Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

beelzebub

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door beelzebub » wo jul 20, 2011 8:44 pm

Dat is toch niet die Afrikaan die altijd in lange broek keept he?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jul 21, 2011 7:29 am

Ajax onderhandelt met AS Roma over Stekelenburg
Laatste update: 21 juli 2011 08:00 info

AMSTERDAM - Vertegenwoordigers van AS Roma hebben zich woensdag in Amsterdam gemeld om te praten over de overname van Ajax-doelman Maarten Stekelenburg. Dat meldden diverse media donderdag.

Stekelenburg stond woensdag niet in het doel stond in het vriendschappelijke duel met het Deense Bröndby (3-0 zege Ajax).

Hij wordt al maanden begeerd door AS Roma, dat naar verluidt 5 á 6 miljoen euro overheeft voor de doelman van het Nederlands elftal.

Ajax wil echter een aanzienlijk hoger bedrag ontvangen voor de keeper die in Amsterdam een contract heeft dat nog slechts één jaar doorloopt. Stekelenburg zou zelf al rond zijn met Roma.

Onderhandelingstactiek

De Italiaanse topclub suggereerde onlangs nog niet voor Stekelenburg maar voor Carlos Kameni te gaan als nieuwe doelman. Dat lijkt nu onderdeel van de onderhandelingstactiek te zijn geweest.

Namens Roma is directeur Walter Sabatini momenteel in Amsterdam aanwezig om tot een akkoord te komen met Ajax.

Nu.nl

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 21, 2011 7:41 am

10 miljoen anders oppleuren
IK GELOOF!!!!!!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jul 21, 2011 8:04 am

Voor een 1 jarig contract? Je moet maar durven.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 21, 2011 8:09 am

Inderdaad. Kijk eens naar de kwaliteiten, de positie van Nederland in het internationale voetbal. Dan is 6 miljoen te weinig. Laat ze dan maar lekker Kameni halen.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 21, 2011 8:19 am

6 miljoen is veel voor een keeper met nog een contract voor 1 jaar
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jul 21, 2011 8:23 am

Dat bedoelde ik dus ook Luuk! 6 miljoen voor een keeper met een 1 jarig contract, waarvan we de vervanger al in huis hebben. Prima deal lijkt mij zo.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jul 21, 2011 8:27 am

Mwah, je gaat natuurlijk niet akkoord met het eerste bod. Nog wel effe wat onderhandelen. Komen we zo een miljoentje hoger uit, dan kan er getekend worden. Zou het verdomde jammer vinden als Steek vertrekt, maar als hij denkt via Roma op zijn 28ste een financiele en sportieve klapper te kunnen maken, mag je hem eigenlijk niet meer tegenhouden. Zeker niet als hij over een jaar gratis de deur uitwandelt.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 21, 2011 8:28 am

Wat maakt het uit hoelang hij nog onder contract staat? Dat heb je alleen met afschrijvingskosten en die hebben we nu niet toch.

Roma wilt hem nu hebben, niet als zijn contract afloopt. Dat er enigzins rekening mee wordt gehouden snap ik, maar 6 miljoen?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 21, 2011 8:30 am

Als het niet doorgaat loopt hij over een jaar gratis weg. Natuurlijk heeft de lengte van het contract invloed op de prijs die je kan krijgen.
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jul 21, 2011 8:33 am

Stekelenburg is eigen jeugd, dus afschrijving is hier niet aan de orde. Een vraagprijs moet natuurlijk wel ergens op gebaseerd zijn, dat weet de koper ook. Daarnaast vind ik dat je zo'n trouwe speler zoiets ook moet gunnen. Ik zou alles rond de 6 een schappelijk bedrag vinden. We hebben al een prima vervanger en anders loopt hij volgend jaar gratis de deur uit.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 21, 2011 8:46 am

Het moet ook menselijk blijven. Stekelenburg staat al tien jaar bij Ajax onder de lat. Pak die zes miljoen en gun hem deze kans.
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 21, 2011 8:50 am

Het lijkt me dat ze er zeker uit gaan komen, Joey. Steek wil en Ajax moet verkopen om er nog een substantieel bedrag voor te krijgen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 21, 2011 8:58 am

Ja, dat is ook zo.

Ach, ik heb me er allang bij neergelegd. Die jongen is op een leeftijd en in een fase van zijn carrière dat hij de stap moet maken. Ajax heeft niets aan een gefrustreerde doelman.

Voor ons natuurlijk jammer. Vermeer is iets minder.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 21, 2011 11:15 am

Ik zeg ook niet dat we hem deze kans niet moeten gunnen.

Maar Neuer voor 20, De Gea voor 20... Stekelenburg voor 6? Bovendien is As Roma in handen van een paar Amerikaanse miljardairs ofzo. Beetje onderhandelen over de prijs kan geen kwaad.

Kunnen we Ruiz halen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 21, 2011 12:00 pm

Onzin, dat weet je zelf wel, Rishi. Man. Utd of Bayern had Stekelenburg ook kunnen halen, maar daar hebben ze niet voor gekozen. Zal wel een reden voor zijn, nietwaar? Blijkbaar wordt hij niet tot de echte topkeepers gerekend, die conclusie kun je wel trekken. Dan krijg je dus ook niet de hoofdprijs. Roma wil vijf à zes miljoen betalen, dat is al een indicatie.

Maar zelfs als hij een erkende topkeeper was, dan nog was het lang niet zeker dat zich een echt grote club voor hem zou melden. De meeste clubs zijn voorzien,veel mutaties zijn er niet. En keepers leveren sowieso niet snel de hoofdprijs op. Je kunt nu Roma de deur wijzen in de hoop op beter, maar dan is de kans groot dat Maarten komend seizoen nog bij Ajax zit. Dat vinden wij best, maar het zal zeker niet de bedoeling van Maarten zijn. Hij zal ongetwijfeld zo teleurgesteld zijn dat hij weigert zijn contract te verlengen, met als gevolg dat Ajax over een jaar niets voor hem krijgt.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 21, 2011 12:50 pm

5-6 is gewoon te weinig. Dat snappen die Romeinen ook wel. Inzetten op 10. Neem je met 9 genoeg.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 21, 2011 12:53 pm

5-6 is gewoon te weinig. Dat snappen die Romeinen ook wel. Inzetten op 10. Neem je met 9 genoeg.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do jul 21, 2011 1:20 pm

'Steek' akkoord met AS Roma, Ajax wil meer geld zien

De transfer van Maarten Stekelenburg naar AS Roma komt steeds dichterbij. Terwijl de Ajax- selectie gisteren op weg was naar Kopenhagen voor het oefenduel met Bröndby IF (0-3 winst), zat de Amsterdamse clubleiding aan de onderhandelingstafel met Roma-directeur Walter Sabatini.

Dat gesprek verliep vooralsnog stroef, vandaag staat het vervolg gepland. Technisch manager Danny Blind, financieel directeur Jeroen Slop en advocaat Ivo Treibitz zetten zich in het onderhoud schrap om de Oranje-keeper voor Ajax te behouden. Een akkoord was er na tweeënhalf uur onderhandelen nog niet, omdat vraag en aanbod vooralsnog te ver uit elkaar liggen.

Ajax wil miljoenen zien
AS Roma wil vooralsnog niet meer dan vier à vijf miljoen betalen. Ajax vindt dat een slecht bod, wetende dat Chelsea voor de jonge Belgische doelman Courtois negen miljoen neertelde, Bayern München twintig miljoen aan Schalke overmaakte voor Neuer en Manchester United hetzelfde bedrag aan Atletico Madrid betaalde voor De Gea.

Stekelenburg akkoord
AS Roma is desondanks vastbesloten Stekelenburg te contracteren en ook de keeper zelf wil graag. Zaakwaarnemer Rob Jansen haalde Sabatini gisterochtend op van Schiphol en beide partijen kwamen al snel nader tot elkaar. Rond 16.15 uur meldden ze zich bij Ajax, in de hoop de deal rond te maken. Zo ver kwam het nog niet.

(Sjoerd Mossou)
21/07/11 07u27.
blackmoon_ams
Veelbelovend talent

Vak: 125
Droomaankoop: -
Reg.: 27 augustus 2001
Gepost op 21 juli 2011 om 11:06:38.

Ik heb ongeveer al 3 weken geleden aangegeven dat Ajax en Roma allang akkoord zijn maar dat Maarten zelf de bocking factor was (tot gisteren dus). Ook toen in de pers stond dat ROMA geen interesse meer voor Maarten had heb ik altijd volgehouden dat het rond zou komen.

8-8.5M is het transferbedrag voor Maarten. Mounir niet minder voor 4.5M. Nu kan PSV bijvoorbeeld denken wij halen hem op voor 2.5M. Maar PSV heeft EEN SPITS nodig, wie niet (althans Mounir niet) en nergens anders in Europa vind je een spits zoals Mounir voor 4.5M.

Over die top-3 vragen - geef ik geen antwoord op anders is het wel een heel klein lijstje geworden desalniettemin krijgen jullie 4 namen max maandagavond van me en daar staat hij dan tussen. .
HUH, afijn hij werkt dus niet bij het AD.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 21, 2011 4:06 pm

Laat die yank van Roma maar dokken. Een kleine 10 miljoen of geen keeper. Ajax hóeft Stekelenburg niet te verkopen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jul 21, 2011 4:33 pm

Precies, en anders betaalt onze Pietro maar wat bij. Dan maar geen dure schoenen deze maand! :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 21, 2011 4:42 pm

wimpey schreef:Laat die yank van Roma maar dokken. Een kleine 10 miljoen of geen keeper. Ajax hóeft Stekelenburg niet te verkopen.

Hoezo? Zijn contract loopt volgend jaar af.

999

Bericht door 999 » do jul 21, 2011 4:51 pm

Moeizame onderhandelingen rond Stekelenburg
AMSTERDAM - De onderhandelingen over een mogelijke transfer van Ajaxdoelman Maarten Stekelenburg naar het Italiaanse AS Roma verlopen moeizaam. Zijn zaakwaarnemer Rob Jansen meldde dit donderdag op de website van Sport-Promotion.

Delegaties van Ajax en AS Roma, Jansen en advocaat Harro Knijff spraken woensdag met elkaar. Het overleg nam uren in beslag, maar een resultaat bleef uit. „Het ligt gecompliceerd, maar ik heb nog steeds goede hoop op een positief resultaat”, aldus Jansen, die donderdag het gesprek heeft hervat. „Maarten heeft het prima naar zijn zin bij Ajax. Maar hij ziet in deze fase van zijn carrière een buitenlands avontuur ook zitten. AS Roma zou voor hem dus een mooie stap kunnen zijn. Maar goed, voorlopig komen we er niet uit.”

Het contract van Stekelenburg bij Ajax loopt na komend seizoen af, waardoor de keeper van Oranje volgend jaar transfervrij zou kunnen vertrekken. Ajax kan nu nog een transfersom voor hem ontvangen, maar zet tot nu toe hoger in dan AS Roma bereid is te betalen.
Hoezo gecompliceerd ?.Leg gewoon 8 - 10 miljoen neer .. of wil men voor een duppie op de eerste rang zitten ..
Laatst gewijzigd door 999 op do jul 21, 2011 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 21, 2011 5:28 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Laat die yank van Roma maar dokken. Een kleine 10 miljoen of geen keeper. Ajax hóeft Stekelenburg niet te verkopen.

Hoezo? Zijn contract loopt volgend jaar af.
Transferperiode duurt nog 1.5 maand en Ajax kan hem in Januari ook nog slijten.

De Gea voor 20, Neuer voor 18 + 7, Courtois (who?) voor 9. Dan gaat Stekelenburg natuurlijk niet voor 6. Simpel zat.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 21, 2011 7:40 pm

Hehe. Eindelijk iemand die het snapt :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie