FC Twente 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » vr jul 22, 2011 1:25 pm

Shit he.. het zit FC Twente ook niet mee..... Eerst die stadionRAMP en nu dit weer... De plaatstelijke bloemist heeft een goeie aan Joop.
Whitey on the moon.

Wouter

Bericht door Wouter » vr jul 22, 2011 6:54 pm

El Clavo schreef:Na 1996 is dat wel veranderd. De tijden van successupporters zijn echt al lang voorbij. Toch elk jaar weer 40.000 seizoenskaarthouders en die zijn de laatste 15 jaar echt niet verwend.

Over Twente ben ik het wel met je eens hoor. Beetje het AZ verhaal. Misschien dat over een paar jaar Groningen bijvoorbeeld een paar jaar bovenin meedraait.
Mwah. Ajax is sinds 1996 vier keer landskampioen geworden. Bij elke andere club met uitzondering van PSV zouden ze vier landskampioenschappen in vijftien jaar fantastisch vinden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 22, 2011 7:14 pm

We zouden op het dubbele moeten zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr jul 22, 2011 7:15 pm

De mensen die destijds in het stadion zaten eisten dat elk jaar. Geloof me, er zijn er een hoop afgehaakt. 1 keer in de 4 jaar is Ajax onwaardig.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 9:04 pm

Ajax Rules schreef: @Epi: op AN wordt druk gespeculeerd over de komst van Ruiz naar Ajax. Persoonlijk zie ik dat niet gebeuren. Wordt er in jouw omgeving iets over gezegd? Acht jij het realistisch?
Misschien worden het wel famous last words maar het lijkt me uitermate onrealistisch. Hij heeft vette aanbiedingen van Porto en clubs uit Rusland afgeslagen. Die heeft echt zijn zinnen op Spanje gezet. Daarnaast denk ik niet dat Ajax na Sulejmani nog eens diep in de buidel gaat tasten voor een eredivisie speler. Ruiz heeft geen clausule.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 9:11 pm

Jöhnk schreef:Dat zei Epi Drost ook over Janssen. Als er niets beters komt wil Ruiz best naar Ajax.
Dat heb ik nooit gezegd over Janssen omdat dat nooit ook maar aan de orde was. Die transfer kwam als een volslagen verrassing. Ik denk overigens niet dat Twente als team er slechter op is geworden door het vertrek van Janssen. Niet dat ik hem niet waardeer, is erg belangrijk voor ons geweest. Maar het blijft toch een momentenvoetballer. Misschien dat Ajax hem nieuwe inspiratie geeft, zou zo maar kunnen. Maar ik ben het achteraf wel met Brama eens, die was klaar bij Twente.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 22, 2011 9:14 pm

Mwah.

Ruiz zal liever naar Sevilla gaan dan naar Ajax. Maar wat als Sevilla niet voor hem komt?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 9:21 pm

Wouter schreef: Omdat Twente succes heeft ja. Na een paar magere jaren zijn al die lui weer weg. Toen Vitesse eind jaren negentig bovenin meedeed liep half Arnhem in de winter met een geelzwarte sjaal trok de club 25 duizend toeschouwers. Nog meer dan Twente nu. En dat zonder kampioenschap. Tien magere jaren verder zijn het er nog vijftienduizend. Dat is de omvang van de "echte" aanhang, zeg maar. Zo gaat het nou eenmaal. Succes trekt mensen aan. Daarom zijn er ook zo veel Ajacieden; omdat Ajax de meeste prijzen wint.
Twente is qua supporters veel beter te vergelijken met De Graafschap en Heerenveen. Ook toen de Grolsch Veste nog Arke stadion was en Twente in de middenmoot balde zat het vol. Er zijn clubs waarbij regionale trots een bovenmatig grote rol speelt. Twente is er daar 1 van, net zoals De Graafschap en Heerenveen. De Graafschap is het nationale team van de Achterhoek, Heerenveen van Friesland, Twente van ehmm... Twente.

Niet dat ik dit allemaal zo fijn vind. We hebben wat mij betreft teveel sfeer supporters in de nieuwe generatie. Met voetbal heeft het voor sommigen weinig te maken. Maar deze club stort niet in als de resultaten uitblijven, daar ben ik redelijk zeker van. Overigens is Heerenveen een nachtmerrie voor mij. Als wij ooit het Twentse volkslied gaan spelen lever ik mijn seizoenskaart in. Getver.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2011 9:24 pm

El Clavo schreef:De mensen die destijds in het stadion zaten eisten dat elk jaar. Geloof me, er zijn er een hoop afgehaakt. 1 keer in de 4 jaar is Ajax onwaardig.
Van de andere kant.. Ajax bestaat 111 jaar en is 30x kampioen geworden.

111/30 = 3,7

15/3,7 = 4,05

We zitten mooi op gemiddeld dus. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 9:25 pm

Jöhnk schreef:Ruiz zal liever naar Sevilla gaan dan naar Ajax. Maar wat als Sevilla niet voor hem komt?
Dan blijft hij hier, zoals hij zelf gezegd heeft. Dit is een man die toen al naar het vet betalende Zenit kon maar voor het niet bepaald vet betalende Twente koos. Hij wekt in ieder geval de indruk dat hij een duidelijk loopbaanplan in de kop heeft. Een stap naar een andere eredivisie club lijkt hoogst onwaarschijnlijk.

Hij kan natuurlijk een notoire leugenaar blijken. Maar het lijkt mij bijzonder sterk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jul 22, 2011 9:30 pm

Je kunt je afvragen of dat loopbaanplan realistisch was.

Ik denk niet dat Ruiz Zenit nog een keer zou afzeggen (als dat ooit eerder gebeurd is). Hij gaat nu pakken wat hij pakken kan.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 9:49 pm

Jöhnk schreef:Je kunt je afvragen of dat loopbaanplan realistisch was.

Ik denk niet dat Ruiz Zenit nog een keer zou afzeggen (als dat ooit eerder gebeurd is). Hij gaat nu pakken wat hij pakken kan.
Sinds Zenit heeft hij Porto afgezegd. Ik vind het prima hoor dat jullie dromen over Ruiz bij Ajax. Maar denk er nou eens realistisch over na. Denk je echt dat a) Ruiz zelf dit wel en dat b) Ajax 10 miljoen voor een eredivisie speler uit gaat geven.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jul 22, 2011 9:50 pm

Porto afgezegd? Even serieus, dat geloof je toch zelf niet? :confused.gif:

Voor mij hoeft Ruiz bij Ajax niet. Veel te duur.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 22, 2011 9:52 pm

Janssen een momentenvoetballer. :drecul.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 9:56 pm

Jöhnk schreef:Porto afgezegd? Even serieus, dat geloof je toch zelf niet? :confused.gif:

Dat bedoel ik. Ik denk niet dat Ajax de Ruiz vraagprijs wil betalen. Wat er van waar is weet ik niet maar het verhaal gaat dat hij Porto heeft afgezegd.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 9:58 pm

Bertje schreef:Janssen een momentenvoetballer. :drecul.gif:
Ik ben Twente seizoenskaarthouder. Al heel lang. Geloof me, Janssen gaat echt geen moeite doen in een potje tegen Excelsior. Misschien krijgt hij nieuwe inspiratie bij Ajax maar hij was echt een momentenvoetballer bij Twente. Of je me wilt geloven of niet is niet mijn probleem.

999

Bericht door 999 » vr jul 22, 2011 10:03 pm

Tuurlijk Janssen is weg en nu is ie opeens een momenten voetballer ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 22, 2011 10:04 pm

Ik hoef je niet te geloven. Ik heb zelf voldoende wedstrijden van Janssen bij Twente gezien om te concluderen dat Janssen géén momentenvoetballer is. Ruiz, dát is nou een momentenvoetballer. Is overigens niet per definitie negatief. Bergkamp was ook een momentenvoetballer, net zoals bijvoorbeeld V/d Vaart een momentenvoetballer is.

Maar Janssen? Nee, daarvoor is hij veel te actief betrokken bij de sturing van het positiespel en het regelen van de opbouw.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jul 22, 2011 10:08 pm

Epi Drost schreef: Wat er van waar is weet ik niet maar het verhaal gaat dat hij Porto heeft afgezegd.
Gek. In de media kwamen een maandje of zo geleden juist berichten dat Ruiz een overgang naar Porto wel zag zitten. Alleen vond Porto de vraagprijs van Twente vooralsnog te hoog (rond de 10 miljoen). Of heb jij een ander verhaal gehoord van een Twente-insider?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 10:19 pm

Bertje schreef:Ik hoef je niet te geloven. Ik heb zelf voldoende wedstrijden van Janssen bij Twente gezien om te concluderen dat Janssen géén momentenvoetballer is. Ruiz, dát is nou een momentenvoetballer. Is overigens niet per definitie negatief. Bergkamp was ook een momentenvoetballer, net zoals bijvoorbeeld V/d Vaart een momentenvoetballer is.

