NEC 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » ma aug 15, 2011 9:40 pm

Tuurlijk; wilde de opening van sfeervak 080 niet missen... :smallgrin.gif:

Heb een leuke wedstrijd gezien in een uitverkochte Goffert. 1e Helft combineerde NEC best aardig, 2e helft was minder en vond ik de vleermuizen soms boeiender... :blush.gif: :cool.gif:

Aan de jonkjes Foor en Latupeirissa ga je plezier beleven. Jasper heeft goed staan keepen ook.

NEC pakt eerste overwinning met Platje
maa. 15 augustus 2011

Afbeelding

De eerste driepunter van het seizoen is een feit. In de eerste thuiswedstrijd van het seizoen pakte Nijmegen tegen Excelsior de volle buit. En hoe; zelfs voor een objectief publiek zou het voetbal van NEC bij vlagen om van te smullen zijn geweest. Alex Pastoor predikte in de voorbereiding al aanvallend en attractief voetbal. In de eerste 20 minuten tegen Heerenveen was dat al een beetje te zien, maar tegen Excelsior kon onze voorhoede pas echt los.

Toch was het bij rust nog altijd 0-0. NEC, dat noodgedwongen met Goossens op linksback moest beginnen door blessures en pijntjes in de achterste linie, combineerde en vloeide bij vlagen als een dartel hert over het veld, maar de afronding liet te wensen over. Zeker twee of drie schitterende combinaties verzandden in schoonheid in het eerste half uur. Dat het na 45 minuten nog een doelpuntloze wedstrijd was, was meer de slordigheid van de thuisploeg dan de verdedigende kwaliteit van de uitploeg. Het enige smetje, afgezien van het gebrek aan scorend vermogen, was een knieblessure van Goossens. Amieux was zijn vervanger.

In de tweede helft gooide Excelsior het team wat om. Opeens was het overwicht van NEC weg. De Rotterdammers kregen zelfs wat kansen, en Jasper Cillessen schroefde met een katachtige redding zijn transfersom weer wat op. Pastoor greep in door een wat ongelukkige George te vervangen door talent uit eigen kweek Navarone Foor en Nijland door andere eigen kweek Latupeirissa. En met succes. Het was een prachtige en bekeken assist van Foor op Platje die de 1-0 inluidde. Nieuwe spits Melvin Platje wipte de bal bekeken over de Excelsior doelman. En even later scoorde Platje ook zijn tweede, wederom met een fraai wippertje over de keeper. 2-0 was ook de eindstand, en Nijmegen lijkt er een nieuwe publiekslieveling bij te hebben. Of, zoals het publiek uit volle borst zong: "Alle ballen op Platje!"

Een meer dan prima begin dus van NEC voor eigen publiek, met een overwinning en met heerlijk voetbal om naar te kijken. Alex, bedankt!

http://www.detrouwehonden.nl/
Laatst gewijzigd door Ramona op ma aug 15, 2011 9:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 15, 2011 9:44 pm

Wat een wereldredding van Jasper... echt zo'n redding van een keeper die minstens 6 miljoen waard is. Zulke ballen pak je niet zomaar.

NEC speelde (op basis van die 10 minuten die ik zag) prima eerste helft. Soms fantastische combinaties.

Excelsior had best een rode kaart kunnen krijgen. Smerige overtreding.

Prima overwinning. Op naar AZ...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » ma aug 15, 2011 10:02 pm

Overdrijven is ook een vak, maar hij stond er idd. Toch knap! :worshippy.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 16, 2011 7:38 am

Nou overdrijf ik weer...

Het is ook nooit goed...

Als ik loop te nuilen is het niet goed... ben ik een keer enthousiast ... is het weer niet goed... :)

Ramona

Bericht door Ramona » di aug 16, 2011 8:35 am

Sorry... :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Navarone Foor: "Ik vond het een schitterende avond"

Na de gewonnen wedstrijd tegen Excelsior was één van de meest blije gezichten in de catacomben van het Goffertstadion dat van Navarone Foor. De jongeling maakte zijn thuisdebuut, deed dat meer dan verdienstelijk en vond ook nog eens de tijd om te genieten van het moment: "Ik heb nu echt een lekker gevoel", genoot hij na.

Afbeelding

"Ik zat me steeds af te vragen of ik nog aan spelen toe zou komen en toen de trainer me eindelijk riep, moest ik echt even mijn best doen om rustig te blijven. Eerlijk gezegd viel dat nog niet mee, maar naarmate ik langer op het veld stond, lukte het steeds beter."

De zenuwen waren Foor niet aan te zien. Hij speelde gedurfd en zwierf vanaf rechts het halve veld over. "Ik moest van de trainer hangend op rechts spelen, maar wel veel van positie wisselen met Lasse Schöne. Dat liep wel lekker. We pakten op een gegeven moment het spel van de eerste helft weer op en dat was volgens mij ook wel nodig. Excelsior kreeg namelijk steeds meer vertrouwen en raakte zelfs de lat, terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig was dat het nog zo spannend werd. In de eerste helft hadden we namelijk kansen genoeg, alleen gingen ze er toen niet in. Uiteindelijk lukte dat in de tweede helft wel en werd het alsnog een verdiende overwinning."

Van zijn thuisdebuut genoot Foor na afloop nog steeds: "Ik vond het echt schitterend. Mijn ouders, mijn vriendin en nog wat familieleden zaten op de tribune, dat maakte het voor mij extra bijzonder. Als ik vanavond thuis kom, dan kijk ik het meteen nog even terug, maar daarna is het op naar de volgende wedstrijd. AZ uit, dat zal niet de makkelijkste worden...."

Door Teun van Thiel
Melvin Platje: "Meer kun je niet wensen, toch?"

Tweevoudig doelpuntenmaker Melvin Platje spreekt liever met zijn voeten dan met zijn mond. Na de wedstrijd tegen Excelsior, waarin de aanvaller met zijn twee doelpunten voor het eerst beslissend was voor N.E.C., was hij dan ook kort van stof.

Afbeelding

"In de eerste helft hadden we al een paar keer moeten scoren. Zelf kreeg ik ook de nodige kansen, maar hij wilde er niet in. In de tweede helft lukte dat wel, dat was eigenlijk het hele verhaal van de wedstrijd", aldus de aanvaller, die voor het gemak maar even vergat dat Excelsior bij 0-0 bijvoorbeeld nog de lat raakte. "Ach...die zat er niet in toch? Nou dan", zo luidde de analyse van de matchwinner.

Platje keek al met al tevreden terug op zijn eerste competitiewedstrijd voor N.E.C. in de Goffert: "We winnen en ik maak twee doelpunten. Meer kun je niet wensen, toch?"

Door Teun van Thiel
http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » di aug 16, 2011 9:48 am

Aangezien Jasper nog steeds NECer is, plep ik 't maar hier neder...

'Derde bod op Cillessen in de maak'

dinsdag 16 augustus 2011 | 09:51 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 16 augustus 2011 | 09:53

Afbeelding
Jasper Cillessen (rechts) met Gabor Babos.
Archieffoto: Broer van den Boom

NIJMEGEN - Ajax wil een derde poging doen om doelman Jasper Cillessen los te weken bij NEC. Dat meldt de Telegraaf. Maandag werd een tweede bod van de Amsterdamse club nog afgewezen door de Nijmeegse eredivisionist.

,,We gaan ons beraden, maar ik heb niet het gevoel dat de deal nu van de baan is”, zegt technisch manager Danny Blind in de Telegraaf. Bij de regerend landskampioen ligt een contract voor vijf jaar klaar voor de geboren Groesbekenaar.

De keeper zelf gaf maandag ten overstaan van Eredivisie Live aan de ontwikkelingen rustig af te wachten. ,,Ik heb het hier fantastisch naar mijn zin en zit hier nog zeker niet aan mijn plafond. Als de transfer niet doorgaat, heb ik daar niet de pest in."

Cillessen denkt nog steeds aan Ajax
De reactie van doelman Jasper Cillessen na de eredivisie-wedstrijd van NEC tegen Excelsior. De keeper ging ook in op de concrete interesse die Ajax in hem heeft. "Het is een win-winsituatie. Als het doorgaat is het fantastisch en anders blijf ik met veel plezier bij NEC."

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 16, 2011 2:51 pm

NEC: "Tweede bod Ajax bedroeg 2,1 miljoen"
Jasper Cillessen lijkt nog wel even bij NEC te blijven. Een akkoord tussen Ajax en de Nijmegenaren is ver weg, vertelt directeur Jacco Swart op de clubsite.

Ajax bood reeds twee keer op Cillessen, maar de aanbiedingen kwamen absoluut niet in de buurt van de door NEC gewenste vraagprijs. "Overal staat te lezen dat Ajax naar verluidt in een tweede bieding drie miljoen euro zou hebben geboden", weet Aalbers.

"Feit is dat het tweede bod van Ajax op Cillessen een bedrag van 2,1 miljoen euro inhield. Wij hebben nogmaals aan Ajax laten weten welke kaders wij in gedachten hebben om daadwerkelijk de onderhandelingen over het al dan niet transfereren van Jasper naar Ajax te kunnen starten", besluit de algemeen directeur.
2.1 miljoen. Daar zou ik hem ook niet voor weg doen. Minstens 2.5... anders doen ze het maar met Vermeer alleen. Jasper zal er denk ik niet minder om gaan keepen als hij hier blijft.

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 16, 2011 3:18 pm

Die Platje is trouwens wel een bijzondere speler hoor, bijna alle doelpunten die hij maakt zijn mooi, zijn 2e gisteravond was ook weer een beauty! Hier nog 2 voorbeelden:

http://www.youtube.com/watch?v=LTV6_4q7 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=yH5H8D1h ... re=related (jammer van de matige beeldkwaliteit)

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 16, 2011 5:40 pm

Die Platje doet me aan Cantona denken, qua mooie goals maken en het vieren ervan :smallgrin.gif:

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... 20Ajax.php

Interview met Cillessen, wat een kind is het nog zeg, lijkt me bovendien niet de meest snuggere. Ik wordt al zenuwachtig als ik hem een interview hoor geven, moet er niet aan denken dat zo'n onzekere jongen ook daadwerkelijk bij Ajax tussen de palen gaat staan.

Het bod van 1,8 miljoen opgehoogd naar 2,1 miljoen, dat vind ik een prima strategie van zaken doen. Straks met een final offer van 2,4 miljoen komen. Als NEC niet toehapt kun je gaan focussen op andere opties en desnoods op 31 augustus nog een keer een paar ton hoger bieden. Het is niet dat de nood nu al aan de man is ofzo, de kans dat Vermeer tegen VVV en Vitesse ons punten zal gaan kosten is niet overdreven groot.
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 16, 2011 6:49 pm

Sterker nog, afgelopen seizoen heeft Vermeer punten voor ons gewonnen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij daar nu mee op zo houden.
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 16, 2011 7:09 pm

Als we het over "snugger" gaan hebben dan zijn er maar weinig ajacieden die een basisplaats verdienen hoor...

vd Wiel is ook niet een van de snuggerste, net zoals Vermeer, Anita, Vertongen, Huntelaar (destijds), Bogarde (destijds), en zo kan ik nog wel een hele rits opnoemen.

en dan speelt Jasper nog bij een simpel provincieclubje...
Ik vind hem behoorlijk overtuigend in het veld staan. Maar laat Ajax dat maar niet vinden... blijft hij tenminste nog een tijdje bij ons. Lijkt me prima.
Laat Ajax het dan maar mooi met Vermeer doen...

