FC Twente 2011-2012
Moderator: mods
Re: FC Twente 2011-2012
AZ is beter. Twente heeft, behoudens de goals, geen enkele doelpoging gehad. Wat ik dit seizoen van Twente gezien heb is nog allesbehalve indrukwekkend. Middenveld komt niet aan voetballen toe. En waar die jubelverhalen over Berghuis vandaan komen is voor mij (nog) een raadsel.
-
Tot nu toe gaat het voor Twente "zoals gewenst". Winnen van een kansloos Ajax, twwede voorronde CL en dat loten tegen een relatief zwakke tegenstander, gemakkelijk van NAC uit winnen, thuis op voorsprong tegen AZ. Twente is verder dan Ajax dat leuk speelt tot 20 à 25 meter van het doel, maar ook niet veel indruk maakt.AZ is beter. Twente heeft, behoudens de goals, geen enkele doelpoging gehad. Wat ik dit seizoen van Twente gezien heb is nog allesbehalve indrukwekkend. Middenveld komt niet aan voetballen toe. En waar die jubelverhalen over Berghuis vandaan komen is voor mij (nog) een raadsel.
Het Twentespel zal mijn spel niet zijn, maar petje af, tot nu toe gewoon alle wedstrijden winnen/zich plaatsen voor de volgende ronde.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Maar Twente heeft Ruiz. Knappe goal.
Voor de rest is dit Twente achterin zo lek als een zeef.
Voor de rest is dit Twente achterin zo lek als een zeef.
Zeker weten. Wat was die jongen weer belangrijk voor dit Twente. Niet alleen door opnieuw een magistraal doelpunt, maar ook door zijn sluwheid, inventieve passing, positiespel en rust aan de bal. Zonder hem vond ik Twente vanavond een taaie maar ook erg saaie ploeg met weinig raffinement en creativiteit. Met hem erbij zag je weer het spel terug dat bij een titelkandidaat hoort. Twente zal hem gaan missen, mocht ie vertrekken. Zo eentje vervang je niet zo gemakkelijk.Peter schreef:Maar Twente heeft Ruiz. Knappe goal.
Berghuis speelde een zwakke pot maar hij is 19, mag het. Hier in Twente mag het wel.CdE schreef:AZ is beter. Twente heeft, behoudens de goals, geen enkele doelpoging gehad. Wat ik dit seizoen van Twente gezien heb is nog allesbehalve indrukwekkend. Middenveld komt niet aan voetballen toe. En waar die jubelverhalen over Berghuis vandaan komen is voor mij (nog) een raadsel.
Zonder Ruiz is er gebrek aan creativiteit op het middenveld maar zelfs dan nog is het genoeg om bovenin mee te doen in de eredivisie, blijkbaar. Achterhoede zit prima in elkaar, het hele team is eigenlijk wel solide. Twente heeft tot dusver de beste speler van de voorbereiding gemist en nog geen enkele keer met het beste team kunnen spelen. Toch tot dusver alle doelstellingen gehaald. Ik heb geen klagen.
Heb ik iets gemist?

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=1,1FC Twente wint ook tweede duel
Van onze Telesportredactie
FC Twente heeft ook de tweede competitiewedstrijd gewonnen. De ploeg van trainer Co Adriaanse versloeg in eigen huis AZ met 2-0. Voor de regerend landskampioen scoorden Marc Janko en Bryan Ruiz. De treffer van Ruiz, begeerd door Tottenham Hotspur, was van grote schoonheid.
Bryan Ruiz na de 2-0
Foto: ANP
Janko kust na de 1-0 z'n rouwband en wijst naar de hemel. Twente herdacht de twee bouwvakkers die tijdens de verbouwing van het stadion omkwamen.
Foto: ANP Pro Shots
Een minuut stilte voor aanvang van FC Twente-AZ
In de eerste speelronde wonnen de tukkers nog met 0-1 bij NAC Breda. Van groots spel was zaterdagavond geen sprake.
Al na drie minuten kwam FC Twente op voorsprong. Marc Janko kopte raak uit een voorzet van Ola John. Bij de competitie-opening bij NAC (1-0) was hij vorige week nog de matchwinner.
Veel meer kansen kreeg de thuisclub echter niet in het eerste deel. Janko werd zelden nog aangespeeld in het strafschopgebied van de tegenstander. FC Twente miste Nacer Chadli (geblesseerd) en Bryan Ruiz, aavankelijk op de bank omdat hij de afgelopen week pas laat terugkeerde van interlandverplichtingen. Vrijwel niemand hield de bal ' vast'. Het balverlies was daardoor legio.
AZ, dat in zijn eerste duel PSV had verslagen, was gevaarlijker. Charlie Benschop kwam twee keer in vrije positie voor Nikolai Michailov. Bij zijn eerste poging strandde de Alkmaarse spits op de Bulgaarse doelman in het Enschedese doel. Bij de tweede mogelijkheid schoot hij onzuiver.
Ruiz
Na de hervatting zette trainer Co Adriaanse alsnog Ruiz in. Na een aarzelend begin trok de held van de Veste het spel naar zich toe. In de 66e minuut scoorde hij op prachtige wijze. Eerst speelde Ruiz Nick Viergever uit, vervolgens liet hij doelman Esteban met een boogballetje kansloos. De treffer viel in een fase dat AZ bij vlagen wat sterker was.
De Telesportredactie vindt Twente niks en had een AZ overwinning verwacht. Tsja. Als jij ook denkt dat Twente niks is doet me dat weinig moet ik zeggen. What else is new. We winnen blijkbaar al drie jaar lang onterecht wedstrijden. Zo gek.Fregge schreef:Heb ik iets gemist?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kijk anders even naar het dikgedrukte gedeelte voordat je weer helemaal in de verdediging duikt en van je af begint te slaan. 

Ik had overigens een gelijkspel voorspeld ;)Epi Drost schreef:De Telesportredactie vindt Twente niks en had een AZ overwinning verwacht. Tsja. Als jij ook denkt dat Twente niks is doet me dat weinig moet ik zeggen. What else is new. We winnen blijkbaar al drie jaar lang onterecht wedstrijden. Zo gek.Fregge schreef:Heb ik iets gemist?
Ik kijk ernaar en zie het punt niet. Ik duik niet in de verdediging. Er mankeert zat aan dit Twente team. Vooral zonder Chadli. Toch wint het betrekkelijk comfortabel van AZ thuis terwijl dat AZ omhoog werd geschreven. Lijkt me allemaal een bekend patroon. Begin van het seizoen is iedereen het ook hier op AT het erover eens dat Twente niks is. Ondertussen haalt Twente alle doelstellingen. Zelfs als Twente niks is is het altijd nog beter dan het gros van de eredivisie, dat is het eigenlijk.Peter schreef:Kijk anders even naar het dikgedrukte gedeelte voordat je weer helemaal in de verdediging duikt en van je af begint te slaan.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Epi, er staat regerend landskampioen en dat zijn jullie toch echt niet.
Ah OK, dat had ik inderdaad gemist. Jezus. Zegt alles over kwaliteit voetbalverslaggeving in dit land.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Waarom zou je moeite doen om goede stukken te schrijven als de kwaliteit van de lezer ondermaats is?
Epi Drost schreef:Ah OK, dat had ik inderdaad gemist. Jezus. Zegt alles over kwaliteit voetbalverslaggeving in dit land.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
-
Zo "to the point" schrijven ze bij de Telegraaf altijd als het om Ajax, de directie van Ajax, JC enz. gaat, "De Telegraaf" kent "eigen feiten" (zie mijn signature).Epi Drost schreef:Ah OK, dat had ik inderdaad gemist. Jezus. Zegt alles over kwaliteit voetbalverslaggeving in dit land.
Twente lijkt een stuk verder dan Ajax, want behalve wat Serero-acties heb ik daar nog niets van gezien op een afstand van minder dan 25 meter van het doel. Kan een leuke competitie worden (PSV doet natuurlijk gewoon mee), tenzij transfers tot 01-09-2011 alles doen veranderen, een competitie die natuurlijk, zoals het hoort, na de winterstop wordt beslist.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Je hangt in ieder topic hetzelfde verhaal op, Demo.
En Epi moet leren lezen en niet zo Twents achterdochtig zijn.

En Epi moet leren lezen en niet zo Twents achterdochtig zijn.
-
Ik draai inderdaad niet met alle winden mee, dat klopt, heb je goed gezien.Je hangt in ieder topic hetzelfde verhaal op, Demo.

Wat het spel van Ajax betreft; ik ben (nog steeds) niet onder de indruk. Ben ik dat wel van PSV? Maakt mij niet uit, ik ben geen PSV-er. Ik merk wel dat er soms geringschattend wordt gedaan over de prestaties van een Twente (slechte verdediging enz. desondanks al 0 doelpunten tegen, wij, met die fantastische Vermeer/Blind pas 2) een PSV enz.
De competitie duurt nog lang (cliché, weet ik) en ik denk niet dat de huidige selecties 100% overeenkomen met die van na 01-09-2011, laat staan met die na de winterstop. Wat mij betreft had PSV met 6-0 van RKC mogen winnen, dan zouden de verantwoordelijken minder snel op zoek gaan naar scorende spitsen. Na de wanvertoning zal de Philips Sport Vereniging wel weer ettelijke miljoenen uittrekken voor een (echte) spits.