Maar Janssen? Nee, daarvoor is hij veel te actief betrokken bij de sturing van het positiespel en het regelen van de opbouw.
Dat is gewoon niet waar, sorry. In een typische Twente wedstrijd was Janssen 80 of misschien wel 85 minuten onzichtbaar. Zijn corners waren voorspelbaar en vaak nutteloos, kijk er de statistieken maar op na. Hij koos zijn momenten uit. In die minuten die hij uitkoos was hij heel vaak beslissend en bewees hij een fantastische voetballer te zijn. Je kunt stellen dat dat niet anders is bij iemand als Van der Vaart, bijvoorbeeld, of zelfs bij iemand als Sneijder. Maar voor Twente als team was Janssen niet zo belangrijk in een gemiddelde wedstrijd. Janssen is iemand die belangrijk wordt in grote wedstrijden, of in de laatste vijf minuten, of als het team er doorheen zit. Ruiz werkt tien keer harder voor het team dan Theo Janssen. Ruiz heeft soms teveel verantwoordelijkheidsgevoel. Daar heeft Theo Janssen echt geen last van. Wederom, dat is misschien omdat hij een leidende rol had bij Twente, en wellicht voelt hij dat Ajax andere eisen aan hem stelt en beantwoordt hij aan die eisen en doet hij meer zijn best ook tegen de kleintjes. Bij Twente was dat echt niet het geval.

999

Bericht door 999 » vr jul 22, 2011 10:20 pm

Zuidema schreef:
Epi Drost schreef: Wat er van waar is weet ik niet maar het verhaal gaat dat hij Porto heeft afgezegd.
Gek. In de media kwamen een maandje of zo geleden juist berichten dat Ruiz een overgang naar Porto wel zag zitten. Alleen vond Porto de vraagprijs van Twente vooralsnog te hoog (rond de 10 miljoen). Of heb jij een ander verhaal gehoord van een Twente-insider?
Je hebt de smaak wel te pakken niet ?. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

jabu

FC Twente 2011-2012

Bericht door jabu » vr jul 22, 2011 10:22 pm

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef:Porto afgezegd? Even serieus, dat geloof je toch zelf niet? :confused.gif:

Dat bedoel ik. Ik denk niet dat Ajax de Ruiz vraagprijs wil betalen. Wat er van waar is weet ik niet maar het verhaal gaat dat hij Porto heeft afgezegd.
Z'n Twentse vriendinnetje zal wel niet hebben willen verhuizen... :hypocrite.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jul 22, 2011 10:23 pm

999 schreef:
Je hebt de smaak wel te pakken niet ?. :smallgrin.gif:
Voetske, ik ben he-le-maal losgeslagen van de steiger met al die insiders. :pepsi.gif: :666.gif:

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr jul 22, 2011 10:33 pm

[quote="Zuidema]
Gek. In de media kwamen een maandje of zo geleden juist berichten dat Ruiz een overgang naar Porto wel zag zitten. Alleen vond Porto de vraagprijs van Twente vooralsnog te hoog (rond de 10 miljoen). Of heb jij een ander verhaal gehoord van een Twente-insider?[/quote]

Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat hij een enorm professionele houding aan de dag legt (het is denk ik vrij uniek dat een Zuid Amerikaan de halve wereld afreist voor zijn land en nooit te laat voor de training van zijn Nederlandse club komt opdagen). Hij heeft vanaf dag 1 bij Twente nooit gelogen over zijn ambities om voor een Spaanse club te voetballen. Tegelijkertijd maakt hij de indruk dat geld niet alles voor hem is. Ik wens hem echt het beste toe. Als hiij echt voor Ajax wil voetballen zul je bij Twente geen Fer toestanden zien. Wij zijn Ruiz dankbaar, het was en is een genot om hem in Twents rood te zien. Zeikt nooit, naait nooit een collega, zeikt niet tegen scheidsrechters, doet altijd zijn stinkende best. Veel betere profs zijn er niet. Dus zelfs als hij bij Ajax eindigt zal onze mening niet veranderen. Maar wederom, het lijkt me sterk.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jul 22, 2011 10:36 pm

Jabu schreef: Z'n Twentse vriendinnetje zal wel niet hebben willen verhuizen... :hypocrite.gif:
Hm, dat kind zou dus ook wel eens het struikelblok voor Ajax kunnen worden. Misschien dat die informant van Blackmoon wat meer duidelijkheid daarover kan geven.

Plaats reactie