Jan Vertonghen
Moderator: mods
Re: Jan Vertonghen
Hij is echt geweldig en bovendien hoeft hij bij City niet te verdedigen. Dat doen Kompany, Barry, Nigel, Toure en die andere 4 spelers wel die Mancini opstelt 

IK GELOOF!!!!!!
Hij was al, met afstand, mijn favoriete speler bij Ajax en na gisteren vind ik deze jongen al helemaal fantastisch. Wat was hij gisteren verschrikkelijk goed, wat is het een echte Ajacied die voorop in de strijd gaat en wat manifesteert hij zich goed als leider na afloop van de wedstrijd.
Inderdaad een topper, ik verwacht dat hij een hele mooie transfer gaat maken naar een topclub (niet Man. City). Het zou natuurlijk geweldig zijn als hij nog 1 jaar blijft, hij is namelijk ontzettend belangrijk voor dit elftal!
We moeten er met alle Ajax-forums keihard aan gaan werken dat hij een dikke salarisverhoging krijgt.
Jantje moet BLIJVEN!!!
Ik zeg spam die emailbox van Ajax plat...
Jantje moet BLIJVEN!!!

Ik zeg spam die emailbox van Ajax plat...
Vakkie 129
Videootje bij Vertonghen thuis en in de Albert Heijn.
Vertonghen: "Ik ben verliefd op Amsterdam"
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/8323
Vertonghen: "Ik ben verliefd op Amsterdam"
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/8323
Grappig, hij noemt de Rivierenbuurt binnenstad. 

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Je zit zo op de Albert Cuyp en de Stadhouderskade 

Alles binnen de ring is binnenstad, het woord zegt het al! 

I think I lost my fucking headache
Manchester City begint concreet te worden.
Joris Mathijsen een goede opvolger? Alweer 31 jaar. Kost een paar centen en geen restwaarde.
Joris Mathijsen een goede opvolger? Alweer 31 jaar. Kost een paar centen en geen restwaarde.
-
Tja.. Man City.... die kunnen bijna 4 elftallen opstellen. Jan wordt daar niet de speler waar het om draait, er zijn teveel goede verdedigers die er al rondlopen. Het nivo zal ie wel aankunnen. Zou het jammer vinden als ie daar heengaat. Man City staat vooral voor poenigheid. Het nieuwe voetbal dat de Ajaxsupporters zo haten. Maar ja... je bent na één seizoen financieel binnen natuurlijk.
Whitey on the moon.
Kutclub, alleen financieel interessant, zowel voor Jan als voor Ajax. Maar Jan moet gewoon nog even blijven.
I think I lost my fucking headache
Mooie vent, maar geen topper matuurlijk. Ook niet nu we die 3e ster hebben.
Mathijsen is verdedigend veel sterker.
Mathijsen is verdedigend veel sterker.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Mijn indruk van Mathijsen (die alleen op basis van wedstrijden bij Oranje is) is dat Mathijsen een verbetering zou zijn. Vertonghen speelde vrij goed tegen Twente, als vrije verdediger. In de dekking gaat het structureel fout.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Als je City zo ver krijgt om 15+ miljoen te betalen is het gewoon een goede deal. Vertonghen is en blijft in mijn ogen geen echte verdediger. Door z'n charisma en uitstraling lijkt het soms heel wat maar op beslissende momenten zakt hij te vaak door het ijs. Bijvoorbeeld Utrecht uit dit jaar. Toen verloor hij werkelijk elk duel van n.b. Demouge.
Met Mathijsen ga je er defensief op vooruit. Al ik zie persoonlijk liever een wat jongere en vooral fittere verdediger.
Met Mathijsen ga je er defensief op vooruit. Al ik zie persoonlijk liever een wat jongere en vooral fittere verdediger.
Vertonghen vond ik als libero een prima pot spelen tegen Twente, maar hij blijft puur verdedigend erg matig. Mathijsen vind ik als voorstopper een verbeterde versie van Alderweireld. Maar absoluut geen libero. Met het aantrekken van Mathijsen gaat de achterste lijn er verdedigend wel wat op vooruit, maar blijft het opbouwend en inschuivend naar het middenveld heel erg behelpen, vrees ik. Lastig.
D_skilled schreef:Manchester City begint concreet te worden.
En Mathijsen is de laatste tijd veel aan het kwakkelen geweest. De supporters van HSV vinden het prima als hij vertrekt.
Mathijsen is héél matig aan de bal. Dat valt niet zo op bij Oranje, omdat daar veel meer kwaliteit loopt dan bij Ajax. Alle tegenstanders zullen Joris vrijlaten.
Verdedigend is hij subtop. Geen top.
Het stinkt aan alle kanten!
Twente deed gewoon alles fout. Een statische spits zonder diepgang/snelheid opstellen en zonder diepe 10 spelen. Ja, dan kan Vertonghen in- en doorschuiven en kom je niet onder de druk uit.Zuidema schreef:Vertonghen vond ik als libero een prima pot spelen tegen Twente, maar hij blijft puur verdedigend erg matig. Mathijsen vind ik als voorstopper een verbeterde versie van Alderweireld. Maar absoluut geen libero. Met het aantrekken van Mathijsen gaat de achterste lijn er verdedigend wel wat op vooruit, maar blijft het opbouwend en inschuivend naar het middenveld heel erg behelpen, vrees ik. Lastig.
Kopie van Ajax - Spartak, alleen vielen de goals nu wel.
Maar kan hij de bal niet vrij eenvoudig kwijt aan Janssen, Anita of Eriksen? Iemand die kan verdedigen en koppen is ook wel eens lekker. Wat hebben we gescholden op Vertonghen en Alderweireld vorig- en dit seizoen.joey schreef:D_skilled schreef:Manchester City begint concreet te worden.
En Mathijsen is de laatste tijd veel aan het kwakkelen geweest. De supporters van HSV vinden het prima als hij vertrekt.
Mathijsen is héél matig aan de bal. Dat valt niet zo op bij Oranje, omdat daar veel meer kwaliteit loopt dan bij Ajax. Alle tegenstanders zullen Joris vrijlaten.
Verdedigend is hij subtop. Geen top.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Dat is vrij gemakkelijk te pareren, als je positiespel niet in orde is. Zet bij de opbouw maar eens wat druk op zo'n stijf centrum als Alderweireld en Mathijsen en Leiden is in last. En een verdediger, die kan opbouwen maar ook kan inschuiven voor de man-meer, geeft ook best wel een extra dimensie aan het veldspel. Die extra troef zou ik niet graag willen missen.De Dominee schreef: Maar kan hij de bal niet vrij eenvoudig kwijt aan Janssen, Anita of Eriksen?
Zekers, het Vlaamse koningskoppel heeft voor heel wat amusement gezorgd als het op verdedigen aankwam. Voor de tegenstander dan, wel te verstaan. Je zou, als je het hard wil spelen, bijna Mathijsen aankopen voor Alderweireld en bij vertrek van Vertonghen alsnog op zoek gaan naar een libero. Maar ja, de middelen en de mogelijkheden daartoe zijn beperkt voor Ajax. Dus het zal wel weer een kiezen tussen verschillende kwaden worden.Iemand die kan verdedigen en koppen is ook wel eens lekker. Wat hebben we gescholden op Vertonghen en Alderweireld vorig- en dit seizoen.
Het kan aan mij liggen, maar het is toch Alderweireld die 9 van de 10 keer de dieptepass geeft? Vertonghen speelt de bal meestal breed.
Mijn indruk is dat zowel de lange pass als het inschuiven vaker door Vertonghen gebeurt dan door Alderweireld. Maar misschien beklijft dat meer bij mij, omdat die zaken Vertonghen een stuk beter afgaan dan Toby.
Maar een dieptepass is wat anders dan de opbouw verzorgen en/of inschuiven.
IK GELOOF!!!!!!