Toby Alderweireld

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Lionel » vr jun 03, 2011 9:16 pm

Toby speelt nu rechtsback. Niet onaardig.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 03, 2011 9:41 pm

Vertonghen speelde linksback. Is gewisseld in de rust.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 03, 2011 9:48 pm

Oh oke. Ik heb alleen de tweede helft gezien. Toby moet nog werken aan zijn voorzet. Gaf ze alsof hij een lange bal wilde geven.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jun 03, 2011 9:55 pm

Duke schreef:Vertonghen speelde linksback. Is gewisseld in de rust.
Terecht, gevaar van de Turken in de eerste helft kwam van zijn kant. Niettemin is het geen back natuurlijk.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 19, 2011 8:46 am

‘Als Bergkamp iets zegt, dan is dat voor mij heilig’

Zijn jeugd gaf Toby Alderweireld op zijn vijftiende op. Weggeplukt door Ajax, opgevangen in een Amsterdams gastgezin. Ver weg van familie en vrienden. Begrijp hem niet verkeerd – het was het uiteindelijk allemaal waard. Maar toen hij deze zomer eindelijk vakantie had, wilde hij niets liever dan thuis zijn. Terug naar Antwerpen. ‘De vriendin van mijn oudste broer stond op het punt van bevallen. Ik ben er het hele jaar niet, dus daar wilde ik bij zijn. Als Ajacied reis ik bovendien al genoeg.’

In de eerste weken van de voorbereiding formuleert Alderweireld zijn doelstellingen voor het nieuwe seizoen. Zoals hij dat sinds zijn overstap naar Ajax altijd heeft gedaan. De jonge Belg heeft die doelen nodig, vertelt hij. ‘Toen ik in de B2 van Ajax zat, was het mijn doel de B1 te halen. Daarna wilde ik niet naar A2, maar in één keer naar A1. Toen volgde het eerste. Ik wilde basisspeler worden, talent van het jaar.’

Tot nu toe slaagde hij steevast in zijn concrete doelstellingen. Samen met landgenoot Jan Vertonghen vormt hij al twee seizoenen het hart van de Amsterdamse defensie. Het is tijd voor de volgende stap. Zeker nu een vertrek van reserve-aanvoerder Vertonghen dreigt.

Luisteren
Alderweireld wil bepalender worden, geeft hij aan. Leiding geven aan zijn medespelers. Hij denkt dat hij er klaar voor is. Dat heeft altijd in hem gezeten, meent de 22-jarige verdediger. ‘Ik ben geen debutant meer. Heb de laatste twee jaar bijna alles gespeeld. Medespelers kijken daardoor op een andere manier tegen mij aan, zijn eerder bereid te luisteren. Zoals ik ook sneller luister naar iemand als Dennis Bergkamp. Het is misschien raar, maar zegt hij iets, dan is dat voor mij heilig. Gewoon omdat-ie op heel hoog niveau gespeeld heeft. Sorry, maar dat is in mindere mate het geval met iemand die heel veel verstand van voetbal heeft, maar zelf niet op niveau heeft gevoetbald.’

Die nieuwe doelstelling gaat hij halen, daar is hij van overtuigd. Alderweireld is zelfverzekerd. Komt door de jeugdopleiding van de Amsterdammers. Hij weet dat hij in balbezit niet onder doet voor verdedigers in de Europese top. Ajax beschikt in zijn ogen nog altijd over een van de beste opleidingscentra van de wereld. De kritieken van het laatste half jaar ten spijt.

Alderweireld: ‘Kijk naar het grote aantal doorgestroomde jeugdspelers dat bij ons in het eerste elftal speelt. Bij Feyenoord wijzen ze vaak op de jeugdigheid van hun selectie. Maar wij zijn jonger en worden kampioen. Niet dat Johan Cruijff onzin spreekt. Maar met de jeugdopleiding is volgens mij helemaal niets mis. Al zijn er altijd dingen die beter kunnen. Dat zal ook het streven van Cruijff zijn. Perfectie.’

Hij doet zelf niet anders. Elke dag opnieuw. De woorden falen of opgeven komen niet in hem op. Toen oefenmeester Martin Jol hem halverwege het vorige seizoen naar de reservebank dirigeerde, knokte hij zich nog vóór de komst van Frank de Boer terug in de hoofdmacht. Vond-ie belangrijk. ‘Ik ben niet afhankelijk geweest van de trainerswissel. Dat geeft vertrouwen en maakt me volwassen.’

Het was tot nu toe de eerste grote tegenslag van zijn carrière. De mentale kracht om terug te vechten dankt Alderweireld naar eigen zeggen aan zijn vroege overstap naar Amsterdam. Hij had heimwee, veel heimwee. ‘En dat wens ik echt niemand toe. Het maakt je kapot. Met dank aan mijn familie en vrienden heb ik me er doorheen gesleept. Het heeft me mentale weerbaarheid gebracht. Ik heb mijn hele jeugd opgeofferd voor die ene, grote doelstelling. Ik geef niet meer op.’
www.depers.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di jul 19, 2011 4:29 pm

Nog niet zo lang geleden was Bogarde de heilige voor onze Belg ..
Blij met de punten ...

Ronald!

Bericht door Ronald! » di jul 19, 2011 4:47 pm

999 schreef:Nog niet zo lang geleden was Bogarde de heilige voor onze Belg ..
Kan toch.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za sep 17, 2011 8:43 am

Alderweireld geniet van zwaar programma Ajax

Laatste update: 17 september 2011 09:20

AMSTERDAM - Ajax-trainer Frank de Boer had het liever anders gezien, maar Toby Alderweireld geniet juist van de zware serie wedstrijden die Ajax momenteel voor de kiezen krijgt.

"Ik vind het wel prettig. Liever om de drie, vier dagen vol aan de bak dan zeven dagen achtereen trainen", zegt de Ajax-verdediger tegen NUsport.

"Ik ga ervan uit dat de indeling van de competitie eerlijk verloopt, dus dan kun je op zo'n zware reeks stuiten", doelt Alderweireld op de serie Olympique Lyon, PSV, FC Twente en Real Madrid waar zijn club nu middenin zit.

"We spelen Champions League. Dan calculeer je in dat dit een pittige periode is. Komen we hier goed doorheen, dan ben je weer verder in je ontwikkeling."

Veel geleerd

"Vorig seizoen heeft ons op dat vlak al veel geleerd. Al hebben we niet de beste indruk achtergelaten op dat slotduel tegen AC Milan na. Het is nu zaak onze naam op te poetsen."

"Aan de andere kant: als mensen teleurgesteld zijn dat we niet van een Franse klasseploeg als Olympique Lyon, dat vaak met tien man achter de bal stond, winnen, geeft dat aan dat de lat al aardig hoog ligt. Dat we al best wat hebben laten zien dit seizoen."

Aversie

Volgens Alderweireld zijn er sowieso geen makkelijke potjes voor de landskampioen. "In Nederland is er bij veel clubs aversie tegen Ajax."

"Komt nog bij dat we nu kampioen zijn, dus de te kloppen ploeg. Elk team geeft duizend procent tegen ons. Prima, daar worden we beter van."

Nu.nl

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2011 3:26 pm

Onze beste man!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 26, 2011 3:30 pm

Rishi schreef:Onze beste man!
Al enige tijd. Ook eind vorig seizoen iemand die de boel op sleeptouw nam. Is de zgn. 'sterkhouders' VDW en JV m.i. voorbij.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 26, 2011 3:37 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Onze beste man!
Al enige tijd. Ook eind vorig seizoen iemand die de boel op sleeptouw nam. Is de zgn. 'sterkhouders' VDW en JV m.i. voorbij.
VDW is misschien 2,5 seizoen geleden 3 maanden sterk geweest... daarbuiten is het altijd één van onze zwakste schakels geweest en zeker geen sterkhouder!

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2011 3:38 pm

Zo slecht was het ook weer niet. Maar hij maakt nog teveel fouten. Moet zich eerst concentreren op het verdedigende.
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » ma sep 26, 2011 3:44 pm

Dat gaat ie nooit leren, denk ik.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 26, 2011 8:18 pm

Jesse schreef:Dat gaat ie nooit leren, denk ik.
Zeker weten van niet. Zie Lyon, psv, Twente. 4 cruciale fouten.

Hij is op z'n best in dat 4-2-2-2 achtige systeem dat Ajax onder Jol in 09/10 speelde. Dan komt het immers niet zozeer op verdedigen aan.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 03, 2011 6:29 pm

Alderweireld ongeveer twee tot drie weken niet beschikbaar

VRT teletekst meldt dat Toby Alderweireld heeft afgezegd voor de interlands van de Rode Duivels. De verdediger zou twee tot drie weken niet in actie kunnen komen wegens problemen met zijn enkel.
Bron: vrt.text.be

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 03, 2011 6:38 pm

Tsja... The shit just hit the fan... Ik hoop, tegen beter weten in, dat Van Rhijn zijn vervanger wordt en niet Ooijer...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » ma okt 03, 2011 7:08 pm

Volgende competitie wedstrijd is overgens pas over een kleine 2 weken ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma okt 03, 2011 7:12 pm

999 schreef:Volgende competitie wedstrijd is overgens pas over een kleine 2 weken ..
Gezien de snelheid waarmee Sulejmani herstelde, moet dit in twee weken te doen zijn. Ooijer zal de vervanger van Alderweireld zijn, Van Rhijn zit niet bij de (eerste) selectie en zal niet ineens Ooijer passeren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 03, 2011 7:51 pm

Zuur dit.
IK GELOOF!!!!!!

Fregge

Bericht door Fregge » ma okt 03, 2011 7:58 pm

De gifbeker al leeg? Of raakt Eriksen morgen geschorst wegens een met mobiel vastgelegde elleboog?

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 03, 2011 8:05 pm

Al die blessures zijn ook gevolg van (geen) beleid, dus pech kun je dat niet noemen. In de medische begeleiding van je selectie heb je net zo goed toppers nodig als op andere posities.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 04, 2011 8:40 am

Mr. Ajax schreef:Tsja... The shit just hit the fan... Ik hoop, tegen beter weten in, dat Van Rhijn zijn vervanger wordt en niet Ooijer...
+1.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 04, 2011 9:56 am

Arthur schreef:Al die blessures zijn ook gevolg van (geen) beleid, dus pech kun je dat niet noemen. In de medische begeleiding van je selectie heb je net zo goed toppers nodig als op andere posities.
Wie zegt dat deze blessure te maken heeft met een gebrekkige begeleiding?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arthur

Bericht door Arthur » di okt 04, 2011 9:59 am

Bertje schreef:
Arthur schreef:Al die blessures zijn ook gevolg van (geen) beleid, dus pech kun je dat niet noemen. In de medische begeleiding van je selectie heb je net zo goed toppers nodig als op andere posities.
Wie zegt dat deze blessure te maken heeft met een gebrekkige begeleiding?
Van een individuele blessure kun je dat moeilijk zeggen, maar wel van de blessuregolf als geheel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 04, 2011 10:03 am

Dat hangt nog steeds van de afzonderlijke blessures af. Er bestaat wel degelijk zoiets als pech.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie