PSV 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Re: PSV 2010-2011

Bericht door joey » di mei 17, 2011 5:04 pm

Op PN zeggen ze dat PSV Koeman en Gomes niets hoeft te betalen nu PSV derde geworden is. Dat zou miljoenen schelen. :excited.gif:

Ze moeten wel eerst zien waar het aan schort. Ik lees dat ze vooral aanvallers willen halen. Maar volgens mij is PSV juist verdedigend enorm zwak.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 5:08 pm

Verdediging is inderdaad armoedig.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 17, 2011 8:15 pm

Ferry schreef::onfire.gif: Wat een topweek!!!
Fred Rutten blijft bij PSV

Van onze Telesportredactie
EINDHOVEN - Trainer Fred Rutten blijft bij PSV, zo heeft algemeen directeur Tiny Sanders bevestigd: "Wij hebben het volste vertrouwen in Fred Rutten. De spelers en de technische staf ook."

De directie van PSV heeft het volste vertrouwen uitgesproken in hun trainer Fred Rutten.
Erik ten Hag en Philip Cocu blijven eveneens bij de Eindhovense club, die met het oog op volgend seizoen de prioriteit legt op scorend vermogen, beleving en passie. Sanders is het met publiek eens dat daar het afgelopen seizoen gebrek aan was.
Rutten vaag
Sinds de laatste wedstrijd tegen FC Groningen deed Rutten zelf vaag over zijn toekomst bij PSV, waar hij sinds 2009 aan het roer staat. Onder zijn leiding eindigde de club twee keer als derde en miste daardoor de afgelopen twee jaar deelname aan de Champions League. De financiële gevolgen daarvan zijn dat de club uit de lichtstad de vele miljoenen die daaraan gekoppeld zijn ook al twee jaar misloopt.
Afkoopsom
Desondanks wil PSV dat Rutten zijn contract, dat loopt tot medio 2012, wel uitdient. Bij een ontslag van de trainer zou de club de 48-jarige oefenmeester een fikse afkoopsom moeten betalen.
De geweldige AD zegt dat de geweldige hoofdtrainer blijft. Baseman zal wel een dansje maken.

ferry

Bericht door ferry » di mei 17, 2011 8:23 pm

Jöhnk schreef:De geweldige AD zegt dat de geweldige hoofdtrainer blijft. Baseman zal wel een dansje maken.
Het ligt namelijk helemaal niet aan Rutten:
PSV-directie legt schuld bij spelers

Van onze Telesportredactie
De directie van PSV legt de schuld voor de slechte prestaties van het afgelopen seizoen bij de spelers en dus niet zozeer bij trainer Fred Rutten.

"Wij zijn het met het publiek eens dat er bij de spelers het afgelopen seizoen een gebrek aan beleving en passie was", verklaarde algemeen directeur Tiny Sanders, die vervolgens het vertrouwen in coach Rutten uitsprak en zei dat de spelersgroep flink onder de loep wordt genomen. "We gaan dan ook zeker doorselecteren en daarbij komen de prioriteiten te liggen bij scorend vermogen en beleving."
Misschien is het motiveren van een team ook wel een klusje voor een trainer/coach?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 17, 2011 8:25 pm

De eerste verlaat het schip?
Tegenover het Hongaarse Nemzeti Sport liet de ambitieuze Balazs Dzsudzsak weten dat het voor hem tijd is voor verandering, voor een volgende stap. 'Tot nu toe wilde ik er niet over praten, omdat het seizoen nog gaande was. Maar nu zeg ik dat het tijd is voor verandering. Ik heb 3,5 jaar voor PSV gespeeld en het uiterste eruit gehaald. Ik wil me nu verder ontwikkelen. Ik wil voorkomen dat de verzadiging toeslaat. Natuurlijk betekent dit niet dat ik definitief wegga. Als de directie het team in de zomer kan versterken, kan ik besluiten te blijven. Ik weet niet of de berichten over financiele problemen kloppen, maar als dat zo is, wordt het natuurlijk moeilijk om een goed elftal neer te zetten.'

De Hongaar geeft aan een overgang naar een Spaanse of Engelse club wel te zien zitten, maar noemt na het tweeluik tegen Benfica ook Portugal als optie.
Whitey on the moon.

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 17, 2011 8:31 pm

Engelaar wil toch ook weg? En die Maza ook:
Maza wil nog altijd weg bij PSV: ‘Wil nog een keer kampioen worden’
Dinsdag, 17 mei 2011 om 11:27

Francisco ‘Maza’ Rodriguez is niet blij met de handelswijze van PSV. De Eindhovenaren hadden namelijk de tweejarige optie in zijn contract gelicht, terwijl de Mexicaan zelf graag weg wilde bij de club. De verdediger is niet aanwezig bij de laatste (oefen)wedstrijd van het seizoen, omdat hij zich met Mexico aan het voorbereiden is op de Gold Cup.

“Ik wil nog een keer kampioen worden”, laat de 29-jarige verdediger optekenen bij Terra. “Nog twee of drie jaar bij een andere Europese club zou ik een goede optie vinden.” Marcel Brands, directeur voetbalzaken, liet in een eerder stadium nog weten het contract alleen te verlengen als Maza zelf zou aangeven te willen blijven.

“Mijn contract is verlengd door de clausule die PSV had. Maar ik wil komende zomer weg”, sipte de verdediger destijds. De 57-voudig international schipperde in Eindhoven tussen de bank en de basis.
VZ
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 17, 2011 9:11 pm

Misschien wil Engelaar nu wel weer blijven. Zolang Rutten trainer is, is Engelaar verzekerd van een voorkeursbehandeling. :666.gif:

Opvallend trouwens dat de optie in het contract van Maza is gelicht. Ik dacht dat ze wilden bezuinigen? :confused.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 10:03 pm

Hij wilt weg. Levert hij nog wat op.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 18, 2011 6:12 am

Ik lees op PN (van een forumlid, geen idee of dat betrouwbaar is) dat de tweede shirtsponsor voor 1 jaar is en 1,2 miljoen betaalt. Lijkt me een stuk waarschijnlijker dan de 5 miljoen van Baseman
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 18, 2011 6:22 am

Heeft Baseman ons eigenlijk al gefeliciteerd met onze 30e? En met de landstitel van 2011 / 2012? :hypocrite.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » wo mei 18, 2011 7:53 am

Gefeliciteerd :biggthumpup.gif:

Wat betreft de selectie van PSV:

Doedel gaat vertrekken, Engelaar wil weg, Toivonen mag weg bij een goed bod, Maza wil weg en mag ook weg (zijn optie is inderdaad gelicht om een transfersom te kunnen ontvangen), met een beetje mazzel heeft een club interesse in Manolev, PSV wil van Isaksson af, Bakkal wil weg en mag ook weg...het is dus best mogelijk dat PSV schoonmaak kan houden, dat zal ook wel nodig zijn verwacht ik aangezien Rutten blijft.

Als Engelaar vertrekt, dan zou Toornstra zijn opvolger moeten worden.
Dat zou ik erg toejuichen, al vrees ik dat meerdere clubs Toornstra volgen en serieuze interesse hebben. Hopen dus op een snel vertrek van Engelaar.
LucaS schreef:Ik lees op PN (van een forumlid, geen idee of dat betrouwbaar is) dat de tweede shirtsponsor voor 1 jaar is en 1,2 miljoen betaalt. Lijkt me een stuk waarschijnlijker dan de 5 miljoen van Baseman
Mij ook.
Maar ik heb nu eenmaal de 5 miljoen gehoord van iemand die redelijk betrouwbaar is, daarbij gaf die Thijs van VI aan dat het een deal betrof van enkele miljoenen. Dat zou echt een werelddeal zijn, dus de kans in inderdaad aanwezig dat het niet klopt en het een lager bedrag betreft.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 18, 2011 10:16 am

Ik moet nog zien hoeveel van die spelers daadwerkelijk vertrekken. Ze moeten allemaal een transfersom opleveren en ik vraag me af wie dat gaat betalen. Voor Dsudszak en wellicht Toivonen zal er interesse zijn. Maar spelers als Engelaar, Maza, Manolev en Isaksson raak je echt niet zomaar kwijt. Bakkal zal normaal gesproken wel ergens in Nederland aan de bak kunnen komen.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 18, 2011 10:23 am

PSV zoekt spelers met 'meer bezieling'
door Frans van den Nieuwenhof

VOETBAL - Het vakmanschap van trainer Fred Rutten staat bij de leiding van PSV niet ter discussie.
En omdat ook de spelersgroep en de rest van de technische staf vertrouwen in hem heeft, dient hij zijn contract tot medio 2012 gewoon uit.

Algemeen directeur Tiny Sanders liet gisteren weten dat er voor PSV geen enkele reden was om Rutten uit zijn functie te ontheffen. "Het seizoen was teleurstellend, heel teleurstellend", zei hij. "Maar we geloven dat we met goede injecties in de spelersgroep het tij kunnen keren."

Over de financiële mogelijkheden die daarvoor kunnen worden aangewend, zweeg Sanders gisteren. "Daar zal de komende weken meer duidelijkheid over komen."

De spelers die PSV voor ogen heeft, moeten vooral bezieling en passie uitstralen, vindt hij.

Daarnaast ontbrak het de ploeg aan een topschutter. "Aan zulke spelers zal dus prioriteit worden gegeven."

PSV moet zich afvragen waar het dit seizoen is misgegaan, meent Sanders.

"Wat er gebeurd is, leek veel op pech. De blessure van Jonathan Reis, de wedstrijden waarin we op het laatste moment punten uit handen gaven en de vele kaarten die tenminste een andere kleur verdienden, hebben zo'n duidelijk patroon te zien gegeven, dat er van pech geen sprake meer kan zijn. Dat we uiteindelijk zelfs geen tweede zijn geworden, komt hard aan bij deze club."

Sanders zei te willen voorkomen dat 'emoties en incidenten' het beleid gaan bepalen. "De afgelopen weken en maanden hebben we geconstateerd dat er voldoende vertrouwen bestaat in de technische staf. Fred heeft zelf ook aangegeven geloof te hebben in een betere toekomst. Hij wil daar alle energie in steken. Dat hij zijn bedoelingen naar buiten toe soms moeilijk kan overbrengen is zo. Maar wij geloven dat er nog progressie te boeken is."

De klachten van de supporters neemt de directie zeer serieus. "Collectief gezien hebben supporters altijd gelijk", aldus Sanders. "Er moeten dingen veranderen bij PSV. De mensen missen beleving, het vermogen om succes af te dwingen en de wil om het gras op te vreten. Als je met supporters praat en doorvraagt, is dát wat ze zoeken bij de club. Dat leeft sterker dan de begrijpelijke emotie die zich richt op één target (de trainer, red.)."

PSV zoekt vooral in de as van het veld versterkingen, verklaarde technisch manager Marcel Brands. "Marcus Berg en Danny Koevermans hebben een aflopend contract en het herstel van Jonathan Reis laat op zich wachten. Voorin hebben we dus minstens twee spelers nodig."

De prioriteit ligt verder op het middenveld en bij een concurrerende doelman. Mede vanwege hun hoge salarissen mogen Orlando Engelaar en Andreas Isaksson uitkijken naar een andere club.

Ook Balázs Dzsudzsák lijkt zijn langste tijd bij PSV gehad te hebben. "Het is tijd voor verandering", gaf de clubtopscorer (zestien treffers) gisteren aan in een interview met de Hongaarse krant Nemzeti Sport.

In de zoektocht naar meer passie ondernam PSV afgelopen winter al een serieuze poging door Mark van Bommel te benaderen. Maar dat kan de club vergeten. Gisteren maakte AC Milan bekend dat de 34-jarige middenvelder een contract tot medio 2012 heeft ondertekend.
www.bndestem.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 18, 2011 10:34 am

Oei, dan ga je echt Feyenoord achterna, als je voortaan gaat selecteren op passie en hard werken
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 18, 2011 10:40 am

Ik denk dat ze inzetten op Vormer en Verhoek ofzo. Er is weinig geld en dan moet je dus 'inventief' zijn.

Baseman

Bericht door Baseman » wo mei 18, 2011 10:52 am

Veel mogen nieuwe spelers niet kosten nee...

Op zich heeft PSV ook behoefte aan spelers met bezieling, maar ik hoop dat Rutten dit zichzelf ook aantrekt. Ten eerst zijn er spelers die hij aangetrokken heeft die dit absoluut niet hebben, ten tweede kan hij die bezieling al 2 seizoenen niet losmaken bij de spelers.

Ik vind Rutten een uitstekende trainer, maar als coach en motivator heeft hij nog voldoende te leren.
Ik betwijfel alleen of hij zijn te voorzichtige aard kan negeren.
Marillion schreef:Ik moet nog zien hoeveel van die spelers daadwerkelijk vertrekken. Ze moeten allemaal een transfersom opleveren en ik vraag me af wie dat gaat betalen.
Mee eens, dit kan zeker een probleem gaan worden.

CdE

Bericht door CdE » wo mei 18, 2011 11:15 am

voetbalzone.nl
'Dzsudzsák vertrekt bij PSV en wordt ploeggenoot Roberto Carlos'
Woensdag, 18 mei 2011 om 12:06

Balázs Dzsudzsák laat PSV achter zich en vertrekt deze zomer naar Rusland. De Hongaar heeft volgens Sport-Express zijn ja-woord gegeven aan de directie van Anzhi Makhachkala en zou in de aankomende Russische transferperiode naar Dagestan verhuizen. De huidige nummer vier van de Premjer Liga (die ook Roberto Carlos op de loonlijst heeft staan) heeft een riant salaris voor de linkspoot in petto, aangezien Suleyman Kerimov eigenaar van de club is.
/

De politicus van Verenigd Rusland heeft een vermogen van circa dertien miljard euro en is tevens van plan om 145 miljoen te investeren in de club, wat onder meer betekent dat er een nieuw stadion met een capaciteit van veertigduizend stoeltjes komt te staan. Kerimov, die doorgaans miljoenen schenkt aan liefdadigheidsinstellingen, zei twee weken geleden nog ongeveer dertig miljoen te willen spenderen aan transfers deze zomer.

Pablo Aimar (Benfica), Andrea Caracciolo (Brescia), Gennaro Gattuso (AC Milan) en Igor Semshov (Dynamo Moskou) werden reeds genoemd, maar Dzsudzsák lijkt de eerste aanwinst te gaan worden. Hij moet in het Dinamo Stadion de concurrentie aangaan met onder andere Mbark Boussoufa. “Het is tijd voor verandering. Eerder wilde ik daar nog niet over praten, maar het is mogelijk dat ik wegga bij PSV”, tekende Nemzeti Sport dinsdag al op uit de mond van Dzsudzsák. Mogelijk wordt er in de loop van de week meer duidelijk.

Mooie transfer. :smallgrin.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » wo mei 18, 2011 11:48 am

Van zo'n transfer snap ik weinig, lijkt me niet de ideale springplank naar een grote competitie. Vreemd dat spelers hun keuze zo vaal van geld laten afhangen...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mei 18, 2011 11:49 am

Een overbetalende club. Dat zou PSV niet slecht uitkomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 18, 2011 11:50 am

Hoe heet die club????? :confused.gif:
Ik vind Rutten een uitstekende trainer, maar als coach en motivator heeft hij nog voldoende te leren.
Ik betwijfel alleen of hij zijn te voorzichtige aard kan negeren.

Leren? Die man is al helemaal grijs. Ervaring heeft hij onderhand genoeg. Ik denk dat hij het niet in zich heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 18, 2011 11:59 am

Jöhnk schreef:Een overbetalende club. Dat zou PSV niet slecht uitkomen.
Lijkt me ook. Zo'n Russische club is erg gunstig voor PSV.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 18, 2011 12:56 pm

Rutten blijft; supportersvereniging PSV zegt vertrouwen in bestuur op
Woensdag, 18 mei 2011 om 11:52

De beslissing van de clubleiding om de schuld van het mislukte PSV-seizoen in de schoenen van de spelers (en niet in die van Fred Rutten) te schuiven, is niet door iedereen met gejuich begroet. De supportersvereniging PSV Fans United, dat ongeveer duizend fans van de club vertegenwoordigd, heeft het vertrouwen in het bestuur van PSV woensdag opgezegd.

Volgens voorzitter Frits Bovers van PSV Fans United begaat het bestuur van de Eindhovense club een grote fout door Rutten niet te ontslaan, meldt Omroep Brabant. Rutten slaagde er ook in zijn tweede jaar bij PSV niet in om een prijs te winnen en de club liep bovendien opnieuw deelname aan de Champions League mis. Volgend jaar moet PSV het weer doen met de Europa League.

Bovers is van mening dat Rutten bij een andere topclub allang ontslagen zou zijn, maar algemeen directeur Tiny Sanders en technisch manager Marcel Brands maakten dinsdag bekend dat Rutten komend seizoen aan mag blijven als trainer van PSV. “Wij zijn het met het publiek eens dat er bij de spelers het afgelopen seizoen een gebrek aan beleving en passie was”, zei Sanders.
VZ

ferry

Bericht door ferry » wo mei 18, 2011 1:06 pm

Wat rommelt het toch altijd bij die club! :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 18, 2011 1:18 pm

Een supportersvereniging die zich met het beleid wil bemoeien. Veel gekker moet het niet worden.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 18, 2011 1:32 pm

Dat krijg je als Willy v/d Kuijlen het niet doet. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gesloten