Ajax - sc Heerenveen 14-08-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Ajax - sc Heerenveen 14-08-2011

Bericht door Demosthenes » zo aug 14, 2011 8:22 pm

Het is mooi dat De Boer steeds de gelegenheid krijgt om een paar spelers te wisselen die aan rust toe zijn. Ook heb ik het idee dat de huidige speelstijl minder energie vergt.
Aan rust toe zijn! ja, het is slopend wat die spelers doen. Minder energie? Klopt als je ziet dat Ajax op de helft van de tegenstander speelt, word je niet zo moe. :ajaxsmiley.gif:

Ik kan me wel voorstellen dat hij wisselt, hij zal er misschien nog niet helemaal uit zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Arthur

Bericht door Arthur » zo aug 14, 2011 8:24 pm

Demosthenes schreef:
Het is mooi dat De Boer steeds de gelegenheid krijgt om een paar spelers te wisselen die aan rust toe zijn. Ook heb ik het idee dat de huidige speelstijl minder energie vergt.
Aan rust toe zijn! ja, het is slopend wat die spelers doen. Minder energie? Klopt als je ziet dat Ajax op de helft van de tegenstander speelt, word je niet zo moe. :ajaxsmiley.gif:

Ik kan me wel voorstellen dat hij wisselt, hij zal er misschien nog niet helemaal uit zijn.
Sigthorsson en Boerrigter komen terug van een blessure en Eriksen heeft net een interland gespeeld. Dus de wissels hadden niets met "er nog niet helemaal uit zijn" te maken.
Overigens kan nu spelers rust geven natuurlijk aan het eind van het seizoen net dat verschil maken. Het wil niet zeggen dat ze nu al moe zijn.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 14, 2011 8:34 pm

Het was niet persoonlijk bedoeld!

Het seizoen is net begonnen en ik denk niet dat in augustus een half uur minder voetballen in april/mei een fittere speler oplevert. F. de Boer zal ongetwijfeld de wedstrijd van afgelopen woensdag gebruikt hebben, maar hoe moet het in oktober/november als Ajax iedere week twee wedstrijden speelt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 14, 2011 8:52 pm

Daarom geeft hij dus nu al spelers rust.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 14, 2011 9:17 pm

Het is niet alleen maar rust geven. Want hij geeft tegelijkertijd ook speeltijd aan jongens die buiten de basis vallen. Dat komt van pas als we straks te maken hebben met blessures, schorsingen of slechte vorm bij basisspelers.

Eriksen en Boerrigter pakken wat rust en Serero en Ebecilio speeltijd. Wat wil je nog meer?
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » zo aug 14, 2011 10:25 pm

Zuidema schreef:
De Boer: Zo willen we het

AMSTERDAM - Frank de Boer was zondag na afloop van de zege van Ajax op sc Heerenveen (5-1) niet alleen tevreden over het resultaat. „Dit is de norm”, zei hij. „We hebben 90 minuten gedomineerd. Dat willen we, zeker in de ArenA.”

Telegraaf.nl
Natuurlijk, 5-1 is een prima resultaat. Maar als dit veldspel de norm is, kan ik Frank niet meer volgen. Er rammelt zo her en der nog het nodige. En weer zegt Frank dat we 'gedomineerd' hebben. Inderdaad, vooral in de eerste helft veel balbezit, maar ook opnieuw met erg fantasieloos en voorspelbaar gebrei, wat mogelijkheden en amper echte kansen. Dat noem ik geen domineren.

Dat H'veen zo stom was de achterste lijn in de 2e helft veel verder naar voren te laten spelen (zonder echter veel follow-up naar voren) kwam Ajax prima uit. Hierdoor ontstond er eindelijk veel ruimte en Ajax is gelukkig wel zo ver dat ze daar wel raad mee weten. Maar voor de rest is er nog steeds flink wat werk aan de winkel.

En laten we het gestumper van Psv en het zonder Ruiz ook niet bijster geweldige Twente alsjeblieft niet als graadmeter nemen. Ajax moet zijn eigen kwaliteitsnormen hanteren. En die zijn vandaag qua veldspel amper gehaald. Ook niet bij een 5-1.
Ik vind dat De Boer zich daarin ook nog steeds erg laat kennen als een beginnend trainer: Hij is heel erg gefocust op zijn eigen werk, het positiespel, de afspraken, de organisatie. Dat is vooral zijn deel van het proces, terwijl hij het hele proces moet managen. Gaat het daarmee goed, het deel wat het meest op hemzelf aankomt, dan is hij heel tevreden. Gebrek aan creativiteit heeft hij minder directe invloed op, en hij neigt er dan ook naar dat te negeren. Maar het is wel het probleem van zijn selectie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Zabski

Bericht door Zabski » zo aug 14, 2011 11:09 pm

Theo Jansen is nog trager dan Pantelic... Pffffff

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma aug 15, 2011 2:01 am

Met hun wedstrijdanalyses hebben trainers vaak een doel: euforie temperen, de zaak op scherp zetten, de rust bewaren, de ploeg tegen kritiek beschermen.

Zo moet er ook iets achter Frank de Boers analyse van Ajax - Heerenveen steken, want ik vind hem wel héél jubelend over een wedstrijd waarin Ajax - wat mij betreft - heel wat minder speelde dan tegen De Graafschap.

Ja, Ajax domineerde tot aan de 1-0. Maar wij stonden elkaar op de tribune te vertellen dat het allemaal te traag ging, dat Heerenveen 'goed stond' en dat Ajax nauwelijks iets creëerde. Meteen na de 1-0 brak er een fase aan die Heerenveen eigenlijk meer dan één goal had moeten opleveren. Wat een gaten, wat een kansen... Omdat Theo Janssen zijn man laat lopen, kwam de verdediging in de problemen en kwam de zwakte aan het licht van... tja, vooral Daley Blind, maar eigenlijk gewoon alle vier.

Heel leuk dat Frank de Boer er nog een spits bij wil (dat is ook zeker nodig), maar het aller-állerergst hebben we een linksbenige centrale verdediger nodig. Als Vertonghen een keer wegvalt, moeten we (kennelijk) terugvallen op Daley Blind. Dat ging tegen Heerenveen goed, en tegen VVV mag het winst ook niet in de weg staan, maar in de CL gaan we daar dus echt nat mee, en niet zo'n beetje ook. De backs: voetballend leuk, verdedigend zwak.

Uiteindelijk won Ajax verdiend (dat natuurlijk wel), maar 5-1 vond ik hartstikke geflatteerd hoor. Mooie goals, maar het grootste deel van de tweede helft vond ik vrij saai (traag, vooral). Heerenveen had Ajax op een paar belangrijke momenten in de wedstrijd flink pijn kunnen doen, en had sowieso meer dan één goal móeten maken. Die hadden bij rust makkelijk voor kunnen staan. Ik heb me in de tweede helft ook geërgerd aan Janssen. Die kwam nauwelijks nog de middencirkel uit en droeg eigenlijk niets meer bij.

Wat we nog nodig hebben: een reservekeeper, een reservespits en - more than anything else - een back-up voor Vertonghen.

K.
Still alive...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 15, 2011 4:55 am

:ajaxsmiley.gif: Telesport
BLIND VERTROUWEN

• Daley Blind maakt, volgens rapporteur van het Voetballer van het Jaar-klassement Richard Witschge, momenteel grote stappen: „Daley maakt stappen vooruit, nee sprongen.” Blind junior kreeg van Witschge een 7,5. De ex-international gaf daarmee aan uitermate tevreden zijn met de prestatie van Daley FOTO: PRO SHOTS Blind.

• Richard Witschge

door MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM – Het gebeurt in de ArenA niet vaak. Zeker niet als de thuisclub vijf keer scoort. Maar rapporteur Richard Witschge was tijdens Ajax-SC Heerenveen (5-1) het meest onder de indruk van de Amsterdamse defensie. „Misschien ook wel omdat de Heerenveenaanval een gevreesde is, maar er eigenlijk niet aan te pas kwam”, zei de ex-international, die vooral lovend was over Daley Blind. „Hij heeft deze wedstrijd Jan Vertonghen doen vergeten.”

Witschge beloonde de stand-in van de Belg in het hart van de verdediging met een 7,5. „Hij kreeg één keer een bal door zijn benen, maar dat kan iedereen gebeuren. Daley ’zat’ verder kort op de bal en dekte voortdurend goed door.”

