FC Twente 2010-2011
Re: FC Twente 2010-2011
Je wilt dus zeggen dat Jopie Munsterman twee Twentse sletjes heeft geregeld die er voor moeten zorgen dat Douglas en Ruiz in Tukkerland blijven?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Douglas speelt zich in ieder geval niet in de kijker en als hij blijft, dan is hij volgend jaar transfervrij.
- Ajaciedjuh
Tjah, Douglas, hij valt toch regelmatig door de mand. Ik zou op dit moment maar drie spelers van twente willen hebben voor Ajax: Ruiz, Janssen en De Jong. De andere spelers zijn geen verbetering (soms ook geen verslechtering).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Guidetti is fysiek héél sterk voor z'n leeftijd, maar voetballend is het geen licht, vind ik. Scoort wel redelijk makkelijk. Ik heb hem in het tweede van City gezien en op de Toekomst, toen het tweede tegen Jong Ajax moest.
Fer is een goede speler, maar dan heb je niet meer de creativiteit vanuit het middenveld als onder Theo?
Fer is een goede speler, maar dan heb je niet meer de creativiteit vanuit het middenveld als onder Theo?
Hoezo? Dan gaat hij er toch flink op vooruit?joey schreef:Waarom zou Fer naar Twente gaan?
Mwah.... Uiteindelijk is F. een grotere club dan Twente. Maar misschien zou hij het doen voor het geld.
Het stinkt aan alle kanten!
Het perspectief bij Twente is voor de komende jaren toch vele malen interessanter? Er staat een betere selectie, er zijn meer financiele mogelijkheden en de garantie op Europees voetbal. Dat zijn zo al drie punten die in het voordeel van Twente uitvallen. Ik denk dat iedere speler van Feyenoord op dit moment de overstap naar Twente zou maken als hij de kans kreeg. Daar hoef je toch niet eens over te twijfelen?
Aan de andere kant zou ik er niet aan beginnen als ik Twente was. Die jongen is helemaal niet zo bijzonder.
Aan de andere kant zou ik er niet aan beginnen als ik Twente was. Die jongen is helemaal niet zo bijzonder.
Nil volentibus arduum
Je zult wel gelijk hebben, Marillion. Maar toch, De Kuip achter je laten en ergens in de provincie gaan voetballen... Dat moet raar zijn voor een Rotterdamse jongen.
Het stinkt aan alle kanten!
Maar Twente is gewoon een mooie club met een prachtig stadion en grote achterban. Het is niet dat hij ergens in de 'middle of nowhere' zou gaan spelen. En van clubliefde hebben spelers in de regel natuurlijk al helemaal geen last. Het gaat gewoon om hun toekomst.
Nil volentibus arduum
Toch heeft Feyenoord iets voor spelers, ik herinner me dat Cisse en El Amahdi ook naar PSV en Ajax konden. Misschien dat het voor een jeugdspeler van F anders ligt.
I think I lost my fucking headache
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Epi Drost schreef:Twente had dit seizoen al hogere inkomsten dan PSV, en volgend seizoen een hogere begroting dan PSV. Het is je wellicht ontgaan maar Twente is financieel de tweede club van het land. Daarnaast zijn we in de top drie volgens de KNVB de enige financieel gezonde club. Dus wie kan zich hier nou miskopen veroorloven. Dat geouwehoer over geluk, hou toch op zeg. Als je nou nog niet door hebt dat Twente structureel doorgroeit dan weet ik het ook niet meer. Twente is in geen enkel opzicht met AZ te vergelijken.El Clavo schreef:Dit forum is niet objectiefEen paar jaar terug vonden velen hier dat AZ de komende jaren favoriet zou zijn. Ze zijn 1 keer kampioen geworden.
Met lagere budgetten dan de top2 moet je ontzetten creatief zijn en ontzettend veel geluk hebben. Dat had Az twee jaar en jullie ook de afgelopen 2 jaar. maar je kan je geen enkele misstap veroorloven. Denk je dat je kampioen had geworden als niet ruiz, maar Cisse was gekomen bijvoorbeeld?
Ajax en psv kunnen zich een miskoop veroorloven, kleinere ploegen kunnen dat niet.
Let maar op Epi, een paar misperen en je doet gewoon weer mee om plek 5 tot en met 8.
Je zou het bijna denken inderdaad, die van Ruiz werkt in de fanshop!Pietje schreef:Je wilt dus zeggen dat Jopie Munsterman twee Twentse sletjes heeft geregeld die er voor moeten zorgen dat Douglas en Ruiz in Tukkerland blijven?
Hij zou de eerste en de laatste niet zijn. Er zijn zat randstedelingen die het hier prima bevalt en hun leven lang blijven hangen. Kijk alleen maar naar de Twentse clubleiding. Ook Elia is nog regelmatig in Enschede bijvoorbeeld. Als je naar de stichting Twentepromotie luistert krijg je misschien de indruk dat het hier een lieflijke streek is met alleen maar schattige dorpjes en glooiende weilanden. Maar Enschede is een voor Nederlandse begrippen vrij grote stad, en qua mentaliteit vooral een harde arbeidersstad met veel verschillende culturen en een relatief groot aantal studenten. Zo´n culture shock zal het niet zijn.joey schreef:Je zult wel gelijk hebben, Marillion. Maar toch, De Kuip achter je laten en ergens in de provincie gaan voetballen... Dat moet raar zijn voor een Rotterdamse jongen.
Blijf het hopen zou ik zeggen. Er zal best wel een keer een minder seizoen tussen zitten. Maar deze club stort voorlopig niet in.El Clavo schreef: Let maar op Epi, een paar misperen en je doet gewoon weer mee om plek 5 tot en met 8.
Totdat er een leuke club komt die een veel hoger salaris biedt, dan zijn ze zo weg.Epi Drost schreef:Ruiz heeft in de wandelgangen aangegeven niet te willen vertrekken, heeft namelijk een kersvers Twents vriendinnetje. Douglas schijnt ook te willen blijven, zijn eveneens Twentse vriendinnetje is net bevallen van hun eerste kind.
Maar goed, zou mooi zijn voor Twente als ze blijven.
Ruiz en Douglas hebben geen gelimiteerde transfersom in hun contract staan. Dus als iemand ze wil kopen voor de vraagprijs zijn ze idd weg, wordt Twente alleen maar beter van. Twente is een realistische club. Douglas heeft nog een jaar over op zijn contract. Het is niet zo gek dat hij nog een jaartje wil blijven ook gezien zijn paspoortsituatie.Baseman schreef: Totdat er een leuke club komt die een veel hoger salaris biedt, dan zijn ze zo weg.
Maar goed, zou mooi zijn voor Twente als ze blijven.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
'Wijnaldum moet aanvallende brein op middenveld FC Twente worden'
Maandag, 23 mei 2011 om 08:10
FC Utrecht-middenvelder Kevin Strootman is niet de enige speler die FC Twente op haar schaduwlijst heeft staan. Volgens het Algemeen Dagblad moet Georginio Wijnaldum komend seizoen in de Grolsch Veste het aanvallende brein op het middenveld worden. Het contract van de Feyenoorder loopt volgend jaar zomer af.
Zaakwaarnemer Humphrey Nijman sprak afgelopen week voor het eerst over met Martin van Geel, de nieuwe technisch directeur van Feyenoord. De Rotterdamse club onderneemt al langere tijd verwoede pogingen om het contract van de jeugdinternational open te breken en te verlengen. Tot op heden zonder succes.
FC Twente heeft zich volgens het dagblad nog niet officieel gemeld, maar de kans dat Wijnaldum daadwerkelijk bijtekent, lijkt met de dag kleiner te worden. In de optiek van Twente-trainer Michel Preud'homme moet Wijnaldum de meest vooruitgeschoven pion worden, met daarachter Wout Brama en Willem Janssen.
VZ
Leuke speler voor Twente.
Met Willem Janssen en Wijnaldum word je (mi) geen kampioen. Ze consolideren hun plek in de top 3, lijkt het. Al dan niet noodgedwongen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Zou Strootman wel een goede aankoop vinden, maar het is natuurlijk wel bizar dat ze een half jaar geleden hem hadden op kunnen halen voor €750.000 en dat ze nu 4 á 5 miljoen moeten betalen. Wijnaldum ben ik niet laaiend enthousiast over: nog enorm wisselvallig.
Doet mij denken aan Ajax.
Doet mij denken aan Ajax.

Strootman zou een goede vervanger van Theo Janssen zijn, dat denk ik inderdaad ook. Wat fletser, maar kwaliteiten heeft hij zeker. Zuur van de transfersom, maar zo zie je maar dat zulke dingen niet alleen bij Ajax gebeuren.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Twente koopt Strootman echt niet. Dure spelers uit de eigen competitie kopen, daar doet Joop niet aan.
Alleen al hierom hoop ik dat Twente voor Strootman gaat.Epi Drost schreef:Twente koopt Strootman echt niet. Dure spelers uit de eigen competitie kopen, daar doet Joop niet aan.