Er zijn verdomd weinig (jonge) voetballers die 'slim' overkomen.
Laatst gewijzigd door Banjavi op di aug 16, 2011 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 16, 2011 7:11 pm

Zijn spelhervattingen zijn levensgevaarlijk - in negatief opzicht. Bij hoge ballen durft hij niet van de doellijn te komen. Met boogballetjes is hij makkelijk te passeren. Vermeer is geen bijzondere keeper. Heeft wel bijzondere reflexen en er zit ongetwijfeld nog wat rek in de man zijn kwaliteiten. Ik hoop dat het ons dit seizoen niet zal opbreken, maar hou mijn hart vast.
Ajax!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 16, 2011 7:15 pm

Zijn spelhervattingen zijn over het algemeen helemaal zo slecht nog niet. De laatste tijd (met name heerenveen) liep hij wel te knoeien ja... maar dat heeft iedere keeper ook wel.

Gistern stond hij prima te keepen en had een paar leuke reddingen. Die jongen is nog 21... dat hij niet alle kneepjes nog kent vind ik zo'n ramp nog niet. Ik zie hem dat bij Ajax zo oppakken als daar voldoende op getraint word.

Ik heb alle vertrouwen in die jongen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 16, 2011 7:23 pm

banjavi schreef:Zijn spelhervattingen zijn over het algemeen helemaal zo slecht nog niet. De laatste tijd (met name heerenveen) liep hij wel te knoeien ja... maar dat heeft iedere keeper ook wel.

Gistern stond hij prima te keepen en had een paar leuke reddingen. Die jongen is nog 21... dat hij niet alle kneepjes nog kent vind ik zo'n ramp nog niet. Ik zie hem dat bij Ajax zo oppakken als daar voldoende op getraint word.

Ik heb alle vertrouwen in die jongen.
Dat zijn spelhervattingen over het algemeen helemaal zo slecht nog niet zijn heb je gelijk in. Helaas, echter, zijn de spelhervattingen zo nu en dan dramatisch. Dat moet er wel uit.

21, forget it. Hij is 25 en draait al heel wat jaren mee op het hoogste niveau. Wel steeds als tweede keeper, ook bij Willem II trouwens.
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 16, 2011 7:31 pm

Ik denk dat Banjavi het over Cillessen had
I think I lost my fucking headache

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 16, 2011 7:33 pm

Mijn fout, zie het nu ja. Cillessen is trouwens ook geen 21, maar 22.
Ajax!

Ramona

Bericht door Ramona » do aug 18, 2011 9:08 am

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 18, 2011 9:03 pm

Goossens langdurig uitgeschakeld... ben benieuwd of die vent van M. City er wat van kan.

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 19, 2011 5:21 am

Das kut voor hem, aangezien hij zich in de picture wilde spelen...

Iets anders...

NEC raakt aanvoerder Zomer kwijt aan Heerenveen
Geplaatst op: 18-08-11 om: 23:55 door:

Door: Bülbül

Ramon Zomer verruilt NEC na drie seizoenen trouwe dienst voor sc Heerenveen, zo meldt RTV Oost donderdagavond. De centrale verdediger zal vrijdag een medische keuring ondergaan in het Abe Lenstra Stadion en vervolgens een contract signeren dat hem voor drie jaar aan de Friese club bindt.

De 28-jarige Zomer begon zijn loopbaan in 2002 bij FC Twente en maakte na zes jaargangen de overstap naar NEC. In Nijmegen was de geboren Almeloër vrijwel immer verzekerd van een basisplaats en werkte hij zich zelfs op tot aanvoerder van de Gelderse formatie. Bekend is nog niet welk transferbedrag NEC heeft ontvangen voor Zomer, die een aflopende verbintenis had in de Keizerstad.

http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 19, 2011 6:56 am

Ja joh... doe ook je verdedigers maar weg... je hebt er zat.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 19, 2011 7:56 am

Ze kunnn wel een reserve- / jeugdspeler en 2,5 miljoen van Ajax gebruiken! :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 19, 2011 9:43 am

Kunnen we Blind niet overnemen ofzo? :)

Of Vertonghen? :p

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 10:53 am

banjavi schreef:Kunnen we Blind niet overnemen ofzo? :)

Of Vertonghen? :p
Welke "Blind"?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 19, 2011 10:56 am

Neem ze allebei maar mee. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 10:59 am

joey schreef:Neem ze allebei maar mee. :headbang.gif:
Twee halen, één betalen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie