De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma mei 23, 2011 2:01 pm

:biggrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 23, 2011 2:02 pm

Cruijff schreef:
999 schreef:
joey schreef:Voetske, zo voeren wij 'de oorlog' op AT. :smallgrin.gif:
Tja, ik kan er niet om lachen.Ik vind het eigenlijk diep triest dat uitgerekend jij in deze zo blind achter die media aanloopt waarvan je in bjna elk andere topic aangegeven hebt hoe onbetrouwbaar, hoe partijdig, hoe verwerpelijk je ze vind ...
Mee eens. Kan iemand joey een forumban geven? Draagt werkelijk niets bij aan discussies, het enige dat hij structureel doet is zeer selectief quotes uitzoeken en reacties plaatsen waarmee hij opnieuw het standpunt kan herhalen dat hij vooraf toch al had.

Aan iemand die alleen met een zure blik naar de tv kijkt en in persberichten zoekt naar dingen om meer azijn te kunnen zeiken hebben we niets. Ga toch fietsen man! Of naar Ajax Cape Town. :ajax.gif:

Groeten, Johan
:pcangry.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 23, 2011 2:05 pm

Zo en zo moet Joey in het vervolg tijdens wedstrijden gaan fietsen! Behalve tegen RKC
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 23, 2011 2:10 pm

Tijdens de kampioenswedstrijd van Ajax CT zat joey hier te posten en inderdaad niet te fietsen, bij RKC - Ajax in 2007 (met die kopbal van Vertonghen) zat je zeker ook niet op de fiets joey?

Maar om nog even terug te komen op jullie discussie dat zowel de Telegraaf, de NOS, het AD, NRC en VI al partij hadden gekozen. Het valt me op dat met name ook Arno Vermeulen de laatste weken een toontje lager zingt. Hoe tenenkrommend was zijn vooringenomen en en betweterige gelul na het opstappen van Coronel & co zeg. Over een niet objectieve journalist gesproken...

Le T.

Bericht door Le T. » ma mei 23, 2011 2:22 pm

joey schreef:Jemig...

Het is allemaal de schuld van het domme volk? :confused.gif:
Ik kan het niet mooier maken dan het is. Drie jaar geleden was ik nog oprecht opgelucht omdat Cruijffs bemoeienis wel een heel duidelijke aanfluiting bleek die keer, het volstrekt helder was wat hij onder verantwoordelijk zijn verstond, en het volmaakt duidelijk was dat hij Ajax de meest incompetente prutser van een trainer uit de geschiedenis van het betaald voetbal had opgedrongen. Althans, dat laatste was toen nog niet iedereen duidelijk, maar die conclusie zou snel onvermijdelijk worden dacht ik.

Maar ik het volk dus hopeloos overschat. Ik hou er niet van om erop neer te kijken, maar als ze dan dik twee jaar later weer gaan roepen dat Cruijff redding moet komen brengen terwijl zijn rotzooi nog niet eens is opgeruimd hoewel daar heel hard en goed aan gewerkt is, dan is dat gewoon echt oerdom.
Je onderschat die onvrede, denk ik. Die mensen hebben niet voor niets hun nek uitgestoken, en de leden hebben niet voor niets die oud-spelers in de ledenraad gekozen. Het besef leefde dat het niet goed ging. Dat had echt niet alleen met Real-Ajax te maken. De leden herkenden hun club niet meer.

Op dat moment zette VDB al zijn kaarten nog op Jol. Vergeet dat niet. Wie is er dan dom? :confused.gif:
Maar dat heeft Cruijff veroorzaakt. Hij kwam langs om Van Basten benoemd te krijgen. Daardoor was er én een nieuwe trainer nodig, en was er geen geld voor spelers. Verder was er eigenlijk niemand beschikbaar. Het was echt niet de ideale Ajaxtrainer maar hij verstond het vak tenminste en hij heeft goed werk geleverd met weinig middelen, hij was belangrijk in het saneren. Zodra de ergste nood daardoor voorbij is, gaat oorzaak no 1 van de ellende bij Ajax van de laatste 10 jaar weer beweren dat hij de oplossing is van problemen die hij zelf bij elkaar fantaseert. Dan zou je zeggen, die man spoort niet helemaal, maar hij krijgt dan masaal steun van de supporters.... Ik kan daar echt met mijn kop niet bij.

En door die steun krijg je momentum. Het idee dat er problemen zijn leidt tot echte problemen, het slaat over op het elftal, en er onstaat een botsing die niet kan blijven duren. Dan moet er iets veranderen, dat mensen dan proberen vrede te stichten, er met de kampen uit te komen zodat Ajax weer vooruit kan, een koers kan volgen, dat snap ik. Het is een gegeven dat je er wat mee moet. Omdat het volk zich heeft laten mennen, is dat een gegeven waar je mee te werken hebt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 23, 2011 5:41 pm

Hier ben ik het met Le T. eens. Het zal mij echt benieuwen hoe de invloed van Cruijff dit keer gaat uitwerken. De vorige keren zijn ze niet succesvol geweest. Ironisch genoeg komt zijn revolutie altijd als het financiele vuile werk grotendeels opgeknapt is, dat hij eerder veroorzaakt heeft. Kortom, hij kan met een schone lei beginnen en we hoeven niet ieder dubbeltje om te keren. Daarin schuilt tevens het gevaar, want we zijn Van Basten hopelijk nog niet vergeten?

Nu wordt Hiddink weer naar voren geschoven.... Hiddink heeft nog nooit iets gedaan voor Ajax en hij heeft bij PSV sportief succes gehad, maar financieel compleet vernaggelt. Daar hebben ze nu nog last van........
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » vr mei 27, 2011 4:04 pm

Doe um hier ook maar ..
Cruijff zorgt voor opschudding

MADRID - Johan Cruijff heeft een dag voor de finale van de Champions League tussen Barcelona en Manchester United voor opschudding gezorgd. Hij speculeert in de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport openlijk over een mogelijk vertrek van trainer Josep Guardiola. Het nieuws werd in Spanje groot gebracht.

„Hij heeft de laatste jaren hard gewerkt”, zegt Cruijff over de trainer van Barcelona. „Het zou mij niets verbazen als hij zondag ongeacht de uitslag van de finale zijn vertrek zal aankondigen.”

Cruijff lanceerde ook alvast een geschikte opvolger voor Guardiola. „Dat is Marco van Basten.”
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » vr mei 27, 2011 4:10 pm

Wat een geruststelling dat deze man die zoveel kijk heeft op mensen en hun kwaliteiten ons nieuwe bestuur gaat regelen, althans, als dat er ooit nog van komt.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 27, 2011 4:16 pm

Kenissen is macht. Wat een walgelijk type

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 27, 2011 4:22 pm

Zegt de grootste MVB-fan van het forum. :hypocrite.gif:

Wat een terloopse opmerking kan doen. :smallgrin.gif:

Rijkaard degradeerde met Sparta. Misschien komt Van Basten bij een grote club als Barcelona wel tot zijn recht. Daar kan hij het meeste door anderen laten doen. Hij moet het vooral verkopen.

Op grond van wat ik van hem heb gezien bij Oranje en Ajax ben ik er geen voorstander van, maar je weet het nooit.

Le T.

Bericht door Le T. » vr mei 27, 2011 4:36 pm

joey schreef:Rijkaard degradeerde met Sparta. Misschien komt Van Basten bij een grote club als Barcelona wel tot zijn recht.
Ach ja, toen hij naar Ajax ging werd ook overal geroepen dat het dagelijks werken met een groep héél anders zou zijn dan met het Nederlands elftal. Bij Ajax kwam hij dan ook volledig tot zijn recht, bij het Nederlands elftal werd hij gecorrigeerd door een spelersopstand en zetten de pers en Jansma wat druk. Bij Ajax kon hij echt volledig zijn stempel drukken.

Hij kan er gewoon geen reet van, er is geen een aspect van het vak wat hij beheerst. Maar goed, ik heb het toch wel een beetje gehad met die jankballen van Barcelona en als hij dat poffertje meeneemt wat hij heeft achtergelaten op de loonlijst van Ajax toen hij plotseling geen zin meer had, dat scheelt weer wat centjes.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 27, 2011 9:43 pm

Of ik van Basten al dan niet een leuke aardige of sympathieke kerel vind, heeft natuurlijk niets te maken met de vraag of het niet walgelijk is dat Cruijff zijn vriendjes promoot. Misschien redt hij het bij Barcelona, misschien ook niet. Net als bijvoorbeeld Bergkamp en Jonk het misschien wel of misschien niet gaan redden. Je moet mensen aanstellen op kwaliteit, niet omdat het je vrinden zijn

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 28, 2011 6:03 am

CORONEL VS. CRUIJFF

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – De ledenraad van Ajax heeft een brief ontvangen van voorzitter Uri Coronel vanwege de column van Johan Cruijff in Telesport. Daarin liet de toekomstig Ajax-commissaris weten dat hij vanaf 1 juni, na terugtreding van directeur Rik van den Boog, aan de slag wil. Coronel laat de ledenraad weten, dat hij als interim-voorzitter en president-commissaris niet zal accepteren dat Cruijff gesprekken zal voeren met trainers en andere Ajax-vertegenwoordigers of veranderingen wil doorvoeren in de organisatie. De ledenraad heeft het schrijven voor kennisgeving aangenomen en ziet het als een stuiptrekking en vertragingstactiek van de zittende machthebbers. Cruijff zal daarom op persoonlijke titel gesprekken blijven voeren om zo snel mogelijk de namen bij de verschillende (nieuwe) functies te kunnen invullen.
Tjah, onbeschofter heb je ze bijna niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 28, 2011 6:46 am

LucaS schreef: Je moet mensen aanstellen op kwaliteit, niet omdat het je vrinden zijn
Helemaal mee eens. Boog had dan ook het grootste gelijk van de wereld door het toe te staan dat Jol z'n broer en vd Dussen mee mocht nemen. :biggthumpup.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » za mei 28, 2011 7:40 am

Ajaciedjuh schreef: Tjah, onbeschofter heb je ze bijna niet.
Inderdaad zeg, dan maakt het bestuur plaats, dan mag je de nieuwe RvC uitzoeken, en dan kun je daar niet op wachten maar begin je alvast omdat het vinden van commissarissen en directeuren je niet lukt.

En nu moet Coronel toelaten dat Cruijff onder verantwoordelijkheid van Coronel zelf alvast begint met het stukmaken van Ajax? Uiteraard verdraait de Telecruijff de feiten en verzinnen ze er wat bij, en ik weet inmiddels ook wel dat de Telecruijfflezer bijna niet te onderschatten is. Maar iedereen met een beetje verstand in zijn kop zal toch zien dat Coronel nog steeds verantwoordelijk is omdat Cruijff alleen nog maar met Hiddink heeft geschermd en faalt in het snel bij elkaar krijgen van een nieuw bestuur en directie. Zodra er iemand is die zijn verantwoordelijkheid gaat dragen is Coronel weg. Maar hij gaat natuurlijk niet verantwoordelijk zijn voor de verwoestingen die Cruijff wil aanrichten.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 28, 2011 8:04 am

Ajaciedjuh schreef:Tjah, onbeschofter heb je ze bijna niet.

Zeg dat wel. Hoe moet je een reorganisatie doorvoeren als je met niemand mag spreken? Op de dag dat er een nieuwe RVC komt moet er wel al iets geregeld zijn. Cruijff kan moeilijk dan pas beginnen.

Heel kinderachtig en rancuneus van Coronel. Maar zo kennen we hem.

Hopelijk maakt VDB niet Coronel nog even erevoorzitter voor het leven. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » za mei 28, 2011 8:07 am

Op persoonlijke titel nog wel.

En wie heeft JC dan bijgepraat over het reilen en zeilen bij AJAX .. zijn vriendjes ?.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 28, 2011 8:24 am

Cruijff heeft het voor het vormen van Zijn Oordeel toch helemaal niet nodig om met mensen te spreken? Een heel nieuw concept voor Cruijff dit.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za mei 28, 2011 8:33 am

joey schreef:Hoe moet je een reorganisatie doorvoeren als je met niemand mag spreken? Op de dag dat er een nieuwe RVC komt moet er wel al iets geregeld zijn. Cruijff kan moeilijk dan pas beginnen.
Ben jij er dan een voorstander van dat iemand, in dit geval Cruijff, zonder verdere controle op eigen houtje kan gaan reorganiseren? Of zie je dit meer als het zich (eindelijk) persoonlijk verdiepen in de organisatie en de mensen die er rondlopen om zelf een beeld te kunnen vormen? Maw wat versta je onder dat er 'iets geregeld' moet zijn?

Ik begrijp het stukje uit de Telegraaf namelijk niet helemaal. Gesprekken voeren is niet hetzelfde als veranderingen doorvoeren. Als Coronel het eerste tegenhoudt is dat in mijn ogen kinderachtig, maar in het tweede kan ik mij wel vinden.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 28, 2011 8:38 am

Jabu, hoe moet het anders? Cruijff gaat in de nieuwe RVC zitten. De nieuwe RVC moet straks met een uitgewerkt plan komen. Daarvoor is overleg nodig, nietwaar? Anders zeggen Luuk en Le T. straks: 'Die Cruijff is nu commissaris maar hij weet niet wat hij wil.'
Er staat helemaal nergens dat er geen anderen bij betrokken zijn/dat anderen niets doen. Er is ook een commissie aan het werk die nieuwe commissarissen zoekt. Maar Cruijff is al benaderd, hij gaat het technisch beleid vormgeven. Waarom zou hij dan niet alvast wat mogen doen?

Coronel zit er alleen nog om de lopende zaken af te handelen. Niemand houdt hem verantwoordelijk voor wat Cruijff doet. Hij moet eens ophouden zichzelf zo serieus te nemen.

@Luuk: dat is jouw vooroordeel. Cruijff heeft bij voortduring gezegd dat hij het niet alleen doet.

Bij Ajax duurt alles eindeloos, dat is het probleem. Deze situatie is niet gezond. Een aftredende RVC zou niet nog een half jaar (?) aan de macht moeten blijven. Er wordt de ene commissie na de andere in het leven geroepen en in afwachting van rapportage gebeurt er niets/weinig. Ook is de ledenraad in de huidige vorm (vol enthousiaste clubmensen met weinig gerichte expertise) niet meer van deze tijd.

Cruijff staat te trappelen, hij wil beginnen. Niet zo vreemd, toch? :confused.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » za mei 28, 2011 10:30 am

joey schreef:Jabu, hoe moet het anders? Cruijff gaat in de nieuwe RVC zitten. De nieuwe RVC moet straks met een uitgewerkt plan komen. Daarvoor is overleg nodig, nietwaar? Anders zeggen Luuk en Le T. straks: 'Die Cruijff is nu commissaris maar hij weet niet wat hij wil.'
Er staat helemaal nergens dat er geen anderen bij betrokken zijn/dat anderen niets doen. Er is ook een commissie aan het werk die nieuwe commissarissen zoekt. Maar Cruijff is al benaderd, hij gaat het technisch beleid vormgeven. Waarom zou hij dan niet alvast wat mogen doen?
Hij wist het toch allemaal al? En nu is het weer het technisch beleid? Het probleem was toch de jeugdopleiding?

Coronel zit er alleen nog om de lopende zaken af te handelen. Niemand houdt hem verantwoordelijk voor wat Cruijff doet. Hij moet eens ophouden zichzelf zo serieus te nemen.
[/quote]Hij ís verantwoordelijk, feitelijk, intern, extern en juridisch. Dat het kamp Cruijff het concept verantwoorelijkheid niet snapt is niet iets waar Coronel mee te werken heeft. Wat er gebeurt tot hij opstapt valt onder zijn verantwoordelijkheid, en onder zijn verantwoordelijkheid gaan Boeve en Roy dus niet JOR vertellen hoe het moet of gaat Cruijff vertellen dat hij weg moet.

Pas als Cruijff commissaris is, draagt hij verantwoordelijkheid. Het is weer hetzelfde liedje als 3 jaar geleden, Cruijff wil vrijblijvend en zonder daar verantwoording over hoeven af te leggen van alles, en dan kan hij weer weggaan als de lol eraf is en Ajax met de brokken laten zitten, en dan roepen dat de structuur niet deugt. Coronel moet verantwoording afleggen over wat er nu in zijn tijd gebeurt, hij geeft dus de ledenraad ter kennisneming dat hij dit niet onder zijn leiding gebeurt.

Cruijff moet gewoon met een RvC op de proppen komen. Dan krijgt Coronel decharge en dan kan Cruijff ongestoord de boel komen vernielen, zelfs nog voor hij een directie heeft gevonden van sterke mannen die zijn loopjongen willen spelen.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 28, 2011 10:45 am

joey schreef: @Luuk: dat is jouw vooroordeel. Cruijff heeft bij voortduring gezegd dat hij het niet alleen doet.
Cruijff is voor enkelen hier zo ongeveer de Antichrist.

Er móet wat gebeuren bij de jeugd, lijkt me. Er worden aan de lopende band 15 tot 17 jarigen extern aangetrokken. Dat duidt er wel op dat er iets scheef zit.

JC heeft zijn fouten, net een mens. Net als Boog en Coronel. Verschil tussen het ene kamp en het andere kamp is dat Cruijff een enorme voetbalbagage in z'n rugzak heeft. Lijkt me wel een pré binnen een organisatie waarin het om voetbal zou moeten draaien.

Met JC ben je verzekend van een rode draad. Met Boog ben je verzekerd van een hoop onduidelijkheid, incompetentie, leugens en 'het lijstje van de zittende trainer is ons lijstje'.

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 28, 2011 10:48 am

Precies Le T., Coronel is verantwoordelijk zolang hij voorzitter is van de RvC, net zoals vd Boog verantwoordelijk is zolang hij CEO is. Ik begrijp wel dat verantwoordelijkheid een concept is waar Cruijff nog niet zo bekend mee is. Als de 'snelheid' waarmee nieuwe bestuurders worden gevonden typisch wordt voor hoe de zaken in het nieuwe tijdperk worden geregeld, dan staat ons nog aardig wat ellende te wachten. Coronel kan er iig niets aan doen dat het Cruijff in maanden niet lukt met capabele opvolgers te komen.

Le T.

Bericht door Le T. » za mei 28, 2011 11:05 am

wimpey schreef:
joey schreef: @Luuk: dat is jouw vooroordeel. Cruijff heeft bij voortduring gezegd dat hij het niet alleen doet.
Cruijff is voor enkelen hier zo ongeveer de Antichrist.
Laten we maar even niet aan analogiën met religie beginnen. Dan wordt het namelijk een lang verhaal over hersenloze kuddes messiaszoekers, huildende mariabeeldjes en de Spaanse inquisitie.
Er móet wat gebeuren bij de jeugd, lijkt me. Er worden aan de lopende band 15 tot 17 jarigen extern aangetrokken. Dat duidt er wel op dat er iets scheef zit.
Daar krijg je miskopen van zoals Boilesen en Eriksen? Hoe oud was Van Basten ook alweer toen hij naar Ajax kwam?
JC heeft zijn fouten, net een mens. Net als Boog en Coronel. Verschil tussen het ene kamp en het andere kamp is dat Cruijff een enorme voetbalbagage in z'n rugzak heeft. Lijkt me wel een pré binnen een organisatie waarin het om voetbal zou moeten draaien.
Alleen dat 'binnen de organisatie' wil maar niet vlotten. Een organisatie is namelijk een samenstel van verantwoordelijkheden. Dat is wat een organisatie onderscheidt van een puinhoop. Daarnaast is het de vraag of Cruijff die bagage meeneemt tijdens zijn bliksembezoeken, die blijft hier in ieder geval niet maar wordt het overgelaten aan Boeve en Roy. Wat hij vooral meeneemt zijn zijn vriendjes, en die laat hij wel achter als hij weer vertrekt. Verder lijkt mij kennis van de organisatie belangrijker dan geloofsartikelen over het rondtikken van de bal.
Met JC ben je verzekend van een rode draad. Met Boog ben je verzekerd van een hoop onduidelijkheid, incompetentie, leugens en 'het lijstje van de zittende trainer is ons lijstje'.
Feit is dat Cruijff's roepen dat hij verantwoordelijk is resulteerde in 40 miljoen aan uitgaven om daar vervolgens een afgrijselijk seizoen mee te draaien. Terwijl het dragen van verantwoordelijkheid door VdBoog heeft geleid tot twee CL-kwalificaties, een beker, een kampioenschap en het saneren van de financiele puinzooi die Cruijff met zijn handlangers achterliet. De beste seizoenen in jaren, in de financieel meest moeilijke tijd, tegenover het slechtste seizoen in heel lange tijd met de grootste spilzucht ooit. Moeilijk, moeilijk....

Een rode draad is wat anders dan een spoor van vernieling.

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 28, 2011 2:04 pm

Het lijkt er op dat Blind zich toch weer bijna vriendje mag noemen:
Blind: "Ik zit op mijn plek bij Ajax"

Danny Blind is al lange tijd in dienst bij Ajax, wat zijn functie volgend seizoen zal zijn is echter nog onduidelijk. De huidige assistent-trainer van Frank de Boer maakt zich daar echter niet al te druk over.

"Ik ben nu 26 jaar in dienst bij Ajax en ik ga ervan uit dat daar nog wel een paar jaar bijkomt", zegt de voormalig speler in gesprek met Omroep Zeeland. "Ik kan assistent blijven, maar het zou ook kunnen dat ik technisch manager wordt."

Met het kampioenschap kwam er een goed einde aan een roerig seizoen. "Eind goed, al goed", aldus Blind, die het seizoen niet vervelend wil noemen. "Er is wel iets vervelends gebeurd. Dat is nu teruggedrukt tot normale proporties, ik heb hem een paar keer aan de lijn gehad en het is nu kijken hoe de toekomst van Ajax eruit gaat zien", zegt de voormalig hoofdtrainer doelend op Johan Cruijff en de kritiek die hij van hem kreeg.

Voor de 49-jarige Blind is het nu dus vooruit kijken. "Er moet nog een hoop gebeuren qua aanstellingen met commissarissen, daarna kan de structuur worden bepaald en kunnen de poppetjes worden ingevuld. Ik zit op mijn plek bij Ajax, mijn rol voor volgend seizoen is nu het vraagstuk."

www.voetbalprimeur.nl

Plaats reactie