Danny Blind
Moderator: mods
Re: Danny Blind
Twee vliegen in één klap!Peter schreef:Derksen meldt net dat hij zelfs in de race is voor het hoofdtrainerschap bij AZ.

Maar waarom zou AZ hem willen?

Het stinkt aan alle kanten!
Naam / hoop? Er zijn ook heel wat Ajacieden die in Blind nog steeds een potentiele toptrainer zien.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Dat moet hij dan maar eens laten zien, in plaats van bij Ajax pylonnen neer te zetten.
-
- AT Toto winner 15/16
Meteen doen AZ!
Danny schijnt op dit moment samen met Pettersson bij GAIS - AIK Stockholm te zitten (scouten?). Hij verschijnt recent erg vaak in de rol van technisch manager, wordt dit dan toch z'n nieuwe rol?
Zit er waarschijnlijk voor de revelatie van de Allsvenskan, Mervan Celik van GAIS. Een buitenspeler die 5 keer scoorde in 11 wedstrijden en bijna einde contract is, december 2011.
Die speelt vandaag niet.
Waar lees je dat?
Via Zweedse journalist.D_skilled schreef:Waar lees je dat?
Jij bent PSV supporter, toch? Hoe komt het dat je vaak zo goed geïnformeerd bent inzake Ajax?D_skilled schreef:Zit er waarschijnlijk voor de revelatie van de Allsvenskan, Mervan Celik van GAIS. Een buitenspeler die 5 keer scoorde in 11 wedstrijden en bijna einde contract is, december 2011.
Ik zie D-skilled werkelijk op elk 'vijandig' forum waar ik voor de grap soms mee lees. Is hij niet gewoon vooral voetbalgek?
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op zo jun 19, 2011 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Benji schreef:Danny schijnt op dit moment samen met Pettersson bij GAIS - AIK Stockholm te zitten (scouten?). Hij verschijnt recent erg vaak in de rol van technisch manager, wordt dit dan toch z'n nieuwe rol?
Hopelijk niet, zeg.

Ze zaten er voor een verdediger van AIK lijkt mij.
Die is namelijk een van de weinige spelers op het veld die nog een beetje kan voetballen. Wordt door meerdere Nederlandse clubs gevolgd ook, of Ajax hem volgt kan ik niet zeggen. Kan me moeilijk voorstellen dat ze er voor Wanderson zitten, die moeten ze ondertussen ook wel kennen.
Edit: Milosevic, centrale verdediger. Kan ook als controlerende middenvelder spelen. @ Ajaciedjuh
Edit: Milosevic, centrale verdediger. Kan ook als controlerende middenvelder spelen. @ Ajaciedjuh
Laatst gewijzigd door Oscarito op ma jun 20, 2011 10:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Wie is 'die' en op welke positie in de verdediging speelt hij?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Misschien is hij een voetbalrobot...Jeroennaarbeneden schreef:Ik zie D-skilled werkelijk op elk 'vijandig' forum waar ik voor de grap soms mee lees. Is hij niet gewoon vooral voetbalgek?
Op AS staat dat ze keken naar Teteh Bangura. Ren 21-jarige spits van AIK uit Sierre Leone.
- Ajaciedjuh
Sportwereld schreef:Blind maakt op veld plaats voor Bergkamp
© anp
Ajax is deze week begonnen met het vormen van de technische staf voor het nieuwe seizoen. Belangrijkste mutatie is de komst van Dennis Bergkamp als assistent van hoofdtrainer Frank de Boer. Bergkamp komt in de plaats van Danny Blind die van het veld gaat en voortaan de technische zaken rondom de A-selectie gaat doen. Dat meldt het AD.
© anp
Die constructie komt niet als een verrassing, maar was al bedacht voor de tweede helft van het voorbije seizoen. De Boer wilde Blind toen echter nog bij het eerste houden, maar ziet voor hem nu een technische rol rondom de A-selectie weggelegd. Hennie Spijkerman, die door De Boer naar Ajax is (terug)gehaald, blijft de andere assistent bij de A-selectie.
Danny Blind die al de portefeuille technische zaken beheerde, zal zich niet met de jeugd bemoeien. Daar liggen sinds het vertrek van hoofd jeugd opleiding Jan Olde Riekerink functies weggelegd voor Dennis Bergkamp, Wim Jonk en Ruben Jongkind, de looptrainer die mede de nieuwe plannen van Johan Cruijff schreef voor de hervorming van de jeugdopleiding.
Over de invulling daarvan worden deze week nog gesprekken gevoerd. Duidelijk is dat de landskampioen extra (jeugd)trainers gaat aantrekken omdat in de nieuwe plannen het individu centraal staat. Bergkamp stelde afgelopen weekend al dat het saamhorigheidsgevoel bij Ajax moest terugkeren. ,,Mensen moeten niet in een hokje worden geplaatst. We moeten het met elkaar gaan doen."
Ajax hoopt het technische plaatje voor maandag rond te hebben. Op die dag heeft Frank de Boer voor het eerst dit seizoen zijn manschappen bij elkaar, uitgezonderd enkele (jeugd)internationals die later zullen instromen. Een dag later is de eerste training van het seizoen. Op zaterdag 2 juli spelen de Amsterdammers de eerste oefenwedstrijd tegen en bij Buitenpost.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Technische zaken rondom de A-selectie? Hij houdt de contracten in de gaten en gaat op jacht naar spelers? Of ligt dat weer elders belegd?
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Willem Jonk gaat de scouting doen en de AD wordt een voetbalman. Eventueel komt Overmars er ook nog tussen lopen. Wat is er dan nog te doen voor Blind?
Willem Jonk gaat de scouting doen en de AD wordt een voetbalman. Eventueel komt Overmars er ook nog tussen lopen. Wat is er dan nog te doen voor Blind?

Logistiek rond 1e elftal ofzo? Zorgen dat er genoeg pionnen zijn? Zorgen dat er vliegtuigtickets zijn voor de selectie (en een taxi voor Bergkamp)?
De champagne moet ook ingeslagen - en weer opgedronken - worden. 

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."