Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Sky en Leopard hadden de slag gemist. En die willen nu eenmaal ook een goede uitslag rijden. Overigens denk ik niet dat het veel had uitgemaakt als ze dat niet hadden gedaan. De kopgroep was niet ver weg. Lotto had dat zelfstandig ook binnen de marges gehouden.
Het had anders kunnen zijn als er betere renners vooruit waren geweest. Vanuit de nederlandse hoek had ik het bijvoorbeeld wel aardig gevonden als een Hoogerland of Mollema vroeg zouden gaan. Of waarom Gesink niet? Als je niet in topvorm bent kun je beter gokken want meerijden tot het beslissende moment geeft sowieso geen positief resultaat.
Het had anders kunnen zijn als er betere renners vooruit waren geweest. Vanuit de nederlandse hoek had ik het bijvoorbeeld wel aardig gevonden als een Hoogerland of Mollema vroeg zouden gaan. Of waarom Gesink niet? Als je niet in topvorm bent kun je beter gokken want meerijden tot het beslissende moment geeft sowieso geen positief resultaat.
Nil volentibus arduum
Mwah zoveel mensen had Gilbert op het laatst niet meer bij zich. Het is toch wel een verschil of je 2 minuten of 1 minuut moet dichtrijden. De teams rijden echter wel voor de 2e plaats. Mij als volger kan het niet zoveel schelen wie er na de eerste binnenkomt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Maar het maakt ook wel uit op wie je die 2 minuten moet dichtrijden. In die kopgroep zaten daarvoor denk ik net niet de goede renners. Neemt overigens niet weg dat ik als ploegleider van Leopard het initiatief ook even aan Lotto had gelaten. Voor ploegen spelen de punten overigens ook nog een rol. De Schleck broertjes wisten in de slotkilometers ook wel hoe laat het was maar toch reden ze gewoon door. Dan heb je plaats 2 en 3 in ieder geval in handen.
Al met al waren de eerste klassiekers verreweg de leukste om te kijken. Milaan San Remo, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix brachten absoluut meer spektakel dan de heuvelklassiekers. Jammer dat dit deel van het seizoen er op zit want ik vind de klassiekers eigenlijk het leukste deel van het jaar. Gelukkig komt de Giro er nu aan.
Al met al waren de eerste klassiekers verreweg de leukste om te kijken. Milaan San Remo, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix brachten absoluut meer spektakel dan de heuvelklassiekers. Jammer dat dit deel van het seizoen er op zit want ik vind de klassiekers eigenlijk het leukste deel van het jaar. Gelukkig komt de Giro er nu aan.
Nil volentibus arduum
Ik heb vandaag toch ook wel genoten. Ik vond het een mooie koers met een tactisch sterk Rabobank. Alleen miste ze de echte klasse. Gesink e.a. konden het niet waarmaken. Echter waar ik normaal gesproken mijn vraagtekens nog wel eens zet bij de gevolgde tactiek van Rabobank, vond ik ze wat dat betreft juist vrij sterk vandaag.
T is toch leuker om te kijken als je die heuvels zelf ook gedaan hebt. De Col de Wanne is een heerlijke klim en bij de Redoute kan je bijna het moment voelen dat het lastiger wordt. De eerste keer dat ik die opfietste dacht ik:" is dit het nou?", totdat ik opeens met een hartslag van 180 geparkeerd aan de kant van de weg stond....
T is toch leuker om te kijken als je die heuvels zelf ook gedaan hebt. De Col de Wanne is een heerlijke klim en bij de Redoute kan je bijna het moment voelen dat het lastiger wordt. De eerste keer dat ik die opfietste dacht ik:" is dit het nou?", totdat ik opeens met een hartslag van 180 geparkeerd aan de kant van de weg stond....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Thomas Dekker vanaf juli wellicht bij de opleidingsploeg van Garmin. Daar mag hij zich dan proberen te bewijzen om zo een plaats af te dwingen bij Garmin-Cervelo. Lijkt me een prachtige kans voor Dekker om terug te keren. Daar zou ik niet te lang over nadenken.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bos doet dus niet mee en Graeme "fucking" Brown mag meedoen. Kans-loos. Jammer vooral, want het is toch een verrekt grote ronde. Rabobank komt nu met B-materiaal.Marillion schreef:Ik vind het Rabobank team ook onder de maat. Misschien dat Kruiswijk zijn goede optreden van vorig jaar een vervolg kan geven maar het had toch wel leuk geweest als iemand als Mollema ook zou starten. Die kan gewoon voor een top 5 positie gaan. Maar ja, alles moet wijken voor de Tour.
Wat Bos betreft. Hij ontwikkelt zich nog altijd goed maar ik zou het al een hele prestatie vinden als hij een paar keer mee kan doen met de sprint. Laat staan dat hij echt voor een zege zou kunnen gaan. Want zoals gezegd zijn de aankomsten vaak erg lastig.
- peter
Heksenjacht is weer begonnen.Ballan voorlopig op non-actief gezet
Uitgegeven: 2 mei 2011 21:31
Laatst gewijzigd: 2 mei 2011 21:31
SANTA ROSA - De Amerikaans-Zwitserse wielerploeg BMC heeft de Italiaan Alessandro Ballan voorlopig op non-actief gezet, omdat het onderzoek naar diens mogelijke betrokkenheid bij een grootschalige dopingaffaire in Italië wordt voortgezet.
© ProShots
Ook Ballans landgenoot Mauro Santambrogio mag om die reden voorlopig niet koersen van BMC.
Algemeen directeur Jim Ochowicz maakte dat besluit maandag bekend, hoewel hij gelooft in de onschuld van beide renners en hen zal blijven steunen tot het tegendeel bewezen is.
Het tweetal mist door de maatregel wel de Ronde van Italië. Ballan en Santambrogio stonden nog niet onder contract bij BMC toen de eerste verdenkingen tegen hen rezen. Beiden reden vorig jaar nog in dienst van Lampre.
nu
Mist 'ie niks aan. Wellicht nu alsnog de Vuelta aan het eind van het jaar. Brown meenemen is inderdaad kansloos. Die wint nooit iets en valt alleen maar op door z'n kamikaze gedrag. Neem dan desnoods nog maar een jonge renner mee om ervaring mee te pakken.Peter schreef:Bos doet dus niet mee en Graeme "fucking" Brown mag meedoen. Kans-loos. Jammer vooral, want het is toch een verrekt grote ronde. Rabobank komt nu met B-materiaal.
Nil volentibus arduum
Bron: ad.nlDe derde etappe van de Ronde van Italië is vandaag opgeschrikt door een ernstige valpartij van de Belg Wouter Weylandt. De renner van Leopard-Trek sloeg in de slotfase van de rit tussen Reggio Emilia en Rapallo tijdens een afdaling van de Passo del Bocco tegen het wegdek.
Op televisiebeelden was te zien dat de Belg werd gereanimeerd.
Volgens de Italiaanse omroep RAI was de 26-jarige Weylandt buiten bewustzijn en zou hij veel bloed hebben verloren. Hij is per helikopter overgebracht naar het ziekenhuis. Verdere informatie over zijn toestand ontbreekt nog.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Net de beelden op YouTube gezien. Vreselijk om te zien. Hope for the best.
Wordt trouwens in september ook vader.
Wordt trouwens in september ook vader.
Hij zou zijn overleden. Bron: sporza.
De site van Sporza ligt er meteen uit.
www.sportwereld.beWouter Weylandt sterft na crash in Giro
In de derde etappe van de Ronde van Italië is Wouter Weylandt zwaar ten val gekomen. Hij viel 20m naar beneden bij een afdaling. Op televisiebeelden was te zien hoe de hevig bloedende wielrenner werd gereanimeerd. Na 40 minuten reanimeren stierf de renner. Hij zou in september vader zijn geworden.
In de afdaling van de Passo Del Bosco, om 25km van de streep, bleef de de 26-jarige renner van Leopard Trek liggen na een zware val. Zijn linkerpedaal zou zijn blijven haken achter een muurtje, waarna Weylandt 20m naar beneden stortte.
De reddingsdiensten waren meteen ter plaatse en probeerden de wielrenner te reanimeren door hartmassage. De helikopter die hem naar het ziekenhuis zou brengen, vond eerst geen geschikte landingsplaats. De renner had eerst nog een polsslag, maar overleed na 40 minuten reanimeren.
'We waren er meteen bij, maar konden niets doen', vertelde dokter Giovanni Tredici aan de Italiaanse zender RAI. Na afloop van de koers verzamelden een zwaar aangeslagen ploegleiding en renners in de rennersbus van Team Leopard Trek.
Bijna vader
In maart kondigde Weylandt nog aan dat hij voor het eerst vader zou worden. In september zou zijn vriendin An Sophie bevallen.
Vorig jaar won Weylandt de derde etappe van de Giro. In het Nederlandse Middelburg zegevierde hij in de sprint. Dit jaar stond de Giro oorspronkelijk niet op het programma van de Gentenaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wat een vreselijke beelden. Dramatisch om te zien.
- peter
Tragisch. Die jongen zou in eerste instantie niet eens rijden.
Ik heb alles nog bekeken, maar vandaag moest ik weer aan het werk en de etappe dus gemist. Weet niet of ik die beelden wil zien, want ik hoor al dat het gruwelijk is.
Ik heb alles nog bekeken, maar vandaag moest ik weer aan het werk en de etappe dus gemist. Weet niet of ik die beelden wil zien, want ik hoor al dat het gruwelijk is.
-
- AT Toto winner 15/16
Heeft er iemand een linkje naar de beelden? Ik heb ff gauw op youtube gekeken maar daar zijn er al wat filmpjes verwijderd.
Wat een drama. Ik was er echt even niet goed van. Van het ene op het andere moment slaat het noodlot toe en is het leven van een jonge gozer in de kracht van zijn leven plots ten einde. Een jaar nadat hij uitgerekend de 3e etappe van de Giro won vind hij daar nu zijn waterloo. Het is een risico dat nu eenmaal altijd op de loer ligt. Maar dat maakt de klap er niet minder om.
Het is wat mij betreft geen aanrader. Zou het persoonlijk ook wel op prijs stellen als de pers zich bij dit soort momenten iets terughoudender zou opstellen. Zijn zwangere vriendin zit namelijk ook thuis voor de televisie.Peter schreef:Weet niet of ik die beelden wil zien, want ik hoor al dat het gruwelijk is.
Nil volentibus arduum
- peter
Die Kai Reus kan geen woord uitslaan. Wat een overpeinzingen zal die jongen hebben.
Blijf een zwak voor die jongen hebben ook. Groter talent dan Gesink. Eeuwig zonde.
Blijf een zwak voor die jongen hebben ook. Groter talent dan Gesink. Eeuwig zonde.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dit is écht heftig nieuws zeg... Begreep ik nou dat het tijdens een recht gedeelte van de afdaling was?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Volgens mij was het een relatief eenvoudig stuk. Al is dat natuurlijk wel relatief gezien de snelheid die je haalt. Het kan in een fractie van een seconde volledig mis gaan. Even je aandacht wat laten verslappen, een gat, stenen of grind op het wegdek. Allemaal genoeg voor een doodsklap want je hebt op een fiets nauwelijks marge om nog wat te herstellen.
Overigens maakte deze jongen deel uit van een wel heel ongelukkig groepje jonge topsporters. Zelf heeft hij tijdens training het leven van zijn maatje Kurt Hovelynck gered door snel te handelen toen deze viel en een schedelbreuk opliep. Frederiek Nolf (in 2009 tijdens zijn slaap overleden in Ronde van Qater) was één van zijn beste maatjes net zoals Dimitri de Fauw. De renner die er zelf voor koos om uit het leven te stappen.
Overigens maakte deze jongen deel uit van een wel heel ongelukkig groepje jonge topsporters. Zelf heeft hij tijdens training het leven van zijn maatje Kurt Hovelynck gered door snel te handelen toen deze viel en een schedelbreuk opliep. Frederiek Nolf (in 2009 tijdens zijn slaap overleden in Ronde van Qater) was één van zijn beste maatjes net zoals Dimitri de Fauw. De renner die er zelf voor koos om uit het leven te stappen.
Nil volentibus arduum
Vandaag een indrukwekkend eerbetoon aan Weylandt gezien. De emotie droop er bij renners, volgers en publiek van af. Niet dat de pijn is weggenomen maar ik denk wel dat deze kilometers in stilte bijdragen aan de verwerking voor iedereen die achterblijft.
Morgen zal langzaam maar zeker de waan van de dag weer terugkeren in het peloton. Dat is hard maar ook de enige manier om verder te gaan.

Morgen zal langzaam maar zeker de waan van de dag weer terugkeren in het peloton. Dat is hard maar ook de enige manier om verder te gaan.

Nil volentibus arduum
Leopard-Trek stapt uit Giro
UPDATE De wielrenners van Leopard-Trek, onder wie de Nederlander Tom Stamsnijder, gaan morgenochtend niet meer van start in de Ronde van Italië. Dat heeft de ploeg dinsdag bekendgemaakt, een dag nadat renner Wouter Weylandt door een val was overleden.
Weylandt werd eerder vandaag geëerd in een geneutraliseerde etappe waarbij zijn ploeggenoten de laatste kilometers voor het peloton uitreden. In hun midden was ook Garmin-renner Tyler Farrar, een goede vriend van de Belgische renner. De Amerikaan had eerder al beslist na de vierde rit niet meer van start te gaan.
De ploegbazen hadden de beslissing overgelaten aan de renners. ',Zij moesten de knoop doorhakken, want zij rijden. We hebben steeds gezegd dat we achter hun beslissing zouden staan,' liet algemeen directeur Brian Nygaard weten. 'We willen de andere teams bedanken, en ook organisator RCS, de Italiaanse autoriteiten en alle fans langs het parkoers tussen Genua en Livorno.'
'We hebben veel respect voor de Ronde van Italië en voor het wielrennen, maar we kunnen in deze omstandigheden onmogelijk verder rijden,' verduidelijkte de Duitse renner Fabian Wegmann de beslissing van de coureurs. 'We zijn profrenners, maar we voelen dat dit de juiste beslissing is.'
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Begrijpelijke beslissing. Want hoe hard het ook is. Vanaf vandaag gaat de Giro weer verder en dan moet je er weer met de volle aandacht bij zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je de knop niet zo snel om kan én wil zetten.
Nil volentibus arduum
WielerflitsGevaarlijke berg Monte Crostis mogelijk uit Giro
De organisatie van de Giro d’Italia overweegt om de berg Monte Crostis uit het parcours van de ronde te halen. Het gevaar van de bijna 2000 meter hoge berg zit in de afdaling, de wegen zijn smal en het wegdek zeer slecht. "Na de dood van Wouter Weylandt begrijp ik dat de renners zich zorgen maken", zegt Angelo Zomegnan tegen La Gazzetta Dello Sport.
De beslissing om de berg uit het parcours te schrappen is nog niet genomen, maar dit zal, volgens de Girobaas snel gebeuren. "De veiligheid van de renners heeft onze prioriteit en mijn team deze etappe binnen enkele dagen evalueren."
Tja, is de afdaling te gevaarlijk, of moeten de renners dan minder risico nemen?
Salvador Dali
Salvador Dali
Het lijkt me dat dit genoeg zegt. Slecht wegdek is een ding, maar om daar nu met 50/60/70 km per uur overheen te gaan met die smalle bandjes lijkt me iets teveel van het goede.het wegdek zeer slecht
Dan hadden ze hem in eerste instantie niet in het parcours op moeten nemen.
Salvador Dali
Salvador Dali