Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jesse

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jesse » di mei 17, 2011 3:02 pm

Sigthorsson lijkt me geen breedteaankoop.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 3:05 pm

Peter, Sigthorsson is een totaal andere speler dan De Jong. Sigthorsson heeft wel diepgang, zoekt nadrukkelijk naar de ruimtes, is constant bezig ruimtes te maken voor opkomende mensen. Is heel aardig in de combinatie ook. Handelt een stuk sneller dan De Jong. Echte Ajax-speler. De Jong komt puur in de bal en wil daarmee het spel nog wel eens vertragen.

Verder in zijn ontwikkeling? Wellicht, maar vooral een heel ander soort ontwikkeling. En als spits een veel hoger plafond, mijns inziens. Eén van de revelaties van de tweede seizoenshelft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 17, 2011 3:05 pm

Niet? Is hij dan beter dan Siem de Jong?
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 3:05 pm

Kan die gast ook als linksbuiten spelen?
IK GELOOF!!!!!!

Pietje

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 3:06 pm

Lijkt me ook niet. Dure breedteaankoop voor 4 a 5 miljoen. Maar hij zal met Siem de Jong moeten uitvechten wie in de spits zal staan.

Persoonlijk ben ik het wel met Peter eens. Ik vind Sigthorsson ook niet echt iets bijzonders hebben. Probleem is wel dat hij waarschijnlijk de beste koop is naar verhouding kosten/kwaliteit.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 3:07 pm

Daar hebben we dus niks aan.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 3:12 pm

Sigthorsson is een echte spits. :yes.gif:

Enorm doelgericht, snel, gif in z'n (loop)acties. Niet het type lantaarnpaal als De Jong of Pantelic. Meer iemand die met snelle combinaties de aanval wil opzetten en hem (bij voorkeur) zelf afrondt. Prima speler voor Ajax.

En met niemand anders!

Pietje

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 3:14 pm

Nee, dat lijkt me ook niet. Maar wie wil je dan halen? Dost? Van Wolfswinkel? Matavz? Zijn waarschijnlijk duurder en het is maar zeer de vraag of die het wel gaan redden bij Ajax.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 17, 2011 3:15 pm

Bertje schreef:Peter, Sigthorsson is een totaal andere speler dan De Jong. Sigthorsson heeft wel diepgang, zoekt nadrukkelijk naar de ruimtes, is constant bezig ruimtes te maken voor opkomende mensen. Is heel aardig in de combinatie ook. Handelt een stuk sneller dan De Jong. Echte Ajax-speler. De Jong komt puur in de bal en wil daarmee het spel nog wel eens vertragen.

Verder in zijn ontwikkeling? Wellicht, maar vooral een heel ander soort ontwikkeling. En als spits een veel hoger plafond, mijns inziens. Eén van de revelaties van de tweede seizoenshelft.
Ik vind die Sigthorsson juist niet goed in de combinatie. Ja, hij heeft meer diepgang en ja hij handelt sneller, maar vind hem als 'aanspeelpunt' stukken minder. Ik vind Siem dat bijvoorbeeld heel aardig invullen. Nadeel is dat hij een matige handelingssnelheid heeft en ook nog wat zoekende is qua diepgang en ruimte scheppen. Ik vind alleen dat hij daar veel progressie in maakt. Genoeg progressie om hem te prefereren boven Sigthorsson. Ik wil iemand die wat verder is, maar dat is wel puur op basis van wat ik zag in de confrontaties tegen Ajax en wat Europese duelletjes.

Edit: ok dus ook een verschil in hoe je combinatie uitlegt.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 3:15 pm

Hmmmm ik heb in deze wel vertrouwen in Bertje. Dan is het dus gewoon een goede speler voor Ajax. Afhankelijk van de tegenstander kan je dan Siem of Sig opstellen.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 3:27 pm

De Jong is meer een targetman. Het type VoH. Man afhouden en bal klaarleggen voor de opkomende man. Met nuanceverschillen uiteraard (VoH is/was sterker in de lucht en fysiek nog een stuk beter), maar dat is het spel waar hij nu voor wordt gebruikt.

