FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
jabu

FC Twente 2010-2011

Bericht door jabu » zo mei 29, 2011 8:11 pm

Ik denk dat jij het feit dat elke Costaricaan er al van jongs af aan van droomt om in Twente te wonen onderschat, Raymon! Als latino heb je het op gegeven moment ook wel gehad met die hartstochtelijke vrouwen en verlang je naar een nuchtere vrouw die met biede paòten in de Hollandse klei stoat! Dan verlang je niet meer naar een goed betalende Spaanse middenmoter. Het geeft helemaal niets als je de taal niet spreekt, de rest van Nederland verstaat Tukkers toch ook niet. Gewoon binnensmonds wat mompelen en ja knikken en met mwòòòah besluiten. Goa stoan a'j veur Twente bint!

Epi Drost

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » zo mei 29, 2011 8:52 pm

Raymon schreef:Ik vind je enthousiasme aandoenlijk maar vorig seizoen wist Ruiz dat hij CL zou spelen en dat is komend seizoen nog maar de vraag. Met andere woorden, die gaat gewoon weg, desnoods naar een middenmoter uit een grote competitie.

Overigens denk ik dat Munsterman ook niet graag ziet dat Ruiz nog een jaartje blijft. Dan zit hij wel heel dicht tegen einde contract aan.
Twente zit niet om geld verlegen dus tenzij een speler echt zelf weg wil is er geen noodzaak om te verkopen.

Twente staat er nu beter voor dan toen Ruiz tekende. Hij kon ook naar Zenit toen maar koos niet voor het geld. Al met al heeft hij nooit de indruk gemaakt dat hij het soort voetballer is dat geld belangrijker vindt dan loopbaan planning. Bovendien zit hij in een nieuwe relatie met een Twentse vriendin. Ik heb de indruk dat hij alleen dan weggaat als het sportief een echte stap vooruit vooruit is. Hij speelt met Twente waarschijnlijk geen CL. Maar dat zou hij bij een willekeurige middenmoter in een top competitie ook niet doen.

Zelfs als hij weggaat zal het voor veel geld zijn, voor Twentse begrippen. Ik heb geen reden om te denken dat de Twentse staf daar geen oplossing voor zou bedenken.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 29, 2011 9:09 pm

Jabu schreef:Ik denk dat jij het feit dat elke Costaricaan er al van jongs af aan van droomt om in Twente te wonen onderschat, Raymon! Als latino heb je het op gegeven moment ook wel gehad met die hartstochtelijke vrouwen en verlang je naar een nuchtere vrouw die met biede paòten in de Hollandse klei stoat! Dan verlang je niet meer naar een goed betalende Spaanse middenmoter. Het geeft helemaal niets als je de taal niet spreekt, de rest van Nederland verstaat Tukkers toch ook niet. Gewoon binnensmonds wat mompelen en ja knikken en met mwòòòah besluiten. Goa stoan a'j veur Twente bint!
Ik vraag me wel eens af hoe dat nou voor jullie Ajax forum fans is, al jaren te maken hebben met wat jullie beschouwen als dat achterlijke dorp in de provincie als jullie belangrijkste concurrent. Uit je post blijkt dat dat steekt. Bijzonder vermakelijk. Een reactie hierop hoeft niet want is volkomen voorspelbaar. ´Feyenoord en PSV zijn onze concurrenten´ en ´wie denk je wel dat je bent, wij hebben drie sterren en jullie 1 titel´ en ´niemand weet wie Twente is, iedereen weet wie Ajax is´ en ´wij verkopen spelers voor tig miljoen aan topclubs, jullie mogen blij zijn als je iemand verkoopt aan een middenmoter´. Ik kijk nu al uit naar het volgende seizoen in de wederom uitgebreide Grolsch Veste met al die achterlijke Tukkers die niemand kan verstaan want zoals de Volkskrant het beschreef, het is alsof je een hoogmis meemaakt. Heb je trouwens dat artikel in de VI gelezen deze week over de Twentse vriendschap met Stranraer? Zo niet, lees dat maar eens. Dan begrijp je hoe deze club leeft en ook hoe dat eigenlijk geen zak te maken heeft de resultaten die behaald worden. Wat jij ridiculiseert is echt en is gebouwd op emotie. En een echte voetbalclub drijft op emotie. Zelfs de Ajax ultra´s herkennen dat in Twente, maar jij blijkbaar niet. Jammer.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 29, 2011 9:10 pm

Zolang Preud'Homme er maar niet te veel over te zeggen heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

FC Twente 2010-2011

Bericht door jabu » zo mei 29, 2011 9:20 pm

Epi Drost schreef:Ik vraag me wel eens af hoe dat nou voor jullie Ajax forum fans is, al jaren te maken hebben met wat jullie beschouwen als dat achterlijke dorp in de provincie als jullie belangrijkste concurrent.
Twee jaren toch? Of zoals ze in Twente zeggen... 24 maand!
Epi Drost schreef:Zelfs de Ajax ultra´s herkennen dat in Twente, maar jij blijkbaar niet. Jammer.
Het is vooral vermakelijk dat je het allemaal zo serieus neemt!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 29, 2011 9:30 pm

Het steekt bij mij in ieder geval wel dat Twente al 3 jaar onze grootste concurrent is. Als je dan ook nog eens kijkt naar hun rijke historie, de naam en faam in binnen- en buitenland en de internationale voetbalsterren die hun jeugdopleiding heeft voortgebracht, dan is het erg lastig om te verkroppen dat je fan van Ajax bent.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 29, 2011 10:18 pm

Peter schreef:Het steekt bij mij in ieder geval wel dat Twente al 3 jaar onze grootste concurrent is. Als je dan ook nog eens kijkt naar hun rijke historie, de naam en faam in binnen- en buitenland en de internationale voetbalsterren die hun jeugdopleiding heeft voortgebracht, dan is het erg lastig om te verkroppen dat je fan van Ajax bent.
Wat ik behoorlijk sneu vind aan vele Ajax supporters hier is het dedain ten opzichte van andere voetbalsupporters.Iedereen weet dat Ajax de grootste club van Nederland is. Jezus, dat hoef je echt niet duidelijker te maken. Wat mij steekt is het neerkijken op elke andere club en dan heb ik het nog niet eens over Twente. Of je het nou leuk vindt of niet, Ajax maakt deel uit van de Nederlandse voetbalcompetitie. Er zijn honderden duizenden mensen die die competitie geweldig vinden, en die zijn echt niet allemaal Ajax fan. Gaan jullie er nou dood aan om eens een keer respect op te brengen voor die andere clubs. Doe eens een keer normaal man.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 29, 2011 10:54 pm

Alsof er op de forums (fora) van andere clubs (inclusief dat van jullie) ook maar een greintje respect wordt opgebracht voor Ajax. De pot verwijt de ketel, eerlijk gezegd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 29, 2011 11:06 pm

Epi Drost schreef:Zelfs de Ajax ultra´s herkennen dat in Twente, maar jij blijkbaar niet. Jammer.
Hoe vaak is hier nu wel niet gezegd dat het knap is wat Twente heeft neergezet? Hoe vaak is hier wel niet gezegd dat we hopen dat Twente nog lang zo door blijft gaan? Wees nou maar niet bang, jongen. Dat zien we heus wel.

Het is meer, zoals Jabu al stelt, dat jij hier constant alles van Twente te vuur en te zwaard verdedigt alsof je de Grote Joop himself bent en ook alles nog eens denkt te weten en te kennen waardoor je soms wat reacties krijgt. Uiteraard mag je dat allemaal doen en is het ook leuk om hier (fanatieke) supporters van andere clubs te hebben, maar houd er rekening mee dat je reacties krijgt en neem het allemaal niet zo serieus.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 29, 2011 11:29 pm

Ik vind Twente een verademing als concurrent. Een leuke club zonder minderwaardigheidscomplex en belangrijker nog: met een positieve spelopvatting. Ik zou er totaal niet mee zitten als Twente het cynische PSV zou vervangen aan de Nederlandse top.

999

Bericht door 999 » ma mei 30, 2011 12:32 am

Tja, ondanks dat AJAX dit jaar niet de pannen van het dak speelde, ondanks dat Twente dat met tijden wel deed, kwamen ze dan toch tekort in een directe confrontatie met AJAX.

We zullen zien of Twente het door kan trekken naar de volgende seizoenen toe, zeker als er enkele dragende spelers vertrekken.Of dat Twente dat wel kan.Dat vervangen zonder kwaliteits verlies.

Want dan krijgt Twente dus ook te maken wat AJAX al jarenlang meemaakt.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 30, 2011 7:26 am

Jöhnk schreef:Ik vind Twente een verademing als concurrent. Een leuke club zonder minderwaardigheidscomplex en belangrijker nog: met een positieve spelopvatting. Ik zou er totaal niet mee zitten als Twente het cynische PSV zou vervangen aan de Nederlandse top.
Eens.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma mei 30, 2011 7:43 am

Epi Drost schreef:
Peter schreef:Het steekt bij mij in ieder geval wel dat Twente al 3 jaar onze grootste concurrent is. Als je dan ook nog eens kijkt naar hun rijke historie, de naam en faam in binnen- en buitenland en de internationale voetbalsterren die hun jeugdopleiding heeft voortgebracht, dan is het erg lastig om te verkroppen dat je fan van Ajax bent.
Wat ik behoorlijk sneu vind aan vele Ajax supporters hier is het dedain ten opzichte van andere voetbalsupporters.Iedereen weet dat Ajax de grootste club van Nederland is. Jezus, dat hoef je echt niet duidelijker te maken. Wat mij steekt is het neerkijken op elke andere club en dan heb ik het nog niet eens over Twente. Of je het nou leuk vindt of niet, Ajax maakt deel uit van de Nederlandse voetbalcompetitie. Er zijn honderden duizenden mensen die die competitie geweldig vinden, en die zijn echt niet allemaal Ajax fan. Gaan jullie er nou dood aan om eens een keer respect op te brengen voor die andere clubs. Doe eens een keer normaal man.
Tsja, Theo heeft bij jullie club 3 jaar gezeten en wilde toch naar een echte topclub.

Wat je ook kan beweren dat zegt in mijn optiek alles.
Twente heeft die druk domweg niet dus speelt nog steeds frank en vrij

Maar Twente doet het in ieder geval beter dan psv en feyenoord dus mijn zegen heb je. Alleen over arrogantie moet je niet bij me aankomen.
Die was stuitend de afgelopen 3 jaar van de kant van Twente.
Vakkie 129

Duke

Bericht door Duke » ma mei 30, 2011 7:46 am

FC Twente staakt strijd om Wijnaldum en Strootman

FC Twente staakt de pogingen om Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum los te weken bij respectievelijk FC Utrecht en Feyenoord. Voorzitter Joop Munsterman van de bekerhouder laat vanuit de Verenigde Staten weten dat beide transfers van de baan zijn. 'Er komen vast goede andere spelers voor in de plaats', zegt hij in het AD.

De club uit Enschede weigert een hoog bedrag per middenvelder neer te tellen. Zowel FC Utrecht als Feyenoord vraagt 6 tot 7 miljoen. FC Twente deed vorige week een bod op Strootman, dat door FC Utrecht echter als 'bijna beledigend' van tafel werd geveegd. 'Verder gaan we niet', zegt Munsterman, die evenmin de hoofdprijs voor Wijnaldum wenst te betalen.

De preses verblijft in de Verenigde Staten om het samenwerkingsverband met de Nederlandse club Dayton Dutch Lions verder invulling te geven. Hij sprak er gisteren met Blaise Nkufo, de Twentse topscorer aller tijden, die vorige maand na een jaartje Seattle Sounders zijn voetbalcarrière beëindigde. Nkufo, woonachtig in het Canadese Vancouver, gaat vanuit Noord-Amerika iets in de scouting doen voor FC Twente.

Portugese media meldden gisteren dat Porto en Benfica hun oog op Bryan Ruiz hebben laten vallen, maar Munsterman weet niets van de interesse uit Portugal voor de sterspeler uit Costa Rica. 'Niemand heeft zich bij ons gemeld' zegt hij. Ruiz, die volgende week met zijn land begint aan de strijd om de CONCACAF-cup, moet ongeveer tien miljoen euro kosten.

FC Twente gaat zoals verwacht niet verder met Dwight Tiendalli. Diens salariseisen waren de club uit Enschede te gortig. De verdediger, die twee seizoenen bij Twente speelde, oriënteert zich nu op een buitenlands avontuur.
www.ad.nl

Salvador Dali

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 30, 2011 10:10 am

Duke schreef:FC Twente staakt strijd om Wijnaldum en Strootman

FC Twente staakt de pogingen om Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum los te weken bij respectievelijk FC Utrecht en Feyenoord. Voorzitter Joop Munsterman van de bekerhouder laat vanuit de Verenigde Staten weten dat beide transfers van de baan zijn. 'Er komen vast goede andere spelers voor in de plaats', zegt hij in het AD.
Zo is dat Joop. 6-7 miljoen voor een speler met nog 1 jaar contract, zijn ze nou helemaal gek geworden daar in Rotterdam. Laat ze maar een andere idioot vinden die dat voor hem betaalt. Van Strootman kan ik de vraagprijs ietsje beter voorstellen.

Volgens mijn informele bronnen is Twente met Fer en Kevin de Bruyne bezig. Die laatste is natuurlijk vrij onrealistisch maar ja, niet geschoten is altijd mis.

Duke

Bericht door Duke » ma mei 30, 2011 10:13 am

Zou Fer dan zo veel goedkoper zijn?

Salvador Dali

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 30, 2011 10:14 am

Ook Fer en de Bruyne zijn niet goedkoop, dus het lijkt me sterk dat het FC Twente lukt om die spelers binnen te halen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 30, 2011 1:00 pm

Overigens wel interessant wat Janssen gister over MPH zei. Preud'Homme wilde aanvankelijk heel direct met FC Twente spelen. Iedere mogelijkheid om diep te spelen moest diep gespeeld worden. De spelersgroep was het daar niet mee eens en ging met Preud'Homme in discussie. Uiteindelijk is er een gulden middenweg gekomen. Hij wilde dus on-Nederlands spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 30, 2011 1:53 pm

Wat is er precies on-Nederlands aan aanvallend spelen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2011 1:56 pm

Misschien snel de lange bal. Niet via positiespel een man-meer-situatie creeren.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 30, 2011 1:57 pm

Dat zou kunnen, maar dat zei Janssen zeker niet.

Diep spelen is niet hetzelfde als onzorgvuldig spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2011 1:58 pm

Ik heb het niet gezien/gehoord.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 30, 2011 7:58 pm

Jesse schreef:
Jöhnk schreef:Ik vind Twente een verademing als concurrent. Een leuke club zonder minderwaardigheidscomplex en belangrijker nog: met een positieve spelopvatting. Ik zou er totaal niet mee zitten als Twente het cynische PSV zou vervangen aan de Nederlandse top.
Eens.
Eens. Ik vind het psv van de laatste jaren trouwens niet cynisch, maar slecht. Twente heeft een veel betere ploeg en selectie.
Rishi schreef:Misschien snel de lange bal. Niet via positiespel een man-meer-situatie creeren.
Ik heb Twente tegen Ajax vrijwel alleen maar vuurpijlen - :smallgrin.gif: - van achteruit zien geven. Heel opportunistisch.

Sowieso deed MPH op 15/05 (gelukkig) vrijwel alles fout. Vertonghen was de vrije man en kon de wedstrijd van z'n leven spelen. Twente had hem vast moeten zetten, door iemand naast Luuk de Jong te zetten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 30, 2011 8:25 pm

PSV is inderdaad slecht maar ook nog steeds cynisch. Bijvoorbeeld: Toivonen die iemand een rode kaart aannaait en de trainer die dat toejuicht. Ook het systematisch bespelen van de scheidsrechter (bij werkelijk iedere beslissing, positief of negatief, komt er iemand verhaal halen) is nog steeds aan de orde. En dan heb ik het nog niet eens over de spelopvatting.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 30, 2011 9:47 pm

wimpey schreef: Ik heb Twente tegen Ajax vrijwel alleen maar vuurpijlen - :smallgrin.gif: - van achteruit zien geven. Heel opportunistisch.

Sowieso deed MPH op 15/05 (gelukkig) vrijwel alles fout. Vertonghen was de vrije man en kon de wedstrijd van z'n leven spelen. Twente had hem vast moeten zetten, door iemand naast Luuk de Jong te zetten.
Heeft weinig met MPH te maken hoor denk ik. De kwalitatieve verschillen tussen Twente en Ajax waren miniem, het hele siezoen. In de tweede helft van de bekerfinale speelde Twente Ajax volkomen weg. Als Twente dan een collectieve offday heeft in die laatste wedstrijd terwijl Ajax de beste wedstrijd van het seizoen speelt dan is het niet zo moeilijk.

Ik heb genoten van Twente dit seizoen, het was frustrerend om te zien hoe dom er verdedigd werd soms maar aanvallend was het echt vaak geweldig, en objectief gezien veel leuker om naar te kijken dan in het kampioensjaar. In ieder geval heeft MPH schijt aan iedereen gehad. Zonder schroom tegen Inter voetballen, dat zul je Rutten niet zien doen. Diezelfde houding leidt natuurlijk ook de vette nederlaag tegen Villareal in, Villareal dat op alle fronten beter is dan Twente, maar hier in Enschede zien we het graag, een coach met ballen. Prima coach voor ons. Wat betreft het Johan Derksen dorpsidioot gedoe, ach Derksen vergeet dat wat Twente fans denken er echt toe doet, en wat hij vindt niet belangrijk is. En wij vinden het mooi, een coach met passie. MPH begrijpt deze club en haar supporters, veel meer dan McClaren dat deed, en ook ironisch genoeg veel meer dan kind van de club Rutten dat ooit deed. Begrijp me goed, Preudhomme is bepaald niet zonder fouten. Maar hij past wel bij Twente.

Gesloten