Champions League 2010-2011

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

999

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door 999 » vr apr 29, 2011 7:45 am

Nou Messi, behalve dat ie goed kan voetballen scoort ie ook nog eens ontzettend veel belangrijke goals.Denk dat als je bij andere clubs ook de beste voetballer weghaald ( of het scorend vermogen hapert ( Rooney, Robben, Torres(Drogba), Etoh enz. ) je het zelfde probleem hebt.Maar Barcelona heeft ook nog eens twee lijnenuitzetters op het middenveld rond lopen van klasse die elkaar dus niet in de weg lopen.En dat zie je niet bij de andere clubs ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 29, 2011 8:15 am

Ook SP en PVV hebben dingen waar ze vóór zijn. Scherrer schetst een karikatuur.

Ik begrijp wel wat hij bedoelt, maar het is net zo onnadenkend om standaard vóór (bijvorobeeld Nederlandse sporters) te zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr apr 29, 2011 8:23 am

joey schreef: @Scherrer: als ik het goed begrijp ben je verplicht om met de meute mee te gaan, anders heb je geen eigen mening? :confused.gif:
Doe niet zo verschrikkelijk dom, joey. Bah, je kunt veel beter. Lees gewoon eens. Maargoed, je zet je zelf hiermee glashard voor l*l, dus je doet maar.
Scherrer schreef:Vorm je mening lekker zelf. Laat je niet leiden door de massa, niet in positieve zin, maar ook niet in negatieve zin.
Hoe duidelijk wil je het hebben. En dan concludeert joey bovenstaande. :smallgrin.gif: Dan ben je niet helemaal wijs.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 29, 2011 8:36 am

En jij denkt dat mensen hun mening zelf vormen? :confused.gif:

Geloof ik niet in. We laten zich bewust of onbewust beïnvloeden. En bedenken over het algemeen maar heel weinig zelf. Mensen die met de meute meegaan verbeelden zich dat ze het zelf bedenken, en mensen die tegen de meute ingaan ook.

Opiniemakers bijvoorbeeld lopen een stap voor op de meute. Meer niet.

Voor alle duidelijkheid: ik voel me in het geheel niet aangesproken.
Laatst gewijzigd door joey op vr apr 29, 2011 8:57 am, 3 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » vr apr 29, 2011 8:38 am

Dubbel schreef:Ik vond de postings van Scherrer en Rachid in deze wel sterk, geeft toch aardig aan hoe sommigen hier erin zitten? En netjes zonder direct op het forumlid te spelen... :biggthumpup.gif:
Nee, Scherrer zou nooooit direct op de persoon spelen... :smallgrin.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr apr 29, 2011 8:42 am

Jabu schreef:
Dubbel schreef:Ik vond de postings van Scherrer en Rachid in deze wel sterk, geeft toch aardig aan hoe sommigen hier erin zitten? En netjes zonder direct op het forumlid te spelen... :biggthumpup.gif:
Nee, Scherrer zou nooooit direct op de persoon spelen... :smallgrin.gif:
Zeg, moet jij niet naar een Wilders-moet-worden-vermoord-demonstratie op de Dam? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

jabu

Bericht door jabu » vr apr 29, 2011 8:51 am

Is Jack Parrow ook al anti-Wilders?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 29, 2011 9:21 am

Onze eigen drol
Uitgegeven: 29 april 2011 08:10
Laatst gewijzigd: 29 april 2011 08:10

En daar gaan we weer. Zoals ieder jaar wanneer de Eredivisie op z’n eind loopt. Of het nu Twente, Ajax of PSV wordt: het is zogenaamd de kampioen van de armoede. Ammehoela. Door Thijs Zonneveld
Iets meer dan twee weken nog, dan is de kampioen van Nederland bekend. Niemand weet wie er gaat winnen. Maar wat al wel vast schijnt te staan: het was de slechtste competitie ooit. Want de nieuwe kampioen eindigt waarschijnlijk met minder punten dan alle kampioenen daarvoor.

Alle deskundologen (van Johan C. tot Johan D.) zijn het erover eens: we kunnen er niks meer van, hierzo. De Eredivisie, dat is gekloot in de marge. Bal naar voren en hopen dat-ie er een keer invalt. Voetballers met de dozen nog om de schoenen, dat werk.

Eigenlijk mogen we het niet eens voetbal noemen wat we hier spelen. Die term is alleen bedoeld voor de sport die ze beoefenen in Barcelona, Madrid of Manchester. De voetballers zelf denken er net zo over.

Volgens Theo Janssen, paffend en zuipend nog steeds de beste speler van de competitie, spelen alle kampioenskandidaten als een drol. Laat één ding duidelijk zijn, dames en heren: de kampioen van Nederland is de kampioen van de armoede.

Maar ik geloof er helemaal niks van.

Provincieclubs

Het zal best dat de nieuwe kampioen weinig punten heeft. Maar dat kan net zo goed worden veroorzaakt door al die provincieclubs die aan de weg timmeren. Het is ook nooit goed; als Ajax of PSV met een straatlengte verschil wint, dan is de Eredivisie een Mickey Mouse League.

Dat voetballers uit de huidige Eredivisie minder goed zijn dan vroeger is flauwekul. Alsof je zoiets kan vergelijken. Het is eerder andersom. Afgelopen weekend: drie omhalen in één speelronde. Vijftien jaar geleden zou zo’n doelpunt het kunstwerk van het jaar zijn, nu kan zelfs een houthakkende voorstopper als Pa-Modou Kah de bal in de kruising jassen op z’n Van Bastens.

Ik durf te wedden dat John de Wolf of Danny Blind hun kruisbanden binnenstebuiten achterstevoren hadden gescheurd – waarschijnlijk bij de gedachte aan een omhaal alleen al.

Gezanik over Barcelona

En dan dat eeuwige gezanik over Barcelona. Het is alsof er niets anders meer bestaat dan tiki-taka-voetbal. Je telt tegenwoordig niet meer mee als je geen orgastisch puntdicht over Messi kunt opdreunen zodra het onderwerp voetbal ter sprake komt.

Een ploeg die niet speelt als een Playstation, die kan er ineens niks meer van. Lekker makkelijk. Barcelona heeft de beste spelers van de wereld omdat het de best betalende sportclub van de wereld is (zelfs meer dan miljardenbedrijven als de Los Angeles Lakers of de New York Yankees).

Warm houden

Barça koopt Ibi Afellay voor een paar miljoen van PSV om de reservebank van Nou Camp warm te houden en schotelt Messi een salaris voor dat zo hoog is dat hij de rest van zijn leven niet meer kan stoppen met schijnheilig glimlachen.

Maar ondertussen staan ze wel bijna een half miljard euro in de min. Ze zijn ongeveer net zo bankroet als Real Madrid (min 327 miljoen) en Manchester United (826 miljoen). Over kampioen van de armoede gesproken. Wat als Barcelona Fortuna Sittard of NAC zou heten – hoeveel punten aftrek zou min 442 miljoen dan zijn?

Ik ben klaar met die oneindige serie wedstrijden tussen Barcelona en Real Madrid. En ook met dat gemekker over het niveau van de Eredivisie. Ik ga komend weken fijn naar onze eigen drol van een competitie kijken.

Hartstikke lekker.
:biggthumpup.gif: Thijs Zonneveld op nu.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 29, 2011 9:35 am

Goedkoop gelul
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » vr apr 29, 2011 9:36 am

Waarom goedkoop gelul?

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 29, 2011 9:48 am

Omdat je wekelijks dit soort dingen leest. Het is geen nieuwe informatie.
IK GELOOF!!!!!!

Frank

Bericht door Frank » vr apr 29, 2011 10:03 am

Niet omdat het negatief ten opzichte van Barcelona is? :hypocrite.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 29, 2011 10:10 am

Dat ze schulden hebben heb ik toch ook al 100x aan te geven. Maar dat iemand betaalt krijgt voor zulke onzin (geen nieuwe info of mening).

Van mij mogen alle clubs met schulden uit de CL gehaald worden.. Of dat W geen spelers mogen kopen of zelfs mogen verkopen..
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 29, 2011 10:20 am

Is de kern die je uit dat stuk haalt nu echt dat Barcelona gigantische schulden heeft?
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 29, 2011 10:43 am

Van de 4 alinea's gaan er 2 over de schulden van Barca toch?
IK GELOOF!!!!!!

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » vr apr 29, 2011 11:26 am

Prima column van Thijs Zonneveld. Heeft ook helemaal niet de functie om 'nieuwe info' te leveren. Geeft wel een duidelijke mening over de huidige stand in de Eredivisie.

Ben het ook met hem eens trouwens. Eredivisie is in mijn ogen een van de leukste competities in Europa.

999

Bericht door 999 » vr apr 29, 2011 11:40 am

Veel kinderfilms zijn ook " leuk " ..
Blij met de punten ...

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » vr apr 29, 2011 11:45 am

999 schreef:Veel kinderfilms zijn ook " leuk " ..
Het zal wel een reactie op mij zijn, maar ik begrijp hem niet?

Voor alle duidelijkheid: ik vind de Eredivisie niet van hoge kwaliteit, maar amusant is het wel. Amusanter dan de 'topcompetities'.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 29, 2011 12:21 pm

Justin schreef:

Voor alle duidelijkheid: ik vind de Eredivisie niet van hoge kwaliteit, maar amusant is het wel. Amusanter dan de 'topcompetities'.

Wie beweert dan dat de eredivisie niet amusant kan zijn? :confused.gif:

Wat een rare column. Ik begrijp dat Kah een betere voetballer is dan Danny Blind was? Kah, die er geen hout van kan, raakt een keer een bal goed en dat moet bewijzen dat de eredivisie van goed niveau is? :biggrin.gif:

Natuurlijk kan Messi fantastisch voetballen, veel beter dan wie dan ook in onze competitie. Dat heeft niets met Playstation te maken. Kwalitatief is de eredivisie van een mager niveau, en het is zeker minder geworden sinds het Bosman-arrest. En ja, dat komt (mede) door het geld, maar wat maakt het uit waardoor het komt? Het is gewoon zo.

Amusant en kwalitatief goed, dat zijn verschillende dingen. Dit jaar krijgen we geen sterke kampioen. Kijk maar eens hoe de titelkandidaten aan het prutsen zijn. Niet doordat de tegenstanders zo sterk zijn, maar doordat ze zelf geen bal raken. Hoe kun je dat ontkennen?

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » vr apr 29, 2011 12:32 pm

joey schreef:
Justin schreef:

Wie beweert dan dat de eredivisie niet amusant kan zijn? :confused.gif:
Niemand. Zeg ik ook nergens. Haak in op datgene wat Zonneveld beschrijft in zijn column.

T82

Bericht door T82 » vr apr 29, 2011 3:23 pm

Rishi schreef:Omdat je wekelijks dit soort dingen leest. Het is geen nieuwe informatie.
Net zoals 90% van jouw posts dus... En het zijn er zovéél...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 29, 2011 4:11 pm

LucaS schreef:Is de kern die je uit dat stuk haalt nu echt dat Barcelona gigantische schulden heeft?
Wat is de kern eigenlijk? Zonneveld poneert meerdere stellingen.

- In tegenstelling tot wat iedereen beweert is de eredivisie van hoog niveau (ter illustratie: Kah is beter dan Blind).

- Barcelona is misschien wel goed, maar de ophemeling is overdreven en de club heeft dure spelers en hoge schulden.

- De eredivisie is heel erg leuk.

Een beetje een rare column.

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 29, 2011 4:21 pm

T82 schreef:
Rishi schreef:Omdat je wekelijks dit soort dingen leest. Het is geen nieuwe informatie.
Net zoals 90% van jouw posts dus... En het zijn er zovéél...
:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » vr apr 29, 2011 7:27 pm

Rachid schreef:
Le T. schreef:
Rachid schreef: :biggthumpup.gif: dat type mens kom je overal tegen. Of het nu gaat om sport, muziek of wat dan ook.
Misschien komt dat door het type mens dat zich graag in kuddes beweegt en niet alleen zelf achter elke hype aanhobbelt, maar ook nog eens vindt dat anderen dat ook moeten doen? Dat type kom je namelijk ook overal tegen.

Interessant dat je dat zo verwoord, dat vet gedrukte.

Je geeft de aanleiding zelf al. Het type met een soort van reactionaire inslag; die de massa gebruikt, als springplank, om zich af te zetten en een afwijkende identiteit aanneemt. Waarbij de massa vaak als referentiekader dient voor het gedrag, normen en waarden dat die type erop na houdt? Die massa houdt dat type wel bezig, vind je niet?
Je hebt er nou eenmaal mee te maken zoals ik al aangaf. Het is niet zo dat ik ongestoord CL kan kijken zonder met het geblaat van de kudde geconfronteerd te worden, en bij Ajax is het zelfs zo dat het domme geblaat van de kudde de gebeurtenissen beinvloedt. Omdat die kudde die gelooft in de onfeilbaarheid van Cruijff en zijn adviezen er nou eenmaal is, heb ik een jaar Van Basten als trainer moeten verdragen, en daarna een jaar waarin de aangerichte schade nog voelbaar was.

Verder draai je het om, het standpunt is wordt zelfstandig gevormd, dat blijkt dan af te wijken van dat van de kudde, logisch want vormt het standpunt niet zelfstandig dus dik kans dat het afwijkt, en dan botst het met dat van de kudde. Eigen aan kuddedieren is immers dat ze zich veilig voelen binnen de kudde en graag achter anderen aanhobbelen, ze hebben dan ook moeite met het verwerken van het feit dat niet iedereen meedoet en meeblaat. Afwijkende standpunten nodigen namelijk uit tot zelf nadenken en dat is nou precies waarom kuddedieren de kudde opzoeken, zodat dat niet hoeft.
Wollt ihr den totalen Mensch?

M..

Bericht door M.. » vr apr 29, 2011 9:37 pm

De mens is een kuddedier.. dat houdt in dat jij verheven bent boven de gemiddelde mens omdat jij buiten de kudde durft te wandelen?
Op national geographic worden de kuddedieren die buiten de kudde wandelen altijd opgevreten.

Plaats reactie