De technicus vindt dat Blind junior zich uitstekend ontwikkelt. „Daley maakt stappen vooruit, nee sprongen. Vertonghen is top in Europa. Zover is Blind nog niet. Maar in de eredivisie kan hij zich heel goed handhaven. Als ik trainer van Ajax was, zou ik hopen dat Vertonghen blijft, maar me ook weer niet heel veel zorgen maken als hij vertrekt.”

De geboren 41-jarige Amsterdammer vindt overigens wel dat Blind in het centrum van de defensie beter tot zijn recht komt dan als linksback. „Op de vleugel sta je meer ’op de man’ en in het centrum kun je de tegenstander zo nu en dan doorgeven. Daley is niet de snelste, maar wel een slimme voetballer.”

Ook Blinds kompaan Toby Alderweireld kreeg een 7,5. „Hij maakte een prachtige en belangrijke goal”, aldus Witschge, die ook wel wat had aan te merken op het spel van de Belg. „Hij moet aan de bal dominanter worden, uitstraling krijgen. Vertonghen heeft dat meer en zelfs Blind heeft het al. Als Toby opkomt, lijkt het altijd of hij een beetje twijfelt. Dat is niet nodig, want hij heeft een geweldige pegel in zijn benen.”

Gregory van der Wiel werd door Witschge met een zeven beloond. „Ik denk dat de ogen van Gregory zijn opengegaan. Hij was na het WK minder goed bezig en dat is voor een jonge jongen ook wel logisch als er zó veel op je afkomt. Greg is een beetje gaan zweven, maar laat nu zien het gras weer te willen opeten.”

Aan Kolbeinn Sigthorsson – ook goed voor een 7 – gaat Ajax volgens Witschge veel plezier beleven. „Hij is een uitstekend aanspeelpunt en heeft een neusje voor de goal. Als hij nog meer vertrouwen krijgt, is hij moeilijk af te stoppen. Dat hij nu zijn eerste doelpunt heeft gemaakt, is lekker voor hem. Het werkt voor een spits ongetwijfeld bevrijdend.”

Een andere doelpuntenmaker, Derk Boerrigter (een 7), kon de exAjacied ook bekoren. „Zoals wij het noemen, moet hij nog wel een beetje een ’klerelijer’ worden. Hij is zo snel, dat hij eigenlijk niet te houden is als hij iets brutaler wordt. Maar Ajax heeft weer een echte buitenspeler binnen.” In de toekomst verwacht hij veel van Christian Eriksen. „Een speler naar mijn hart. Als je ziet hoe hij bij de 3-1 dat balletje geeft op Boerrigter… Christian is een slimme speler, die alleen nog maar vooruit kan gaan.”

Witschge vond Theo Janssen tegenvallen. „Meer dan een zesje kan ik er niet van maken. Theo moet veel meer bepalend zijn. Misschien kan hij dat beter als linkshalf, maar Frank de Boer ziet hem het liefst in de punt naar achteren.”

De enige ’Fries’ die volgens Witschge echt in het oog sprong, was Oussama Assaidi. „Zijn pech is dat hij niet heel veel voetballend vermogen om zich heen heeft. Maar hij kan zelf wel ongelooflijk goed voetballen en heeft de durf om een actie te maken. Ik zou hem wel eens in een elftal als dat van Ajax willen zien…”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 15, 2011 6:27 am

Kowalczyk schreef: Wat we nog nodig hebben: een reservekeeper, een reservespits en - more than anything else - een back-up voor Vertonghen.
En dat wordt dus lastig. Want die back-up zal dan toch wel zodanige capaciteiten moeten hebben dat ie Vertonghen zonder al teveel kwaliteitsverlies kan vervangen. En wie van dat kaliber wil (vooral) gaan banken bij Ajax, hopend op een blessure, schorsing of vormcrisis van Vertonghen?

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de back-up van Sigthorsson. Ik hoor en lees bijvoorbeeld verhalen over Luuk de Jong als stand-in. Een ander type spits, maar wel eentje die bij Ajax zijn partijtje zou kunnen meeblazen. Alleen, die gaat volgens mij echt niet zijn basisplekkie bij Twente (zelfs al is dat op een voor hem vervelende '10') inruilen voor de reservebank van Ajax, hopend op een invalbeurtje of een wedstrijdje tussendoor.

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 15, 2011 6:53 am

Maar dat is -voor Ajax dan- toch van alle tijden? Volwaardige basisspelers, laat staan een international als Luuk de Jong, gaan bij Ajax toch niet op de bank zitten? Bij Ajax hebben we daar talentvolle jeugd voor. Links centraal achterin doet Blind het ok als back-up. Nee, natuurlijk is het nog geen Vertonghen. Zelfs Vertonghen was begin vorig seizoen nog geen Vertonghen. Een back-up spits zou wel handig zijn, simpel omdat de belovende jeugdspeler is uitgeleend. En een tweede doelman. Dus niet een keeper die al eens voor oranje is uitgenodigd, maar gewoon, een oude ervaring man die er staat als Vermeer eens een keer geblesseerd of geschorst is. Zoals dat altijd is geweest.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 15, 2011 7:11 am

Die Witschge's hebben er kijk op. :excited.gif:

Ben het ook met Jöhnk eens v.w.b. Janssen: die mag wel wat meer doen om van waarde te zijn. Het tempo dat hij hanteert brengt ie op z'n 50e ook nog wel. Hij speelt als een soort Ausputzer net voor de verdediging. Alleen komt ie door gebrek aan snelheid niet aan 'ausputzen' toe. En z'n inbreng in de opbouw is eveneens gering.

Middenveld en defensie staan nog niet goed. Ik snap de euforie rondom gisteren dan ook niet. Zat zelf te denken aan een ruim 6-je.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 15, 2011 7:25 am

wimpey schreef:Die Witschge's hebben er kijk op. :excited.gif:
Misschien kan Richard beter ná de wedstrijd groots en meeslepend met champagne gaan slempen. :666.gif:
LucaS schreef:Maar dat is -voor Ajax dan- toch van alle tijden? (...) Bij Ajax hebben we daar talentvolle jeugd voor.
True. En dat maakt het vaak ook erg riskant. De kloof tussen talentvolle jeugd en de basis (zeker in de as) vind ik op sommige plekken wel erg groot. Daley zou je in de as nog wel als een noodverbandje kunnen opstellen in wedstrijden waarbij weinig weerstand verwacht wordt. Maar tegen tegenstanders van een flink kaliber gaan we dan gegarandeerd nat. Jij gelooft dan kennelijk wel in Blind, ik niet. En zeker niet als Janssen, zoals al gevreesd, zijn verdedigende taken verwaarloost. Daar zal een Vertonghen al veel moeite mee hebben, laat staan Daley. Helaas, zoals gezegd, wordt een tussenoplossing ook erg lastig. Een goede basisspeler elders zal denk ik niet graag gaan banken bij Ajax.

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 15, 2011 7:56 am

Zwakste mannen waren Mickey, de Jong en Janssen , ik vind Boerrigter een prima linkerspits beter dan Imbecillio.

Kort samenvattend , het eerste kwartier had het al minimaal 2-0 moeten staan. Een prachtig zondag schot zorgt net voor rust voor de 2-1 (hoor je de Boer schreeuwen naar het midden :) ) Een zwakke verdediging zorgt toch alweer voor 2 tegendoelpunten in 1 week.

Er moet meer druk worden gezet op het middenveld. Opvallende speler Vurnon Anita dat een is een vaste kracht aan het worden.

Jan moet snel terugkomen :biggthumpup.gif:

Kortom, nog een paar weken wachten op een echte tegenstander

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 15, 2011 8:10 am

Als iedereen bij Ajax fit is kunnen we wellicht stunten in de CL, maar het lijkt me duidelijk dat we vooral een selectie hebben die voor de Eredivisie goed genoeg is. Het is niet realistisch om te verwachten dat onze invallers meekunnen op het allerhoogste niveau, zeker omdat dat zelfs niet voor alle basisspelers geldt.

Op vrijwel elke positie gaan we er flink op achteruit als de eerste keus er niet is, dat geldt niet alleen voor Vertonghen. Dat is nu eenmaal ons lot als club die niet structureel meer kan uitgeven dan er binnenkomt.
We hoeven echt geen nieuwe linker CV te verwachten en dat vind ik gezien de omstandigheden ook logisch.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 15, 2011 8:18 am

Daley zou je in de as nog wel als een noodverbandje kunnen opstellen in wedstrijden waarbij weinig weerstand verwacht wordt. Maar tegen tegenstanders van een flink kaliber gaan we dan gegarandeerd nat. Jij gelooft dan kennelijk wel in Blind, ik niet.
Als noodverband, wachtend op de ontwikkeling van Denswill, tegen niet al te sterke tegenstanders die niet wensen aan te vallen/kunnen aanvallen, kan Daley B. rustig meespelen, maar we moeten hem niet vergelijken met Jan Vertonghen, want Jan Vertonghen debuteerde al op 20-jarige leeftijd in het Belgisch team, was toen al verder (in mijn ogen) dan Blind nu.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Verton ... aal_elftal
Op 16 mei 2007 werd Vertonghen voor het eerst geselecteerd voor de Rode Duivels. Hij verscheen aan de aftrap in de wedstrijd België tegen Portugal. Door de hevige concurrentie in de centrale verdediging, wordt hij momenteel uitgespeeld als linksachter.
Vertonghen werd geselecteerd voor Jong België voor het Europees kampioenschap voetbal onder 21 - 2007 in Nederland. Het Belgisch voetbalelftal onder 21 plaatste zich hierin voor de halve finales en verwierf zo deelname aan de Olympische Spelen van 2008 in Peking. Bij het EK u21 legt Jong België het af tegen Jong Servië met 1-0.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 15, 2011 8:23 am

Kowalczyk schreef:Met hun wedstrijdanalyses hebben trainers vaak een doel: euforie temperen, de zaak op scherp zetten, de rust bewaren, de ploeg tegen kritiek beschermen.

Zo moet er ook iets achter Frank de Boers analyse van Ajax - Heerenveen steken, want ik vind hem wel héél jubelend over een wedstrijd waarin Ajax - wat mij betreft - heel wat minder speelde dan tegen De Graafschap.

Ja, Ajax domineerde tot aan de 1-0. Maar wij stonden elkaar op de tribune te vertellen dat het allemaal te traag ging, dat Heerenveen 'goed stond' en dat Ajax nauwelijks iets creëerde. Meteen na de 1-0 brak er een fase aan die Heerenveen eigenlijk meer dan één goal had moeten opleveren. Wat een gaten, wat een kansen... Omdat Theo Janssen zijn man laat lopen, kwam de verdediging in de problemen en kwam de zwakte aan het licht van... tja, vooral Daley Blind, maar eigenlijk gewoon alle vier.

Heel leuk dat Frank de Boer er nog een spits bij wil (dat is ook zeker nodig), maar het aller-állerergst hebben we een linksbenige centrale verdediger nodig. Als Vertonghen een keer wegvalt, moeten we (kennelijk) terugvallen op Daley Blind. Dat ging tegen Heerenveen goed, en tegen VVV mag het winst ook niet in de weg staan, maar in de CL gaan we daar dus echt nat mee, en niet zo'n beetje ook. De backs: voetballend leuk, verdedigend zwak.

Uiteindelijk won Ajax verdiend (dat natuurlijk wel), maar 5-1 vond ik hartstikke geflatteerd hoor. Mooie goals, maar het grootste deel van de tweede helft vond ik vrij saai (traag, vooral). Heerenveen had Ajax op een paar belangrijke momenten in de wedstrijd flink pijn kunnen doen, en had sowieso meer dan één goal móeten maken. Die hadden bij rust makkelijk voor kunnen staan. Ik heb me in de tweede helft ook geërgerd aan Janssen. Die kwam nauwelijks nog de middencirkel uit en droeg eigenlijk niets meer bij.

Wat we nog nodig hebben: een reservekeeper, een reservespits en - more than anything else - een back-up voor Vertonghen.

K.
Goede analyse. :biggthumpup.gif:

Iets anders: ik mis bij Ajax een speler die iets bijzonders kan. Iemand voor wie je naar het stadion komt. Die speler liep wel aan de andere kant.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » ma aug 15, 2011 8:28 am

Kowalczyk schreef:Wat we nog nodig hebben: een reservekeeper, een reservespits en - more than anything else - een back-up voor Vertonghen.

K.
We hebben nodig; een eerste keeper, een multifunctionele klasbak voorin en een multifunctionele verdediger (die centraal kan spelen, maar ook als bak). Drie basisspelers.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma aug 15, 2011 8:34 am

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Met hun wedstrijdanalyses hebben trainers vaak een doel: euforie temperen, de zaak op scherp zetten, de rust bewaren, de ploeg tegen kritiek beschermen.

K.
Goede analyse. :biggthumpup.gif:

Iets anders: ik mis bij Ajax een speler die iets bijzonders kan. Iemand voor wie je naar het stadion komt. Die speler liep wel aan de andere kant.
Speeltuinvoetballer bedoel je? Ach die hebben we misschien wel in Serero. Maar dat soort voetballers zijn vaak alles of niets (Zlatan)

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 15, 2011 8:34 am

Ajax Rules schreef:
Kowalczyk schreef:Wat we nog nodig hebben: een reservekeeper, een reservespits en - more than anything else - een back-up voor Vertonghen.

K.
We hebben nodig; een eerste keeper, een multifunctionele klasbak voorin en een multifunctionele verdediger (die centraal kan spelen, maar ook als bak). Drie basisspelers.
Ja, en straks weer klagen als we 20 miljoen verliezen in een jaar zeker.
Ik vind het totaal niet realistisch om te denken dat Ajax zulke spelers kan halen. We moeten nu gewoon een paar jaar in de Eredivisie hoge ogen gooien terwijl we jaarlijks geld bijschrijven op de bankrekening. Dan kunnen we over een tijdje weer extra investeren en ons op Europa gaan richten.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma aug 15, 2011 8:37 am

Arthur schreef:
Ajax Rules schreef:

K.
Ik vind het totaal niet realistisch om te denken dat Ajax zulke spelers kan halen. We moeten nu gewoon een paar jaar in de Eredivisie hoge ogen gooien terwijl we jaarlijks geld bijschrijven op de bankrekening. Dan kunnen we over een tijdje weer extra investeren en ons op Europa gaan richten.
Elke club staat tegenwoordig zo'n beetje in het rood, waarom wij dan niet? Als er daardoor goede spelers op het veld rondlopen vind ik het wel best. Het gaat mij toch meer om het spelletje dan het geld!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 15, 2011 8:39 am

Ja, zo dachten ze bij F. en PSV ook. Ging dus mis.

Dure spelers halen zit er natuurlijk niet in. Ajax moet inventief zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma aug 15, 2011 8:41 am

WP_LeGeNd schreef:Elke club staat tegenwoordig zo'n beetje in het rood, waarom wij dan niet? Als er daardoor goede spelers op het veld rondlopen vind ik het wel best. Het gaat mij toch meer om het spelletje dan het geld!
Met zo'n instelling gaat het dus mis. PSV komt zichzelf nog wel tegen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » ma aug 15, 2011 8:48 am

Arthur schreef:
Ajax Rules schreef:

K.
Ik heb het niet over "met geld smijten". Ik vind wel dat, gegeven wat er verkocht is en nodig is, het verantwoord is om nog enkele gerichte versterkingen te halen. Ik zou geen "back-up voor Vertonghen" gaan halen en ook geen dure reservekeeper. Juist dat is onverantwoord in mijn ogen.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 15, 2011 8:55 am

Thijs schreef:
WP_LeGeNd schreef:Elke club staat tegenwoordig zo'n beetje in het rood, waarom wij dan niet? Als er daardoor goede spelers op het veld rondlopen vind ik het wel best. Het gaat mij toch meer om het spelletje dan het geld!
Met zo'n instelling gaat het dus mis.
Nee, gokken met rood staan is niet handig. Maar volgens mij zit Ajax financieel nog wel goed ondanks een paar slechte jaren. Zeker na de forse inkomsten uit transfers, de sanering van het salarishuis en weer een jaar CL-inkomsten. Het lijkt mij dat er nog de nodige ruimte is voor een paar broodnodige investeringen in de back-up en de basiself, zonder dat je jezelf financieel in de problemen brengt.
PSV komt zichzelf nog wel tegen.
Die spelen in hun situatie zeker een heel gevaarlijk spel met het smijten van tientallen miljoenen. Terwijl ze het grote probleem (Rutten) gewoon laten zitten. Mij hoor je niet klagen. :666.gif:

Plaats reactie