 2011-2012
Moderator: mods
Re: NEC 2011-2012
Nah... deal... wie handelt alles verder af? :)
De ouwe Blind mogen jullie houwe...
De ouwe Blind mogen jullie houwe...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Niet zo kieskeurig jij! Je weet toch dat je bij Ajax korting krijgt als je blind koopt?
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Da's vlotjes...
http://www.forzanec.nl/
Koolwijk nieuwe kapitein NEC na vertrek Zomer
Geplaatst op: 19-08-11 om: 15:53 door:
Ryan Koolwijk volgt de naar sc Heerenveen vertrokken Ramon Zomer op als aanvoerder van NEC, zo meldt Omroep Gelderland vrijdag. De 26-jarige middenvelder is bezig aan zijn eerste seizoen in Nijmegen en werkte vorig jaar bij Excelsior al samen met hoofdtrainer Alex Pastoor, die de Rotterdammers deze zomer eveneens verruilde voor NEC. Koolwijk zal zondagmiddag, wanneer de Gelderse formatie in Alkmaar de degens kruist met AZ, voor het eerst de kapiteinsband dragen.
http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Wellicht is het filmpje bij leuk voor de kenners om te zien...
http://www.detrouwehonden.nl/
IJslandse testspeler vervroegd op de proef
vrij. 19 augustus 2011
Zoals we eind juli al berichtten, heeft NEC de IJslandse jeugdinternational Atli Sigurjónsson op proef. Oorspronkelijk zou Atli pas in het eerste weekend van spetember langskomen. Carlos Aalbers legt uit in de Gelderlander: "Dat is een interlandweekend. Maar nu is hij geselecteerd voor IJsland onder 21, waardoor hij dan wel een wedstrijd heeft." NEC heeft daarom in samenspraak met de huidige club van Atli, Thór Akureyri (wie kent ze niet), besloten om de speler deze week al langs te laten komen.
Atli staat te boek als linksbenige middenvelder. Voor de geïnteresseerden is hier een YouTube filmpje te bekijken van enkele van zijn acties en doelpunten van het afgelopen seizoen.
http://www.detrouwehonden.nl/
-
Leuk filmpje, prima muziek en hij doet leuke dingen.
Ajax hoeft voor een keeper niet naar IJsland, denk ik na het zien van de beelden.
Ajax hoeft voor een keeper niet naar IJsland, denk ik na het zien van de beelden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Ramona
Voorbeschouwing AZ - N.E.C.
Vrijdagmiddag vond in de persruimte van het Goffertstadion het wekelijkse persuurtje met trainer Alex Pastoor plaats. Daarin werd vooruitgekeken naar de wedstrijd tegen AZ aanstaande zondag, maar werd vooral ook over de transfer van Ramon Zomer gesproken.
Vertrek Ramon Zomer
Pastoor wordt niet nerveus nu zijn aanvoerder is vertrokken: "Eind vorig seizoen zijn er afspraken gemaakt met Ramon. Zijn contract zou in 2012 aflopen en afgesproken was dat als er een club zou komen die het gewenste bedrag zou willen betalen, hij weleens zou kunnen vertrekken bij N.E.C. Anders zou hij volgend jaar gratis de deur uitlopen."
Pastoor vervolgt: "Begin dit seizoen heb ik veel gesproken met Ramon over zijn rol als aanvoerder. Ik heb me veel met hem bemoeit, in mijn visie is de aanvoerder niet alleen de leider van de groep maar ook de persoon die inzicht krijgt in mijn denkwijze en visie. Verder vind ik dat iedereen zich altijd moet blijven ontwikkelen en niet moet meevoetballen. Hij was verrast dat hij zich nog zou kunnen ontwikkelen, maar in mijn visie kan dat op iedere leeftijd. Is het niet technisch of fysiek dan wel qua persoonlijkheid. Hij is daar flink mee aan de slag gegaan en ik was zeer tevreden. Het makkelijkste was natuurlijk geweest dat Ramon bijvoorbeeld naar Duitsland zou vertrekken. Nu vertrekt hij toch naar min of meer een concurrent. Maar het is niet anders, afspraken zijn gemaakt en zakelijk gezien is het voor de club goed, dus één plus één is twee. Heerenveen wilde hem erg graag, de clubs waren er snel uit met elkaar."
Over de opvolging van Zomer in de selectie was Pastoor duidelijk: "Wij hebben tijdens de voorbereiding een fundament gelegd, een kapstok, met het 4-3-3 systeem met de punt naar achteren. Daar houden we ons aan vast. Rens van Eijden is in dit geval de logische vervanger voor Zomer. Hij heeft in de voorbereiding tegen Real Mallorca en Valenciennes speelminuten gekregen. Ik vind ook dat niet alleen de eerste twaalf spelers zich moeten ontwikkelen, maar iedereen. Iedereen moet er ook klaar voor zijn om te spelen als dat nodig is. Allemaal moeten zich ontwikkelen en met elkaar spelen. Rens heeft zich nadat hij door zijn operatie met een achterstand begon prima ontwikkeld en is klaar om te spelen. Ik heb daar alle vertrouwen in."
Transfers
Wat betreft versterking van de selectie heeft Pastoor de wens nog twee verdedigers, een middenvelder en een aanvaller te halen, maar hij geeft daarbij aan niet te willen halen om het halen: "Spelers moeten ons echt versterken of potentie hebben, een ontwikkeling kunnen doormaken. Daarbij is prijs natuurlijk ook een belangrijke factor."
Pastoor blijft rustig onder de naderende transfer-deadline van 31 augustus: "Het is een gegeven, je kunt er niets aan doen. Onze mogelijkheden zijn bekend en bij in- of uitgaande transfers moet je niet alleen kijken naar de korte termijn, maar ook naar de langere termijn. Als trainer heb je natuurlijk altijd liever spelers teveel dan te weinig, maar je hebt met meer belangen te maken. Gelukkig hebben Carlos Aalbers, Jacco Swart en ik hierover goede gesprekken op een hoog niveau en komen we hier gezamenlijk altijd uit. Als trainer voel ik me ook geen passant van de club en staat de korte termijn ook niet voorop. Ik kijk altijd naar ontwikkeling op langere termijn."
Melvin Platje
Melvin Platje scoorde afgelopen maandag twee fraaie goals tegen Excelsior. Op de vraag hoe de aanvaller daar afgelopen week mee omging zei Pastoor het volgende: "Uitstekend. Melvin is een jongen met een onverstoorbaar karakter. Of we met 4-0 verliezen of met 4-0 winnen, hij raakt er niet ondersteboven van. Het is van hem een karaktereigenschap, ik heb dat mezelf moeten aanleren."
AZ - N.E.C.
Tot slot werd er ook nog even gesproken over AZ, de tegenstander van aanstaande zondag. Pastoor heeft een bijzondere band met de Alkmaarse club en trainer Gert-Jan Verbeek.
"AZ maakt op mij een betere indruk dan vorig seizoen. Het positiespel is dynamischer, er is veel meer beweging. Dat komt denk ik ook door de centrale rol die spelmaker Martens nu heeft, vorig seizoen speelde hij veelal op de flanken. Ik keek niet op van de verliespartij van gisteren. AZ begon goed en het was wachten op goals. Vorig seizoen bij Excelsior zagen we hetzelfde, de eerste twintig minuten bliezen ze ons volledig weg, maar daarna ging de storm liggen. Dat is iets wat ze vaker overkomt. Als ze niet scoren vloeit het initiatief weg naar de tegenstander. Dat is geen verslapping, maar echt iets mentaals."
Zondag moet Pastoor het stellen zonder de geblesseerden John Goossens, Niels Wellenberg en Nathaniel Will. A-junior Daan Disveld maakt waarschijnlijk voor de eerste keer deel uit van de wedstrijdselectie: "Daan is een verdediger die al regelmatig met de selectie meetraint. Dit seizoen hebben we A1-trainer Arno Arts er regelmatig bij op de training en dit is één van de voorbeelden van deze nauwere samenwerking tussen de selectie en de A-junioren."
De wedstrijdselectie volgt zaterdagmiddag.
F.A.
http://www.nec-nijmegen.nl/
Toch aardig wat spelers uut de eigen jeugd die doorbreken; doet NEC toch niet slecht...

- Ramona
Vandaag nieuw bod op Cillessen
Jasper Cillessen is hot. Dagelijks staan de kranten vol over zijn al dan niet op handen zijnde overgang naar Ajax. 'Nee, het is niet moeilijk me te blijven concentreren op de wedstrijden. Zodra ik op het veld sta, gaat de knop om. Voor trainingen is dat wat moeilijker. Voor iedereen is het goed als er snel duidelijkheid komt', aldus de goalie tegenover het AD. Hoewel Cillessen zelf zei het niet zeker te weten, is de kans groot dat het treffen met Excelsior zijn laatste duel voor NEC was. In de loop van vandaag zoekt de landskampioen opnieuw contact met de Nijmegenaren en wordt een derde bod neergelegd. Dat zal hoger liggen dan de 2,1 miljoen plus eventueel vier ton aan bonussen die Ajax vrijdagavond wilde geven.
ad.nl
Tsja... kweet het niet. Hij heeft natuurlijk nog wel een 3 jarig contract, dus dat hij meer dan 2.1 miljoen waard is lijkt me logisch. Wellicht dat er spelers bij betrokken kunnen worden. NEC is nog op zoek naar verdedigers/ middenvelders/ aanvallers/ etc...
Roept u maar... bij Ajax lopen genoeg prutsers rond die voor NEC wel goed genoeg zijn.
En we hebben Babos nog... ook een prima keeper.
Roept u maar... bij Ajax lopen genoeg prutsers rond die voor NEC wel goed genoeg zijn.
En we hebben Babos nog... ook een prima keeper.
Laat ze maar affluiten in Alkmaar... dit wordt niks meer.
Die Cmovs... pfff... da's toch niet best hoor... die speler.
Die Cmovs... pfff... da's toch niet best hoor... die speler.
-
Op teletekst wordt geschreven over een blunder van Cillissen (De 1-0), die past wel bij Ajax. 

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Zag het net op EL, dat leek echt helemaal nergens op. Lijkt me niet zo verstandig om hem te halen, zie 'm nu wekelijks fouten maken.
Zag het net op EL, dat leek echt helemaal nergens op. Lijkt me niet zo verstandig om hem te halen, zie 'm nu wekelijks fouten maken.
-
Het probleem bij Ajax zal zijn dat er geen idee is wie er wel gehaald moet worden. Ik vrees dat er geen lijstje is met mogelijke vervangers van Stekelenburg: wanbeleid.Alexander schreef:Zag het net op EL, dat leek echt helemaal nergens op. Lijkt me niet zo verstandig om hem te halen, zie 'm nu wekelijks fouten maken.
Cillissen is zo goed? Ik denk dat hij vorig te koop was voor een paar ton (zomer 2010), een reservekeeper van NEC. Een jaar laten rijpen bij NEC enz. Waarom doet Ajax niet zoiets?
Komt Gentenaar nu omdat hij er een paar ballen van Sigor... uithoudt?
- InnerHarbour
Zag die kutkeeper alweer de fout in gaan, aub lekker bij dat middenmotertje blijven, we hebben geen tweede kutkeeper nodig.
YNWA
-
Ajax zal wel weer een nog hoger bod uitbrengen, vrees ik.InnerHarbour schreef:Zag die kutkeeper alweer de fout in gaan, aub lekker bij dat middenmotertje blijven, we hebben geen tweede kutkeeper nodig.
Zowel bij doelpunt 1 en 3 vond ik Jasper er niet goed uit zien hoor...
Als hij zo denkt te mogen blijven keepen mogen jullie hem hebben.
Als hij zo denkt te mogen blijven keepen mogen jullie hem hebben.
- Ramona
NEC hard onderuit in Alkmaar
zondag 21 augustus 2011 | 16:22 | Laatst bijgewerkt op: zondag 21 augustus 2011 | 18:01
Ryan Koolwijk (links) van NEC in duel met AZ-speler Maarten Martens.
Foto: Pro Shots
ALKMAAR - NEC heeft voor het eerst in de competitie verloren. De Nijmeegse club ging zondagmiddag in Alkmaar hard onderuit tegen AZ: 4-0. Op de nederlaag viel niets af te dingen.
NEC begon nog wel sterk in Alkmaar. Via Melvin Platje was de Nijmeegse equipe voor rust twee keer gevaarlijk. NEC combineerde in die fase ook makkelijker dan AZ. Het eerste gevaar van de Noord-Hollanders werd zodoende pas na 25 minuten genoteerd. Jasper Cillessen kon een kopbal van Jozy Altidore eenvoudig pakken.
Met Roy Beerens voor Charlison Benshop zette AZ na rust meteen druk. Dat resulteerde na 54 minuten al in de 1-0 van Altidore. Hij strafte met een kopbal weifelend optreden van Cillessen af. NEC kwam daarna nauwelijks meer onder de druk uit. Beerens onderstreepte zijn klasse nog eens met een schot op de paal. Aan de andere kant schoot Platje in kansrijke positie na een Nijmeegse counter wild over.
Het duel kreeg vervolgens na 63 minuten een fatale wending met de rode kaart van Pavel Cmovs. De rechtsback van NEC duwde Maarten Martens lichtjes in de rug en moest vertrekken. Elm verzilverde de strafschop: 2-0.
AZ scoorde tegen tien man nog eens tweemaal. Altidore verzilverde na 73 minuten een uitgespeelde aanval. Hij stond in het centrum volledig vrij: 3-0. Na 85 minuten mikte Niklas Moisander de 4-0 binnen, nadat Cillessen een van richting veranderde vrije trap van Elm niet kon vasthouden.
Opstelling NEC: Cillessen; Cmovs, Van Eijden (74. Loen), Nuytinck, Amieux; Van der Velden, Schöne, Koolwijk; George, Platje (77. Foor), Nijland (65. Latupeirissa).
Bekijk hier de reactie van NEC-trainer Alex Pastoor
En voor de fans...reactie van Jasper bij...![]()
Cillessen: "Begin was veel te slap"
http://www.gelderlander.nl/
- Ramona
N.E.C. contracteert Márton Eppel
N.E.C. heeft de 19-jarige Hongaarse aanvaller Márton Eppel voor een jaar met een optie voor nog een jaar vastgelegd.
Foto: Márton Eppel (nr. 19) in duel met de Mexicaanse verdediger Nestor Araujo op het internationale onder 21 toernooi in Toulon (juni 2011).
De spits komt transfervrij over van MTK Budapest. De Hongaars jeugdinternational zal na een positieve medische keuring vanaf vrijdag bij de selectie aansluiten.
Technisch directeur Carlos Aalbers: "Márton Eppel is beloftevolle speler die we de komende periode de mogelijkheid bieden om zich bij N.E.C. verder te ontwikkelen."
http://www.nec-nijmegen.nl/
zo te lezen issie niet gehaald voor de basis/ eerste elftal??
- Ramona
Waar baseer je dat op?
Hij kan vrijdag toch, na een positieve medische keuring, aansluiten bij de selectie?
Jij denkt aan Jong NEC ofzo?
Hij kan vrijdag toch, na een positieve medische keuring, aansluiten bij de selectie?
Jij denkt aan Jong NEC ofzo?
Ja, dat dacht ik wel... maar ik kan het mis hebben hoor... geen idee. Ken die hele kerel niet.
Jammer dat Bovenberg overigens niet doorgaat. Die had ik graag zien komen.
Jammer dat Bovenberg overigens niet doorgaat. Die had ik graag zien komen.
- Ramona
Ok, ook vanuit NECkant steeds meer witte rook...
NEC bevestigt serieuzer bod van Ajax op Cillessen
Carlos Aalbers heeft bevestigd dat Ajax afgelopen week een verbeterd bod heeft uitgebracht op doelman Jasper Cillessen. Eerder op de ochtend maakte De Telegraaf melding van een gat van nog enkele tienduizenden euro's tussen vraag en aanbod. Aalbers bevestigt aan Omroep Gelderland dat beide partijen 'naar elkaar zijn toe gekropen'. "We zijn dus weer in gespek, maar of het ook rond komt, kan ik nog niet inschatten."
- Ramona
Dammyano Grootfaam debuteert bij NEC in basis
vrijdag 26 augustus 2011 | 11:09 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 26 augustus 2011 | 11:13
Trainer Alex Pastoor neemt Dammyano Grootfaam even apart in de voorbereiding.
Foto: Broer van den Boom
Nijmegen - Dammyano Grootfaam start zaterdag tegen Heracles Almelo in de basis bij NEC. Bij de Nijmegenaren ontbreken de rechtervleugelverdedigers Nathaniel Will, Niels Wellenberg (beiden geblesseerd) en Pavel Cmovs (schorsing). Daardoor bekleedt Grootfaam de positie rechts achterin.
Grootfaam komt uit de opleiding van NEC. Hij is tweedejaars prof in Nijmegen. Grootfaam is van oorsprong een rechtsbuiten, die vorig seizoen ook als aanvaller bij de eerste selectie aansloot. De 20-jarige Ossenaar is de tweede seizoenshelft vorig seizoen onder toenmalig trainer Wiljan Vloet omgeturnd tot verdediger.
Voor Grootfaam maakt zaterdag zijn debuut voor NEC. Hij speelde nog niet eerder in de eredivisie.
Opstelling NEC: Cillessen; Grootfaam, Van Eijden, Nuytinck, Amieux; Van der Velden, Schone, Koolwijk; George, Platje, Nijland.
© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.
Hij voor het eerst en Jasper voor het laatst?
Een jeugdige aanvaller in de verdediging zetten...
mmm... ik ga mijn toto aanpassen.
mmm... ik ga mijn toto aanpassen.
- Ramona
Voor mij geen avondje Goffert; stuur jij positieve vibes daarhene, BanJovi?!
Thnx!
:)
Thnx!

:)