Basketball
Moderator: mods
Re: Basketball
Ik zet mijn geld op OKC. Vind ik een hele mooie ploeg met Westbrook en Durant.
Sowieso volg ik alles op de voet. Ook redelijk eenvoudig met een website als nba.com.
Sowieso volg ik alles op de voet. Ook redelijk eenvoudig met een website als nba.com.
Met Westbrook en Durant alleen kom je niet ver maar voeg daar Perkins aan toe en ze kunnen zomaar de West winnen idd.Justin schreef:Ik zet mijn geld op OKC. Vind ik een hele mooie ploeg met Westbrook en Durant.
Maar waar hebben we het over, misschien is Kobe volgende week weer fit en rolt de Lakers alsnog iedereen op.

Precies.Dubbel schreef:Met Westbrook en Durant alleen kom je niet ver maar voeg daar Perkins aan toe en ze kunnen zomaar de West winnen idd.Justin schreef:Ik zet mijn geld op OKC. Vind ik een hele mooie ploeg met Westbrook en Durant.
Maar waar hebben we het over, misschien is Kobe volgende week weer fit en rolt de Lakers alsnog iedereen op.
LA Lakers staan weer op en komen met 3-2 voor. Chicago heeft het tot nu toe redelijk makkelijk en zijn door: 4-1. Magic doet nog wat terug tegen de Atlanta Hawks en staan nu nog 'maar' 3-2 achter.
Basketball
OKC gaat never nooit winnen in het westen. Daarvoor hadden ze al teveel moeite met Denver (zonder Carmelo). Lakers gaat het dit jaar gewoon weer doen. Ze zijn groter en sterker (fitte Bynum) dan vorig jaar. Bynum en Gasol onder het bord, Odom (!) gewoon van de bank, Artest, Kobe en de degelijke Fisher. Dat is gewoon too much voor andere teams. Dallas is overigens ook beter (vooral defensief) dan voorheen. Spurs moeten eerst vannacht maar eens langs Memphis komen. Zo zie je dat een season record ook niet alles zegt. Dallas had ook eens het beste record en vloog er in de eerste ronde uit.
In het oosten kan ik mij gewoon niet voorstellen dat Chicago (ondanks de ongelofelijke Rose) het gaat doen. Voor Atlanta is het ook leuk dat ze doorgaan, maar nu houdt het wel op. Boston en Miami gaan m.i. uitmaken wie het in de finals mag opnemen tegen uiteindelijk de Lakers. Ik denk dat Boston te degelijk voor Miami is. Er is veel gedoe over de trade van Perkins, maar ik kan het mij wel voorstellen. De Lakers zijn beter geworden dus ze konden niet met hetzelfde team aankomen. Krstic is een aardige vervanger van Perkins. Minstens zo'n goede rebounder en aanvallend sterker. Ook Green is een goede aanvulling die wellicht Kobe wat kan verdedigen en een paar drietjes kan schieten. Toch denk ik dat Miami meer kans zou maken tegen de Lakers. Jammer voor hen is alleen dat ze buiten de big three bagger zijn. LeBron is overigens als ik het goed heb op het gebied van game winners op dit moment iets van 1 op 9 ofzo. Voor crunch time kunnen ze beter naar Wade gaan.
Een herhaling van vorig jaar blijft dus mijn voorspelling.
In het oosten kan ik mij gewoon niet voorstellen dat Chicago (ondanks de ongelofelijke Rose) het gaat doen. Voor Atlanta is het ook leuk dat ze doorgaan, maar nu houdt het wel op. Boston en Miami gaan m.i. uitmaken wie het in de finals mag opnemen tegen uiteindelijk de Lakers. Ik denk dat Boston te degelijk voor Miami is. Er is veel gedoe over de trade van Perkins, maar ik kan het mij wel voorstellen. De Lakers zijn beter geworden dus ze konden niet met hetzelfde team aankomen. Krstic is een aardige vervanger van Perkins. Minstens zo'n goede rebounder en aanvallend sterker. Ook Green is een goede aanvulling die wellicht Kobe wat kan verdedigen en een paar drietjes kan schieten. Toch denk ik dat Miami meer kans zou maken tegen de Lakers. Jammer voor hen is alleen dat ze buiten de big three bagger zijn. LeBron is overigens als ik het goed heb op het gebied van game winners op dit moment iets van 1 op 9 ofzo. Voor crunch time kunnen ze beter naar Wade gaan.
Een herhaling van vorig jaar blijft dus mijn voorspelling.
Hopelijk!Jabu schreef:Een herhaling van vorig jaar blijft dus mijn voorspelling.
Ik zie de Lakers zo vaak spelen dat het wat mij betreft alle kanten op kan. Denk dat we even veel (of meer) moeite hadden met de Big Easy als OKC had met de Mile High. Lakers kunnen goed spelen maar ook als een drol. Velen gaan ervan uit dat ze dat onder controle hebben en dat als het erop aankomt ze de spreekwoordelijke switch omzetten en iedereen aankunnen.
Je noemt Laker Shannon niet. Als er eentje beter is geworden het laatste jaar dan hij wel.
Chicago heeft ook mij nog niet overtuig al staan ze natuurlijk al met 1 been in de finale nu ze de zwakke Hawks onmoeten. Hebben de Hawks ooit van een +500 team gewonnen?
Miami heeft 2 keer korte metten gemaakt met de Lakers dus zeker niet de favoriete keuze in LA.
En dan Boston. Ik heb begrepen dat Perkins gewoon was gebleven als ie bij had willen tekenen. Hopelijk wordt Shaq geen factor. Verder een erg lelijk team. Hoop niet dat ze ver komen. Gek, he?
<fanmode>Als zo vaak hangt alles af van Kobe. De rest van de Lakers is niet goed genoeg om een mindere Kobe te camoufleren en de andere teams zijn niet goed genoeg om het van een goede Kobe te winnen. </fanmode>
Basketball
De Lakers hebben altijd opstartproblemen in het begin van de playoffs. Nu is de focus er weer.
Shannon Brown had ik inderdaad nog kunnen noemen.
Het is trouwens momenteel spannend in het vierde kwart bij Memphis vs Spurs. Spurs nogmaals op het randje van de afgrond...
En over voor de Spurs.
Shannon Brown had ik inderdaad nog kunnen noemen.
Het is trouwens momenteel spannend in het vierde kwart bij Memphis vs Spurs. Spurs nogmaals op het randje van de afgrond...
En over voor de Spurs.
Spurs zijn lelijk nat gegaan maar Memphis stond ook wel heel sterk te ballen vind je niet? Randolph speelt echt als een ster. Nu dus tegen OKC, denk dat Durant en Co hun handen vol gaan hebben.
Boston en Miami wordt natuurlijk ook om te smullen!
Van NBA.com:
Boston en Miami wordt natuurlijk ook om te smullen!
Van NBA.com:
NEW ORLEANS – Phil Jackson closed the door Thursday to returning for another season as Lakers coach even if a lockout costs the league part of 2011-12 and leads to a shortened schedule that would mean reduced physical strain.
Basketball
Randolph speelt als een heavy weight. Letterlijk en figuurlijk... (weegt samen met Gasol 540 pounds :))
Memphis gaat overigens weer verder waar ze gebleven zijn.
Celtics vs Heat is bij rust 36-51. Met een unstoppable Wade en een scherpe Jones van de bank. Celtics vooral roestig. Alleen Allen speelt aardig. Schoot overigens 65% van achter de 3-puntlijn in de serie NY. Tweede helft zelfde verhaal. Celtics lekken even terug te komen maar het zat er niet in. Zullen zich richten op game 2 in Miami. Allen blijft goed schieten, maar krijgt weinig hulp. Pierce leek de tweede helft op te staan en werd er vervolgens om vage redenen uitgestuurd. Wade was weer eens de man!
Memphis gaat overigens weer verder waar ze gebleven zijn.
Celtics vs Heat is bij rust 36-51. Met een unstoppable Wade en een scherpe Jones van de bank. Celtics vooral roestig. Alleen Allen speelt aardig. Schoot overigens 65% van achter de 3-puntlijn in de serie NY. Tweede helft zelfde verhaal. Celtics lekken even terug te komen maar het zat er niet in. Zullen zich richten op game 2 in Miami. Allen blijft goed schieten, maar krijgt weinig hulp. Pierce leek de tweede helft op te staan en werd er vervolgens om vage redenen uitgestuurd. Wade was weer eens de man!
Basketball
Wij zijn dit toch vreemde playoffs. Lakers verliezen de eerste wedstrijd van Dallas en Chicago verliest van Atlanta...
Dallas op 2-0! De bal wilde er gewoon niet in vandaag. Maar er is natuurlijk meer aan de hand. Geen antwoord op Dino, heel veel moeite met Chandler en Haywood. Artest waarschijnlijk geschorst. Pau werd zelfs uitgefloten. Ga er maar aan staan straks in game3.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Artest is een mafkees. 

Basketball
Ze stonden er dus ook niet in game 3...
- peter
Ze geven het helemaal weg halverwege de vierde. 
En Rose was formidabel.

En Rose was formidabel.
Een career high van 44 punten halen op het moment dat het moet. Dan ben je goed.
Moet wel zeggen dat ik 44 punten eigenlijk niet eens zoveel vind. Had hoger verwacht.
Moet wel zeggen dat ik 44 punten eigenlijk niet eens zoveel vind. Had hoger verwacht.
Basketball
Waar is die bezem?
Al bijna 30 punten verschil in het begin van het vierde kwart. 17 drietjes (!), waarvan 9 op 10 van Terry en 5 op 5 van Peja.
Al bijna 30 punten verschil in het begin van het vierde kwart. 17 drietjes (!), waarvan 9 op 10 van Terry en 5 op 5 van Peja.
Laatst gewijzigd door jabu op zo mei 08, 2011 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
24 punten achter. Lakers kun je uitzwaaien.
Basketball
30 al: 68-98. Odom weggestuurd.
Bynum nu ook weggestuurd voor een schandalige fout...
Wat een laatste wedstrijd voor Phil Jackson.
Al 69 punten van de bank van Dallas.
Bynum nu ook weggestuurd voor een schandalige fout...
Wat een laatste wedstrijd voor Phil Jackson.
Al 69 punten van de bank van Dallas.
Ik kom net thuis van de Moederdag brunch. We staan zo'n 40 punten achter. Odom en Bynum ejected? Verbaast me, zijn twee rustige jongens.
Begint welk kort dag te worden voor de 3peat...
Interssant off-season. Shaw voor Phil? Howard voor Bynum? Artest weg? Fish weg? We zien wel.
De Angels spelen nu dus ik schakel gauw weg.
Begint welk kort dag te worden voor de 3peat...
Interssant off-season. Shaw voor Phil? Howard voor Bynum? Artest weg? Fish weg? We zien wel.
De Angels spelen nu dus ik schakel gauw weg.

Basketball
Interessant off-season, maar je wilt als teammate geen pre-season met Kobe meemaken ;) Die zal pas getergd zijn.
Totale flop van de Lakers. Dallas was erg goed. Vreemde playoffs tot nu toe. Geen Spurs, geen Lakers.
Totale flop van de Lakers. Dallas was erg goed. Vreemde playoffs tot nu toe. Geen Spurs, geen Lakers.
Met Kobe noem je meteen het grote probleem van de Lakers. Goed als hij is wordt hij toch echt zo langzamerhand een oudere speler. Vorig seizoen vond ik Lebron James al beter en dit jaar is dat verschil alleen maar groter geworden. En het verschil met spelers eronder wordt kleiner. Wie-o-wie gaat Kobe vervangen?
Daarbij kan ik me niet voorstellen dat Pau volgend seizoen terugkomt. Op de beslissende momenten stond hij er niet. Als blikken konden doden dan zat Kobe nu in de bak wegens moord op hem.
Daarbij kan ik me niet voorstellen dat Pau volgend seizoen terugkomt. Op de beslissende momenten stond hij er niet. Als blikken konden doden dan zat Kobe nu in de bak wegens moord op hem.
Basketball
Kobe moet absoluut niet fit zijn geweest. Anders speelt hij niet zo. Nog steeds van ongelofelijke klasse en een echte winnaar.
Pau kreeg in een Europees onderonsje basketballles van Dirk.
LeBron vond ik dit jaar ook nog niet super. D-Wade is duidelijk de leider van Miami.
LeBron vond ik dit jaar ook nog niet super. D-Wade is duidelijk de leider van Miami.
Tuurlijk, Kobe is een geweldenaar en hij was ook niet fit maar dat geldt in basketball (of in Amerika?) niet als excuus. En misschien verwar ik dat niet fit zijn met ouder worden, al dan niet terecht.Jabu schreef:Kobe moet absoluut niet fit zijn geweest. Anders speelt hij niet zo. Nog steeds van ongelofelijke klasse en een echte winnaar.
Doc Rivers wordt nu genoemd als nieuwe PJ. Celtics coach, pffff. Zou het einde triangle offense betekenen. Van Shaw zou je nog kunnen verwachten dat hij de huidige lijn volgt. Er gaan geheid een hoop jongens naar elders, benieuwd hoe het loopt en hoe het er na de zomer uitziet.
Voorlopig hoop ik dat de grootste outsider dit jaar de boel gaat winnen. Kom er maar in Memphis!
Basketball
Doc Rivers is wel een erg goede coach en kan dan gelijk zijn zoon meenemen ;)
Voorlopig denk ik dat Dallas nu ook wel de finale gaat halen. Ze begonnen natuurlijk ook het seizoen als beste in de league. Memphis zou natuurlijk wel leuk zijn.
Voorlopig denk ik dat Dallas nu ook wel de finale gaat halen. Ze begonnen natuurlijk ook het seizoen als beste in de league. Memphis zou natuurlijk wel leuk zijn.
Heb de Heat in december zien spelen in Miami. Misschien waren ze toen nog niet op stoom, maar het sprankelde voor geen meter. Ze moesten op kantoor zijn die dag, meer niet.Jabu schreef:Kobe moet absoluut niet fit zijn geweest. Anders speelt hij niet zo. Nog steeds van ongelofelijke klasse en een echte winnaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Peja had toch een geweldige 3 punter, die raakte het netje nauwelijks.Jabu schreef:Waar is die bezem?