Dit is de Twente-topic: Twente doet het gewoon goed: JC-schaal gewonnen, geplaatst voor de volgende voorronde CL en twee keer in de competitie gewonnen. Is het voetbal niet spectaculair? Co A. had aanvallend voetbal beloofd (iets als als 6-4 uitslagen zei Joop M. toch?) maar ziet blijkbaar in dat er verdedigend meer succes te behalen is.
Jol laat oog vallen op Ruiz
ENSCHEDE/LONDEN – Het Fulham van trainer Martin Jol heeft zich in de strijd om Bryan Ruiz gemengd. Jol maakt gebruik van het feit dat bij zijn oude club Tottenham Hotspur nog twijfels bestaan over Ruiz. „Er is contact geweest met het management van Ruiz, maar nog niet met die jongen zelf of de club. Ruiz is natuurlijk een heel goede speler, maar we zien wel drie potentiële targets in Nederland”, laat Jol vanuit Londen weten.
Blij met de punten ...
Fregge schreef:Heb ik iets gemist?![]()
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=1,1FC Twente wint ook tweede duel
Van onze Telesportredactie
FC Twente heeft ook de tweede competitiewedstrijd gewonnen. De ploeg van trainer Co Adriaanse versloeg in eigen huis AZ met 2-0. Voor de regerend landskampioen scoorden Marc Janko en Bryan Ruiz. De treffer van Ruiz, begeerd door Tottenham Hotspur, was van grote schoonheid.
Bryan Ruiz na de 2-0
Janko kust na de 1-0 z'n rouwband en wijst naar de hemel. Twente herdacht de twee bouwvakkers die tijdens de verbouwing van het stadion omkwamen.
Foto: ANP Pro Shots
Een minuut stilte voor aanvang van FC Twente-AZ
In de eerste speelronde wonnen de tukkers nog met 0-1 bij NAC Breda. Van groots spel was zaterdagavond geen sprake.
Al na drie minuten kwam FC Twente op voorsprong. Marc Janko kopte raak uit een voorzet van Ola John. Bij de competitie-opening bij NAC (1-0) was hij vorige week nog de matchwinner.
Veel meer kansen kreeg de thuisclub echter niet in het eerste deel. Janko werd zelden nog aangespeeld in het strafschopgebied van de tegenstander. FC Twente miste Nacer Chadli (geblesseerd) en Bryan Ruiz, aavankelijk op de bank omdat hij de afgelopen week pas laat terugkeerde van interlandverplichtingen. Vrijwel niemand hield de bal ' vast'. Het balverlies was daardoor legio.
AZ, dat in zijn eerste duel PSV had verslagen, was gevaarlijker. Charlie Benschop kwam twee keer in vrije positie voor Nikolai Michailov. Bij zijn eerste poging strandde de Alkmaarse spits op de Bulgaarse doelman in het Enschedese doel. Bij de tweede mogelijkheid schoot hij onzuiver.
Ruiz
Na de hervatting zette trainer Co Adriaanse alsnog Ruiz in. Na een aarzelend begin trok de held van de Veste het spel naar zich toe. In de 66e minuut scoorde hij op prachtige wijze. Eerst speelde Ruiz Nick Viergever uit, vervolgens liet hij doelman Esteban met een boogballetje kansloos. De treffer viel in een fase dat AZ bij vlagen wat sterker was.
FC Twente wint ook tweede duel
FC Twente heeft ook de tweede competitiewedstrijd gewonnen. De ploeg van trainer Co Adriaanse versloeg in eigen huis AZ met 2-0. Voor de landskampioen van het seizoen 2009/2010 scoorden Marc Janko en Bryan Ruiz. De treffer van Ruiz, begeerd door Tottenham Hotspur, was van grote schoonheid.
Blij met de punten ...
Wat is er mis met het 2e citaat?
Het stinkt aan alle kanten!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Momenteel slechts 17.500 kaarten verkocht voor vanavond. De Twente-supporters laten hun club ook massaal vallen zeg, die lulverhalen over dat oh zo trouwe/grote Twente-legioen kunnen ook wel de prullenbak in.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ik denk ook dat het voor velen nog te moeilijk en te confronterend is om nu al weer naar de plek van de ramp te gaan.
I think I lost my fucking headache
Ze willen gewoon niet extra betalen. Dat gelul over die ramp, dagelijks overlijden er helaas mensen die fan zijn van een club, daar heb je het toch ook niet de hele tijd over?