PSV 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » vr mei 20, 2011 10:08 am

Justin schreef:Tottenham speelt volgend jaar ook EL, dus in principe zit daar geen verschil in.
Daar heeft hij de PL nog.

Het lijkt er daarnaast sterk op dat hij mag vertrekken, vanwege de vele blunders van de laatste maanden. Toch denk ik niet dat dit door kan gaan - verdient veel te veel. Dan moet er dus weer een uitzondering worden gemaakt op het salarisplafond en daar kan PSV op dit moment echt niet aan beginnen.
Precies, dan verdwijnt het extra geld voor die shirtreclame linea recta naar de bankrekening van Gomes. Onverantwoord. PSV kan ook geen grote transfersom betalen. Gomes komt alleen als TH Gomes bijna voor niets laat gaan én Gomes (naar internationale maatstaven) bijna voor niets gaat ballen.

Mij lijkt het eerder het trucje van Hiddink. Zo deed Hiddink het toen hij TD was: laten lekken dat PSV bezig was met grote namen (Robinho, Tevez). Die jongens kwamen natuurlijk niet, maar de supporters waren blij met die berichten, want PSV was tenminste ambitieus. Het is volksverlakkerij, maar het werkt.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 20, 2011 10:42 am

Ferry schreef:Er wordt toch gesproken over 'enkele miljoenen' per jaar. Dat vind ik nogal wat!
Ik ook...ik kreeg eerst een bedrag van tegen de 5 miljoen te horen, maar dat zou wel heel erg veel zijn.
Op PN hebben echter enkele leden aangegeven dat het een bedrag van 1,2 miljoen betreft, wat een stuk realistischer lijkt. Daarbij komen ze betrouwbaar over, aangezien ze al eerder wisten te melden dat Freo de 2e sponsor wordt.
joey schreef:Kortom, hoe waarschijnlijk is dit verhaal?
Wat Hiddink betreft, heeft hij niet destijds Rutten van harte aanbevolen? Ik begrijp dat ze de Lemic-connectie in ere willen herstellen? Wat vinden onze PSV'ers daarvan?
Tsja, Gomes heeft nog altijd een zwak voor PSV. Dat weet ik heel zeker.
Dus het zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar volgens mij alleen als de Spurs Gomes kwijt willen. Ik verwacht namelijk niet dat Gomes anders gaat vertrekken daar.

Hiddink gaf inderdaad aan bij zijn vertrek dat Rutten zijn ideale opvolger zou zijn.
Ik verwacht ook dat het aanblijven van Rutten er mede voor heeft gezorgd dat Hiddink zich nu beschikbaar stelt voor PSV. Een goede zaak dat Hiddink en PSV weer contact hebben.

Wat betreft Lemic, tsja...de situatie toentertijd was volledig uit de hand gelopen en ik vond het een uitstekende actie om Lemic buiten te werken, zijn macht was veel te groot geworden en hij maakte er ook misbruik van.
Daarvoor echter leverde hij heel aardig werk, ondanks de soms hoge kosten. Dus op zich hoeft zijn eventuele terugkeer geen probleem te zijn, mits hij niet te veel invloed krijgt. Maar ik heb vertrouwen in Brands en Sanders, dus ik verwacht daarmee geen problemen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 20, 2011 10:53 am

Waarom heb je vertrouwen in Brands en Sanders, Baseman?

Over Marcus Berg: lees hier waarom hij in Eindhoven niet uit de verf kwam. Hij durft wel. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 20, 2011 4:05 pm

joey schreef:Waarom heb je vertrouwen in Brands en Sanders, Baseman?
Die vraag lijkt me gerechtvaardigd. :smallgrin.gif:

Gomes is een zoethoudertje voor de fans. Ik zou het trouwens een domme move vinden. psv heeft grotere problemen dan Isaksson. 3M bijv.: Manolev, Maza, Marcelo.

