FC Twente 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door peter » ma jun 20, 2011 7:23 pm

Het was in ieder geval vaak kansloos qua veldspel. Ik zie die dikke Cristiano nog 2x scoren in de Arena.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 8:08 pm

joey schreef: Adriaanse is beter geschikt voor een kleine club waar hij alles naar zijn hand kan zetten. Is Twente zo'n club? We zullen het zien.
Gezien de recente geschiedenis vind ik dit wel een humoristische opmerking. Het is de grote club Ajax die trainers als Van Basten en Jol geld over de balk heeft laten smijten. ´Kleine´ clubs als Twente overkomt dit niet. Puur en alleen omdat die wel weten dat ze op de centen moeten letten en verder kijken dan de huidige trainer. Terwijl Ajax, en ook PSV, lang in de illusie hebben geleefd dat ze als ze maar veel geld uitgaven konden aanhaken bij de Europese top. Twente heeft die illusie niet. Volgens mij heeft PSV de les nog niet begrepen trouwens maar goed, dat is voor het PSV topic.

Het Twente bestuur heeft Adriaanse gehaald pas nadat de assistent trainers met Adriaanse gepraat hadden. Dat lijkt me er nou niet bepaald op wijzen dat Adriaanse de vrije hand krijgt.

Nihad

Bericht door Nihad » ma jun 20, 2011 8:11 pm

Ajax Rules schreef:
Jöhnk schreef: Het spel was ook extreem verdedigend, herinner ik me. .
Dat is echt onzin.
Co'tje ging opeens met 5 verdedigers spelen na het debacle tegen Celtic. Mede door een excellerende Van der Vaart heeft Adriaanse het nog uitgehouden tot november als ik mij niet vergis. Maar toen verloor hij opeens achtereenvolgens van NAC, Kopenhagen, PSV en met 5-1 uit bij Heerenveen.

Zijn eerste seizoen was ronduit een drama. Ene keer won je dik, dan verloor je weer kansloos (2 keer kansloos verloren van de kakkerlakken toen). Nee, Adriaanse heeft er een potje van gemaakt.

Ik zal zijn opstelling tegen feyenoord uit nooit vergeten. We speelde met een verdediging van Kanu, Pasanen, de Cler en Tom de Sier. Ik lig er nog wakker van.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

peter

Bericht door peter » ma jun 20, 2011 8:13 pm

Het punt van joey is dan ook dat de kans op succes daarmee verkleind wordt. Co is op zijn best als hij alles mag neerzetten. Bij Twente staat er al wat moois en moet er direct geoogst worden. Eerlijk gezegd denk ik dat Co gaat mislukken, maar dat is meer gut feeling.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 20, 2011 8:22 pm

Epi Drost schreef:Gezien de recente geschiedenis vind ik dit wel een humoristische opmerking. Het is de grote club Ajax die trainers als Van Basten en Jol geld over de balk heeft laten smijten. ´Kleine´ clubs als Twente overkomt dit niet.
Mwah, Twente doet dat dus ook. McClaren nam een hele rits non-EU-giganten mee en Preud'homme heeft zich ook laten gelden met enkele miskopen.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 8:23 pm

Peter schreef:Het punt van joey is dan ook dat de kans op succes daarmee verkleind wordt. Co is op zijn best als hij alles mag neerzetten. Bij Twente staat er al wat moois en moet er direct geoogst worden. Eerlijk gezegd denk ik dat Co gaat mislukken, maar dat is meer gut feeling.
Daarmee spreekt Joey zichzelf tegen. Wat er al staat bij Twente is al goed. Dus als Co daar geen invloed op kan uitoefenen, hoe kan hij het dan vernaggelen?

Bij Twente moet een hoofdcoach vooral een wedstrijdcoach zijn. Nou weet ik niet precies hoe goed hij daarin is maar het lijkt me stug dat hij daarin dramatisch is.

peter

Bericht door peter » ma jun 20, 2011 8:25 pm

Co zal dingen willen aanpassen en dan gaat hij tegen zere benen schoppen. Let maar op, want dat was ook bij Ajax zo. Het was mooi geweest als we het nog konden vragen aan een Bobby of een Sjakie. Snif.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 8:26 pm

Jöhnk schreef: Mwah, Twente doet dat dus ook. McClaren nam een hele rits non-EU-giganten mee en Preud'homme heeft zich ook laten gelden met enkele miskopen.
Die miskopen hebben relatief, vergeleken met Ajax en PSV, heel weinig gekost. Dat is het punt. Zie daar het verschil in financiele prestaties. Iedere club kent miskopen. Miskopen zijn geen probleem zolang ze niet te zwaar op de begroting drukken.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 8:28 pm

Peter schreef:Co zal dingen willen aanpassen en dan gaat hij tegen zere benen schoppen. Let maar op, want dat was ook bij Ajax zo. Het was mooi geweest als we het nog konden vragen aan een Bobby of een Sjakie. Snif.
Dat zou kunnen gebeuren inderdaad. Maar met alle respect denk ik dat Twente in de kern heel wat steviger staat dan Ajax toen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 20, 2011 8:30 pm

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef: Mwah, Twente doet dat dus ook. McClaren nam een hele rits non-EU-giganten mee en Preud'homme heeft zich ook laten gelden met enkele miskopen.
Die miskopen hebben relatief, vergeleken met Ajax en PSV, heel weinig gekost. Dat is het punt. Zie daar het verschil in financiele prestaties. Iedere club kent miskopen. Miskopen zijn geen probleem zolang ze niet te zwaar op de begroting drukken.
Inderdaad, iedere club kent zijn miskopen. Het gaat me erom dat ook bij Twente de trainer het aankoopbeleid bepaalt, in tegenstelling tot wat jij wil doen voorkomen.

Die non-EU-salarissen tikken flink aan hoor.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 8:42 pm

Jöhnk schreef: Inderdaad, iedere club kent zijn miskopen. Het gaat me erom dat ook bij Twente de trainer het aankoopbeleid bepaalt, in tegenstelling tot wat jij wil doen voorkomen.

Die non-EU-salarissen tikken flink aan hoor.
Ieder bestuur laat een nieuwe trainer spelers meenemen en je hoort mij niet zeggen dat al die non EU spelers succesvol zijn geweest. Maar de bottom line is dat Twente financieel gezond is gebleven. Dat is de taak van het bestuur, de boel gezond houden, en dat is ze gelukt. Denk je dat Preudhomme en McClaren geen duurdere spelers op het verlanglijstje hadden staan? Twente heeft Engelaar een derde betaald van wat PSV hem nu betaalt. Dat zegt genoeg.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 20, 2011 8:55 pm

Je komt met een wel heel arbitraire weergave van zaken. De taak van een bestuur is om een club te besturen. Dat kun je heel breed nemen. De accenten die jij legt hoeven niet noodzakelijkerwijs de juiste te zijn.

Punt is dat er bij Twente ook 'gewoon' geld over de balk wordt gesmeten.

jabu

FC Twente 2011-2012

Bericht door jabu » ma jun 20, 2011 8:58 pm

Aan de top komen is vaak makkelijker dan aan de top blijven. De vraag is hoe Twente nu met de hernieuwde status omgaat. Het vrijblijvende is eraf, nu is het steeds weer onder druk presteren. Dat een Engelaar niet meer voor dat salaris bij Twente zou willen spelen hoeven ze niet rouwig om te zijn. Maar willen ze Strootman aantrekken dan moeten ze net zoveel betalen als PSV en willen ze Fer of Wijnaldum aantrekken dan moeten ze minimaal net zo'n salaris betalen als Feyenoord doet of PSV zou doen. De vraag is hoe ze daarmee omgaan. Als je geen kader uit de jeugd heb waar je op kan terugvallen bij verkoop van je beste spelers, dan zal je keer op keer goede vervangers moeten aankopen. Tot nu toe doen ze dat na het wegvallen van Perez, N'Kufo, Arnautovic, Stoch, Elia, etc. goed, maar het kan een keer misgaan. Dat heeft financiële consequenties en hoe vangen ze die op?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 20, 2011 9:08 pm

Munsterman is arrogant. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 9:19 pm

Jöhnk schreef:Je komt met een wel heel arbitraire weergave van zaken. De taak van een bestuur is om een club te besturen. Dat kun je heel breed nemen. De accenten die jij legt hoeven niet noodzakelijkerwijs de juiste te zijn.

Twente is financieel gezond. Er is dus geen geld over de balk gesmeten. Klaar.

jabu

FC Twente 2011-2012

Bericht door jabu » ma jun 20, 2011 9:21 pm

Ajax is ook financieel gezond maar daar is heel wat geld over de balk gesmeten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 20, 2011 9:22 pm

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef:Je komt met een wel heel arbitraire weergave van zaken. De taak van een bestuur is om een club te besturen. Dat kun je heel breed nemen. De accenten die jij legt hoeven niet noodzakelijkerwijs de juiste te zijn.

Twente is financieel gezond. Er is dus geen geld over de balk gesmeten. Klaar.
Flauwekul, dat weet je zelf ook wel. Het een sluit het ander niet uit.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 9:27 pm

Jabu schreef:Aan de top komen is vaak makkelijker dan aan de top blijven. De vraag is hoe Twente nu met de hernieuwde status omgaat. Het vrijblijvende is eraf, nu is het steeds weer onder druk presteren. Dat een Engelaar niet meer voor dat salaris bij Twente zou willen spelen hoeven ze niet rouwig om te zijn. Maar willen ze Strootman aantrekken dan moeten ze net zoveel betalen als PSV en willen ze Fer of Wijnaldum aantrekken dan moeten ze minimaal net zo'n salaris betalen als Feyenoord doet of PSV zou doen. De vraag is hoe ze daarmee omgaan. Als je geen kader uit de jeugd heb waar je op kan terugvallen bij verkoop van je beste spelers, dan zal je keer op keer goede vervangers moeten aankopen. Tot nu toe doen ze dat na het wegvallen van Perez, N'Kufo, Arnautovic, Stoch, Elia, etc. goed, maar het kan een keer misgaan. Dat heeft financiële consequenties en hoe vangen ze die op?
Maar dat is het punt juist. Twente is succesvol juist omdat het niet ingaat op de salariseisen van Wijnaldum of op de transfersom die Utrecht vraagt voor Strootman. Twente gaat voor spelers met statiegeld. Zo ingewikkeld is dit toch allemaal niet. Ik vind het ronduit bizar dat financieel gezond Twente afhaakt bij Wijnaldum en Strootman terwijl PSV, in financiele problemen, dat niet doet. Als iets verklaart dat Twente gezond is en PSV niet is dit het wel.

Het competitieverloop is niet te voorspellen. Natuurlijk kan het een keer misgaan, maar tot op behaalde hoogte. Twente is nu de club met de tweede begroting van Nederland. We kunnen vierde worden volgend seizoen, maar dat zou nou precies zijn wat begroot is door de club. Ik heb het idee dat er door velen hier niet zakelijk wordt gekeken naar het voetbal.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 9:29 pm

Jöhnk schreef: Flauwekul, dat weet je zelf ook wel. Het een sluit het ander niet uit.
Jij mag me uitleggen hoe een club met tot voor kort de vierde begroting van Nederland het nog beter had kunnen doen. Als je echt vindt dat Twente veel miskopen had dan zegt dat veel over wat je denkt van je eigen club.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 20, 2011 9:31 pm

Statiegeld? Janko, Wisgerhof, Landzaat, Cornelisse...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 20, 2011 9:34 pm

Epi Drost schreef:
Jöhnk schreef: Flauwekul, dat weet je zelf ook wel. Het een sluit het ander niet uit.
Jij mag me uitleggen hoe een club met tot voor kort de vierde begroting van Nederland het nog beter had kunnen doen. Als je echt vindt dat Twente veel miskopen had dan zegt dat veel over wat je denkt van je eigen club.
Ik zeg dat er geld over de balk is gesmeten. Voor Onyewu, voor de Cruijff van Turkmenistan, voor Parker, et cetera.

Wat Jabu zegt is ook juist. Ajax heeft een overzichtelijk kostenplaatje voor volgend seizoen, ruim voldoende liquiditeit en een dik positief eigen vermogen. Financieel gezond, met andere woorden. Dat zegt dus niets over het al dan niet over de balk gooien van geld.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 9:36 pm

Jöhnk schreef:[
Ik zeg dat er geld over de balk is gesmeten. Voor Onyewu, voor de Cruijff van Turkmenikistan, voor Parker, et cetera.

Wat Jabu zegt is ook juist. Ajax heeft een overzichtelijk kostenplaatje voor volgend seizoen, ruim voldoende liquiditeit en een dik positief eigen vermogen. Financieel gezond, met andere woorden. Dat zegt dus niets over het al dan niet over de balk gooien van geld.
Wederom als je beweert dat Twente geld over de balk heeft gesmeten beweer je ook dat alle andere clubs in de eredivisie inclusief Ajax totale achterlijke koekwousen zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 20, 2011 9:37 pm

Inderdaad!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 20, 2011 9:48 pm

Jöhnk schreef:Inderdaad!
OK dan, dan snap ik je punt.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 20, 2011 10:01 pm

Als Ruiz blijft zie ik Twente echt stappen maken onder Co.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie