Ik verwijt het hem ook niet persoonlijk. Maar hij speelt altijd en heeft geen concurrentie te vrezen, dan ga ik na (weer) een wedstrijd waarin hij het totaal niet laat zien ineens weer de maatstaf van jong talentje hanteren.Thijs schreef:Tsja, daar kan hij niks aan doen. Hij doet ook maar z'n best, en wie moet er -inderdaad- dan in? Siem op 10, en wie in de spits? Of laten we het Lodeiro doen?Le T. schreef:Als hij de rol van talentje heeft dan beoordeel ik hem daarop, als hij een belangrijke speler wordt gemaakt ipv een talentje, dan moet hij het ook brengen.
Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
Wollt ihr den totalen Mensch?
Maar geldt dat niet voor bijna iedereen? De Boer speelt bijna altijd met dezelfde mensen, dus in jouw redenering zijn het allemaal belangrijke spelers en moeten ze allemaal zo beoordeeld worden. Dan zakken ze dus bijna allemaal finaal door het ijs. Bij Eriksen ontdek ik in ieder geval het meeste talent en volgens mij heeft hij het afgelopen half jaar ook de meeste wedstrijden voor ons gewonnen. Volgend jaar mag hij van mij echt afgerekend worden (al is hij dan nog steeds pas 20).Als hij de rol van talentje heeft dan beoordeel ik hem daarop, als hij een belangrijke speler wordt gemaakt ipv een talentje, dan moet hij het ook brengen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Linkermiddenvelder.Rishi schreef:Als wat dan?Bertje schreef:Hij speelt helemaal niet als nummer tien.
Jesse schreef:Wie gaat het dan beter doen op zijn positie?
Niemand, maar Christian heeft tijd nodig. We hebben het over een jonge speler. De klasse druipt eraf, maar hij moet nog veel leren.
Klinkt als een cliché, maar het is gewoon zo.
En nee, hij kan de kar niet trekken. Daar is hij nog niet aan toe. Geeft niets.
Het stinkt aan alle kanten!
Bij de andere vaste waarden, en dat zijn er lang geen elf, hoor ik dan ook niet dat ze nog zo jong zijn.Jesse schreef:Maar geldt dat niet voor bijna iedereen? De Boer speelt bijna altijd met dezelfde mensen, dus in jouw redenering zijn het allemaal belangrijke spelers en moeten ze allemaal zo beoordeeld worden.
Niet in die mate in ieder geval. Eriksen deed bijna niks goed.Dan zakken ze dus bijna allemaal finaal door het ijs.
Maar talent is heel wat anders dan goed spelen. Goed spelen doet hij maar heel zelden. Hij is er al bijna anderhalf jaar bij en heeft een half jaar een basisplaats en wordt nooit gewisseld. Daarvoor moet een bepaald prestatieniveau hebben en dan komt de lat dus daar te liggen.Bij Eriksen ontdek ik in ieder geval het meeste talent en volgens mij heeft hij het afgelopen half jaar ook de meeste wedstrijden voor ons gewonnen. Volgend jaar mag hij van mij echt afgerekend worden (al is hij dan nog steeds pas 20).
Niet waar, hij speelt regelmatig goed. Maar wel altijd als hij tijd en ruimte krijgt. Hij heeft (fysiek) moeite als er weinig tijd is en hij wordt op zijn huid gezeten. Daarin moet hij slimmer worden. In principe komt dat met de jaren, hij doet nu ervaring op en wint aan kracht. Hetzelfde zag je bij Bergkamp, bijvoorbeeld. Dat was in het begin ook een slap jongetje.
Met tijd en ruimte kunnen we allemaal goed voetballen. Dat is waar niveauverschil op neerkomt, hoe hoger het niveau, hoe minder tijd en ruimte je krijgt. De regelmaat mis ik ook, hij heeft wel vaak een paar goede momenten, maar dat is het dan en wordt hij daarvoor de hemel in geprezen, en als het weer eens helemaal niks was, dan gaat iedereen roepen dat het nog maar een jonkie is. Dat laatste is zeker waar, maar op die manier wordt hij gehyped en beter gemaakt dan hij al is.joey schreef:Niet waar, hij speelt regelmatig goed. Maar wel altijd als hij tijd en ruimte krijgt.
En eigenlijk altijd gebleven, maar meteen weten hoe je de bal goed legt zodat je het fysieke duel ontloopt of wint was zijn oplossing. Het is lang geleden, maar Eriksen zit nog lang niet op het niveau dat Bergkamp op die leeftijd had, overigens heb ik ook geen reden om aan te nemen dat Eriksen ooit het niveau van Bergkamp gaat halen.Hij heeft (fysiek) moeite als er weinig tijd is en hij wordt op zijn huid gezeten. Daarin moet hij slimmer worden. In principe komt dat met de jaren, hij doet nu ervaring op en wint aan kracht. Hetzelfde zag je bij Bergkamp, bijvoorbeeld. Dat was in het begin ook een slap jongetje.
Mwah, aan Bergkamp werd in het begin hardop getwijfeld. Derksen riep zelfs dat deze jongejuffrouw te soft was voor de top. Wat maar aangeeft dat ook Bergkamp moeite had met de duels. Na het vertrek van Cruijff (die onvoorwaardelijk in hem geloofde) heeft Bergkamp een tijdje tussen de bank en de basis gezweefd. Het duurde wel even voor hij er was.
Cruijff zette Bergkamp eerst rechtsbuiten, daar kon hij met zijn snelheid en zijn actie gevaarlijk zijn zonder dat het meteen fataal was als hij balverlies leed. Hij kon daar rustig aan het niveau wennen. Eriksen daarentegen moest meteen aan de bak, zelfs vaak op 10.
Cruijff zette Bergkamp eerst rechtsbuiten, daar kon hij met zijn snelheid en zijn actie gevaarlijk zijn zonder dat het meteen fataal was als hij balverlies leed. Hij kon daar rustig aan het niveau wennen. Eriksen daarentegen moest meteen aan de bak, zelfs vaak op 10.
Laatst gewijzigd door joey op ma mei 09, 2011 12:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, en dat kan hij dus nog niet aan, en iedereen maar roepen hoe fantastisch hij is. Het is echt niet zo'n groot talent als Bergkamp, en hij mag ongestoord aankloten op een heel belangrijke positie voor het aanvalsspel, dan moet je niet raar opkijken als het daar aan schort.joey schreef:Mwah, aan Bergkamp werd in het begin hardop getwijfeld. Derksen riep zelfs dat deze jongejuffrouw te soft was voor de top. Wat maar aangeeft dat ook hij moeite had met de duels. Na het vertrek van Cruijff (die onvoorwaardelijk in hem geloofde) heeft Bergkamp een tijdje tussen de bank en de basis gezweefd. Het duurde wel even voor hij er was.
En Derksen heeft geen enkele, en dan bedoel ik ook geen enkele, kijk op spelers.
Wie zou jij dan op zijn plek zetten, Le T.?
Eriksen speelt gewoon als 10 hoor.Jöhnk schreef:Linkermiddenvelder.Rishi schreef:Als wat dan?Bertje schreef:Hij speelt helemaal niet als nummer tien.
IK GELOOF!!!!!!
Dat is dus echt niet vol te houden als je de wedstrijden kijkt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
De Jong, De Zeeuw, Lodeiro, Anita, mogelijkheden genoeg. Maar het gaat er niet om dat hij op de bank moet zitten, het gaat erom dat hij verzekerd is van een basisplaats en een volledige wedstrijd terwijl hij het niveau nog absoluut niet heeft om dat te rechtvaardigen, dat is puur omdat het een talent is. Maar omdat hij zich niet hoeft te verbeteren voor een basisplaats, verbetert hij zich ook niet. Dat is ook nog eens slecht voor zijn ontwikkeling.Arthur schreef:Wie zou jij dan op zijn plek zetten, Le T.?
En Lodeiro heeft het niveau wel? Waar blijkt dat dan uit? 

En waar blijkt dat niet uit? Hoeveel minuten heeft hij gemaakt?joey schreef:En Lodeiro heeft het niveau wel? Waar blijkt dat dan uit?
15 mei 2011.
En dat is ook geheel zonder reden natuurlijk.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hij is dan ook het hele jaar fit geweest.Bertje schreef:En dat is ook geheel zonder reden natuurlijk.
15 mei 2011.
Wie pleit er dan voor om Lodeiro van een basisplaats en elke keer 90 minuten te verzekeren?joey schreef:En Lodeiro heeft het niveau wel? Waar blijkt dat dan uit?
Hij is inmiddels al weer geruime tijd fit, hoor.Laudrup schreef:Hij is dan ook het hele jaar fit geweest.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Z'n steekbal? Need I say more..... Zo'n bal zie ik ze niemand geven op de Nederlandse velden. In een allesbeslissende wedstrijd met een 2-1 tussenstand. Goudhaantje.
Balvast, heeft altijd effe tijd en ruimte en lijdt amper balverlies. En Martin Jol had hem niet nodig of plantte hem op links.D_skilled schreef:Z'n steekbal? Need I say more..... Zo'n bal zie ik ze niemand geven op de Nederlandse velden. In een allesbeslissende wedstrijd met een 2-1 tussenstand. Goudhaantje.

wimpey schreef:Balvast, heeft altijd effe tijd en ruimte en lijdt amper balverlies.D_skilled schreef:Z'n steekbal? Need I say more..... Zo'n bal zie ik ze niemand geven op de Nederlandse velden. In een allesbeslissende wedstrijd met een 2-1 tussenstand. Goudhaantje.

Het steekballetje was mooi, ook niet heel bijzonder, maar zeker fraai. Voor de rest was het weer niet veel, nit zo dramatisch zwak als vorige week, maar het gros van de wedstrijd onzichtbaar en zeker niet balvast.
Ja, Mr. T. Je hebt gelijk joh. Eriksen kan er geen reet van en moet direct vervangen worden door Lodeiro.
Maar laat ons lekker in rust van het genie Eriksen genieten, okay?!
Maar laat ons lekker in rust van het genie Eriksen genieten, okay?!
Ik vond het een prachtige steekbal, je zag ook dat de Jong hem totaal niet verwachte.Le T. schreef:wimpey schreef:Balvast, heeft altijd effe tijd en ruimte en lijdt amper balverlies.D_skilled schreef:Z'n steekbal? Need I say more..... Zo'n bal zie ik ze niemand geven op de Nederlandse velden. In een allesbeslissende wedstrijd met een 2-1 tussenstand. Goudhaantje.![]()
Het steekballetje was mooi, ook niet heel bijzonder, maar zeker fraai. Voor de rest was het weer niet veel, nit zo dramatisch zwak als vorige week, maar het gros van de wedstrijd onzichtbaar en zeker niet balvast.
Een gokje: Cruijff is erg enthousiast over Eriksen maar de rest vindt hij een stuk minder. Jol daarentegen is nog steeds van mening dat Eriksen een leuk talent voor de toekomst is.
Maar serieus, natuurlijk moet die jongen nog veel leren. Wat wil je? Hij is negentien. Maar hij is wel een rasvoetballer. Houdt Le T. wel van voetbal?

Maar serieus, natuurlijk moet die jongen nog veel leren. Wat wil je? Hij is negentien. Maar hij is wel een rasvoetballer. Houdt Le T. wel van voetbal?