Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
Ik hoop dat hij op de training veel naar Theo Janssen kijkt. Want schieten lijkt bij Eriksen echt helemaal nergens op. Was tegen De Graafschap ook weer te zien.
Nil volentibus arduum
Je bedoelt die ene keer waar hij voor het doel komt en de bal niet goed raakt?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Eriksen heeft gewoon een goed schot. Hij moet wat beter leren richten. That's all.
Er staat 'ook'Bertje schreef:Je bedoelt die ene keer waar hij voor het doel komt en de bal niet goed raakt?

IK GELOOF!!!!!!
Hier de goal. Voor de geïnteresseerde:
http://www.youtube.com/watch?v=vDvh682deNk
Hij krult hem wel lekker binnen.
http://www.youtube.com/watch?v=vDvh682deNk
Hij krult hem wel lekker binnen.
Het lijkt erop alsof hij verkrampt op het moment van schieten, dat zodra hij weet dat hij kan scoren de souplesse uit de beweging verdwijnt en hij de bal niet goed raakt. Hij heeft zo'n makkelijke trap, maar bij een scoringskans is die ineens weg.Fregge schreef:Eriksen heeft gewoon een goed schot. Hij moet wat beter leren richten. That's all.
Als speler heeft hij feitelijk gewoon geen goed schot, dat is ook weer het verschil tussen talent en kwaliteit. Van alle schoten is maar een heel klein percentage goed. Dat het er wel in zit doet daar niet aan af.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Precies, hij kan misschien wel beter maar op dit moment vind ik het onder de maat. Zeker voor een speler van zijn kwaliteit. Als hij zich op dit gebied ontwikkelt maakt 'ie zo 15 doelpunten in een seizoen want hij is slim genoeg om zichzelf in positie te brengen.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Eriksen geeft op Ajaxlife blijk van zelfkennis als het gaat om zijn schotkunsten:
Eriksen moet zelf ook een afmaker worden. Hij scoort soms wel, maar te vaak niet. "Het irriteert me een beetje dat ik niet scoor. Het hoort bij mijn positie, maar dan schiet ik die bal weer de tribune op en niet in de kruising. Sjonge jonge. Ik krijg altijd te horen dat ik binnenkant voet moet schieten. Dat doe ik en dan ligt de bal toch weer op de tribune."
"Ik moet er mee aan de slag. Tien assists en tien goals? Vorig jaar bleef ik daar onder, maar tien goals maken zou mooi zijn. Als we iedere week met 5-1 winnen, is de kans groot dat ik het haal," vervolgt hij.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Is het niet veel meer afhankelijk van de positie van de rest van je lichaam?Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik krijg altijd te horen dat ik binnenkant voet moet schieten. Dat doe ik en dan ligt de bal toch weer op de tribune."
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Helaas legt hij zelf ook niet de vinger op de zere plek, wel op een zeer plekje, maar niet de zere plek.
Verder lijkt me dat niemand hem moet vertellen hoe hij de bal moet raken. Binnenkant, wreef, buitenkant, probeer die bal gewoon lekker te raken en het gunstige effect mee te geven voor de uitgezochte hoek.
Verder lijkt me dat niemand hem moet vertellen hoe hij de bal moet raken. Binnenkant, wreef, buitenkant, probeer die bal gewoon lekker te raken en het gunstige effect mee te geven voor de uitgezochte hoek.
Hoezo niet? Is Eriksen de gearriveerde vedette die niets meer te leren heeft? Bergkamp kan hem best wat bijbrengen denk ik. Een nieuwe beweging of techniek voelt aan het begin altijd raar, omdat je het niet gewend bent en bepaalde spieren minder ontwikkelt zijn, maar dat gaat vanzelf met meer oefening. Als hij met zn binnenkant blijft oefenen gaan ze vanzelf niet meer de tribune in.Le T. schreef:Verder lijkt me dat niemand hem moet vertellen hoe hij de bal moet raken.
Volgens mij moet je bij een kans een beetje risico nemen, en moet je kunnen improviseren, en ook gewoon op je gevoel kunnen afgaan. Ik kan me niet voorstellen dat Eriksen niet met de wreef of de buitenkant kan en wil schieten, maar kennelijk wordt hem verteld dat het met de binnenkant moet.Ronald! schreef:Hoezo niet? Is Eriksen de gearriveerde vedette die niets meer te leren heeft? Bergkamp kan hem best wat bijbrengen denk ik. Een nieuwe beweging of techniek voelt aan het begin altijd raar, omdat je het niet gewend bent en bepaalde spieren minder ontwikkelt zijn, maar dat gaat vanzelf met meer oefening.Le T. schreef:Verder lijkt me dat niemand hem moet vertellen hoe hij de bal moet raken.
Ik wil mijn eigen ervaringen op het voetbalveld niet projecteren op een veel hoger niveau, maar ik zie de binnenkant als de meest veilige en vaste methode voor mensen die niet kunnen voetballen om de bal bij een medespeler te krijgen. De echte voetballers, de spelers die echt wat kunnen relatief aan het niveau waarop ze spelen, die hebben in de aanval en zeker bij een kans de vrijheid nodig om de bal te raken zoals op dat moment uitkomt. Punt, wreef, buitenkant, zool, en als de situatie daar naar is natuurlijk ook krullen met binnenkant. Je ging Bergkamp toch ook niet vertellen hoe hij moest schieten in een wedstrijd? Of dat Kluivert niet mag punteren in een niet nader genoemde wedstrijd. Natuurlijk train je alle opties, maar gun goede spelers hun eigen beoordeling en improvisatie in de wedstrijd. Ze hebben maar een fractie van een seconde om te beslissen, laat ze dan op hun gevoel afgaan want dat is wat ze echte, bijzondere voetballers maakt.
Volgens mij niet. Ik heb namelijk het gevoel dat hij blokkeert als hij voelt dat hij kan en moet scoren. Dat er even een moment van twijfel is waardoor zijn timing hem in de steek laat, en bij iemand die op souplesse en techniek schiet is het dan of een slap balletje, of hij staat te ver achterover en dan wordt het tweede ring. Rond zijn debuut was dat nog grappig, maar die verkramping is er al anderhalf jaar en er zit weinig schot in.Als hij met zn binnenkant blijft oefenen gaan ze vanzelf niet meer de tribune in.
Dan zou ik zeggen, zorg nou eerst dat je die bal eens lekker raakt, zoals je hem het liefste raakt. Denk niet teveel na, geef dat ding een lel. Doe eens iets geks, alles of niets, tong uit je mond als de bal lekker aankomt en verheug je op het geluid van schoen tegen bal.
Zeer ontzichtbaar tegen Twente en Pisvee verwacht meer van hem dan alleen slechte schoten en veel balverlies.
Iemand een filmpje? De absolute hoofdprijs kan Ajax helaas niet weigeren, tenzij de speler zelf wilt blijven.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Is Denemarken een beter team dan Ajax danRishi schreef:Die is weg na vanavond. Wat een paar briljante acties.

Oftewel rendeert Chris minder binnen Ajax dan hij blijkbaar hier doet

Als de scouting gekeken heeft na de afgelopen wedstrijden van Ajax is hij nog niet zo snel weg hoor

Vakkie 129
-
Welke scouts komen er naar VVV-Ajax?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik heb alleen de samenvatting gezien maar Rommedahl was trouwens wel goed zeg!
IK GELOOF!!!!!!
Hadden we nooit zo makkelijk moeten laten gaan, nu hebben we Ozbiliz als alternatief voor de rechtsbuitenpositie...Rishi schreef:Ik heb alleen de samenvatting gezien maar Rommedahl was trouwens wel goed zeg!
Moet zeggen dat die Poulsen ook een leuke actie had. Jouw stokpaardje toch?
IK GELOOF!!!!!!
Poulsen is in tegenstelling tot de opties die we op dit moment voor de linksback positie hebben iemand die wél een heel jaar zijn mannetje staat.
Stokpaardje is overdreven haha, maar als je ziet hoe schaars linksbacks zijn zou ik het wel weten als Ajax zijnde. Hij kan die positie invullen zoals Maxwell het deed, daarnaast heeft hij een aflopend contract en is dus voor een leuk bedrag te koop.Rishi schreef:Moet zeggen dat die Poulsen ook een leuke actie had. Jouw stokpaardje toch?
Als we het toch over AZ-voetballers hebben, is die Maher eigenlijk niet al beter en verder dan Eriksen? Qua sierlijkheid en waarschijnlijk ook wel puur natuurtalent staat Eriksen boven hem, maar het gaat er uiteindelijk toch om wat je brengt.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik weet dat jij Eriksen niet speciaal vindt, maar die twaalf wedstrijdjes van Maher maken nog niet dat hij 'verder' is dan Eriksen. Sowieso is het verschil tussen AZ en Ajax natuurlijk groot.