Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Theo Janssen

Bericht door peter » za mei 21, 2011 11:56 am

Haha daar moest ik ook gelijk aan denken. Hij verdient dan bij Twente dus al een godsvermogen voor een dergelijke club. Laat Janssen eens iets van 1.5 miljoen bij Ajax krijgen.

999

Bericht door 999 » za mei 21, 2011 1:00 pm

Theo Janssen door medische keuring

AMSTERDAM - Theo Janssen is weer een stap dichter bij een overgang naar Ajax. De middenvelder van FC Twente heeft de medische keuring met succes doorstaan, zo zei zijn zaakwaarnemer Rob Jansen zaterdag.

Theo Janssen moet nu nog tot een akkoord met Ajax zien te komen. „Maandag gaan we verder met de besprekingen”, aldus Rob Jansen.

Janssen, die eerder deze week al een "goed gesprek” had met Ajax-trainer Frank de Boer, wil na drie seizoenen vertrekken bij FC Twente. De international heeft nog een lopende verbintenis bij de bekerwinnaar, maar mag voor een gelimiteerd bedrag (waarschijnlijk 3 miljoen euro) weg.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za mei 21, 2011 1:03 pm

As ie mar nie gaat bijten ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za mei 21, 2011 3:55 pm

Janssen: 'Zijn een heel eind in de onderhandelingen'

21/05/2011 15:56

Theo Jansen is dicht bij een akkoord met Ajax. De 29-jarige middenvelder van FC Twente heeft vrijdag een medische keuring ondergaan.

'Daaruit is niets geks naar voren gekomen', vertelde Janssen aan NUsport. 'Maandag praten Ajax en ik verder, dan staat er een derde gesprek gepland. We zijn een heel eind in de onderhandelingen, maar nog steeds is de overgang niet definitief. En in het voetbal weet je het nooit, ik kan straks dus zomaar weer bij FC Twente op het veld staan.'

De vijfvoudig international wil komend seizoen graag voor Ajax spelen. 'Het is een sportieve en financiële verbetering waarbij ik in beeld blijf voor het EK, waar ik heel erg graag bij wil zijn. Als je naar het buitenland gaat, moet je nog maar zien of je in beeld blijft bij de bondscoach. Ik heb ook de verhalen gelezen, dat ik in de buurt van Arnhem wil blijven vanwege heimwee en zo, maar dat is echt absolute onzin', vervolgde de linkspoot.

Janssen kan bij Ajax naar verluidt twee keer zoveel verdienen als in Enschede. Bovendien heeft Twente niet alles op alles gezet om hem te behouden. 'Ik ga niet in op financiën, maar Twente heeft in die zin verder niet van zich laten horen. Maar dat hoeft ook niet. Ik heb zondag een goed gesprek gehad met de voorzitter, Joop Munsterman, waarin hij me bedankte voor mijn prestaties en mijn inzet in het afgelopen seizoen. Dat heeft me goed gedaan en als ik ga, vertrek ik met een goed gevoel uit Enschede.'
Blij met de punten ...

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » zo mei 22, 2011 2:30 pm

wat denken we....gaan we morgen een handtekening zien??

:ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxsmiley.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo mei 22, 2011 2:31 pm

Lijkt me duidelijk: jup.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Wouter

Bericht door Wouter » zo mei 22, 2011 2:36 pm

Grappig hoe opportunistisch Ajax-supporters zijn. Een paar weken geleden las ik hier nog dat velen die "proleet" niet in een Ajax-shirt zouden willen zien, nu is het opeens feest als hij komt...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 22, 2011 2:39 pm

Volgens mij zijn vanaf het begin de meningen al verdeeld en is dat nu nog steeds zo. Het is en blijft 'een geschilderde proleet', maar wel iemand die kan voetballen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 22, 2011 2:41 pm

Wouter schreef:Grappig hoe opportunistisch Ajax-supporters zijn. Een paar weken geleden las ik hier nog dat velen die "proleet" niet in een Ajax-shirt zouden willen zien, nu is het opeens feest als hij komt...
Een paar weken geleden waren er ook al veel mensen die hem maar wat graag bij Ajax zagen. Past alleen niet in je straatje, hè.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wouter

Bericht door Wouter » zo mei 22, 2011 2:52 pm

Mwah, ik meen toch echt dat een paar weken geleden de meerderheid "een proleet" als Janssen niet bij het toch altijd enigszins snobistische Ajax vond passen. Toen moest ik nog zo hard lachen omdat Ajax met Van der Wiel natuurlijk al lang een dergelijke "proleet" in de gelederen heeft.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 22, 2011 3:26 pm

Ah, je hebt geteld! :biggthumpup.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mano

Bericht door Mano » zo mei 22, 2011 4:41 pm

hij kan prima voetballen en heeft een goude trap...
maar of het wat voor ajax is.

wat zijn die geruchten over een aanstaande operatie?
dat hij al een heel seizoen voeltbalt met pijnstillers??

de man is 29/30 die verkoop je niet meer...
dat wordt een afschrijving van: 3 milj plus 1,2 per jaar.

moet ie wel 10 assist en 10 goals voor brengen per seizoen anders een miskoop.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

gaizka

Bericht door gaizka » zo mei 22, 2011 5:21 pm

Mano schreef:hij kan prima voetballen en heeft een goude trap...
maar of het wat voor ajax is.

wat zijn die geruchten over een aanstaande operatie?
dat hij al een heel seizoen voeltbalt met pijnstillers??

de man is 29/30 die verkoop je niet meer...
dat wordt een afschrijving van: 3 milj plus 1,2 per jaar.

moet ie wel 10 assist en 10 goals voor brengen per seizoen anders een miskoop.
Afgelopen seizoen voldeed hij daar ruimschoots aan:

Hij won met FC Twente de Johan Cruijff Schaal en de KNVB beker en wist in 46 duels twintig maal het net te vinden, waarmee hij gedeeld clubtopscorer werd dat seizoen. Vooral in de belangrijke duels wist Janssen zich te onderscheiden. Zo scoorde hij onder andere tegen Internazionale, Werder Bremen, vier maal tegen Ajax en driemaal tegen PSV

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 22, 2011 10:40 pm

Janssen moet inderdaad geopereerd worden en is nooit pijnvrij. Het hele seizoen sloeg hij bij Twente regelmatig trainingen over. Daarnaast heeft hij een reputatie als rokkenjager en feestganger, ik zal jullie niet vermoeien met de verhalen. Door de regionale krant werd door nooit over bericht. Bij Twente kom je weg met dit soort dingen. Hoe zit dat onder het vergrootglas van De Telegraaf. En dan hebben we het nog niet eens over zijn wedstrijdanalyses. Als ik die vergelijk met die van Vertonghen, Alderweireld of zelfs De Boer... Sorry hoor maar ik vind hem totaal niet passen in Amsterdam.

Hij is natuurlijk een uitstekende speler die waarde zal toevoegen aan Ajax. Maar hij is 29 en gaat echt niet beter worden als speler. Misschien kan iemand het me uitleggen maar ik snap totaal niet hoe deze transfer past in de Cruyff filosofie. Als Jol Janssen gekocht had was hij afgeslacht, waarschijnlijk.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 22, 2011 10:43 pm

D_skilled schreef:Dubbele verdienen? Hoeveel zou hij dan bij FC Twente momenteel krijgen? :confused.gif:
Twente geeft per seizoen dertig miljoen minder uit dan Ajax. Trek je eigen conclusies zou ik zeggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 22, 2011 11:02 pm

Mano schreef:moet ie wel 10 assist en 10 goals voor brengen per seizoen anders een miskoop.
Hangt een beetje van zijn rol af. Vorig seizoen scoorde ie als controlerende middenvelder welgeteld 1 keer.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 22, 2011 11:07 pm

Epi Drost schreef:Hij is natuurlijk een uitstekende speler die waarde zal toevoegen aan Ajax. Maar hij is 29 en gaat echt niet beter worden als speler. Misschien kan iemand het me uitleggen maar ik snap totaal niet hoe deze transfer past in de Cruyff filosofie. Als Jol Janssen gekocht had was hij afgeslacht, waarschijnlijk.
Hoezo past dat niet? Moet je team uit alleen maar jonge spelers bestaan? De gemiddelde leeftijd is 22. Ervaring is nodig om de ploeg op sleeptouw te nemen en minder instabiel te zijn. Dat heet een uitgebalanceerd team creëren. Doet FC Twente ook. Dat gelul over dat de transfer van Janssen niet in de filosofie van Cruijff past slaat serieus kant noch wal. Alsof Cruijff zich ooit tegen het halen van een ervaren kracht heeft uitgesproken. Ja, ze moeten een directe versterking zijn, maar geen breedte aankoop. Zoals dat wel het geval was/is met Ooijer, Oleguer, Mido, etc.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 22, 2011 11:08 pm

Jöhnk schreef:
Mano schreef:moet ie wel 10 assist en 10 goals voor brengen per seizoen anders een miskoop.
Hangt een beetje van zijn rol af. Vorig seizoen scoorde ie als controlerende middenvelder welgeteld 1 keer.
Brama speelde dit seizoen bij Twente o.a. in dienst van Janssen, want Janssen verdedigt nauwelijks mee. Wie gaat dat bij Ajax doen, Anita vermoed ik.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 22, 2011 11:13 pm

D_skilled schreef:
Epi Drost schreef:Hij is natuurlijk een uitstekende speler die waarde zal toevoegen aan Ajax. Maar hij is 29 en gaat echt niet beter worden als speler. Misschien kan iemand het me uitleggen maar ik snap totaal niet hoe deze transfer past in de Cruyff filosofie. Als Jol Janssen gekocht had was hij afgeslacht, waarschijnlijk.
Hoezo past dat niet? Moet je team uit alleen maar jonge spelers bestaan? De gemiddelde leeftijd is 22. Ervaring is nodig om de ploeg op sleeptouw te nemen en minder instabiel te zijn. Dat heet een uitgebalanceerd team creëren. Doet FC Twente ook. Dat gelul over dat de transfer van Janssen niet in de filosofie van Cruijff past slaat serieus kant noch wal. Alsof Cruijff zich ooit tegen het halen van een ervaren kracht heeft uitgesproken. Ja, ze moeten een directe versterking zijn, maar geen breedte aankoop. Zoals dat wel het geval was/is met Ooijer, Oleguer, Mido, etc.
We hebben het hier over een tweejaarlijks contract. Waar anderhalf miljoen per jaar op moet worden afgeschreven dus, gezien de transfersom. Janssen was niet naar Ajax gegaan als hij in Amsterdam niet significant meer kon verdienen. Dus ik ga uit van zo´n anderhalf miljoen per jaar. Nog afgezien van tekengeld betaalt Ajax dus zo´n drie miljoen per jaar voor een bijna dertig jaar oude voetballer met slechte knieen die ze waarschijnlijk niet met winst verder kunnen verkopen. Beleidsmatig is dit gewoon een rare aankoop, vooral in het kader van de eigen jeugd eerst filosofie van Cruyff.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 22, 2011 11:15 pm

Epi Drost schreef:Janssen moet inderdaad geopereerd worden en is nooit pijnvrij. Het hele seizoen sloeg hij bij Twente regelmatig trainingen over. Daarnaast heeft hij een reputatie als rokkenjager en feestganger, ik zal jullie niet vermoeien met de verhalen. Door de regionale krant werd door nooit over bericht. Bij Twente kom je weg met dit soort dingen. Hoe zit dat onder het vergrootglas van De Telegraaf. En dan hebben we het nog niet eens over zijn wedstrijdanalyses. Als ik die vergelijk met die van Vertonghen, Alderweireld of zelfs De Boer... Sorry hoor maar ik vind hem totaal niet passen in Amsterdam.
Pff, ik verbaas me toch weer over de helderzienden die weten hoe het met Theo bij Ajax gaat lopen en hun mening al klaar hebben staan. Opeens duiken de berichten over de blessures van Theo massaal op. :excited.gif: Het valt zeker zwaar dat de beste speler van de Eredivisie naar de concurrent trekt. Zal verder een rotzorg zijn wat een speler in z'n vrije tijd doet. De Ajax-spelers zijn ook niet allemaal lieve kindjes. Op het veld moet je er staan en Janssen staat er. Punt.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 22, 2011 11:22 pm

Epi Drost schreef:We hebben het hier over een tweejaarlijks contract. Waar anderhalf miljoen per jaar op moet worden afgeschreven dus, gezien de transfersom. Janssen was niet naar Ajax gegaan als hij in Amsterdam niet significant meer kon verdienen. Dus ik ga uit van zo´n anderhalf miljoen per jaar. Nog afgezien van tekengeld betaalt Ajax dus zo´n drie miljoen per jaar voor een bijna dertig jaar oude voetballer met slechte knieen die ze waarschijnlijk niet met winst verder kunnen verkopen. Beleidsmatig is dit gewoon een rare aankoop, vooral in het kader van de eigen jeugd eerst filosofie van Cruyff.
Je haalt wel de beste speler uit de Eredivisie. Dat kost je een paar knaken he. Ik hoorde Jack van Gelder vanavond zeggen dat Janssen al langer naar Ajax wilde, dus ik neem dat ter kennisgeving aan. En je begint steeds over z'n leeftijd, maar beoordeel hem op z'n kwaliteiten. Hij brengt gif, is een winnaar en heeft een gouden linkerbeen. De jonkies kunnen uit z'n hand eten. Vooral Eriksen zou van de traptechniek van Janssen kunnen leren. Je schrijft hem inderdaad af, maar het is wel een directe versterking en hij maakt het elftal evenwichtiger. Ajax heeft al genoeg jonge spelers die het op termijn kan doorverkopen. Met alleen maar jonge spelers ga je de oorlog niet winnen. Dat heb je dit seizoen gezien, het was enorm wisselvallig. Dan ga je aan de balans in je elftal denken. Ook FC Twente heeft met een Wisgerhof en een Landzaat twee ervaren krachten. Ik vind de aankoop daarom niet zo gek hoor.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 22, 2011 11:22 pm

D_skilled schreef: Pff, ik verbaas me toch weer over de helderzienden die weten hoe het met Theo bij Ajax gaat lopen en hun mening al klaar hebben staan. Opeens duiken de berichten over de blessures van Theo massaal op. :excited.gif: Het valt zeker zwaar dat de beste speler van de Eredivisie naar de concurrent trekt. Zal verder een rotzorg zijn wat een speler in z'n vrije tijd doet. De Ajax-spelers zijn ook niet allemaal lieve kindjes. Op het veld moet je er staan en Janssen staat er. Punt.
Ik ben ervan overtuigd dat Janssen voetbaltechnisch zijn waarde zal hebben voor Ajax. Maar zakelijk gezien lijkt dit me nou niet bepaald een goede aankoop voor Ajax. En dat Cruyffiaanse gedoe over clubcultuur, tsja daar past de Janssen aankoop natuurlijk ook voor geen meter in.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 22, 2011 11:32 pm

D_skilled schreef: Je haalt wel de beste speler uit de Eredivisie. Dat kost je een paar knaken he. Ik hoorde Jack van Gelder vanavond zeggen dat Janssen al langer naar Ajax wilde, dus ik neem dat ter kennisgeving aan. En je begint steeds over z'n leeftijd, maar beoordeel hem op z'n kwaliteiten. Hij brengt gif, is een winnaar en heeft een gouden linkerbeen. De jonkies kunnen uit z'n hand eten. Vooral Eriksen zou van de traptechniek van Janssen kunnen leren. Je schrijft hem inderdaad af, maar het is wel een directe versterking en hij maakt het elftal evenwichtiger. Ajax heeft al genoeg jonge spelers die het op termijn kan doorverkopen. Met alleen maar jonge spelers ga je de oorlog niet winnen. Dat heb je dit seizoen gezien, het was enorm wisselvallig. Dan ga je aan de balans in je elftal denken. Ook FC Twente heeft met een Wisgerhof en een Landzaat twee ervaren krachten. Ik vind de aankoop daarom niet zo gek hoor.
Landzaat en Wisgerhof hebben nauwelijks iets gekost en verdienen significant minder dan Ajax spelers verdienen.

Ik snap echt wel waarom Ajax Janssen wil. Natuurlijk leiderschap, beste linkervoet van het land. Of deze transfer nou zakelijk gezien verstandig is, is een tweede. Als Twente seizoenskaarthouder kan ik hier niet eens al te rouwig om zijn. Janssen is natuurlijk vaak beslissend voor ons geweest, maar hoe minder de tegenstander, hoe minder je Janssen ziet. Hij verdedigt gewoon nooit mee, en als hij meeverdedigt, blijkt dat hij dat gewoon niet kan. Uitxstekende speler hoor, maar hij heeft zijn beperkingen, en ik denk niet dat hij beter wordt in Amsterdam.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 22, 2011 11:39 pm

Ik heb het helemaal niet over de kosten die kleven aan een Landzaat en Wisgerhof in vergelijking met Janssen, maar dat FC Twente ook daarvoor bewust gekozen heeft. Overigens denk ik dat Landzaat niet voor een appel en en ei bij Twente voetbalt. Was één van de grootverdieners bij Feyenoord.

Maar je punt is dat het aantrekken van Janssen niet strookt met de filosofie van Cruijff? En verder laat je impliciet doorschemeren dat je je vraagtekens zet of Janssen het bij Ajax redt.... Laat me raden als hij naar een Bundesliga Liga club was gegaan dan had hij het zeker gemaakt. Dat denken in doemscenario's. :excited.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 23, 2011 5:07 am

Telesport:
THEO JANSSEN DEFINITIEF TWEE JAAR AJACIED

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Theo Janssen (29) speelt definitief de komende twee seizoenen voor Ajax. De Amsterdamse club en de middenvelder bereikten een akkoord en moeten vandaag in de ArenA alleen nog de puntjes op de i zetten. Omdat Janssen de medische keuring al met goed gevolg doorstond en Ajax de gelimiteerde transfersom (van ruim drie miljoen euro) aftikte bij FC Twente, kunnen de contracten direct worden getekend. Wanneer Janssen officieel wordt gepresenteerd, is nog de vraag. Het kan zijn dat daarmee wordt gewacht tot Frank de Boer is teruggekeerd uit Amerika. Op de vraag waarom de middenvelder van FC Twente naar aartsrivaal Ajax wilde, antwoordde hij: „Omdat ik weer kampioen wil worden.” Pikant detail is dat Janssens eerste officiële duel in het Ajax-shirt uitgerekend de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen FC Twente is. Hoewel het een publiek geheim is dat het niet boterde tussen de Telesport Voetballer van het Jaar en voorzitter Joop Munsterman, praat Janssen met respect over de tukkers. „FC Twente is een topclub. Ik denk dat ze er volgend jaar in de top weer bij staan.” De kersverse Ajacied zegt de club uit Enschede veel dank verschuldigd te zijn. „Toen ik daar binnenkwam, speelde ik controlerend. Onder Michel Preud’homme heb ik meer vrijheid gekregen. Hij zei vanaf de eerste dag: ’Jij wordt de beste speler van de eredivisie’. Mooi toch?”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie