Heerenveen-Ajax 01-05-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

kruifie

Re: Heerenveen-Ajax 01-05-2011

Bericht door kruifie » ma mei 02, 2011 12:30 pm

Mijn god wat is het kut als je in Madrid waar nergens, maar dan ook nergens Ajax uitgezonden wordt, via de sms moet volgen hoe de wedstrijd verloopt. Elke keer als die telefoon piept slaat je hart een keer over. Naar aanleiding van de samenvatting en begeleidende teksten hier begrijp ik dat we goed zijn weggekomen..maar: hoe mooi is het om nu in een directe wedstrijd in eigen huis de titel en de 3e ster binnen te kunnen halen. Heb genoten van de sfeerbeelden en hoor bij dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=GnxuIvs-k84 vanaf 1:35 toch duidelijk de enige echte: HEUHEUJHEUJHEUHEUJJ!! (inclusief gebalde vuistjes in de lucht!)

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 02, 2011 1:14 pm

Zo zat ik van de zomer tijdens Ajax - Kiev...alles per sms. Ik ging kapot!!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mei 02, 2011 3:26 pm

Zo te lezen heb ik er niet slecht aan gedaan om een weekendje in de Ardennen te zitten. Daar viel het met de spanning nog wel mee. Alleen de laatste keer Livescore checken stelde ik meerdere malen uit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma mei 02, 2011 3:45 pm

Kruifie schreef:Mijn god wat is het kut als je in Madrid waar nergens, maar dan ook nergens Ajax uitgezonden wordt, via de sms moet volgen hoe de wedstrijd verloopt. Elke keer als die telefoon piept slaat je hart een keer over. Naar aanleiding van de samenvatting en begeleidende teksten hier begrijp ik dat we goed zijn weggekomen..maar: hoe mooi is het om nu in een directe wedstrijd in eigen huis de titel en de 3e ster binnen te kunnen halen. Heb genoten van de sfeerbeelden en hoor bij dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=GnxuIvs-k84 vanaf 1:35 toch duidelijk de enige echte: HEUHEUJHEUJHEUHEUJJ!! (inclusief gebalde vuistjes in de lucht!)
In Oostenrijk was het niet veel beter, maar gelukkig vergoedde het bier veel toen het (1-0 en) 1-1 was en kon ik een Feyenoordvriend via sms vragen (nadat ik de uitslag VVV-Feyenoord binnen had gekregen) wat Feyenoord gedaan had.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 02, 2011 4:16 pm

joey schreef:
wimpey schreef:
Peter schreef: maar we zitten nu even zonder een echte smaakmaker.
Eriksen! :ajaxscarf.gif:
Nou nee, zo ver is hij nog niet.
Ik moest deze wel even quoten, joey. :smallgrin.gif: De enige echte rasvoetballer die we hebben. Ook gisteren weer de beste speler op het veld. Met afstand.

Dat we zouden winnen was me vooraf wel duidelijk. Dat we de titel zó niet winnen is me ook duidelijk. Foei, wat is onze ploeg matig. Zonder Eriksen sta je 5e ofzo.... :excited.gif:

M.n. VDW en Ebecilio waren gisteren weer erbarmelijk. Boilesen werd aan alle kanten voorbij gelopen, Vertonghen was bedroevend, De Zeeuw wint geen duel.

Geen idee hoe Ajax met zoveel zwakke schakels de beide 'finales' tot een goed einde kan brengen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 02, 2011 4:22 pm

Zuidema schreef: In het algemeen: wat kon en mocht H'veen ongelooflijk veel in onze 16.
Het toppunt was wel die aanval in onze 16 over een schijf of 4. De ultraslomo Breuer kreeg zelfs nog tijd en ruimte genoeg om de bal op de vrijstaande Väyrynen te plaatsen. Toen redde Vermeer ons.

Onze eigen ultraslomo, VDW dus, had na een corner of 8 vanaf rechts nóg niet door dat Heerenveen ze steeds voorbij de 2e paal legde. Zelfs toen gaf hij Beerens steeds een meter of 7 ruimte. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 02, 2011 4:27 pm

Je mag me quoten, Willem. Maar ik blijf erbij. Eriksen doet het soms heel goed maar ook vaak is hij onzichtbaar. Gisteren kreeg hij heel veel ruimte. Heerenveen bakte er verdedigend heel weinig van.

Die jongen heeft zeker veel talent. Dat zal ik niet ontkennen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 02, 2011 4:27 pm

Ik heb trouwens wat gemist, geloof ik. Dat HEUHEUHEUKJJJ, waar komt dat ineens vandaan? :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mei 02, 2011 5:13 pm

Geen idee.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

M..

Bericht door M.. » ma mei 02, 2011 5:16 pm

wimpey schreef:Ik heb trouwens wat gemist, geloof ik. Dat HEUHEUHEUKJJJ, waar komt dat ineens vandaan? :blush.gif:
Dat hoor je al jaren in alle stadions.. maar voor AT is het nieuw, vreemd en spannend

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 02, 2011 7:53 pm

joey schreef: Gisteren kreeg hij heel veel ruimte. Heerenveen bakte er verdedigend heel weinig van.
Heerenveen was defensief net zo brak als Ajax. Eriksen vindt m.i. vaak de ruimte. Is steeds in beweging, denkt vooruit en staat daardoor vaak goed. Ik ben maar wat blij dat Ajax hem heeft, want anders was het helemáál niet om aan te gluren.

Knap dat Eriksen zo jong al zoveel beter is dan het spul om hem heen. Hij is niet explosief, heeft niet echt een individuele aktie, hij is een lichtgewicht en z'n schot en productiviteit kan veel beter. En dan toch easy de beste. Zegt veel over hem, maar ook over die anderen.

Wat me trouwens steeds weer opvalt de laatste weken is dat de nobodies de kar trekken. Eriksen vooral, maar ook Anita, Vermeer, Toby en Sulejmani halen een behoorlijk niveau. Terwijl VDW, Vertonghen en EH er vrolijk op los choken. De Zeeuw was gisteren m.i. ook weer bagger.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma mei 02, 2011 10:11 pm

Ajax Rules schreef:
Dubbel schreef:
Thijs schreef:Ik ben kapot.

Damn wat een lekkere overwinning, en schitterend dat het hele uitvak 45 minuten na de wedstrijd nog steeds helemaal los gaat. Ben benieuwd naar de filmpjes!
Mooi om te lezen. Uitwedstrijden zijn wmb een van de betere kicks in het leven. Heb zelf niks van de wedstrijd meegekregen want mijn eigen elftal speelde vroeg een verre uitwedstrijd maar wel het topic doorgespit. Begrijp dat niet alle spelers top waren maar wel belangrijke punten hoor, toch klasse!
Jij woont in Los Angeles en je zit daar op voetbal?

Offtopic: wat doe je precies in Los Angeles?
Jeugdvoetbal. Ik ben trainer/coach en heb een U-10 en sinds kort ook een U-9 elftal. U-10 kunnen aardig wat terwijl de U-9 straks in de herfst voor het eerst selectie voetbal gaan spelen. Ben ook nog scheidsrechter. Spelen we zelf niet dan ga ik vaak in de buurt een wedstrijd fluiten.

In het dagelijks leven ben ik Project Manager.

Plaats reactie