Het lijkt me trouwens dat psv (ook) geen geld heeft om de fees voor ome Vlado te betalen. psv staat er niet zo heel lekker voor, ben ik bang. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 20, 2011 4:13 pm

Het grootste probleem van PSV lijkt me momenteel te liggen bij het gebrek aan creativiteit op het middenveld. Eventueel zou je misschien Labyad daar kunnen opstellen, maar dan mis je voorin weer iemand.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 20, 2011 4:19 pm

Bertje schreef:Het grootste probleem van PSV lijkt me momenteel te liggen bij het gebrek aan creativiteit op het middenveld.
Ik vind die defensie écht niet kunnen. Armoe troef. Die aankopen van Rutten (en Brands) hebben een erg laag rendement.

Wellicht gaat psv voor Engelaar 'out' (maar wie wil die gozer hebben) en Schaars 'in'. Dat zou een duidelijke verbetering zijn.

psv zou Engelaar, ondanks z'n salaris, echt wel willen behouden wanneer hij zou voldoen.

Schaars zou een logische vervanger zijn - al zit psv dan wéér met het probleem dat ze een speler zonder restwaarde zouden aantrekken.

Ze leggen daar m.i. veel te veel de nadruk op passie, scorend vermogen enzo. Dat is voer voor ontevreden supporters, die horen dat soort teksten graag. M.i. ligt het probleem van psv veel meer in de achterste - dan in de voorste helft van het elftal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 20, 2011 4:25 pm

Ja, Schaars voor Engelaar zou een verbetering zijn, maar alleen realistisch als iemand een paar miljoen voor Engelaar betaalt, denk ik.

Ik ben het overigens met je eens dat de verdediging van PSV niet veel is, hoor. Desalniettemin denk ik dat het gebrek aan creativiteit op het middenveld een groter probleem is. Met Engelaar en Hutchinson vlak voor je verdediging kun je redelijk ongevaarlijk tikken, maar op het moment dat het tempo omhoog moet zie je dat er vooral veel gevaarlijk balverlies wordt geleden. Dat werkt door op je hele elftal (al blijft de prestatie van iemand als Berg natuurlijk lachwekkend).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 20, 2011 4:53 pm

Een paar miljoen voor Engelaar? :smallgrin.gif:

Freo zou de tweede shirtsponsor worden. Een geldwoekeraar. Kan PSV meteen wat lenen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr mei 20, 2011 9:06 pm

en Hiddink komt ook niet :drecul.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Rooie

Bericht door Rooie » vr mei 20, 2011 9:13 pm

Of het nou waar is of niet, het is op dit moment puur genieten in het Hiddink-topic op PN.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 20, 2011 11:42 pm

Bertje schreef:Ja, Schaars voor Engelaar zou een verbetering zijn, maar alleen realistisch als iemand een paar miljoen voor Engelaar betaalt, denk ik.

Ik ben het overigens met je eens dat de verdediging van PSV niet veel is, hoor. Desalniettemin denk ik dat het gebrek aan creativiteit op het middenveld een groter probleem is. Met Engelaar en Hutchinson vlak voor je verdediging kun je redelijk ongevaarlijk tikken, maar op het moment dat het tempo omhoog moet zie je dat er vooral veel gevaarlijk balverlies wordt geleden. Dat werkt door op je hele elftal (al blijft de prestatie van iemand als Berg natuurlijk lachwekkend).
Maar dit kan je ook omdraaien toch? Als ze een sterkere verdediging krijgen dan werkt zoiets ook door naar het middenveld en aanval. Middenvelders die net wel een risicovolle pass durven te geven of in te stappen.

Maar eigenlijk mist dit hele PSV gewoon kwaliteit. Elke linie. En het ergste is dat op 2 of 3 spelers na (Labyad, Doedszak en Pieters) iedere speler wel zijn top heeft bereikt. Dit itt Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 21, 2011 8:40 am

Benji schreef:Of het nou waar is of niet, het is op dit moment puur genieten in het Hiddink-topic op PN.
De reacties op een mogelijk commissariaat bij Ajax van Hiddink zijn niet 'warm'? :hypocrite.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » za mei 21, 2011 9:12 am

Na het nieuws uit het ED waren ze uiterst positief en goedgemutst, daarna....
En dan te bedenken dat men Rutten liet zitten om Hiddink niet voor het hoofd te stoten.

Hiddink is een hoer die met Cruijff wil gaan meegenieten van een nieuwe periode waarin net als in 1969 Ajax jarenlang de toon zal aangeven. De kloof zal snel heel groot worden. PSV moet zich uitsluitend concentreren op overleven, scouten, opleiden en de tweede plaats als hoogst haalbare..

Guus committeert zich pas echt aan iemand nadat Turkije is uitgeschakeld. Als Turkije zich kwalificeert, dan moet hij dus bepalen of hij iets met Ajax wil doen of PSV, in beide gevallen onbezoldigd, want Turkije accepteert geen dubbele functie. Als hij weggaat, bepaalt Cees van Nieuwenhuizen waar hij zal belanden: de werkgever die het meest betaalt. Zo simpel is het helaas.

De wanhoop van Sanders wordt geillustreerd door het feit dat hij een bakje koffie drinken als geweldig nieuws naar buiten bracht. Dat is een beetje triest. Het is om ons te paaien en te verklaren waarom Hiddink's protege Rutten blijft. Overigens speelt Cocu daar ook een rol. Die wil niet blijven als Rutten vertrekt. Fred zit dus gebeiteld. De vraag is of Meneer Brands zijn salaris van 7 ton gaat waarmaken. Over een week of 6 weten we meer, maar het door Timmer georkestreerde vertrek van Westerhof was het begin van het einde. Westerhof wist hoe hij met Vlado moest werken en hij maakte de club weer gezond. Ook had hij andere financiele deals rond die werden getorpedeerd. Maar Timmer was onder de indruk van Reker en Stevens, die hij al wilde halen toen Westerhof voor Ronald Koeman koos. Toen zijn de kiemen voor deze ondergang gelegd. Dat Ajax 7 jaar faalde (verleden jaar was dat eigenlijk niet zo, want 85 punten halen is niet slecht en betekent normaal gesproken een titel) is leuk en bood PSV en later AZ en Twente kansen, maar je wist dat dat niet eeuwig zo zou blijven. Nu is het te laat. Ajax staat op de rails, de miljoenen stromen binnen juist op het moment dat PSV zo goed als failliet is vanwege het wanbeleid van Reker en Schuitema (lees: Timmer). Twente houdt dit ook niet vol. Het achterland en de internationale uitstraling van Ajax en Cruijff, wellicht met ook nog Hiddink kan je niet bestrijden met een provincieclub als Twente. Vitesse en Utrecht met prive eigenaren hebben een betere kans op termijn. PSV moet simpelweg een rijke, gecommitteerde miljardair vinden die een belang in de club wil nemen. Een deal met de Amerikaanse eigenaar van Liverpool of Arsenal (dat zijn geen passanten of rare sjeiks maar mensen die verscheidene sportteams hebben en daar ook heilig in geloven) waar PSV als kweekvijver kan dienen. Anders is het over en uit. Voor de eredivisie is het jammer want de spanning zal met de Kerst al over zijn terwijl het de vraag is of Ajax in de CL kan aanhaken. Op die manier worden de TV rechten ook steeds minder waard. Hier in de USA kijkt iedereen naar de Premier League. Barca vinden ze mooi, maar de meeste zenders concentreren zich op de UK vanwege de spanning die er wekelijks is. In Spanje is er ook niets meer aan.
Ik hoop echt dat ik het fout zie en dat Sanders en Brands wat wonderen verrichten, maar ik vrees dat het structureel teruggaat naar de jaren zestig en begin zeventig waar Ajax de dienst uitmaakt met op termijn een opgekrabbeld Feyenoord en wellicht prive clubs als Vitesse of Utrecht.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 21, 2011 9:43 am

Ik geloof er trouwens niets van dat men Rutten heeft laten zitten om Hiddink niet voor het hoofd te stoten. Ze kunnen het zich niet eens permitteren om Rutten te ontslaan.

Ik kan me de gevoelens van de PSV-supporters wel voorstellen, hoor. Zulke dingen zijn nooit leuk.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 21, 2011 10:51 am

joey schreef:Ik geloof er trouwens niets van dat men Rutten heeft laten zitten om Hiddink niet voor het hoofd te stoten. Ze kunnen het zich niet eens permitteren om Rutten te ontslaan.
Pcs. Die lui hebben gewoon een rampenplan opgesteld. Ramp Rutten mag blijven, want hij is minder duur en rampzalig dan bijv. Engelaar.

999

Bericht door 999 » za mei 21, 2011 10:56 am

COLUMN
Wel of geen adviseur

Guus Hiddink

Even voorkomen dat verhalen een eigen leven gaan leiden. Natuurlijk heb ik met iemand van PSV gesproken, zoals ik ook met Johan Cruijff en Chelsea praat. Maar om me dan meteen adviseur te noemen, is veel te kort door de bocht. Allereerst ben ik nog bondscoach van Turkije.

Dat doe ik nog dagelijks met veel plezier. Ik kijk er dan ook naar uit als we vanaf volgende week in de buurt van Venlo in trainingskamp gaan. Lekker in Tegelen voorbereiden op de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen België. In de wetenschap dat we het dan zonder de nieuwe Real-vedetten Nuri Sahin en Hamit Altintop moeten doen, omdat ze zich zojuist hebben afgemeld.

Maar daar puzzel ik me wel uit.

Ik wil er alleen mee aangeven dat adviseur zijn op het niveau van PSV, Ajax en Chelsea niet even tussen neus en lippen door kan. Dat heb ik ook tegen PSV-directeur Tiny Sanders gezegd, toen hij dit met mij besprak. Bellen kan natuurlijk altijd, maar een officiële functie is een ander verhaal.

Bovendien was Johan Cruijff hem voor. Hij vroeg me al eerder om samen bij Ajax in de raad van commissarissen te gaan zitten. Op zich lijkt me dat een mooie uitdaging, maar vooralsnog hik ik tegen de praktische kant van de zaak aan. Al is zo’n functie misschien minder complex dan de rol van adviseur.

Aan de andere kant werkt het met Chelsea wel goed. Toen ik daar anderhalf jaar geleden vertrok, heb ik de club geadviseerd vanaf dat moment goed door te selecteren. Daar zijn ze nu druk mee bezig en af en toe word ik tijdens dat proces als klankbord gebruikt. Dat kost me weinig tijd en is dus prima met mijn functie bij Turkije te combineren. Het bijt elkaar totaal niet.

Zoals Cruijff voor mij ook de drempel heeft verlaagd, door aan te geven wat er allemaal in praktische zin mogelijk zou kunnen zijn, voor het geval een commissariaat er voor mij niet inzit. Omdat ik Johan honderd procent vertrouw, blijven we daarom met elkaar in gesprek. Niets meer en niets minder.

In principe geldt hetzelfde voor PSV, alleen niet als adviseur. Dan krijgt het op voorhand al een officiële titel en dat kan niet. Natuurlijk mogen mensen uit Eindhoven me bellen om bepaalde zaken te toetsen. Geen probleem. Maar daar ligt wel de grens.

Concreet gesteld, ben ik nog volop bezig om met Turkije het EK in 2012 te halen en het Turkse voetbal verder te professionaliseren. Daarnaast fungeer ik als klankbord bij Chelsea, denk ik mee als Cruijff me daarom vraagt en weten sommige mensen bij PSV me te vinden. Zo is het, en niet anders.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 21, 2011 11:10 am

joey schreef:Een paar miljoen voor Engelaar? :smallgrin.gif:

Freo zou de tweede shirtsponsor worden. Een geldwoekeraar. Kan PSV meteen wat lenen.
Lage Landen wordt de sponsor.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 21, 2011 11:14 am

Is hetzelfde, Peter.Lees dat bericht maar.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 21, 2011 11:19 am

Excuus. :blush.gif:

Ik ga dus nu mijn rekening bij Rabo opzeggen. Lage Landen is namelijk onderdeel van die bank. :1evil.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » za mei 21, 2011 11:22 am

Ik heb er gvd net een hypotheek lopen!
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 22, 2011 11:38 am

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo mei 22, 2011 12:09 pm

De enige zekerheidjes die erbij zitten zijn de spelers waar PSV niet vanaf komt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

jabu

PSV 2010-2011

Bericht door jabu » ma mei 23, 2011 7:09 am

Maar Gomes komt nog wel, die houdt zo van gevulde koeken... :hypocrite.gif:
Van Nistelrooy nooit meer PSV’er

Ruud van Nistelrooy beloofde de fans in zijn PSV-periode dat hij ooit zou terugkeren naar Eindhoven om zijn loopbaan te komen afsluiten. "Maar daar moet ik nu op terugkomen", zegt de aanvaller vandaag in een interview met Sp!ts. "Als ze dit seizoen een plaatsje in de Champions League hadden afgedwongen, zou ik er nog over hebben getwijfeld. Maar nu is het uitgesloten dat ik volgend seizoen voor PSV speel en dat zal daarna ook niet meer gebeuren."

Een fikse tegenvaller voor de Eindhovenaren die snakken naar een leiderstype met veel ervaring. Algemeen directeur Tiny Sanders probeerde Van Nistelrooy al eerder over te halen weer voor PSV te komen spelen. "Dat was tijdens de afgelopen winterstop. Hij zei dat ik altijd met open armen ontvangen zou worden. Maar ik wilde niet weg uit Hamburg. Ik kon ook naar AC Milan, omdat Filippo Inzaghi geblesseerd was geraakt. En ook Chelsea had zich voor mij gemeld. Maar ik wilde sowieso niet bij HSV vertrekken. Totdat de enige club kwam waarvoor ik een uitzondering wilde maken: Real Madrid."

Hamburger SV liet hem echter niet gaan. Vorige week speelde hij zijn laatste wedstrijd in de Bundesliga en is de transfervrije Van Nistelrooy op zoek naar een nieuwe club. "Heel misschien is Engeland nog een optie voor mij, maar ik zal eerder weer in Spanje aan de slag gaan. Ik hoop op een mooie competitie en het liefst wil ik ook Europees in actie komen. Weer in de Champions League spelen zou fantastisch zijn. Ik wil zo veel mogelijk aan spelen toekomen om een goede kans te maken op het EK in Polen en Oekraïne."

Wat dat betreft is het voor hem een behoorlijke tegenvaller dat hij niet in de voorlopige selectie is opgenomen voor de oefentrip van Oranje naar Zuid-Amerika. "Daar had ik eigenlijk wel op gerekend. Ik heb er zelfs rekening mee gehouden bij het plannen van mijn vakantie. Met de bondscoach heb ik de afspraak dat hij me pas belt als ik helemaal uit beeld ben voor het EK." Lachend: "Ik heb hem niet aan de lijn gehad, dus dat is positief."
So much voor dat gezwets over clubliefde in het warme Brabant. Hij heeft nog geen andere club maar sluit nu zelfs al een terugkeer uit...maar als ze zich nu hadden geplaatst voor de CL.... :excited.gif: Gevulde koeken voldoen niet meer?

Baseman

Bericht door Baseman » ma mei 23, 2011 6:26 pm

Typische woorden van VN inderdaad. Al ben ik er op zich wel blij mee, aangezien ik niet verwacht dat een terugkeer zo succesvol zou zijn geweest.
Van Bommel zie ik overigens wel terugkeren bij PSV, al zal dat helaas pas na het EK zijn.

PS:
Freo voor drie jaar tweede shirtsponsor

PSV heeft Freo vanmorgen zoals aangekondigd gepresenteerd als tweede shirtsponsor. De club bereikte een 3-jarige overeenkomst over sponsoring op de achterzijde van het spelersshirt. Vanaf 1 juli staat het logo van Freo, online kredietverstrekker en een merk van De Lage Landen, achter op het shirt van PSV bij alle wedstrijden in de Nederlandse competities.

Bron: www.PSV.nl
En:
Sponsorinkomsten PSV stijgen met 5 miljoen

Tiny Sanders heeft vanmorgen op de persconferentie laten weten dat de sponsorinkomsten van PSV door Freo en andere sponsoren komend seizoen zullen stijgen van 13 naar 18 miljoen euro. dat meldt Omroep Brabant zojuist. Freo zal drie jaar lang met haar naam op de achterkant van het PSV-shirt komen. Philips blijft nog ten minste vijf jaar als hoofdsponsor op de voorzijde staan.

Bron: Omroep Brabant

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 23, 2011 7:41 pm

Oei, Reis transfervrij. Zou er geen club zijn die een gokje wil wagen?
I think I lost my fucking headache

Gesloten