Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 14, 2011 8:29 pm

Dat hebben ze nu ook gedaan door om en om te demarreren. Die strategie zullen ze zeker vasthouden.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2011 8:36 pm

Marillion schreef:Dat hebben ze nu ook gedaan door om en om te demarreren. Die strategie zullen ze zeker vasthouden.
Ja, maar pas 3km onder de top. Wat als een van hen dat een stuk vroeger doet?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Oscarito

Bericht door Oscarito » vr jul 15, 2011 12:03 pm

Marillion schreef:Natuurlijk zie ik ook liever dat ze vanuit de start los gaan. Maar je weet van te voren dat de favorieten daar niet aan gaan beginnen. Zeker niet in de eerste bergritten waar de verhoudingen nog niet duidelijk zijn.

Maar die laatste 3 kilometer maakte wel een aantal zaken duidelijk. En daar zaten wat mij betreft een paar verrassingen bij. Morgen helaas een tussendoortje want de klim ligt veel te ver van de finish om verschillen te maken.
Akkoord, het was de eerste bergrit en dan kijken ze altijd een beetje uit hun doppen. Maar dit was wel heel karig. Zo zie je ook maar dat als Contador niets doet de rest gewoon blijft zitten tot aan de top.

Voor vandaag verwacht ik heel misschien nog wel een verrassing. De kans dat dit gebeurt lijkt me echter klein omdat ze weer berekend zullen koersen. Het ligt er een beetje aan hoe ze de Aubisque gaan oprijden maar een goede daler met een avontuurlijk inzicht kan hier tijd gaan pakken (Sanchez). Jammer dat Vino er niet meer is...
Als ze de Aubisque gemoedelijk oprijden verwacht ik vluchters of toch nog in extremis een Boasson Hagen of Gilbert.

Wel verwacht ik met de aankomsten in deze Tour dat de Schlecks een halve minuut gaan prijsgeven door de afdalingen. De vraag is alleen of dit op Sanchez zal gebeuren of eventueel ook op een Evans (een aardige daler), Contador zullen ze wel kunnen volgen aangezien dat ook een mindere daler is.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 15, 2011 12:34 pm

Ik realiseer me net dat volgende week zaterdag de lange tijdrit is, dat biedt natuurlijk kansen voor Evans. Hij hoeft niet aan te vallen in de bergen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jul 15, 2011 1:50 pm

Oscarito schreef:Akkoord, het was de eerste bergrit en dan kijken ze altijd een beetje uit hun doppen. Maar dit was wel heel karig. Zo zie je ook maar dat als Contador niets doet de rest gewoon blijft zitten tot aan de top.
Zo gaat het bijna elk jaar, dan ben je weer eens een keer zo gek geweest om een snipperdag op te nemen om lekker een bergetappe te gaan kijken, potje bier erbij en wat nootjes en gvd er gebeurd gewoon geen flikker tot 3km van de finish.

Duke

Bericht door Duke » vr jul 15, 2011 1:53 pm

Ben je niet ziek dit jaar?

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jul 15, 2011 2:35 pm

Ziek zijn noemt bz een snipperdag. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 15, 2011 4:41 pm

brigade zuid schreef:Zo gaat het bijna elk jaar, dan ben je weer eens een keer zo gek geweest om een snipperdag op te nemen om lekker een bergetappe te gaan kijken, potje bier erbij en wat nootjes en gvd er gebeurd gewoon geen flikker tot 3km van de finish.

De etappe van vandaag was de moeite waard. Wat een machtsvertoon van Hushovd. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 15, 2011 4:49 pm

Schitterend inderdaad. Genieten!

Ongelofelijk hoe het publiek op hem reageerde.

Duke

Bericht door Duke » vr jul 15, 2011 5:46 pm

Hushovd! :worshippy.gif:

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jul 15, 2011 8:15 pm

Jöhnk schreef:Schitterend inderdaad. Genieten!

Ongelofelijk hoe het publiek op hem reageerde.
Mag er nog wel een buitenlander winnen van die Fransen?

Prachtige overwinning van Thor.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 15, 2011 8:27 pm

Yep, Hushovd +1

En dit is nou waarom wielrennen in Italië zoveel leuker is. Daar heeft het publiek respect voor alle renners en niet alleen voor hun landgenoten.
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za jul 16, 2011 7:07 am

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jul 16, 2011 7:36 am

Hmm, ik zou nog liever in het prikkeldraad vallen dan permanent met zo'n been te moeten fietsen/leven:

Afbeelding

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za jul 16, 2011 7:38 am

Ik hoef 't allebei niet... :)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 16, 2011 11:38 am

Thanks! Gave foto's. Die hierboven is van Hincapie.

De uitzending van de moeder der bergritten is inmiddels begonnen. Lekker een dagje bankhangen en hopen op een mooie finale. Mollema is mee in de vroege vlucht.
Nil volentibus arduum

Oscarito

Bericht door Oscarito » za jul 16, 2011 11:43 am

Dan ga je er eens goed voor zitten is er na 10km al een kopgroep van 20 man die 2:00 minuten voorsprong hebben. :excited.gif:
Nu werkt de helft van die kopgroep niet mee maar ik mag hopen dat de favorieten straks ook voor de ritzege gaan strijden.

En Hushovd was gisteren formidabel uiteraard, van een zeer slecht voorjaar naar een meer dan uitstekende Tour.
Als Vino en Van den Broeck niet waren gevallen had hij het geel tot donderdag kunnen behouden. Dat zegt iets over zijn vorm maar eigenlijk nog meer over de mindset van de favorieten (uitgezonderd Contador).

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 11:54 am

Marillion schreef:Thanks! Gave foto's. Die hierboven is van Hincapie.

De uitzending van de moeder der bergritten is inmiddels begonnen. Lekker een dagje bankhangen en hopen op een mooie finale. Mollema is mee in de vroege vlucht.
Ik vrees een saaie dag...
Die 20 hobbelen de cols over met het peloton op een minuut of 5 en dan zetten de Schleckjes misschien dit keer op 7 km onder de top van de laatste col aan.

Soort sprintetappe, maar dan met klimmers in een finale. En dan gaat het misschien nog niet eens om de ritwinst.

Dit is zo'n Tour dat de klassementsrenners misschien 5 keer écht rijden. Vier keer één berg op en in de tijdrit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 16, 2011 12:12 pm

Ik verwacht ook geen vroege aanval van de klassementsrenners hoor. Laatste beklimming zal dat zijn. Of er moet zich een buitenkansje voordoen om iemand die een slechte dag heeft echt weg te rijden.

Maar ik vermaak me evengoed prima. Lekker lui dagje en de ontwikkelingen langzaam op gang zien komen tegen een mooie achtergrond. Zou leuk zijn als de kopgroep een beetje een knappe voorsprong kan pakken. Want Mollema moet, mits in goede doen, bij de betere horen. Wellicht zit er een stuntje in als het vuurwerk achter hem op zich laat wachten.
Nil volentibus arduum

Oscarito

Bericht door Oscarito » za jul 16, 2011 1:38 pm

Mollema is al kansloos hoor, ongelofelijk hoe hij en Sanchez zich hebben laten ringeloren in de afdaling.

En de klassementrenners zijn het gewoon aan hun stand verplicht om het tempo op de Col D'Agnes hoog te houden (Smyzd/Fuglsang/Monfort) en aan de voet van Plateau de Beille alles te laten ontploffen zodat ze voor de ritzege gaan strijden. Maar Evans vindt het prima zo aangezien die nog de tijdrit heeft en de Schlecks zullen de hele klim naar elkaar lonken en pas 2/3 km voor het einde gaan. Het is hopen op een goede Contador anders wordt het weer niks vrees ik.

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 2:07 pm

Nou die Rabo's zijn er nu al af...

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 2:15 pm

En geen Gesink voorin het peloton te vinden bij 'de mannen' volgens mij.

Boogerd zegt het nu ook over dat lange wachten met aanvallen door de klassementsrenners. Dat was voor de Armstrong-era anders.

Alexander

Bericht door Alexander » za jul 16, 2011 2:25 pm

Rabo's zijn gewoon helemaal de kluts kwijt. Missen doodgewoon de vorm.

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 2:39 pm

Alexander schreef:Rabo's zijn gewoon helemaal de kluts kwijt. Missen doodgewoon de vorm.
Alleen Ten Dam doet aardig mee.

En ze hebben één etappe. Dat kunnen een heleboel andere ploegen niet zeggen.

Maar het is natuurlijk wel minder dan gehoopt.

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 2:43 pm

Fuck! Ten Dam weg. De enige die nog een beetje reed.

Plaats reactie