Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Totaal niet!
Het is alleen wel handig als Barca in een normale opstelling kan gaan spelen. Abidal, Adriano en Maxwell zijn er niet bij. En nou weet ik niet of Puyol kan spelen. Anders kan hij linksback, Pique met Mascherano centraal en Dani Alves rechtsback. Komt goed dan. Maar klote is het wel. Ze spelen tenslotte niet tegen Getafe. Di Maria, Ronaldo.... aardig rappe spelers.
Ik denk overigens dat Mourinho morgen weer gaat verrassen en superaanvallend gaat spelen. Als hij dat doet en ze winnen is hij een held.. Als hij weer voor de 7-0-3 variant gaat is hij een lafaard.
Het is alleen wel handig als Barca in een normale opstelling kan gaan spelen. Abidal, Adriano en Maxwell zijn er niet bij. En nou weet ik niet of Puyol kan spelen. Anders kan hij linksback, Pique met Mascherano centraal en Dani Alves rechtsback. Komt goed dan. Maar klote is het wel. Ze spelen tenslotte niet tegen Getafe. Di Maria, Ronaldo.... aardig rappe spelers.
Ik denk overigens dat Mourinho morgen weer gaat verrassen en superaanvallend gaat spelen. Als hij dat doet en ze winnen is hij een held.. