Duitsland
Moderator: mods
Re: Duitsland
Ik vermoed dat bij de wisseling van Van Gaal voor Jonker ook (wat ik maar zo noem) het Kovacs-effect meespeelt. Na het vertrek van dictator Michels met zijn kadaverdiscipline kwam zoals bekend Kovacs in 1971 bij Ajax. De tegenpool van Michels. Een aimabele man, die ruimte liet voor een grap en een grol, minder hard trainde, de teugels van de discipline wat vierde en veel overliet aan de spelers. Hij hoefde eigenlijk ook niet zoveel te doen, het was al een akelig gespreid bedje. Kovacs was een verademing voor de spelers en een "bevrijd" Ajax liet onder Kovacs het beste voetbal zien in die jaren van internationale superioriteit. Helaas was er hierdoor ook teveel macht aan de "soldaten" gegeven en dat brak Ajax later flink op (in combinatie met een fors stuk verzadiging). Dat laatste zal Jonker dus niet overkomen, want dan zit ie de amateurs van Bayern al te trainen, maar die eerste fase na de wisseling van de wacht vind ik heel herkenbaar.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mei 08, 2011 12:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat opvallend is, is dat Bayern onder Jonker een bevrijdde indruk maakt. Dat zou LvG aan het denken moeten zetten...LucaS schreef:Ach, ik kan niet beoordelen of die man een goede trainer is of niet, maar hij doet met Bayern wat van hem verwacht wordt. De mensen hier maakten hem nogal belachelijk, blijkbaar kunnen velen wel bepalen of hij zijn vak verstaat of niet, dus ik vond het opvallend.
Yep, alhoewel dat voor Louis nou wat te laat is, gezien zijn leeftijd. Vind ik dan toch wel opmerkelijk bij Michels. Die is later als coach onmiskenbaar milder geworden. Had hij uiteindelijk door dat een dictatuur maar een beperkte houdbaarheidsdatum heeft? En dat je moet inspelen op de veranderende mentaliteit bij nieuwe generaties?wimpey schreef: Wat opvallend is, is dat Bayern onder Jonker een bevrijdde indruk maakt. Dat zou LvG aan het denken moeten zetten...
- InnerHarbour
wimpey schreef:Wat opvallend is, is dat Bayern onder Jonker een bevrijdde indruk maakt. Dat zou LvG aan het denken moeten zetten...

YNWA
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Duitsland
Juist dat maakte Michels imo een briljante coach. Zijn mogelijkheden om zichzelf opnieuw uit te vinden. Dat mis ik bij Van Gaal: hij kent maar een enkel kunstje en staat niet open voor innovatie.Zuidema schreef:Yep, alhoewel dat voor Louis nou wat te laat is, gezien zijn leeftijd. Vind ik dan toch wel opmerkelijk bij Michels. Die is later als coach onmiskenbaar milder geworden. Had hij uiteindelijk door dat een dictatuur maar een beperkte houdbaarheidsdatum heeft? En dat je moet inspelen op de veranderende mentaliteit bij nieuwe generaties?wimpey schreef: Wat opvallend is, is dat Bayern onder Jonker een bevrijdde indruk maakt. Dat zou LvG aan het denken moeten zetten...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik zie Michels ook niet pikken dat het bestuur zich met de opstelling bemoeit, zeker niet als je daar bij aanstelling heel duidelijk over bent geweest. Dat is ook dodelijk voor de verhoudingen natuurlijk, spelers weten dan dat er buiten de trainer om iets te halen is en gaan dat proberen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ja, maar dan moet de persoon in kwestie de mogelijkheid in overweging nemen dat er iets aan hem te verbeteren zou zijn. Dat is bij LVG niet aan de orde. Zijn genie is boven elke twijfel verheven. Vindt hij zelf.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Juist dat maakte Michels imo een briljante coach. Zijn mogelijkheden om zichzelf opnieuw uit te vinden. Dat mis ik bij Van Gaal: hij kent maar een enkel kunstje en staat niet open voor innovatie.
Michels had denk ik niet zo'n groot ego als LVG. Dat is ook haast niet mogelijk.
Hoeness zal wel een beetje gelijk hebben gehad toen hij zei dat de spelers van Bayern zich totaal niet meer vrij voelden. Dat zie je nu, de tiran is weg.
De methode van LVG werkt alleen als zijn spelersgroep bestaat uit volgzame types. Jonge spelers of bewonderaars.
Het stinkt aan alle kanten!
Duitsland
Alleen Van Gaal en Cruijff hebben zo'n enorm ego. Toevalligerwijs zijn dit ook nog eens Ajax' twee grootste nog levende iconen.joey schreef:Ja, maar dan moet de persoon in kwestie de mogelijkheid in overweging nemen dat er iets aan hem te verbeteren zou zijn. Dat is bij LVG niet aan de orde. Zijn genie is boven elke twijfel verheven. Vindt hij zelf.
Michels had denk ik niet zo'n groot ego als LVG. Dat is ook haast niet mogelijk.
Wederom de paralel met Cruijff. Ze lijken meer op elkaar dan dat ze verschillen.joey schreef:De methode van LVG werkt alleen als zijn spelersgroep bestaat uit volgzame types. Jonge spelers of bewonderaars.
Dat zou best eens kunnen, ja.
Maar laten we het niet over Cruijff hebben. LVG is al boeiend genoeg.
LVG heeft zichzelf altijd ernstig in de weg gezeten. Hij is een goede trainer, maar hij neemt zichzelf veel te serieus. En zijn manier van doen wordt niet door iedereen geaccepteerd. Eigenlijk past hij alleen bij een kleinere club (qua organisatie) waar hij het volledig voor het zeggen heeft.
Hij zal nu wel vinden dat hij er recht op heeft om bondscoach van een groot voetballand te worden. Maar of hij die kans ook krijgt? De meeste managers houden niet van trainers die er eer in stellen hun superieuren af te zeiken.

Maar laten we het niet over Cruijff hebben. LVG is al boeiend genoeg.
LVG heeft zichzelf altijd ernstig in de weg gezeten. Hij is een goede trainer, maar hij neemt zichzelf veel te serieus. En zijn manier van doen wordt niet door iedereen geaccepteerd. Eigenlijk past hij alleen bij een kleinere club (qua organisatie) waar hij het volledig voor het zeggen heeft.
Hij zal nu wel vinden dat hij er recht op heeft om bondscoach van een groot voetballand te worden. Maar of hij die kans ook krijgt? De meeste managers houden niet van trainers die er eer in stellen hun superieuren af te zeiken.

Duitsland
Ik vraag mij af of hij zichzelf in de weg heeft gezeten. Zijn rechtlijnig is juist hetgeen waarin hij zich onderscheidt van anderen en zijn autoriteit aan ontleent. Types als Van Gaal en bv Ton Boot, moeten het juist hebben van het zonder compromis werken volgens de eigen filosofie. Een hechte eenheid creëren zonder dissonanten. Vol in de confrontatie met degenen die niet volgen. Qua inzet en beleving geven zij het voorbeeld en verwachten dezelfde opoffering van anderen.joey schreef:LVG heeft zichzelf altijd ernstig in de weg gezeten. Hij is een goede trainer, maar hij neemt zichzelf veel te serieus. En zijn manier van doen wordt niet door iedereen geaccepteerd. Eigenlijk past hij alleen bij een kleinere club (qua organisatie) waar hij het volledig voor het zeggen heeft.
Dat Van Gaal daardoor in zijn Barcelona tijd uit de kleedkamer lekkende spelers als Sergi, Abelardo en Ferrer liet vertrekken, is voor het Catalaanse publiek niet prettig maar was wel begrijpelijk. Dat hij Nederlandse middelmaat als Zenden en Hesp haalde was echter in mijn ogen wel funest.
Het moet ook mogelijk zijn om een duidelijke lijn uit te zetten zonder op persconferenties met een rood verhitte kop en gezwollen aderen in de nek journalisten uit te kafferen. Van Gaal heeft doodgewoon slechte manieren.
Dat andere is natuurlijk een probleem voor hem: hij kan niet met vedetten omgaan. Zijn ego is zo groot dat hij anderen alleen de eer gunt als ze bij hem in de schaduw staan. Dus liever Zenden en Hesp die hem naar de ogen kijken dan twee toppers met een gebruiksaanwijzing. Het is geen toeval.
Mijn vriendin vergeleek het Ajax van LVG ooit met een sekte. Wij vonden in die tijd LVG een geweldige trainer maar een enge vent. Eigenlijk heb ik sindsdien geen aanleiding gezien om daarover van mening te veranderen.
Dat andere is natuurlijk een probleem voor hem: hij kan niet met vedetten omgaan. Zijn ego is zo groot dat hij anderen alleen de eer gunt als ze bij hem in de schaduw staan. Dus liever Zenden en Hesp die hem naar de ogen kijken dan twee toppers met een gebruiksaanwijzing. Het is geen toeval.
Mijn vriendin vergeleek het Ajax van LVG ooit met een sekte. Wij vonden in die tijd LVG een geweldige trainer maar een enge vent. Eigenlijk heb ik sindsdien geen aanleiding gezien om daarover van mening te veranderen.
Neej.InnerHarbour schreef:wimpey schreef:Wat opvallend is, is dat Bayern onder Jonker een bevrijdde indruk maakt. Dat zou LvG aan het denken moeten zetten...Zie je het voor je, LvG in de spiegel kijken of er misschien wat mankeert aan zijn aanpak.

Jonker heeft het handig aangepakt. Is losjes opgetreden. Er werd weer gelachen op de training, de door LvG stelselmatig genegeerde Klose bloeide ineens weer op. Butt kreeg z'n stek weer terug. Volledig terecht, want Kraft werd door LvG om niet-sportieve redenen opgesteld.
Heeft Jonker goed gedaan, qua man-management was ie even de tegenpool van LvG. Kan maar zo zijn dat Uli Hoeness hem straks de hemel inprijst en dat Jonker een leuke club als hoofdtrainer vindt. Dat dát voor Jonker dan geen haalbare kaart is, is van later zorg.
Schalke ziet blijkbaar Stekel als een belangrijke optie voor de opvolging van Neuer.Bayern en Schalke eens over transfer Neuer voor 18 miljoen
Manuel Neuer verkast van Schalke 04 naar Bayern München. De club van Arjen Robben en Andries Jonker betaalt 18 miljoen voor de keeper van het Duitse elftal. Dat bedrag kan oplopen tot 25 miljoen.
Volgens Duitse media krijgt Schalke nog eens 3 miljoen als Bayern kampioen wordt en nog eens 4 miljoen als het de Champions League wint. Neuer krijgt een vierjarig contract in Beieren en gaat 6 miljoen per jaar verdienen. Bayern verwacht Neuer officieel te presenteren tussen 23 en 26 mei.
www.ad.nl
Wat een bedrag, zeg. Die Neuer had toch nog maar een eenjarig-contract?
Hij had een of andere clausule toch, die Neuer? Elke keer als een club naar hem vroeg ging z'n salaris bij Schalke omhoog?
Met zo'n dik salaris zit hij tot einde carriere bij Bayern. Zijn maar 4 clubs zo gek om meer aan een keeper te gaan betalen per jaar.

Met zo'n dik salaris zit hij tot einde carriere bij Bayern. Zijn maar 4 clubs zo gek om meer aan een keeper te gaan betalen per jaar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ze hebben in ieder geval geld om hem te betalen.Baseman schreef:Schalke ziet blijkbaar Stekel als een belangrijke optie voor de opvolging van Neuer.Bayern en Schalke eens over transfer Neuer voor 18 miljoen
Manuel Neuer verkast van Schalke 04 naar Bayern München. De club van Arjen Robben en Andries Jonker betaalt 18 miljoen voor de keeper van het Duitse elftal. Dat bedrag kan oplopen tot 25 miljoen.
Volgens Duitse media krijgt Schalke nog eens 3 miljoen als Bayern kampioen wordt en nog eens 4 miljoen als het de Champions League wint. Neuer krijgt een vierjarig contract in Beieren en gaat 6 miljoen per jaar verdienen. Bayern verwacht Neuer officieel te presenteren tussen 23 en 26 mei.
http://www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
20 miljoen voor Maarten dan. Maar die zal toch niet naar Schalke gaan? Kom op zeg. Daar droom je toch niet van?
IK GELOOF!!!!!!
Vergeet het maar, dat betaalt Schalke niet. In de Duitse media wordt steeds expliciet vermeld dat Stekelenburg nog maar één jaar contract heeft.
Verwacht dat Schalke voor Courtois zal gaan, zou ik ook doen als ik moest kiezen tussen hem en Stekelenburg. 

Jong en de beste keeper ter wereld. Ik vind het een schijntje.CdE schreef:Wat een bedrag, zeg. Die Neuer had toch nog maar een eenjarig-contract?
Denk niet dat S04 voor Steek gaat. De BuLi kent goede keepers zat, die ook de taal nog eens beheersen en een stuk voordeliger zijn.
S04 zal dat geld grotendeels voor andere posities investeren.
Beste keeper ter wereld? Nou nee!
Casillas, Valdes en Maarten. Daarna komt Neuer.
Casillas, Valdes en Maarten. Daarna komt Neuer.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Valdes? Ik weet dat je gek bent op Barca, maar die jongen komt niet eens in de top-10.
En dan ben je (bijna) beste keeper ter wereld?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Valdes past perfect bij Barcelona. Onderschat dat aspect niet: een keeper moet bij een club passen.
Van der Sar mislukte bij Juventus. Niet genoeg showman. En kon jarenlang zijn wonden likken bij Fulham.
Stekelenburg heeft helemaal weinig uitstraling. Moet vooral niet naar Italië gaan.
Wat Neuer betreft, Bayern betaalt zoveel voor die jongen omdat hij perfect bij Bayern lijkt te passen. Jong, een Duitser, Oliver Kahn-achtige uitstraling en erg goed.
Van der Sar mislukte bij Juventus. Niet genoeg showman. En kon jarenlang zijn wonden likken bij Fulham.
Stekelenburg heeft helemaal weinig uitstraling. Moet vooral niet naar Italië gaan.
Wat Neuer betreft, Bayern betaalt zoveel voor die jongen omdat hij perfect bij Bayern lijkt te passen. Jong, een Duitser, Oliver Kahn-achtige uitstraling en erg goed.