Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Khraa

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » ma jun 20, 2011 10:50 am

Volgens mij is het juist goed als je het hele jaar nog niet zo goed gereden hebt. Je ziet zelden mensen uit het voorjaar of de Giro goed presteren in de tour.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 20, 2011 10:55 am

Dat is altijd het dilemma voor de tourpool: hebben je renners goed gepiekt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma jun 20, 2011 12:01 pm

Over de tourpool gesproken:

Wat denken jullie van namen als Van den Broeck, Gesink, Evans, Menchov, Kloden en Wiggins? Op de eerste twee namen na heb ik de voorbijgaande jaren minimaal 3 renners van deze namen opgenomen in mijn tourploeg alleen nu twijfel ik wel heel erg. Ik ga dit jaar meer puncheurs dan normaal opnemen (Gilbert, Joaquim Rodriguez, Vino) dus Evans en Kloden (geweldige positionering) zouden logisch moeten zijn maar ik twijfel heel erg aangezien er geen proloog is en maar 1 individuele tijdrit en ze daar dus geen punten kunnen pakken. Evans reed dan ook nog eens slecht in de Tour de voorbijgaande jaren maar draait nu wel een aardig seizoen voorafgaand de Tour.
Ook wat betreft Wiggings en Menchov en de top-5 twijfel ik. Menchov heeft de Giro gereden maar verder heb ik hem totaal niet gezien en de vorige keer dat hij Giro en Tour reed won hij de Giro maar faalde hij in de Tour. En op Wiggins valt geen peil op te trekken.

Dan nog terugkomend op de eerste twee namen, die zijn eigenlijk alleen rendabel als ze niet meer in de top-10 maar top-5 eindigen in de etappes. Alleen twijfel ik daar bij Gesink en Van den Broeck ook ernstig aan, ze zijn subtop. Denken jullie dat ze nu die stap kunnen zetten naar de toppers?

Tjeetje, zoveel vragen ook altijd met het opstellen van de tourpool. Gelukkig heb ik nog anderhalve week... :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 20, 2011 12:22 pm

Als je het vakje van Menchov rood kan kleuren, dan is er wat mis met de Tourpool. Geox doet namelijk niet mee.

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma jun 20, 2011 12:37 pm

Verrek, je hebt helemaal gelijk! :biggthumpup.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » ma jun 20, 2011 12:41 pm

Tourploeg is bekend!

Rabobank start met vijf Nederlanders in de Ronde van Frankrijk. Naast kopman Robert Gesink zijn dat Laurens ten Dam, Bauke Mollema, Lars Boom en Maarten Tjallingii. De andere coureurs van de Nederlandse formatie in ‘La Grande Boucle’ zijn de Spanjaarden Luis Leon Sanchez, Carlos Barredo en Juan Manuel Garate en de Duitser Grischa Niermann.

Duke

Bericht door Duke » ma jun 20, 2011 12:59 pm

Oscarito schreef:Over de tourpool gesproken:

Wat denken jullie van namen als Van den Broeck, Gesink, Evans, Menchov, Kloden en Wiggins? Op de eerste twee namen na heb ik de voorbijgaande jaren minimaal 3 renners van deze namen opgenomen in mijn tourploeg alleen nu twijfel ik wel heel erg. Ik ga dit jaar meer puncheurs dan normaal opnemen (Gilbert, Joaquim Rodriguez, Vino) dus Evans en Kloden (geweldige positionering) zouden logisch moeten zijn maar ik twijfel heel erg aangezien er geen proloog is en maar 1 individuele tijdrit en ze daar dus geen punten kunnen pakken. Evans reed dan ook nog eens slecht in de Tour de voorbijgaande jaren maar draait nu wel een aardig seizoen voorafgaand de Tour.
Ook wat betreft Wiggings en Menchov en de top-5 twijfel ik. Menchov heeft de Giro gereden maar verder heb ik hem totaal niet gezien en de vorige keer dat hij Giro en Tour reed won hij de Giro maar faalde hij in de Tour. En op Wiggins valt geen peil op te trekken.

Dan nog terugkomend op de eerste twee namen, die zijn eigenlijk alleen rendabel als ze niet meer in de top-10 maar top-5 eindigen in de etappes. Alleen twijfel ik daar bij Gesink en Van den Broeck ook ernstig aan, ze zijn subtop. Denken jullie dat ze nu die stap kunnen zetten naar de toppers?

Tjeetje, zoveel vragen ook altijd met het opstellen van de tourpool. Gelukkig heb ik nog anderhalve week... :hypocrite.gif:
Wat!? Anderhalve nog maar? :berend.gif:

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jun 20, 2011 5:22 pm

Ik zeg: de eerste etappe is voor Gilbert, dus die pakt het geel!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 21, 2011 12:27 pm

Ik zou uit dat rijtje namen Klöden verwijderen. Typisch zo'n renner die altijd de rol van outsider krijgt maar eigenlijk ook bijna altijd tegenvalt als het er op aan komt. Leuk voor kleinere rondes maar niet voor het echte grote werk. Overigens verwacht ik ook niet veel van Wiggins.

Dat Gilbert in het geel komt lijkt me inderdaad haast onvermijdelijk. Er staat nog altijd geen maat op hem bij aankomsten met lastig heuvelwerk.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » di jun 21, 2011 12:43 pm

Maar kan hij nog zo goed zijn als in het voorjaar?

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 21, 2011 12:49 pm

Hij heeft z'n vorm de afgelopen periode ook al weer gedemonstreerd in de Ronde van Belgie en de Ster ZLM toer. De overmacht zal wellicht niet zo groot zijn als in het voorjaar maar volgens mij heeft hij een serieus doel gemaakt van die eerste week in de tour.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » di jun 21, 2011 12:52 pm

Ok, dank je.

Salvador Dali

Oscarito

Bericht door Oscarito » di jun 21, 2011 1:54 pm

Marillion schreef:Ik zou uit dat rijtje namen Klöden verwijderen. Typisch zo'n renner die altijd de rol van outsider krijgt maar eigenlijk ook bijna altijd tegenvalt als het er op aan komt. Leuk voor kleinere rondes maar niet voor het echte grote werk. Overigens verwacht ik ook niet veel van Wiggins.

Dat Gilbert in het geel komt lijkt me inderdaad haast onvermijdelijk. Er staat nog altijd geen maat op hem bij aankomsten met lastig heuvelwerk.
Jij denkt dat Gesink en Van den Broeck meerdere malen in de top-5 van de daguitslag zullen eindigen? Er zijn namelijk maar zes bergetappes volgens letour.fr waarbij ik ook nog eens verwacht dat er bij drie daarvan vluchters zullen winnen. Bij de heuveletappes en tijdritten zie ik het sowieso niet gebeuren. Wiggins heb ik laten vallen, Kloden hou ik nog op de standby list.

Afhankelijk van hoe de reglementen gelden per spel is dit grotendeels mijn tourploeg:
Cavendish, Contador, Schleck, Schleck, Gilbert, Cancellara, Vinokourov, Joaquim Rodriguez, Martin, Hushovd, Petacchi, Rojas, Farrar, Sammy, Voeckler.
Schuingedrukte namen zijn zeker, over de rest twijfel ik nog. Wat gaat bijv. Nibali doen zo kort na de Giro? Die beslissing zal ik de dag voordat het gaat beginnen maken met de rennerslijst in mijn hand.

En wat betreft Gilbert, die verwacht ik 100% in de vierde etappe. Uiteraard ook in de eerste etappe maar die lijkt me nog iets te makkelijk qua profiel wat het controleren lastig maakt. Mannen als Voeckler/Pineau/Cancellara/Vinokourov/Kolobnev +40 anderen zullen daar wel wat gaan proberen en ik zie Gilbert niet alles zelf terughalen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 21, 2011 4:07 pm

Klöden heeft toch een paar keer podium gereden in de Tour? De Tour van Landis had hij zelfs gewonnen als ze Perreiro geen half uur voorsprong hadden gegeven.

Nicolai

Bericht door Nicolai » di jun 21, 2011 6:03 pm

Oscarito schreef: Afhankelijk van hoe de reglementen gelden per spel is dit grotendeels mijn tourploeg:
Cavendish, Contador, Schleck, Schleck, Gilbert, Cancellara, Vinokourov, Joaquim Rodriguez, Martin, Hushovd, Petacchi, Rojas, Farrar, Sammy, Voeckler.
Schuingedrukte namen zijn zeker, over de rest twijfel ik nog. Wat gaat bijv. Nibali doen zo kort na de Giro? Die beslissing zal ik de dag voordat het gaat beginnen maken met de rennerslijst in mijn hand.
Joaquim Rodriguez en Nibali rijden geen Tour.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di jun 21, 2011 6:38 pm

Mooi zo, weer een keuze minder. Hello and welcome Mr. Boasson Hagen and Mr. Cunego. :hypocrite.gif:

Ik denk dat ik maar een weekje ga wachten tot de rennerslijst wordt vrijgegeven!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 21, 2011 6:50 pm

Dapper dat je durft te gokken op Cunego. Fijne coureur en een persoonlijke favoriet van me, maar voor een tourpool zou ik hem nooit en te nimmer selecteren. Naja, misschien gaat 'ie voor de bolletjestrui.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di jun 21, 2011 10:26 pm

Mijn definitieve tourploeg ken ik pas de avond voordat het gaat beginnen.

Cunego zou ik normaal ook niet pakken maar gezien het parcours en zijn resultaten in de Tirreno-Adriatico en Waalse Pijl van de afgelopen jaren overweeg ik het wel heel erg. Maar eerst maar eens kijken wie allemaal mee gaat doen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 23, 2011 11:49 am

Nog een tipje in de categorie aanvallers: Thomas de Gendt (Vacansoleil). Is behoorlijk allround en die gaan we zeker in een aantal ontsnappingen zien.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » do jun 23, 2011 12:08 pm

Alle tips zijn welkom!

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 23, 2011 12:29 pm

Ik doe zelf nooit meer aan poules mee dus alles is zonder dubbele agenda. Alleen geef ik hooguit garantie tot aan de start van de 1e etappe. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo jun 26, 2011 11:18 am

De Gendt zou ik zeker overwegen als je een baroudeur moet kiezen maar ik verwacht meer van namen als Voeckler en Cunego.

En Boasson Hagen doet waarschijnlijk niet mee vanwege gordelroos (...)

Verder begin ik weer te twijfelen over Basso, die heeft dit jaar niet veel soeps gereden maar als je zijn resultaten in de grote rondes van voorbijgaande twee jaren bekijkt is dat toch alleraardigst:
2009: 4e in de Giro, 4e in de Vuelta
2010: 1e in de Giro, 32e in de Tour

Dan zijn resultaten in de Tour:
2001: DNF
2002: 11e
2003: 7e
2004: 3e
2005: 2e

Op basis van deze resultaten zou je hem minimaal in de top-5 mogen verwachten.

Khraa

Bericht door Khraa » zo jun 26, 2011 3:59 pm

Wonderlijk NK vandaag.

Wilden de Raborenners niet? Konden de Raborenners niet? Mochten de Raborenners niet?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 26, 2011 4:02 pm

De wereld draait niet om Rabobank. Er is tegenwoordig nog een grote Nederlandse ploeg. Mooie ontwikkeling.

Khraa

Bericht door Khraa » zo jun 26, 2011 4:06 pm

Jöhnk schreef:De wereld draait niet om Rabobank. Er is tegenwoordig nog een grote Nederlandse ploeg. Mooie ontwikkeling.

Maar toch, als je met 5 man in een kopgroep zit, speel je het volgens mij anders.....

Plaats reactie