2023?Ajaciedjuh schreef:In de VI van deze week: Ajax en Jan Olde Riekerink verwachten deze week een akkoord te bereiken over het afkopen van het lopende contract (tot medio 2023).
Wat een wanbeleid!

Moderator: mods
2023?Ajaciedjuh schreef:In de VI van deze week: Ajax en Jan Olde Riekerink verwachten deze week een akkoord te bereiken over het afkopen van het lopende contract (tot medio 2023).
Ajax Rules schreef:2023?Ajaciedjuh schreef:In de VI van deze week: Ajax en Jan Olde Riekerink verwachten deze week een akkoord te bereiken over het afkopen van het lopende contract (tot medio 2023).
2013.Ajax Rules schreef:2023?Ajaciedjuh schreef:In de VI van deze week: Ajax en Jan Olde Riekerink verwachten deze week een akkoord te bereiken over het afkopen van het lopende contract (tot medio 2023).
Hebben ze Uri toch zover gekregen om hem uit zijn functie te ontheven. Maar goed, z'n vertrek zat er al een tijdje aan te komen. Was het niet nu gebeurd, dan wel over een tijdje.Olde Riekerink ziet er zelf geen heil in om weggepromoveerd te worden naar Ajax Cape Town. En Uri Coronel weigert tot nu toe zijn fiat te geven aan een directievoorstel om het hoofdopleiding met een afkoopsom - die fors zal uitvallen - uit zijn functie te zetten.
precies, precies! Volgens mij heeft JOR het prima gedaan, maar moet hij weg omdat...ja waarom eigenlijk? Cruijff ziet het niet in hem zitten. Waarom niet, geen idee, en ik ben bang dat Cruijff dat ook niet kan verwoorden.Ajax Rules schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat JOR weggaat.
Ik denk dat hij met wat nieuwe instructies/accenten (meer individuele en linietraining) eigenlijk prima had kunnen functioneren.
Ik hoop dat die ultamoderne hal nu niet gaat verdwijnen.
Tsja, ik ben inderdaad geen insider. Ik ga af op wat ik zie en lees, en ik word overtuigd door JOR. (Dat betekent dus niet dat ik de wijsheid in pacht meen te hebben of mijn hand voor hem in het vuur zou steken, alleen dat hij op mij prima overkomt en een goed verhaal heeft).D_skilled schreef:Dan ken je de verhalen niet over JOR, AjaxRules. De beste man heeft de techniektrainer in de onderbouw afgeschaft. De trainers zijn niet kundig genoeg om die leemte op de vullen. Bovendien wordt er echt niet zoveel individueel getraind als gedacht wordt. Een ouder uit de onderbouw wist mij te melden dat er zelden tot nooit op positiespel wordt getraind. Er schort simpelweg te veel aan de spelers. Te beperkt uit de voeten kunnen met hun chocoladebeen. De eerste aanname. Gebrek aan spelintelligentie. Jeugdtrainers die willen winnen, ipv opleiden. De beste spelers uit de E2 niet met de E1 mee laten gaan, omdat je ze zelf op een jeugdtoernooi nodig hebt. Onlogische opstellingen. Incapabele jeugdtrainers. In plaats van het positiespel te verbeteren, wordt er in de gymzaal geklommen en aan judo gedaan, terwijl het voor de jongste spelers totaal onnodig is.
Ik vind het nog altijd apart dat afscheid wordt genomen, zonder dat met hem is gesproken. Maar goed, schijnbaar werkt het wereldje zo.Thijs schreef:Persbericht AFC AJAX
Amsterdam, 15 juni 2011
Jan Olde Riekerink vertrekt bij Ajax
Ajax en hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink hebben in gezamenlijk overleg besloten om de lopende arbeidsovereenkomst met ingang van 1 juli 2011 te beëindigen.
Olde Riekerink (48) begon op 1 juli 2007 als hoofd jeugdopleiding bij Ajax. Eerder was hij bij Ajax ook al werkzaam als trainer. Na een stageperiode bij de A1 trainde hij een aantal jeugdteams, respectievelijk de D1, D2, B2 en A1. In het seizoen 1999-2000 was de oefenmeester werkzaam als assistent-trainer van Jan Wouters bij het eerste elftal, daarna werd hij hoofdtrainer van Jong Ajax. In zijn eerste jaar als coach van de beloften (2000-2001) werd Olde Riekerink landskampioen met het team. Het seizoen daarna behaalde de voormalig profvoetballer met de beloften de halve finale van de Nederlandse beker.
In mei 2002 werd hij aangesteld als hoofdcoach van de Belgische eersteklasser AA Gent, waarna hij aan het einde van 2003 aan de slag ging als trainer bij Emmen. Voordat Olde Riekerink als hoofd jeugdopleiding bij Ajax terugkeerde was hij als assistent-trainer van Co Adriaanse actief bij FC Porto in Portugal en Metallurg Donetsk in de Oekraïne. In totaal is Jan Olde Riekerink elf jaar in dienst geweest bij Ajax.
Dat zou ik eerlijk gezegd helemaal geen rare constructie vinden.joey schreef:Wat zouden jullie denken van de volgende constructie: Fontein als interim die Overmars in de komende twee jaar klaarstoomt voor de functie van AD?
Of hij vertrekt naar FC Twente en wordt assistent van Co Adriaanse.Peter schreef:Ik neem aan dat er wel een gesprek is geweest, hoor. Ze zullen met elkaar gesproken hebben en daarin de visie van het nieuwe Ajax bij JOR hebben getoetst. Blijkbaar zaten ze daarin niet op één lijn en neemt men afscheid van elkaar. In gezamenlijk overleg doe je namelijk niet zo snel als je je geflikt voelt.