Sigthorsson is meer het type zoals bijvoorbeeld Falcao van Porto. Met een scherpe loopactie uit de dekking weglopen, balletje kaatsen op de vrijstaande middenvelder en weer positie zoeken. Heeft dus steun nodig van aanspeelbare middenvelders.

Ik vind Sigthorsson meer Ajax-speler. Snel, direct.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 3:34 pm

Zo een type wil ik ook hoor. Maar Siem is zeker bruikbaar als spits. Zou hem zeker niet verkopen.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 17, 2011 9:26 pm

Siem de Jong moet natuurlijk blijven. Denk dat iedereen het daar wel over eens is. Gewoon een hele waardevolle selectiespeler die op meerdere posities kan spelen. Maar een ander type spits erbij vind ik wel een welkome toevoeging. Zo kun je af en toe eens wat anders spelen. Als die IJslander voldoet aan de beschrijving van Bertje zie ik 'm wel graag komen.

Zou overigens wel echt prettig zijn als we straks nog voor eind mei de selectie rond hebben. Ok, het is nog even afwachten of er basisspelers vertrekken maar Ajax handelt snel. Vind ik een goede ontwikkeling.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 18, 2011 3:33 pm

Interessant..
Rummenigge verklaart oorlog aan FIFA Door Marcel van der Kraan
AMSTERDAM - Karl-Heinz Rummenigge heeft namens de European Club Association (ECA), het verbond van 136 Europese clubs, keihard de confrontatie gezocht met FIFA-president Sepp Blatter. Rummenigge waarschuwt in een brief dat de clubs massaal de komende statutenwijzigingen zullen negeren, waarin de wereldvoetbalbond vanaf volgend jaar onder meer een limiet wil stellen aan het aantal spelers dat niet via het eerste contract in het eerste elftal staat.

Karl-Heinz Rummenigge gaat hard in tegen de aanstaande statutenwijzigingen van de FIFA.
Foto: AFP
In de eredivisie waren Ajax (acht basisspelers tekenden hun eerste contract bij Ajax) en Feyenoord (zes man) met hun opstelling van afgelopen zondag veilig geweest. FC Twente (één speler, Brama) en PSV (ook één speler, Labyad) zouden in Europese wedstrijden in de problemen komen.

Ook botsen de Europese topclubs met de FIFA over de internationale speelkalender, die in de ogen van Rummenigge en zijn medebestuurders bij de ECA wordt volgepropt met interlands. Tussen 2011 en 2014 zijn zonder overleg weer acht interlanddata toegevoegd aan de kalender. De clubs moeten daarvoor hun internationals afstaan.

Statuten wijzigen
"We hebben om een dringende ontmoeting met FIFA gevraagd", schrijft de Duitser aan Blatter. "Helaas hebben we daarop van u niets gehoord. Bij toeval hebben we vernomen dat bij het volgende FIFA-congres nu de statuten worden gewijzigd. Het feit dat de clubs door u niet eens worden geraadpleegd, verbaast ons niet eens meer. Zo opereert FIFA nu eenmaal."

Geen respect
Rummenigge meent dat Blatter met de wereldvoetbalbond totaal geen respect heeft voor de clubs die het voetbal in leven houden en de pijlers vormen onder de FIFA. "De clubs worden totaal genegeerd. De bewijzen liggen op tafel. Kijk maar naar alle besluiten die recentelijk zijn genomen rond de internationale wedstrijdkalender, de manier waarop het WK van 2022 (Katar) is toegekend en naar de Olympische Spelen.”

Bron: Telesport
I think I lost my fucking headache

gaizka

Bericht door gaizka » wo mei 18, 2011 9:25 pm

Peter schreef:
Pietje schreef:En voor de eventueel vertrekkende spelers heeft Frank de Boer al vervangers op het oog. Dat was in het verleden ook weleens anders. Dan moesten we eerst naar gaan scouten.
Het helpt natuurlijk wel dat we nu gewoon een bandje van Studio Sport bekijken en daarna gelijk tot actie kunnen overgaan. :smallgrin.gif:

Ik vind Sigthorsson, Janssen en Boerrigter niet goed genoeg. Ik hoop dat Ajax op zoek gaat naar een stevigere kwaliteitsinjectie.
Ik zat even na te denken, maar dat doet Barcelona toch ook? Die halen ook de beste spelers van clubs in Spanje: Dani Alves van Sevilla, Adriano van Sevilla, Keita van Sevilla, Villa van Valencia en waarschijnlijk komend seizoen Rossi van Villareal. En Man Utd doet het ook: Berbatov van Tottenham, Valencia van Wigan, Carrick van Tottenham, Ferdinand in het verleden van Leeds.

Aan de ene kant kun je dit zien als 'luie / gemakkelijke' scouting, aan de andere kant is het logisch dat je de spelers uit eigen competitie beter in beeld hebt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 18, 2011 9:49 pm

Die clubs hebben veel geld. Ajax niet. Die hadden Alexis Sanchez, Hulk enz moeten scouten.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 27, 2011 7:34 am

RTV NH schreef:Ajax steekt geld in amateurtak

27 mei 2011 | 00:53

AMSTERDAM Ajax gaat investeren in de eigen amateurtak. De Amsterdammers hebben ruim anderhalve ton over om Ajax zaterdag naar een hoger niveau te brengen.

Ajax zaterdag komt momenteel uit in de eerste klasse. Met wat meer geld moet het team naar de hoofdklasse worden geloodst. Volgens bronnen binnen de club zou het gaan om een bedrag van ruim 150.000 euro euro. Algemeen directeur Rik van den Boog -die per 1 juni vertrekt bij Ajax- heeft hier toestemming voor gegeven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 27, 2011 10:18 am

Stokpaardje van Cruijff: de zaterdagamateurs moeten op een goed niveau spelen om laatbloeiers voor de club te behouden. Ook kan Ajax op die manier kader kweken. Cruijff maakte zich er in de tachtiger jaren al zorgen over dat het ledenbestand van Ajax zou vergrijzen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 17, 2011 8:20 am

'Ajax heeft nooit spijt gehad van gang naar de beurs'

Financieel directeur Jeroen Slop kwam in de Telegraaf aan het woord over de beursgang van Ajax naar aanleiding van de beursgang van Manchester United in Azië. Hij erkent dat het aandeel Ajax het sindsdien niet geweldig heeft gedaan. "Maar met het kapitaal van toen hebben we de dingen kunnen doen waardoor Ajax de grootste club van Nederland is geworden. Dat is heel veel waard geweest. Wij hebben er als club nooit spijt van gehad. De financiële situatie van Ajax is gunstig, mede door de kapitaalinjectie van destijds."
AN

Ahum, waarom stond dan in het rapport-Coronel... :confused.gif:

Ajax was toen al de grootste club. En wat zijn die 'dingen' dan? Wat had Ajax niet kunnen doen zonder dat geld? Machlas kopen? Of een club in Ghana? :biggrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 17, 2011 6:18 pm

Van vi.nl over de inkomsten van Twente en Ajax uit de CL; hoe kan het dat er voor Ajax minder tv-inkomsten zijn? In Nederland keken er meer mensen naar Ajax dan naar Twente! Is er in het buitenland meer naar Twente gekeken? Kan me het niet voorstellen of hebben tv-stations in Engeland en Italië veel meer betaald dan die in Frankrijk en Spanje (de vierde tegenstander weet ik niet meer)

Ik neem aan dat de inkomsten uit de twee voorrondes niet meegerekend zijn, klopt dat?
FC Twente mocht de meeste euro's bijschrijven van de twee Nederlandse deelnemers: 13,432 miljoen euro. Dat bedrag is verdeeld over vier posten. De Tukkers kregen in totaal 7,2 miljoen euro uitgekeerd aan startgeld, opgesplitst in kwalificatie voor en deelname aan de groepsfase. Daarnaast ontving de club twee miljoen euro aan puntengeld en 4,232 miljoen euro aan tv-geld.

Ajax kreeg gezien over de eerste drie posten evenveel geld als Twente. Bij de Amsterdammers waren de tv-gelden echter minder hoog, waardoor het totaalbedrag aan inkomsten uit de dans der miljoenen uitkomt op 12,328 miljoen euro.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 17, 2011 6:55 pm

Ik vroeg me dit gisteren ook al af in een andere topic. In alle premies gaan Twente en Ajax gelijk op, maar Twente krijgt uit de marketpool 4,2M en Ajax 3,1M. Een toeslagje voor de kampioen? Als het inderdaad op de kijkcijfers aankomt, lijken me tegenstanders als Real en AC Milan juist interessanter dan de Spurs, Bremen en Inter. Hieronder het totale overzicht:

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf

Ik neem aan dat de inkomsten uit de twee voorrondes niet meegerekend zijn, klopt dat?
Als ik het bovenstaande lijstje bekijk krijgen Twente en Ajax dezelfde startpremie (3,9M). Twente voor rechtstreekse plaatsing als kampioen, Ajax via die 2 voorrondes. Dus inclusief. Anders zou kwalificatie via de voorrondes zelfs lucratiever zijn.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo aug 17, 2011 7:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 17, 2011 7:12 pm

Ja, de kampioen krijgt een groter aandeel in de marketingpool
I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 17, 2011 7:29 pm

Dus toch.

Blijf ik nog wel met een andere verschilletje zitten. In het halfjaarverslag van 31-12-2010 schrijft Ajax over de CL-inkomsten:

- recettes CL (inclusief 2 thuiswedstrijden voorrondes) 9,1 M
- inkomsten tv-gelden gestegen met 3,2 M, vooral door die Marketpool
(volgens de Uefa 3,12 M)
- premies CL 11,1 M (volgens de Uefa 9,2 M).

Waarom dat verschil in CL-premies van 1,9 M? Of zie ik iets over het hoofd? :confused.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 17, 2011 7:40 pm

LucaS schreef:Ja, de kampioen krijgt een groter aandeel in de marketingpool
Ajax kan de wedstrijden (tv-rechten e.d.) in de voorronde zelf verkopen aan NOS/RTL of moet dat ook via de CL gaan?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di okt 11, 2011 8:11 am

Ajax heeft dinsdag de jaarcijfers per 30 juni 2011 bekend gemaakt. De Amsterdamse voetbalclub heeft over het boekjaar 2010-2011 voor het eerst sinds enkele jaren netto winst gerealiseerd, € 5,5 miljoen. De omzet steeg met ruim 40 procent tot een recordhoogte van € 97,1 miljoen.
Kerncijfers
• Ajax heeft over het boekjaar 2010/2011 een netto winst van € 5,5 miljoen gerealiseerd.
• De netto omzet is met € 28,0 miljoen ofwel met 40,5% gestegen van € 69,1 miljoen naar € 97,1 miljoen.
• De totale bedrijfskosten zijn met € 13,0 miljoen gestegen van € 82,3 miljoen naar € 95,3 miljoen.
• Het operationele resultaat bedraagt € 1,8 miljoen positief ten opzichte van € 13,2 miljoen negatief in 2009/2010.
• Ajax realiseerde een saldo vergoedingssommen van € 4,5 miljoen positief. Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van € 20,7 miljoen en uit het resultaat vergoedingssommen van € 25,2 miljoen.
• De directie stelt voor het positieve resultaat van € 5,5 miljoen aan de reserves toe te voegen.
• Het eigen vermogen bedraagt € 44,7 miljoen (na verwerking resultaat) en komt op 44,7% van het balanstotaal.
• Ajax Cape Town heeft een positief resultaat van € 0,7 miljoen voor belasting behaald.
• De selectie van het eerste elftal bestaat nu uit 24 spelers. Daarnaast zijn 6 spelers verhuurd en hebben 28 spelers een jeugdcontract of komen uit voor het beloftenelftal.

Ajax heeft in het boekjaar 2010/2011 deelgenomen aan de voorronde, de play offs en de groepsfase van de UEFA Champions League en tot en met de achtste finale aan de UEFA Europa League. In het nationale bekertoernooi werd de finale bereikt en verloren. Op basis van het behaalde kampioenschap van de Eredivisie heeft Ajax zich voor het seizoen 2011/2012 wederom gekwalificeerd voor de groepsfase van de UEFA Champions League.
De rest is te downloaden via http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... i-2011.htm
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie