Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Re: Theo Janssen

Bericht door LucaS » ma mei 23, 2011 5:52 am

Bijzonder, want alle berichten tot nu toe wijzen er op dat Janssen en Ajax vandaag pas verder praten.

Het lijkt er een beetje op dat de T per se de eerste wil zijn die het meldt en daarom maar vast een voorschot neemt op de uitkomst van vandaag. Net als ze indertijd met Boerrigter deden.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 23, 2011 7:30 am

De quotes komen ook nog eens letterlijk uit het interviewtje van gisteren bij Studio Sport. :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mei 23, 2011 8:18 am

Doen ze altijd inderdaad. Zelfs Boerrigter is nog steeds niet officieel bevestigd door Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 23, 2011 9:08 am

D_skilled schreef:Ik heb het helemaal niet over de kosten die kleven aan een Landzaat en Wisgerhof in vergelijking met Janssen, maar dat FC Twente ook daarvoor bewust gekozen heeft. Overigens denk ik dat Landzaat niet voor een appel en en ei bij Twente voetbalt. Was één van de grootverdieners bij Feyenoord.

Maar je punt is dat het aantrekken van Janssen niet strookt met de filosofie van Cruijff? En verder laat je impliciet doorschemeren dat je je vraagtekens zet of Janssen het bij Ajax redt.... Laat me raden als hij naar een Bundesliga Liga club was gegaan dan had hij het zeker gemaakt. Dat denken in doemscenario's. :excited.gif:
Ik weet wel zeker dat Janssen het bij Ajax redt. Hij heeft kwaliteiten zat. Maar als mijn club een niet topfitte middenvelder van die leeftijd zou kopen voor dat geld, dan zou ik daar moeite mee hebben.

Voetballers verdienen uitstekend bij Twente. Maar niet zoveel als bij PSV en Ajax, alhoewel bij die eerste het mes er nu wel in zal gaan. Volgens de KNVB gaf Twente vorig seizoen 60% van de begroting van 35 miljoen aan spelerssalarissen uit. Ajax 70% van 65 miljoen. Lijkt me duidelijk een groot verschil.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 23, 2011 9:13 am

Kampioenspremies :hypocrite.gif:

En wat is eigenlijk je punt over dat salaris? Iedereen weet dat hij erop vooruit gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 23, 2011 9:18 am

Epi Drost schreef:
D_skilled schreef:Ik heb het helemaal niet over de kosten die kleven aan een Landzaat en Wisgerhof in vergelijking met Janssen, maar dat FC Twente ook daarvoor bewust gekozen heeft. Overigens denk ik dat Landzaat niet voor een appel en en ei bij Twente voetbalt. Was één van de grootverdieners bij Feyenoord.

Maar je punt is dat het aantrekken van Janssen niet strookt met de filosofie van Cruijff? En verder laat je impliciet doorschemeren dat je je vraagtekens zet of Janssen het bij Ajax redt.... Laat me raden als hij naar een Bundesliga Liga club was gegaan dan had hij het zeker gemaakt. Dat denken in doemscenario's. :excited.gif:
Ik weet wel zeker dat Janssen het bij Ajax redt. Hij heeft kwaliteiten zat. Maar als mijn club een niet topfitte middenvelder van die leeftijd zou kopen voor dat geld, dan zou ik daar moeite mee hebben.

Voetballers verdienen uitstekend bij Twente. Maar niet zoveel als bij PSV en Ajax, alhoewel bij die eerste het mes er nu wel in zal gaan. Volgens de KNVB gaf Twente vorig seizoen 60% van de begroting van 35 miljoen aan spelerssalarissen uit. Ajax 70% van 65 miljoen. Lijkt me duidelijk een groot verschil.
Er is niks mis met het halen van een speler op leeftijd, mits hij een directe toegevoegde waarde is aan het team. Dat is Janssen duidelijk. Kosten zijn bovendien goed te overzien.

Je kunt niet alleen maar met jugdspelers en talenten spelen. Spelers met verkoopwaarde hebben we bovendien genoeg. Janssen kan een grote rol spelen bij twee titels de komende twee jaar, hopelijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 23, 2011 9:18 am

Rishi schreef:Kampioenspremies :hypocrite.gif:

En wat is eigenlijk je punt over dat salaris? Iedereen weet dat hij erop vooruit gaat.
Dat Ajax wel erg veel betaalt voor Janssen. Salaris + afschrijving, zo'n drie miljoen per jaar dus. Da's veel geld hoor.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 23, 2011 9:19 am

Alles is relatief. Als Ajax significant sterker wordt met hem (en dat worden we) vergroot hij de kansen op twee titels enorm.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 23, 2011 9:30 am

Ik ben het wel eens met Epi, dit gaat richting onverantwoord

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 23, 2011 9:39 am

Mee eens. Ik krijg hier het Jaap Stam idee bij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 23, 2011 9:40 am

Stam was wel vier jaar ouder.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 23, 2011 9:41 am

Er zal toch wel een optie zijn om het contract te verlengen?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma mei 23, 2011 9:42 am

Ajax bespaart gigantisch op de salarisposten, zie Atouba/Sno/Suarez, Emanuelson/Oleguer/Wielaart en waarschijnlijk El Hamda. Dan mag er nog wel 1 speler bijkomen die wat meer verdiend.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 23, 2011 9:44 am

Met afschrijving kost Jansen waarschijnlijk meer dan 3 miljoen per jaar. En nee, Ajax moet op de kosten/salarissen letten, er is net gesaneerd

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 23, 2011 9:47 am

Mee eens, maar we weten nu natuurlijk niet wat Janssen zal gaan verdienen.

Net als ik in ieder geval niet een goed beeld heb van wat Ajax komend jaar aan salaris zal moeten betalen aan de huidige spelers.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mei 23, 2011 9:47 am

Ajax moet vooral niet denken dat het met precies dezelfde selectie volgend jaar weer 'goedkomt', vind ik persoonlijk. Met Janssen wordt de kans op de titel volgend jaar m.i. een stuk groter, en dat levert uiteindelijk op elk vlak veel meer op dan die paar miljoen die je er nu in investeert.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 23, 2011 9:51 am

Inderdaad, de huidige selectie komt ernstig tekort op een aantal vlakken waar Janssen juist in excelleert.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 23, 2011 10:02 am

Het is inderdaad riskant.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 23, 2011 10:05 am

Natuurlijk is het riskant. Niks doen en volgend jaar met hetzelfde middenveld spelen is dat ook, het halen van Strootman of ieder ander ook.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 23, 2011 10:07 am

Ik wacht de details ook nog even af. Twee jaar is niet lang, maar drie jaar kan weer erg lang blijken als hij de komende jaren hard achteruit gaat. Heeft Ajax nog een optie? Welke intentie van Janssen is uit de contractbespreking gekomen - wil hij zijn carrière bij Ajax afsluiten?

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 23, 2011 10:30 am

Ik las vandaag (ik meen in het AD) dat het om een contract van twee jaar met een optie voor een derde jaar ging.

Overigens wel leuk om te zien dat Janssen steeds minder belangrijk voor Twente wordt nu de overgang naar Ajax dichterbij komt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 23, 2011 10:39 am

In de papieren versie dan alleen. Op de site van het AD (of welk medium dan ook) vind ik daar niets over terug.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 23, 2011 10:41 am

Dat kan, ik heb het AD thuis. Niet gezegd dat het AD het beter weet dan de T, overigens. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 23, 2011 10:43 am

:smallgrin.gif:

Ik geloof je wel, hoor. :ajaxsmiley.gif:

En met niemand anders!

Alexander

Bericht door Alexander » ma mei 23, 2011 10:45 am

LucaS schreef:Met afschrijving kost Jansen waarschijnlijk meer dan 3 miljoen per jaar. En nee, Ajax moet op de kosten/salarissen letten, er is net gesaneerd
Er is helemaal niet gesaneerd. Het enige wat is gebeurd, is dat contracten niet zijn verlengt. En er is helemaal niemand te vinden op deze wereld die, gezien de prestaties van de afgelopen 2 jaar, de contracten van Sno, Atouba, Wielaart en Oleguer zou verlengen.

Plaats reactie