Ajax - sc Heerenveen 14-08-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Ajax - sc Heerenveen 14-08-2011

Bericht door Thijs » wo aug 10, 2011 12:06 pm

Oh, maar daar zit ik dus nooit. :smallgrin.gif: Ik zit elke wedstrijd op de perstribune, vak 405. Ik hou m'n seizoenkaart wel gewoon aan, en m'n vrienden wilden graag naar de eerste ring dus dat werd 113.

Zij nemen dan telkens iemand anders mee op mijn kaart en ik krijg daar dan een tientje voor ofzo, of een paar biertjes van diegene in de kroeg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 10, 2011 12:11 pm

Ik ben nog steeds in afwachting van mijn nieuwe seizoenskaart voor 425 (sta niet de hele wedstrijd te zingen en te springen overigens, tenzij CL of Eredivisie topper). SCC stond op de naam van een maat van mij, maar sinds dit seizoen op mijn eigen naam. Zal mij benieuwen of ik de kaart op tijd binnen heb, ik heb het idee van niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 10, 2011 5:40 pm

Als Siem de Jong tegen H'veen weer hersteld is, hoeven we kennelijk niet de linie Anita-Janssen-Eriksen te verwachten. Voor FdB is Anita voorlopig een reserve die zich terug moet knokken in de basis, zoals uit het onderstaande blijkt. Inclusief de reden waarom Frank voor Janssen kiest in de punt naar achteren:
'Slachtoffer komst Janssen' knokt zich terug, denkt De Boer

Vurnon Anita ondervindt voorlopig het meeste nadeel van de komst van Theo Janssen naar Amsterdam. De beste man aan Ajax-zijde in de laatste maanden van het kampioensseizoen, heeft zijn plek moeten afstaan aan de nieuwe spelverdeler uit Arnhem. 'Maar Vurnon zal genoeg aan spelen toekomen', zegt trainer Frank de Boer.

In verdedigend opzicht leveren we wat in door het op deze manier neer te zetten. Dat zijn we ons bewust en daar werken we aan. Niet alleen met Theo, maar met de hele ploeg. Want als iedereen zijn taken uitvoert, komt Theo weinig onder druk te staan.

'We hebben niet voor niets zijn contract verlengd, hij kan op verschillende posites van grote waarde voor ons zijn. En Vurnon heeft in het verleden meerdere keren bewezen dat hij in staat is zichzelf terug te knokken in de basis', legt De Boer uit.

Op aanraden van Johan Cruijff ging De Boer als trainer van de A1 van Ajax vorig jaar spelen met een middenveld 'a la FC Barcelona': niet meer met één klassieke 'Amsterdamse' nummer 10, maar met zowel een vooruitgeschoven linker- als rechtermiddenvelder.

Sinds De Boer is gepromoveerd tot hoofdtrainer bij Ajax, speelt hij alleen nog maar volgens het nieuwe 'Cruijff-systeem'. En omdat De Boer op de positie vlak voor de verdediging voor Janssen kiest, is Anita het niet alleen slachtoffer van de komst van Janssen, maar ook van de nieuwe tactiek.

De Boer wil Janssen zo vroeg mogelijk in de opbouw betrekken. 'In verdedigend opzicht leveren we wat in door het op deze manier neer te zetten', zegt De Boer in Voetbal International. 'Dat zijn we ons bewust en daar werken we aan. Niet alleen met Theo, maar met de hele ploeg. Want als iedereen zijn taken uitvoert, komt Theo weinig onder druk te staan.'

'Zo kan hij de nadruk leggen op zijn voetballende capaciteiten. In principe staat Theo op die plek, vanwege zijn technische vermogen en zijn ervaring. Hij is bijna altijd aanspeelbaar, durft ook om de bal te vragen als een tegenstander vlakbij hem staat. Hij kan het spel verdelen', aldus De Boer. 'En wat Vurnon betreft, die zal genoeg aan voetballen toekomen.'
Bron: AD.nl 10-08-2011
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo aug 10, 2011 5:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 10, 2011 5:47 pm

En blijkbaar is Ebecilio voorlopig ook een ex-basisspeler. Boerrigter krijgt de voorkeur van Frank:
Ajax-trainer De Boer verwacht meer rendement bij Ebecilio

Frank de Boer heeft Lorenzo Ebecilio tegen De Graafschap wissel gezet omdat hij niet tevreden is over zijn rendement. Derk Boerrigter kreeg de voorkeur en was verantwoordelijk voor een van de vier Ajaxtreffers tegen de Superboeren. Ebecilio kan zich vinden in de woorden van De Boer.

Direct na het vertrek van Martin Jol kreeg Ebecilio van De Boer een basisplaats, die hij in het vervolg van het seizoen niet meer afstond. Toch besloot Ajax in de zomer Boerrigter, een buitenspeler die in de eigen jeugd speelde, over te nemen van RKC Waalwijk.

Hoewel Boerrigter een deel van de voorbereiding miste wegens een blessure aan zijn scheenbeen, kreeg hij toch de voorkeur boven Ebecilio. "We zijn aan een nieuw seizoen begonnen en dat houdt in dat de verwachtingen hoger zijn," verklaart De Boer tegenover Ajaxlife.nl. "Dat geldt ook voor Lorenzo. Zijn rendement moet omhoog. En Derk laat gewoon een goede indruk achter."

Omdat Ebecilio een halfjaar lang basisspeler was, maakte De Boer hem in een persoonlijk gesprek voor het duel in Doetinchem duidelijk dat hij op de bank zou beginnen. "Hogere verwachtingen heb ik zelf ook. En iedereen die ernaast staat, wil zich bij de eerste elf knokken," voegt de Ajacied even later toe.

"Het is voor mij heel duidelijk waarom ik ernaast sta. Ik denk niet dat het iets is dat ik hoef te delen. Ik heb het uitgesproken met De Boer. Als ik vind dat het klopt, dan kan ik ermee leven en accepteer ik dat. En wat de trainer zegt klopt. Ik moet het accepteren, maar ook blijven knokken en laten zien dat ik in de basis hoor."
Bron: o.a. Ajaxlife.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 10, 2011 5:49 pm

Hier is ook de hele voorbereiding op geoefend. De Boer stapt daar zeker niet vanaf op basis van drie kwartier tegen de Graafschap.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 10, 2011 6:09 pm

Jöhnk schreef:Hier is ook de hele voorbereiding op geoefend. De Boer stapt daar zeker niet vanaf op basis van drie kwartier tegen de Graafschap.
Dat was inderdaad te verwachten. Er is dan afgaande op die andere 3 kwartier tegen De Graafschap nog wel het nodige bij te schaven en af te stemmen. Janssen zelf die zich actiever moet opstellen, De Jong die een flinke dot peper in zijn r**t moet hebben, zodat ie eindelijk wel de gewenste dynamiek als rechtshalf vertoont en zoals Frank al aangeeft het positiespel rond Janssen. Nog erg veel werk aan de winkel dus. Maar goed, we hebben nog een paar weken voor een zware reeks wedstrijden in september-oktober zich aandient. En Vertonghen is tegen H'veen blijkbaar weer terug. Ook niet onbelangrijk in de opbouw. Dan kunnen we eindelijk zien of er muziek zit in de as Vertonghen-Janssen-Sigthorsson. Ben benieuwd.

Thijs

Bericht door Thijs » do aug 11, 2011 1:54 pm

De Dominee schreef:Ik ben nog steeds in afwachting van mijn nieuwe seizoenskaart voor 425 (sta niet de hele wedstrijd te zingen en te springen overigens, tenzij CL of Eredivisie topper). SCC stond op de naam van een maat van mij, maar sinds dit seizoen op mijn eigen naam. Zal mij benieuwen of ik de kaart op tijd binnen heb, ik heb het idee van niet.
Ik word net gesmst dat ze hier binnen zijn! Dus misschien bij jou ook. :)

Michael_B

Bericht door Michael_B » do aug 11, 2011 2:32 pm

Dank je, Thijs. Zal straks met spanning mijn post bekijken...! :ajaxsmiley.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Ajax - sc Heerenveen 14-08-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 11, 2011 6:53 pm

Tot mijn verrassing kreeg ik vandaag ook een nieuwe scc; er staat nu ook 'EU' op. Vermoedelijk omdat ik afgelopen seizoen naar een Europese uitwedstrijd ben geweest?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs

Bericht door Thijs » do aug 11, 2011 7:23 pm

Dat klopt, Europees Uitrecht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 11, 2011 7:33 pm

Knap puzzelwerk WkCdWn...! :smallgrin.gif:

Ik heb in ieder geval wel zin in het potje van zondag. Gaat overigens niet zo eenvoudig worden ben ik bang. Maar goed, eerste thuiswedstrijd. Die moeten en gaan we natuurlijk gewoon winnen!
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » do aug 11, 2011 8:18 pm

Lekker, kaart is binnen

Meteen maar melden voor uitrecht , ben wel van plan dit jaar een paar x europees te gaan.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 12, 2011 8:15 am

elliquido schreef:Lekker, kaart is binnen

Meteen maar melden voor uitrecht , ben wel van plan dit jaar een paar x europees te gaan.
Als je dat nog niet hebt op deze kaart ben je daar volgens mij al te laat mee.
Op naar de vierde ster!

Thijs

Bericht door Thijs » vr aug 12, 2011 8:20 am

Voor de meeste Europese uitwedstrijden kun je echt wel kaarten kopen, of we moeten Dortmund of Genk loten ofzo.

En dan staat er volgend jaar een EU'tje op je kaart. :)

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 12, 2011 8:25 am

Zie nu pas dat hij het over Europeesche wedstrijden had. :blush.gif:
Op naar de vierde ster!

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 12, 2011 9:09 am

Thijs schreef:
De Dominee schreef:Ik ben nog steeds in afwachting van mijn nieuwe seizoenskaart voor 425 (sta niet de hele wedstrijd te zingen en te springen overigens, tenzij CL of Eredivisie topper). SCC stond op de naam van een maat van mij, maar sinds dit seizoen op mijn eigen naam. Zal mij benieuwen of ik de kaart op tijd binnen heb, ik heb het idee van niet.
Ik word net gesmst dat ze hier binnen zijn! Dus misschien bij jou ook. :)
Binnen! :biggthumpup.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr aug 12, 2011 9:51 am

Even iets heel anders, waarom wordt NEC - excelsior op maandag gespeeld? Is dat een speciale reden of willen we Engeland na gaan doen?

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr aug 12, 2011 10:00 am

U roept...en ik heb ff tijd... :)

...zoekzoek...
N.E.C. - Excelsior verplaatst naar maandag 15 augustus 20:00 uur

Eerste thuiswedstrijd verplaatst.

De eerste thuiswedstrijd van N.E.C. in de Eredivisie dit seizoen is verplaatst. De wedstrijd tegen Excelsior stond gepland op woensdag 17 augustus maar is verplaatst naar maandag 15 augustus. aanvang 20:00 uur.

De reden van verplaatsing is een schrijven van de UEFA. De reglementen stellen namelijk dat competitiewedstrijden een half uur voor de aanvangstijden van de Champions Leage moeten eindigen. Nu is het zo dat Rubin Kazan nog in de CL zit en er in Rusland een andere tijdszone is. Dit komt er op neer dat, als Rubin Kazan thuis moet spelen, N.E.C. de wedstrijd in de middag zou moeten spelen. Daarnaast is nog onduidelijk of die wedstrijd op 16 of 17 augustus gespeeld gaat worden. Dit is pas op 4 augustus bekend. Dit is voor zowel N.E.C. als de politie een zeer onwenselijke situatie en niet te plannen. In gezamenlijk overleg is besloten de wedstrijd nu verplaatsen naar maandag 15 augustus 20:00 uur.

http://www.nec-nijmegen.nl/

NEC wilde ook ivm vierdaagse 1e 2 weken geen thuiswedstrijden ivm agentenverlof...zoiets ook...

Thijs

Bericht door Thijs » vr aug 12, 2011 10:03 am

Haha, die wedstrijd van Rubin Kazan wordt niet eens uitgezonden. Sterker nog, dat hele Rubin Kazan boeit niemand in Nijmegen waarschijnlijk ene reet. :smallgrin.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr aug 12, 2011 10:16 am

Thanks! Ik dacht dat het een commercieel KNVB schouwspel zou worden.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za aug 13, 2011 8:33 am

Zuidema schreef:
Dat was inderdaad te verwachten. Er is dan afgaande op die andere 3 kwartier tegen De Graafschap nog wel het nodige bij te schaven en af te stemmen. Janssen zelf die zich actiever moet opstellen, De Jong die een flinke dot peper in zijn r**t moet hebben, zodat ie eindelijk wel de gewenste dynamiek als rechtshalf vertoont en zoals Frank al aangeeft het positiespel rond Janssen. Nog erg veel werk aan de winkel dus. Maar goed, we hebben nog een paar weken voor een zware reeks wedstrijden in september-oktober zich aandient. En Vertonghen is tegen H'veen blijkbaar weer terug. Ook niet onbelangrijk in de opbouw. Dan kunnen we eindelijk zien of er muziek zit in de as Vertonghen-Janssen-Sigthorsson. Ben benieuwd.
Ik kan me geen goede wedstrijd van Ajax herinneren met De Jong als rechtshalf. Verwacht er dus niks van morgen als De Jong start. Waarschijnlijk zal het weer bijstellen worden na de rust.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 13, 2011 8:41 am

Trab schreef:
Ik kan me geen goede wedstrijd van Ajax herinneren met De Jong als rechtshalf. Verwacht er dus niks van morgen als De Jong start.
Ik ook niet. En zeker niet in een rechtshalf-rol als dynamische, diep penetrerende loper. Als De Jong al naar behoren functioneerde op het middenveld, dan was dat als een 10, in de punt naar voren, vlakbij de 16. Vooral in combinatie met Pantelic pikte hij dan als een soort sluipschutter zijn doelpunten mee. Maar voor de rest? Flets, slap.
Waarschijnlijk zal het weer bijstellen worden na de rust.
Zou het? Als ik Franks verhaal hierboven lees, zal ie nog wel even vasthouden aan de linie Janssen-De Jong-Eriksen. Of hij wisselt De Jong in voor een andere middenvelder, die genoemde rol wel naar behoren kan invullen. Dat kan natuurlijk ook nog.

gaizka

Bericht door gaizka » za aug 13, 2011 10:40 am

Henk Spaan pleit vandaag in de krant ook voor een middenveld Anita, Janssen, Erikssen.

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 13, 2011 11:02 am

gaizka schreef:Henk Spaan pleit vandaag in de krant ook voor een middenveld Anita, Janssen, Erikssen.
Zou FDB ook hebben gezien dat met de Jong het niet loopt voorin

Rooie

Bericht door Rooie » za aug 13, 2011 1:03 pm

Balen, Vertonghen is er toch niet bij...

Plaats reactie