Wel allemaal spelers die eerder bij een andere BVO hebben gespeeld. Depay (Sparta), Locadia (Willem II), Elvio van Overbeek (RKC Waalwijk), Oussama Tannane (ex Ajax, FC Utrecht). Alleen Horsten en Noor (middenvelders) en de achterhoede plus keeper komen rechtstreeks af van een amateurclub.joey schreef:PSV heeft voorin betere spelers lopen dan Ajax.
Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: Ajax A1
Daar moet PSV het ook van hebben. Kopen.
Ik zeg ook niet dat Ajax een voorbeeld moet nemen aan PSV. Wel denk ik dat PSV een paar aardige talenten heeft lopen. Maar zolang Rutten er zit, krijgen die niet snel een kans, lijkt me.
Ik zeg ook niet dat Ajax een voorbeeld moet nemen aan PSV. Wel denk ik dat PSV een paar aardige talenten heeft lopen. Maar zolang Rutten er zit, krijgen die niet snel een kans, lijkt me.
Het stinkt aan alle kanten!
Doorselecteren heet dat. Buiten dat vist PSV in een kleiner vijver en komt het sneller uit bij spelers van andere BVO's. Ajax geeft teveel talenten in de jeugdopleiding een jaar extra, terwijl ze het talent ontberen. Aanmodderen met middelmaat.
Laatst gewijzigd door D_skilled op zo aug 07, 2011 10:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het valt of staat echter bij de kansen die die jongens gaan krijgen.
Mocht PSV geen spits kunnen krijgen, dan kan zo'n jongen als Locadia best snel arriveren. De kans acht ik echter klein, ze zullen sowieso anders wel een goedkope optie nemen, een Vennegoor ofzo. Zelfde met Mokhtar, jongen kan je er prima bij hebben, maar Rutten durft het op de een of andere manier niet aan.
Mocht PSV geen spits kunnen krijgen, dan kan zo'n jongen als Locadia best snel arriveren. De kans acht ik echter klein, ze zullen sowieso anders wel een goedkope optie nemen, een Vennegoor ofzo. Zelfde met Mokhtar, jongen kan je er prima bij hebben, maar Rutten durft het op de een of andere manier niet aan.
Maar wat boeit het eigenlijk of jeugdspelers van een BVO afkomen of van een amateurclub. Het gaat om kwaliteit. Het niveau bij de amateurclubs is niet meer wat het geweest is. Als zo'n speler het eerste elftal haalt wordt hij echt niet gezien als een jeugdproduct van z'n voormalige club. Wijnaldum kwam van Sparta. Van Persie van Excelsior. De Jong van de Graafschap. Ga zo maar door. Het is een luie manier van opleiden, maar wie maalt daarom.
Het gaat er niet om wie er om maalt.
Als jij als Ajax zijnde pretendeert de beste opleiding te willen zijn (cq. te hebben) dan wil je spelers zo vroeg mogelijk in je opleiding hebben, omdat ze zich daar het beste ontwikkelen. Daar hoort dus ook bij dat je jeugdscouting op orde is.
Als jij als Ajax zijnde pretendeert de beste opleiding te willen zijn (cq. te hebben) dan wil je spelers zo vroeg mogelijk in je opleiding hebben, omdat ze zich daar het beste ontwikkelen. Daar hoort dus ook bij dat je jeugdscouting op orde is.
Laatst gewijzigd door Rooie op zo aug 07, 2011 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Is erg riskant, want waarom zou je nog moeite doen voor de jongere jeugd, als je een team van zestienjarigen bij elkaar kunt kopen? Daarbij, wie zegt dat je de beste talenten kunt krijgen als je concurrentie hebt van andere Nederlandse topclubs en zelfs van clubs uit het buitenland?
Dat begrijp ik, maar zolang je niet de beste jeugdopleiding hebt moet je de hiaten in de jeugdopleiding opvullen met spelers van buitenaf. Doorgaan met spelers die niet voldoen is zonde van de tijd. Het zal nog jaren duren voordat de resultaten zichtbaar worden van de hervormingen op de Toekomst. Dat moet je op een manier zien te overbruggen. Ik zie momenteel teveel kwantiteit en te weinig kwaliteit. Daar moet wat aan gedaan worden. En nu meteen, anders krijg je jaren van droogte.
Je ziet die trend toch al bij Ajax? Eriksen, Boilesen, Kishna, Fischer, De Bondt, vd Boomen.
Zoals gedacht komt Ajax aanvallend tekort. Niet verwonderlijk als je de voorhoedespelers ooit hebt zien spelen.Bij Ajax weet aanvallend alleen rechterspits De Sa te overtuigen #psvaja #ottencup
Dat zijn niet de hiaten opvullen, maar grote talenten naar Ajax halen. Het gaat om de spelers die niet voldoen inruilen voor in potentie betere spelers. Streng doorselecteren. Dat mis ik en dat is zeker nodig als je pretendeert de beste jeugdopleiding te hebben.Benji schreef:Je ziet die trend toch al bij Ajax? Eriksen, Boilesen, Kishna, Fischer, De Bondt, vd Boomen.
De Sa is gewisseld.
Een enkel toptalent halen is prima, maar je moet uitkijken dat je niet de opleiding volpropt met aankopen van de tweede garnituur. Dat is frustrerend voor de spelers die je al hebt lopen. Spelers van het kaliber Rick Schouw of Tom Boere zou je zelf moeten opleiden. En is Davy Lizardo wel zo bijzonder?
Een enkel toptalent halen is prima, maar je moet uitkijken dat je niet de opleiding volpropt met aankopen van de tweede garnituur. Dat is frustrerend voor de spelers die je al hebt lopen. Spelers van het kaliber Rick Schouw of Tom Boere zou je zelf moeten opleiden. En is Davy Lizardo wel zo bijzonder?
- SylvievdVaart
Dat is niets nieuws, 'eigen jeugd' van Basten is ook op zijn 17e aangetrokken toch?
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Maar van de amateurs. Is toch een andere situatie.
Van Basten viel in de buitencategorie. Het gaat mij erom dat er grof geld betaald wordt voor spelers die niet zo heel bijzonder zijn. En dat er behoorlijk ingekocht wordt, in plaats van dat het om een uitzondering gaat.
2-0 verloren dus.
Van Basten viel in de buitencategorie. Het gaat mij erom dat er grof geld betaald wordt voor spelers die niet zo heel bijzonder zijn. En dat er behoorlijk ingekocht wordt, in plaats van dat het om een uitzondering gaat.
2-0 verloren dus.
Ik zou serieus overwegen om hem bij de selectie te halen. Tweede keer dat hij op een toernooi (Copa A'dam) wordt uitgeroepen tot beste verdediger.PSV_OttenCup Beste keeper: Jordan Pickford (Sunderland), beste verdediger: Stefano Denswil (Ajax), beste middenvelder: Marcel Ritzmaier (PSV), beste aanvaller: Ernesto Cornejo Sanchez.#ottencup .
Het lijkt me ook precies de reden dat ze er geen CV bijhalen. Z'n naam werd in een interview al genoemd door Blind.D_skilled schreef:Ik zou serieus overwegen om hem bij de selectie te halen. Tweede keer dat hij op een toernooi (Copa A'dam) wordt uitgeroepen tot beste verdediger.PSV_OttenCup Beste keeper: Jordan Pickford (Sunderland), beste verdediger: Stefano Denswil (Ajax), beste middenvelder: Marcel Ritzmaier (PSV), beste aanvaller: Ernesto Cornejo Sanchez.#ottencup .
Inderdaad, Joey.
Heb je een link naar dat interview, Benji?Benji schreef:Het lijkt me ook precies de reden dat ze er geen CV bijhalen. Z'n naam werd in een interview al genoemd door Blind.
Denswil is nog piepjong, zeker voor een verdediger. Laat hem eerst maar eens in Jong Ajax komen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Z'n contract loop trouwens na dit seizoen af. Snel verlengen, lijkt mij.
Dan zal hij wel moeten spelen, aan spelen bij de A1/Jong Ajax heeft hij niet zoveel.D_skilled schreef:Z'n contract loop trouwens na dit seizoen af. Snel verlengen, lijkt mij.
@Bertje: weet niet meer precies welk interview het was, sorry. Ging over opties indien Vertonghen zou vertrekken.
Bron: www.ajaxinside.nlVertonghen niet makkelijk te vervangen
Jan Vertonghen staat in de belangstelling van meerdere clubs, maar echt concrete interesse was er tot op heden nog niet. Frank de Boer hoopt met heel zijn hart dat dit zo blijft, want hij ziet hem als één van de betere Eredivisie-spelers. "Hij is op dit moment misschien zelfs wel de beste. Met zijn duelkracht, in de passing, positioneel, qua snelheid en scorend vermogen is er geen betere." De oefenmeester is wat dat betreft duidelijk over de kwaliteiten van de verdediger. "Dat we Jan niet direct kunnen vervangen, is logisch."
De Boer denkt ook dat het voor de Belg zelf het beste is om nog één jaar bij Ajax te blijven. "Dan is hij er echt klaar voor. Hij kan nu al naar het buitenland, maar dé aanbieding is nog niet voorbijgekomen. We hopen Jans contract open te breken, want het duurt wel even voordat je weer een Vertonghen hebt gekweekt", legt hij uit. "Stefano Denswil, Daley Blind en Nicolai Boilesen kunnen daar hartstikke goed spelen in de toekomst. Maar niet nu al vijftig wedstrijden op het hoogste niveau."
http://www.psvjeugd.nl/ottencup/nieuws/19De beste verdediger is: Stefano Denswil van AFC Ajax
Denswil is een goede sterke verdediger, die niet puur verdedigt, maar ook goed kan voetballen. Hij is een rustige factor in de defensie.
Bertje schreef:Denswil is nog piepjong, zeker voor een verdediger. Laat hem eerst maar eens in Jong Ajax komen.
Hoezo? Hij is toch al achttien?

De Boer vindt hem er blijkbaar nog niet klaar voor.
Iets anders: wanneer begint de competitie van de A1?
Ajax.nl
Wat mij betreft zou Denswil 1e vervanger van Vertonghen moeten zijn. Morgen tegen Almere City zou je zo'n jongen gewoon mee moeten laten spelen.24-08-2011 Ajax A1 Willem II/RKC A1 18:30 uur
10-09-2011 NAC Breda A1 Ajax A1 14:30 uur
17-09-2011 Ajax A1 sc Heerenveen/Emmen A1 14:30 uur
24-09-2011 Sparta Rotterdam A1 Ajax A1 15:00 uur
01-10-2011 Ajax A1 FC Den Bosch A1 14:30 uur
15-10-2011 Ajax A1 NEC/FC Oss A1 14:30 uur
22-10-2011 VA FC Twente A1 Ajax A1 14:30 uur
29-10-2011 Ajax A1 Feyenoord/Excelsior A1 14:30 uur
05-11-2011 FC Utrecht A1 Ajax A1 14:30 uur
19-11-2011 Groningen/Cambuur A1 Ajax A1 14:30 uur
03-12-2011 Ajax A1 De Graafschap A1 14:30 uur
10-12-2011 PSV A1 Ajax A1 14:30 uur
17-12-2011 AZ A1 Ajax A1 14:30 uur
21-01-2012 Willem II/RKC A1 Ajax A1 14:30 uur
28-01-2012 Ajax A1 NAC Breda A1 14:30 uur
04-02-2012 Ajax A1 Sparta Rotterdam A1 14:30 uur
11-02-2012 sc Heerenveen/Emmen A1 Ajax A1 14:30 uur
03-03-2012 Ajax A1 AZ A1 14:30 uur
10-03-2012 FC Den Bosch A1 Ajax A1 14:30 uur
17-03-2012 NEC/FC Oss A1 Ajax A1 14:30 uur
24-03-2012 Ajax A1 VA FC Twente A1 14:30 uur
31-03-2012 Ajax A1 FC Groningen/Cambuur A1 14:30 uur
14-04-2012 Ajax A1 FC Utrecht A1 14:30 uur
21-04-2012 Feyenoord/Excelsior A1 Ajax A1 14:30 uur
05-05-2012 Ajax A1 PSV A1 14:30 uur
12-05-2012 De Graafschap A1 Ajax A1 14:30 uur
Al achttien? Verdedigers hebben nou eenmaal meer tijd nodig dan aanvallend ingestelde spelers.joey schreef:Hoezo? Hij is toch al achttien?![]()
De Boer vindt hem er blijkbaar nog niet klaar voor.
Iets anders: wanneer begint de competitie van de A1?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!