Geen hoogstaand jaar in de eredivisie, maar die 30ste is binnen!!!!

Moderator: mods
Volgens mij is van Gaal daar mee begonnen...Wouter schreef:Ook geen "Wij zijn de besten van Rotterdam en Eindhoven?"CdE schreef:Vooral mooi dat we geen aandacht besteden hebben aan die andere clubs. Geen 'helemaal niets in Enschede' of welk andere dorp dan ook. Nee gewoon bezig zijn met onze eigen club; eindelijk die 30ste!![]()
Bij Ajax zijn ze toch begonnen met die onzin...
Dat zei Jan Mulder ook. Was lyrisch over de sfeer.Jesse schreef: Ten slotte nog een flinke pluim voor alle supporters in het stadion. Ik ben er van overtuigd dat dat het verschil heeft gemaakt.![]()
Kippevel (of is het kippenvel?)Dat zei Jan Mulder ook. Was lyrisch over de sfeer.
JC heeft geen ruk met dit kampioenschap te maken ..Dubbel schreef:Ongelofelijk eigenlijk. Cruyff bemoeit zich nog geen jaar weer met de club en Ajax speelde weer als Ajax in de wedstrijd van het jaar! Ervan uitgaand dat Twente top is heb in jaren niet zo'n sterke parij gezien van Ajax.
In Studio Voetbal wordt gemeld dat Johan Cruijff, het Ajax-icoon dat na dit seizoen de macht overneemt bij de kersverse landskampikoen, bewust vandaag niet in de Arena aanwezig was. Reden zou zijn dat Cruijff alle eer en respect van de huidige titel aan deze groep wil geven.
Zeker weten. Mijn maandagochtendhumeur is berucht bij familie, collega's, vrienden en vijanden, maar ik heb me in tijden niet meer zo goed gevoeld als vanmorgen.Ramona schreef:Godskolere...
Wat voelt dit nog overheerlijk...the day after!!!![]()
![]()
![]()
Ironisch. Als het goed gaat met Ajax, moet de verantwoordelijken daarvoor wijken. Vervolgens komt Cruijff weer met een aantal rookies en kunnen we weer 4 jaar puinruimen.Zuidema schreef:Cruijff vond het kennelijk ook niet "zijn" feestje.
Van Liveblog AD.nl:
In Studio Voetbal wordt gemeld dat Johan Cruijff, het Ajax-icoon dat na dit seizoen de macht overneemt bij de kersverse landskampikoen, bewust vandaag niet in de Arena aanwezig was. Reden zou zijn dat Cruijff alle eer en respect van de huidige titel aan deze groep wil geven.
Ach, alles haakt ergens wel in elkaar. Fantastische wedstrijd voor ons. Mijn dank gaat uit naar allen die zich dit seizoen tegen Ajax hebben aanbemoeit om dit mede mogelijk te maken. Ook naar jou!999 schreef:JC heeft geen ruk met dit kampioenschap te maken ..Dubbel schreef:Ongelofelijk eigenlijk. Cruyff bemoeit zich nog geen jaar weer met de club en Ajax speelde weer als Ajax in de wedstrijd van het jaar! Ervan uitgaand dat Twente top is heb in jaren niet zo'n sterke parij gezien van Ajax.
Zal wel.Maar JC heeft geen ruk met dit kampioenschap te maken ..Dubbel schreef:Ach, alles haakt ergens wel in elkaar. Fantastische wedstrijd voor ons. Mijn dank gaat uit naar allen die zich dit seizoen tegen Ajax hebben aanbemoeit om dit mede mogelijk te maken. Ook naar jou!999 schreef:JC heeft geen ruk met dit kampioenschap te maken ..Dubbel schreef:Ongelofelijk eigenlijk. Cruyff bemoeit zich nog geen jaar weer met de club en Ajax speelde weer als Ajax in de wedstrijd van het jaar! Ervan uitgaand dat Twente top is heb in jaren niet zo'n sterke parij gezien van Ajax.
www.volkskrant.nlTimide Twente laat zich afbluffen door gepassioneerd Ajax
Charles Bromet − 16/05/11, 06:32
De derde ster, hij was zondag rond half vijf overal. Op de videoschermen in de Arena. Op een door Maarten Stekelenburg, de geblesseerde eerste doelman, gehesen vlag. Op de snel aangetrokken kampioensshirts. En, uiteraard, in de talloze analyses van Ajacieden na het binnenhalen van de 30ste landstitel uit de clubhistorie.
Hier had de aanhang naar gesnakt. En dit was wat de spelers aan de fans teruggaven na het zelfs voor Ajax-begrippen roerige seizoen 2010-2011. In de slotwedstrijd tegen FC Twente was de ploeg van coach De Boer boven zichzelf uitgestegen, zoals dat kan gebeuren met tot op het bot gemotiveerde spelers die zich willen bevrijden van frustraties.
Wat geruststelde: de onderlinge confrontatie, de apotheose van een kwaliteitsarme competitie, stelde geen moment teleur als het gaat om de langdurig aanwezige spanning. Wat na 23 minuten was begonnen met een geweldige volley van Siem de Jong (1-0), eindigde kort voor tijd met de tamelijk onbeholpen landing van Theo Janssen met zijn schoen-noppen op de rug van Vurnon Anita.
Vermoeide opponent
Hier was geen sprake van kwade opzet. Het met geel bestrafte incident illustreerde echter wel perfect het verschil tussen beide ploegen. De kleine Ajacied knalde nog een keer uit de startblokken om uit te breken. Zijn vermoeide opponent van Twente had geen kracht meer om zijn landing te coördineren.
Opnieuw suste de voortreffelijke scheidsrechter Vink furieus reagerende spelers en opverende reserves, zoals hij dat negentig minuten lang kalm en bekwaam had gedaan. Die emoties waren ook te verwachten geweest bij de topper in de extatische Arena.
Bij de hand genomen door aanvoerder Vertonghen, die zijn verdediging met autoriteit leidde, overblufte Ajax zijn radeloze opponent. Veelzeggend moment uit de openingsfase: na 13 minuten slaagde Douglas erin de bal over de zijlijn te schieten, terwijl Landzaat en Chadli beiden vrij stonden. De bal verdween precies tussen hen in tegen een reclamebord.
Ajax was daarna als het roofdier dat het angstzweet van zijn prooi opsnoof, om vervolgens zijn tanden te laten zien. Kort na rust leek de ploeg een geruststellende 2-0-voorsprong te kunnen verdedigen, nadat Landzaat een voorzet van Van der Wiel achter Mihaylov kopte.
Wel adequaat
Maar voor het eerst reageerde Twente wel adequaat en sloeg Janssen toe met een geplaatst schot in het dak van het doel, nadat De Jong hem met een van zijn weinige goede acties in stelling had gebracht.
Na afloop erkenden de Ajacieden dat zij een nieuwe ommekeer vreesden. In de bekerfinale was Twente immers teruggekomen van dezelfde achterstand. Maar nu was Ajax wel gealarmeerd. Na 51 minuten had De Jong eigenlijk opnieuw moeten toeslaan, maar hij werkte een perfecte voorzet van Ebecilio tamelijk knullig met zijn bovenbeen over het doel.
Net als een week eerder bracht Preud'homme opnieuw spits Janko als invaller. Maar het zei veel over het gebrek aan scherpte bij de ploeg, dat werd vergeten de Oostenrijker te benutten op zijn kwaliteit.
Ren je rot-show
De backs Rosales en Buysse voerden een vermoeiende ren je rot-show op en hadden niet in de gaten, dat zij de bal dienden in te leveren bij spelers die het hele seizoen al wedstrijden beslissen. Ook dat was een bewijs dat Twente, de best presterende eredivisieploeg in uitwedstrijden, de sleutel naar succes nu eens niet in handen had.
Die was namelijk ontvreemd door Eriksen, de Deen die zijn dodelijke steekpass had bewaard voor de 78ste minuut. De Jong anticipeerde prima door Mihaylov te passeren met een stiftje. Wedstrijd beslist, kampioenschap beslist. Eriksen: 'Ik had gelezen in een krant dat ik of Janssen de wedstrijd zou beslissen met een eindpass. Dat was ik dus.'
Duke schreef:Wat een triest volk heb je ook...
http://schlijper.nl/110515-08-van-baerl ... kind.photo