Voorbereiding 2011-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Voorbereiding 2011-2012

Bericht door wimpey » zo jul 17, 2011 4:14 pm

Le T. schreef: Een collectief maken met De Jong en Ebicilio is makkelijker dan een collectief maken met Suarez en El Hamdaoui,
Ajax met Suarez en EH vormde dan ook nooit een collectief. Dus dan lijkt het me logisch dat je daar als (nieuwe) trainer wat aan doet he.

Komt nog bij dat EH er in z'n optredens onder FdB werkelijk alles aan gedaan heeft om het gelijk van FdB te bevestigen.

Dat er nog over die gozer gepraat wordt. Miskoop. Zoals zovelen voor hem. Ciao. Ajax zal hem niet missen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 17, 2011 4:19 pm

GangstaRiB schreef:
Jabu schreef:Rivaldo, Riquelme, Denilson, Lucio, Toni, Ribéry, maar ook de internationals van Oranje die na hun gezamenlijke Ajaxperiode met Van Gaal gevestigde namen in de voetbalwereld waren geworden botsten met hem. Gedeeltelijk had het met tactische keuzes te maken, maar Van Gaal heeft wel een voorkeur voor niet te eigenwijze en volgzame spelers. Ik zou dus niet stellen dat hij juist goed met vedettes overweg kan.

De Boer kan natuurlijk niet anders dan complimenteus over z'n selectie zijn. Het zou vreemd zijn als hij nu zou stellen dat ze op alle punten te kort komen. Hij weet ook wel dat hij niet nog een hele serie aankopen kan verwachten.
Zijn dat vedettes, Jabu? Ze zijn in de media wel zo behandeld, maar ik zie toch vooral spelers die het uiteindelijk nergens gemaakt hebben. Toni is daarna geflopt bij AS Roma en Juve, Riquelme is onverichterzake terug naar Zuid Amerika gevlucht... Vedettes? No way. Vedette-gedrag, dat wel.
Lucio is aanvoerder van Brazilie. Won met Inter de CL. Van Gaal stelde liever Badstuber op :excited.gif:
Rivaldo is een voormalig wereldvoetballer van het jaar. Ribery de ster van Frankrijk. En ook met het Nederlands elftal presteerde hij niks.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 17, 2011 4:20 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Een collectief maken met De Jong en Ebicilio is makkelijker dan een collectief maken met Suarez en El Hamdaoui,
Ajax met Suarez en EH vormde dan ook nooit een collectief. Dus dan lijkt het me logisch dat je daar als (nieuwe) trainer wat aan doet he.
Hoe hecht wil je een collectief maken? Je hebt individueel ook kwaliteit nodig, anders krijg je 11 eenheidsworsten. Een trainer moet kunnen omgaan met ego's die soms niet helemaal in teambelang denken, maar die wel wedstrijden kunnen beslissen. Afgelopen seizoen hebben we daar voorbeelden te over van gehad. Tegen NAC moest El-Ham zelfs persoonlijk de wedstrijd beslissen, nadat ie weer terug mocht komen. Zo moeizaam ging het dus en daar is tot nu toe te weinig aan gedaan om het te veranderen.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 17, 2011 4:24 pm

Rishi schreef:
GangstaRiB schreef:
Jabu schreef:Rivaldo, Riquelme, Denilson, Lucio, Toni, Ribéry, maar ook de internationals van Oranje die na hun gezamenlijke Ajaxperiode met Van Gaal gevestigde namen in de voetbalwereld waren geworden botsten met hem. Gedeeltelijk had het met tactische keuzes te maken, maar Van Gaal heeft wel een voorkeur voor niet te eigenwijze en volgzame spelers. Ik zou dus niet stellen dat hij juist goed met vedettes overweg kan.

De Boer kan natuurlijk niet anders dan complimenteus over z'n selectie zijn. Het zou vreemd zijn als hij nu zou stellen dat ze op alle punten te kort komen. Hij weet ook wel dat hij niet nog een hele serie aankopen kan verwachten.
Zijn dat vedettes, Jabu? Ze zijn in de media wel zo behandeld, maar ik zie toch vooral spelers die het uiteindelijk nergens gemaakt hebben. Toni is daarna geflopt bij AS Roma en Juve, Riquelme is onverichterzake terug naar Zuid Amerika gevlucht... Vedettes? No way. Vedette-gedrag, dat wel.
Lucio is aanvoerder van Brazilie. Won met Inter de CL. Van Gaal stelde liever Badstuber op :excited.gif:
Rivaldo is een voormalig wereldvoetballer van het jaar. Ribery de ster van Frankrijk. En ook met het Nederlands elftal presteerde hij niks.
Kom op zeg, Ribery is een verschrikking. Lucio is een aardige verdediger die al jaren bij Bayern/Duitsland speelde. Die zat gewoon op een andere uitdaging te wachten. En laten we Lucio niet beter maken dan ie is. Rivaldo vond zichzelf helemaal toppie, maar Barca is er nooit beter van geworden. Zo gaat dat wel vaker met grote namen die niet renderen in een selectie.

Van Gaal is een toptrainer. Heeft problemen met bovengenoemde spelers gehad, maar kon het perfect vinden met Robben, Kluivert, Rijkaard en heeft ervoor gezorgd dat spelers als Iniesta en Xavi kwamen bovendrijven.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 17, 2011 4:26 pm

Van Gaal is een goede trainer maar een onmogelijke man.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 17, 2011 4:27 pm

De jonge spelers ja.

Als je Van Gaal nu trainer van Barca zou maken zou het een ramp worden hoor.

Van Gaal is een toptrainer voor bepaalde clubs of teams in een bepaalde fase. Zou hem wel graag nu bij Argentinie zien.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 17, 2011 4:57 pm

wimpey schreef:
Jawel hoor, geen keurig verzorgd positiespel, maar wel zeker een collectief. Het niveau wat dat elftal een paar keer gehaald heeft, structureel lukte niet, daar is De Boer nog niet bij in de buurt geweest en daar gaat hij met Ebicilio en Sightorsson voorlopig ook niet komen.
Komt nog bij dat EH er in z'n optredens onder FdB werkelijk alles aan gedaan heeft om het gelijk van FdB te bevestigen.
Uitblinken op linksbuiten? Ik zou eigenlijk niet weten wat FdB nou gedaan heeft om er het beste van te maken. Als hij hem er van het begin af aan uit wilde werken dan heeft hij dat handig en voortvarend aangepakt.
Dat er nog over die gozer gepraat wordt. Miskoop. Zoals zovelen voor hem. Ciao. Ajax zal hem niet missen.
Ajax mist hem nu al. Ik vind Sightorsson op zich geen verkeerde aankoop maar het is niet een speler die erg veel creativiteit en pure individuele klasse inbrengt, type nuttige spits. Dat is leuk als je er omheen wel creatieve spelers hebt staan. Sowieso is het een probleem van Ajax dat spelers die op zich heel goede voetballers zijn en nergens problemen hebben bij Ajax miskoop worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 17, 2011 4:59 pm

GangstaRiB schreef:Kom op zeg, Ribery is een verschrikking. Lucio is een aardige verdediger die al jaren bij Bayern/Duitsland speelde. Die zat gewoon op een andere uitdaging te wachten. En laten we Lucio niet beter maken dan ie is. Rivaldo vond zichzelf helemaal toppie, maar Barca is er nooit beter van geworden. Zo gaat dat wel vaker met grote namen die niet renderen in een selectie.

Van Gaal is een toptrainer. Heeft problemen met bovengenoemde spelers gehad, maar kon het perfect vinden met Robben, Kluivert, Rijkaard en heeft ervoor gezorgd dat spelers als Iniesta en Xavi kwamen bovendrijven.
Hahahahahahaha! Rivaldo had een grotere invloed op Van Gaals Barcelona dan Van Gaal zelf. Werd niet voor niets wereldvoetballer van het jaar. En was ook nog eens met afstand de beste speler van de wereldkampioen van 2002.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 17, 2011 4:59 pm

joey schreef:Van Gaal is een goede trainer maar een onmogelijke man.
Nee hoor. Alleen de pers heeft problemen met hem omdat ze hem open vragen moeten stellen ipv hem ongevraagd als discussiepartner te gebruiken. En bestuurders die willen bepalen welke spelers hij op moet stellen, die hebben ook problemen met hem ook al wisten ze vantevoren dat hij en niemand anders daarover beslist.

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 17, 2011 5:10 pm

Rishi schreef:
GangstaRiB schreef:

Rivaldo werd wereldvoetballer van het jaar met van Gaal als trainer, hij was toen fantastisch als linksbuiten. Na het winnen van die prijs wilde Rivaldo niet meer op links spelen (dat was te min) maar centraal, terwijl van Gaal hem beter vond renderen als linksbuiten. Daar is volgens mij de ruzie ontstaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 17, 2011 5:11 pm

Van Gaal heeft Rivaldo nooit gewild, gaizka.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 17, 2011 5:48 pm

Le T. schreef:
Nee hoor. Alleen de pers heeft problemen met hem omdat ze hem open vragen moeten stellen ipv hem ongevraagd als discussiepartner te gebruiken. En bestuurders die willen bepalen welke spelers hij op moet stellen, die hebben ook problemen met hem ook al wisten ze vantevoren dat hij en niemand anders daarover beslist.
Van Gaal is een onbeschofte hork die niet wil begrijpen dat journalisten gewoon hun werk doen. Goed, dan weten ze minder van voetbal dan hij, dan stellen ze stomme vragen. Nou en? Geeft hem dat het recht om die journalisten te kleineren of zelfs uit te schelden? :confused.gif:

Van Gaal kan alleen bij een club werken waar iedereen zijn voeten kust. Bij topclubs is dat een probleem, want anderen hebben daar ook een groot ego.

Ik vind het oprecht jammer. Ik heb respect voor zijn voetbalverstand en voor zijn (weliswaar afgenomen) idealisme. Gedroeg hij zich maar iets normaler. Maar het zit er geloof ik niet in, hij is niet helemaal fris.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jul 17, 2011 6:15 pm

Van Gaal duwde toch ook ooit een cameravrouw de camera in haar oog? Van Gaal heeft zichzelf niet altijd onder controle als hij verliest.

Collega trainers hebben ook vaak een probleem als ze Van Gaal tegenspreken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 17, 2011 7:52 pm

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:Kom op zeg, Ribery is een verschrikking. Lucio is een aardige verdediger die al jaren bij Bayern/Duitsland speelde. Die zat gewoon op een andere uitdaging te wachten. En laten we Lucio niet beter maken dan ie is. Rivaldo vond zichzelf helemaal toppie, maar Barca is er nooit beter van geworden. Zo gaat dat wel vaker met grote namen die niet renderen in een selectie.

Hahahahahahaha! Rivaldo had een grotere invloed op Van Gaals Barcelona dan Van Gaal zelf. Werd niet voor niets wereldvoetballer van het jaar. En was ook nog eens met afstand de beste speler van de wereldkampioen van 2002.
Nou oke... met veel plussen en minnen kunnen we stellen dat Van Gaal niet met de vedette Rivaldo omgaan. Voor de rest is er weinig aan de hand.

Terug naar De Boer: ik ben bang dat hij de weg van de minste weerstand wil bewandelen door lastige jongens eruit te laten en koorknaapjes ervoor terug te laten komen. Misschien komen we er in de Eredivisie mee weg, maar in Europa worden we omver geblazen. Het middenveld heeft de benodigde kwaliteit, de verdediging is shaky als Vertonghen geblesseerd raakt en voorin zijn het lichtgewichten. Maar goed, de Boer heeft blind vertrouwen in de, volgens sommige, waardeloze jeugdopleiding van JOR. Lets see how it goes.

Ben benieuwd naar de wedstrijd tegen Brondby. Dat zou toch een wedstrijd moeten zijn waarin de fundamenten zo langzaam maar zeker moeten staan en waar een goed resultaat te behalen valt. Goed resultaat in de zin van overwicht, snel en zuiver positiespel en veel doelkansen.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 17, 2011 11:02 pm

Jöhnk schreef:Van Gaal duwde toch ook ooit een cameravrouw de camera in haar oog? Van Gaal heeft zichzelf niet altijd onder controle als hij verliest.

Collega trainers hebben ook vaak een probleem als ze Van Gaal tegenspreken.
Klopt ja. Na de thuiswedstrijd van AZ tegen Vitesse waar men kampioen dacht te gaan worden (maar verloor met 1-2) duwde hij na afloop de cameravrouw de camera in haar oog.

Le T.

Bericht door Le T. » ma jul 18, 2011 9:07 am

joey schreef:
Le T. schreef:
Van Gaal is een onbeschofte hork die niet wil begrijpen dat journalisten gewoon hun werk doen. Goed, dan weten ze minder van voetbal dan hij, dan stellen ze stomme vragen. Nou en? Geeft hem dat het recht om die journalisten te kleineren of zelfs uit te schelden? :confused.gif:
Dat hangt ervan af wat je als hun werk ziet. En wat je als het werk van de trainer ziet. Ik zal wel een belachelijk ouderwetse opvatting hebben dat een het werk van de trainer bestaat uit het trainen van een elftal. Daar hoort dan bij dat hij antwoord geeft op vragen van de pers over zijn werk. Er zijn weinig trainers die zo inhoudelijk antwoorden op vragen. Maar bijvoorbeeld in Nederland heb je aardig wat journalisten van het soort "maar ik mag toch ook een mening hebben?", ja dat mag. Organiseer een persconferentie en kijk hoeveel mensen naar jouw mening willen komen luisteren, op een persconferentie van een trainer vraag je naar diens mening en die teken je op. Als je in debat wil met een trainer moet je hem voor een debat uitnodigen. En dan hebben we ook nog de gewoonte van sommige journalisten om een trainer te confronteren met een valse voorstelling van zaken.
Van Gaal kan alleen bij een club werken waar iedereen zijn voeten kust. Bij topclubs is dat een probleem, want anderen hebben daar ook een groot ego.
Als je Van Gaal contracteert moet je hem anderhalf jaar later niet toch stiekem proberen te vertellen welke spelers hij moet opstellen.
Ik vind het oprecht jammer. Ik heb respect voor zijn voetbalverstand en voor zijn (weliswaar afgenomen) idealisme. Gedroeg hij zich maar iets normaler. Maar het zit er geloof ik niet in, hij is niet helemaal fris.
Ik vind het ook wel jammer dat hij niet wat sluwer en handiger is. Maar hij is een voetbaltrainer en geen spindoctor. Dat trainen kan hij heel goed en vertellen over de wedstrijd en voetbal in het algemeen ook. Dan moet het probleem dus wel van buiten komen.

999

Bericht door 999 » ma jul 18, 2011 9:58 am

gaizka schreef:
Rishi schreef:
GangstaRiB schreef:
Rivaldo werd wereldvoetballer van het jaar met van Gaal als trainer, hij was toen fantastisch als linksbuiten. Na het winnen van die prijs wilde Rivaldo niet meer op links spelen (dat was te min) maar centraal, terwijl van Gaal hem beter vond renderen als linksbuiten. Daar is volgens mij de ruzie ontstaan.
Volgens mij ook.In ieder geval ging het over de positie die Rivaldo wenste te moeten spelen terwijl van Gaal als trainer een andere positie voor hem voor ogen had.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2011 10:13 am

Wat hebben Rivaldo en Van Gaal te maken met de voorbereiding van Ajax op het seizoen 2011 / 2012?

999

Bericht door 999 » ma jul 18, 2011 10:22 am

Ik zag jou er hier iets over posten .. dus ik dacht doe ik ook even mee ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma jul 18, 2011 2:39 pm

Eredivisie Live voegt ook Brondby IF - Ajax toe aan programma

Ajax.nl meldt dat Eredivisie Live het duel van aanstaande woensdag tussen Brondby IF en Ajax heeft toegevoegd aan haar programma. Na de duels tegen Emmen en 1. FC Nurnberg is het de derde live-uitzending van de voorbereiding. Aanstaande zondag zendt het vervolgens ook Ajax - Independiente nog uit
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 18, 2011 4:59 pm

GangstaRiB schreef: Ben benieuwd naar de wedstrijd tegen Brondby. Dat zou toch een wedstrijd moeten zijn waarin de fundamenten zo langzaam maar zeker moeten staan en waar een goed resultaat te behalen valt. Goed resultaat in de zin van overwicht, snel en zuiver positiespel en veel doelkansen.
Ja, er staat een enorme druk op de wedstrijd tegen Bröndby. :smallgrin.gif:

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma jul 18, 2011 5:19 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ben benieuwd naar de wedstrijd tegen Brondby. Dat zou toch een wedstrijd moeten zijn waarin de fundamenten zo langzaam maar zeker moeten staan en waar een goed resultaat te behalen valt. Goed resultaat in de zin van overwicht, snel en zuiver positiespel en veel doelkansen.
Onderschat de invloed van de vijfde colonne niet. :smallgrin.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jul 18, 2011 5:24 pm

999 schreef:
Eredivisie Live voegt ook Brondby IF - Ajax toe aan programma

Ajax.nl meldt dat Eredivisie Live het duel van aanstaande woensdag tussen Brondby IF en Ajax heeft toegevoegd aan haar programma. Na de duels tegen Emmen en 1. FC Nurnberg is het de derde live-uitzending van de voorbereiding. Aanstaande zondag zendt het vervolgens ook Ajax - Independiente nog uit
Bedankt voor de waarschuwing, Voetske. :biggthumpup.gif: :666.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jul 18, 2011 6:02 pm

Hoe zat het ook alweer met oefenpotjes? Als je ze wint zeggen ze niks maar als je niet scoort zeggen ze wel wat.

Dus ik eis minstens twee goals in dat natte potje zomeravondvoetbal. Of we dan met 2-0 winnen of met 3-2 verliezen maakt niet uit, maar de aanval mag wel even laten zien dat ze ook door een verdediging heen kunnen combineren als de tegenstander niet uit de derde klasse onderbond komt.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jul 18, 2011 6:13 pm

wimpey schreef:
1-0 tegen Emmen, 0-0 tegen een 3. liga club en 0-2 klop krijgen tegen Nurnberg. Niet bepaald een stijgende lijn. Ik las dat De Boer Ajax vond domineren... tja... op welk tempo, vraag ik me dan af. Doet me denken aan het schijnoverwicht dat we altijd hadden, maar dat we er vervolgens uitgecountert werden. Seizoen begint over 2 weken......
Whitey on the moon.

Plaats reactie