VVV-Venlo - Ajax 21-08-2011
Moderator: mods
Re: VVV-Venlo - Ajax 21-08-2011
Per individu leuke voetballers in balbezit, maar ultralicht in balverlies. In de CL ga je vreselijk nat, want Janssen heeft van verdedigen geen kaas gegeten.
Maar nee, de Boer steekt z'n kop in het zand en volhardt in z'n wijsheid.
Maar nee, de Boer steekt z'n kop in het zand en volhardt in z'n wijsheid.
@Demosthenes: inderdaad opmerkelijk. Sulejmani is ook zo'n voorbeeld: maakt furore bij H'veen op de linksbuitenplek. Waar komt ie te spelen bij Ajax? Voornamelijk als rechtsbuiten. Wat hem dus in een wezenlijk andere rol dwingt. Omdat er zo nodig met naar binnen draaiende buitenspelers moet worden gespeeld, zodat de backs de ruimte op de flanken kunnen induiken. Niet dat ik daaraan volledig het slechte presteren van Sulejmani wil ophangen, maar het is wel een factor. Gebruik de spelers nou eens op de plek, waar ze bewezen hebben het best tot hun recht te komen.
Tegen dit VVV zou het geen reet moeten uit maken .. al zet je Sulejmani op goal ..
Blij met de punten ...
Mickey op goal? Valt me mee dat Ajax dat nog niet gedaan heeft. Past ergens wel in het plaatje van nodeloos moelijk en interessant doen.
- Giacomo Puccini
Onbegrijpelijk dat toptalent Boilsen op de bank moet plaatsnemen ten koste van twee prutsers als Blind en Anita. En direct fataal.
Janssen wil ik nooit meer als centrale middenvelder zien. Dit experiment is hopeloos mislukt. Het valt te hopen dat Ajax nog wat op de transfermarkt kan doen, er moet een middenvelder bij en een verdediger en een keeper. Deze selectie heeft een paar zwakke plekken en als die je tegen VVV al fataal worden kun je het zeker in de Champions League schudden.
Wel had Ajax vandaag pech met de kansen en bij VVV vlogen de twee enige kansen er wel in. Spijtig.
Janssen wil ik nooit meer als centrale middenvelder zien. Dit experiment is hopeloos mislukt. Het valt te hopen dat Ajax nog wat op de transfermarkt kan doen, er moet een middenvelder bij en een verdediger en een keeper. Deze selectie heeft een paar zwakke plekken en als die je tegen VVV al fataal worden kun je het zeker in de Champions League schudden.
Wel had Ajax vandaag pech met de kansen en bij VVV vlogen de twee enige kansen er wel in. Spijtig.
Ajax!
Nou vind ik ook dat het middenveld anders moet, maar ik moet de Boer hier toch wel even verdedigen. De suggestie dat de Boer iets compleet nieuws met Janssen probeert in onjuist. Op vorig seizoen na, speelde Janssen altijd behoorlijk controlerend.
I think I lost my fucking headache
-
Voor zo ver mij bekend is Janssen nooit een doelwit van Ajax geweest, tot afgelopen zomer, na een seizoen (misschien twee maanden langer!) waarin hij zich in het Nederlands elftal speelde en vaker scoorde dan ooit, gekozen werd tot beste voetballer in de eredivisie (Door wie? Geen idee, maar het wordt op tv steeds genoemd) en dat in die wat meer aanvallende rol.Nou vind ik ook dat het middenveld anders moet, maar ik moet de Boer hier toch wel even verdedigen. De suggestie dat de Boer iets compleet nieuws met Janssen probeert in onjuist. Op vorig seizoen na, speelde Janssen altijd behoorlijk controlerend.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Het gaat trouwens niet alleen om de rol op zich, maar ook in wat voor context/teamverband die rol wordt uitgevoerd. Wat maakte dat hij bij Twente als controleur kennelijk niet nat ging en bij Ajax wel? Had Theo bijvoorbeeld bij Twente nog een controleur naast zich (dus een middenlinie met de punt naar voren)? Werd door 1 of meer Tukkers veel vuil werk voor Theo opgeknapt? Hoe stelde Twente zich bij geen balbezit op, zodat Theo niet zo rap in dat puur verdedigende werk terecht kwam zoals bij Ajax? Daar is ie immers duidelijk niet wendbaar en rap genoeg voor. En dat zal een paar jaar geleden niet anders zijn geweest, met alle risico's van dien.
- Daily Blind
[quote="InnerHarbour"]Blind wordt gewisseld en krijgt van iedereen een handje, ze moeten hem een schop onder zijn hol geven die kutvoetballer.[/quote]
Juist opzouten met het zoontje van... Want dat moet wel de reden zijn dat die prutser nog bij Ajax speelt.
Juist opzouten met het zoontje van... Want dat moet wel de reden zijn dat die prutser nog bij Ajax speelt.
Zoiets denk ik ook...Giacomo Puccini schreef: Wel had Ajax vandaag pech met de kansen en bij VVV vlogen de twee enige kansen er wel in. Spijtig.
Vakkie 129
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Is het ook. Als je met de rust op 0-3 stond had niemand raar opgekeken. Ik baal er wel van, want deze mag je gewoon niet verliezen. Dat je uit bij Twente of PSV een keer verliest kan gebeuren, maar niet tegen VVV.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Sorry, maar wat een kansloze opmerkingen zeg.Zlatan Son of God schreef:InnerHarbour schreef:Blind wordt gewisseld en krijgt van iedereen een handje, ze moeten hem een schop onder zijn hol geven die kutvoetballer.[/quote]

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Precies. FdB moet spelers gaan gebruiken daar waar ze sterk zijn. Dan staat Boilesen dus 'gewoon' linksback, Anita als verdedigende middenvelder en Janssen links aanvallend op het middenveld. Sulejmani speelt dan vanaf links of zit op de bank.Demosthenes schreef:Ajax koopt Janssen omdat hij bij Twente zo sterk speelde, in een aanvallende rol. Bij Ajax krijgt hij een andere rol, koop dan een andere speler! Je zet de veel scorende spits toch ook niet laatste man.
Het lijkt wel alsof trainers de geschiedenis in willen gaan omdat ze iets hebben gezien wat anderen niet zagen/iets willen nalaten, Janssen als verdediger, of Klaas Jan H. op tien (Zijn eerste wedstrijden voor Ajax)
Zo moeilijk is het niet, iedereen ziet het behalve FdB.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Deze hele topic is eigenlijk vrij kansloos.Thijs schreef:Sorry, maar wat een kansloze opmerkingen zeg.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Kansloze wedstrijd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik heb anders toch aardig wat kansen gezien, hoor 

Als je aanvallend en dominant speelt moet je in dit soort wedstrijden gewoon 10 mogelijkheden afdwingen, uitspelen dus, dan scoor je er 3. "De uitslag had nog veel hoger kunnen uitvallen" hoort bij een goed aanvallend en dominant Ajax.Arthur schreef:Ik heb anders toch aardig wat kansen gezien, hoor
Natuurlijk maak je wel eens 3 goals uit 6 halve kansen. Maar dat is geen basis voor een seizoen, want in een seizoen zitter er altijd veel wedstrijden bij waarin dat niet lukt. Dit Ajax is gewoon niet erg goed in het uitspelen van kansen, en dat wreekte zich gisteren zoals dat zich de afgelopen 8 maanden nog veel vaker had kunnen wreken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- Ajaciedjuh
AjaxLife schreef:Janssen laat anderen oordelen over het middenveld
nieuws Door: Redactie op 22 aug 2011
Janssen laat anderen oordelen over het middenveld.Voorzichtig komt de discussie over het middenveld van Ajax op gang. Draait het wel of draait het niet met aankoop Theo Janssen als verdedigende middenvelder? Janssen zelf laat het oordelen over het functioneren van het middenveld aan anderen over.
Schakel
Het is kort na de wedstrijd tegen VVV-Venlo. Het is nog altijd benauwd op de tribunes van De Koel. Ajax speelt teleurstellend gelijk en dat mist zijn uitwerking niet. De koppies van de Ajacieden staan iets minder ontspannen dan normaal. Een late treffer blijft uit, net als de opluchting en dus zijn er vervelende vragen aanstaande.
Ook Janssen kan niet direct naar de spelersbus. Hij moet eerst antwoord geven op de vragen van de journalisten die hem hebben aangevraagd en vertelt dat het in de Limburgse hitte toch heel anders voetballen is bij een onnodige 2-0 achterstand. De vermoeidheid doet zich dan voelen.
"Het is niet zo dat we met een voorsprong van 0-3 moeten rusten, maar als we het beter uitspelen, zoals die kans van Miralem Sulejmani, kunnen we zomaar wel enkele honderdprocentkansen creëren," vertelt Janssen in gesprek met Ajaxlife.nl. Desondanks is hij niet van mening dat Ajax zich in de eerste helft tekort doet.
Of Janssen tevreden is over de manier waarop het middenveld draait, wil hij niet zeggen. "Dat weet ik niet, daar moeten anderen over oordelen. Jij vast niet, daarom vraag je het ook. Ik denk niet dat er teveel dezelfde types (in de as van het veld, red.) staan opgesteld, maar drie verschillende spelers."
"Misschien moet jij trainer worden van Ajax," vervolgt Janssen als een rol voor Vurnon Anita wordt aangesneden. "We winnen 1-4 en 5-1 en nu spelen we gelijk terwijl we vier, vijf of zes grote kansen creëren. Die kansen moeten erin, ja, maar als Anita speelt, is dat geen garantie voor het benutten ervan."
"Als je de afgelopen wedstrijden hebt gekeken, spelen we vrij behoorlijk. Als we met 1-5 winnen, hoor ik niemand over het middenveld. En volgens mij viel het met de omzettingen in de rust tegen De Graafschap wel mee," reageert de Arnhemmer als het inbrengen van Anita voor de geblesseerde Siem de Jong wordt aangevoerd als argument.
"Ik vond het wel meevallen," benadrukt hij nogmaals. "Het eerste halfuur spelen we De Graafschap moe en na rust beslissen we de wedstrijd. Maar, ik bedoel: als Anita de missende schakel is, moet hij volgende week maar spelen."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Monkey Tonk
Wat een makkelijke kritiek op de Boer na een slechte pot. Die man heeft van mij zeker een seizoen krediet voor het kampioenschap. De omschakeling bij balverlies was een verschrikking. En de manier waarop er telkens balverlies werd geleden was net zo kansloos. Dan vraag je om problemen. Middenvelders die zich vast bleven lopen. Snelle strakke passing met 1 keer raken heb ik niet gezien. Daarvoor liepen de spelers te rommelig door elkaar. (heb alleen de tweede helft gezien). Sig was lekker bezig voor de goal, maar een aanspeelpunt voor een kaats is hij niet. Als je ziet hoe Suarez zich telkens opstelde in de amper twintig minuten waarin hij speelde en de wedstrijd tegen Arsenal naar zijn hand zette dit weekend. Dat was wel even van een ander niveau. Nieuw seizoen. Het zal een heel ontwikkelingsproces worden. Want zo goed was het verleden jaar natuurlijk niet. Dus lekker kijken hoe Ajax beter wordt en van de fouten leert. Wat dat betreft bood the laatste wedstrijd een schat aan informatie.
Tsja, als iedereen bij Ajax en de pers maar denkt dat het spel tegen De Graafschap en Heerenveen geweldig was en dat het gisteren puur aan de gemiste kans van Sulejmani lag, dan vraag ik me af of wij hier op het forum zo gek zijn of dat zij het zijn.
Een goed voorbeeld is meneer Sulejmani. Die scoort tegen Heerenveen zijn derde van het seizoen en iedereen heeft het erover dat hij eindelijk er door heen is. En dat terwijl hij behalve die goal geen knikker geraakt had! En zo is het met hele spel van Ajax. Ajax speelt gewoon matig de eerste wedstrijden, het wordt alleen verbloemd door de ruime uitslagen.
Wat dat betreft is het misschien wel goed dat we puntverlies leiden. Er moet gewoon wat veranderen op het middenveld. Ajax moet het hebben van het positiespel want we missen een type Assaidi die in de kleine ruimte wat kan forceren. Vorig jaar ging dat goed met Eriksen-Anita-De Zeeuw op het middenveld en De Jong in de spits. Als je dan gewoon logisch redeneert dan ruil je De Zeeuw in voor Janssen, Boerrigter voor Ebecilio en Sigthorsson voor De Jong. Dan wordt je toch alleen maar beter? Onbegrijpeljk dat De Boer krampachtig vast blijft houden aan De Jong als middenvelder.
Een goed voorbeeld is meneer Sulejmani. Die scoort tegen Heerenveen zijn derde van het seizoen en iedereen heeft het erover dat hij eindelijk er door heen is. En dat terwijl hij behalve die goal geen knikker geraakt had! En zo is het met hele spel van Ajax. Ajax speelt gewoon matig de eerste wedstrijden, het wordt alleen verbloemd door de ruime uitslagen.
Wat dat betreft is het misschien wel goed dat we puntverlies leiden. Er moet gewoon wat veranderen op het middenveld. Ajax moet het hebben van het positiespel want we missen een type Assaidi die in de kleine ruimte wat kan forceren. Vorig jaar ging dat goed met Eriksen-Anita-De Zeeuw op het middenveld en De Jong in de spits. Als je dan gewoon logisch redeneert dan ruil je De Zeeuw in voor Janssen, Boerrigter voor Ebecilio en Sigthorsson voor De Jong. Dan wordt je toch alleen maar beter? Onbegrijpeljk dat De Boer krampachtig vast blijft houden aan De Jong als middenvelder.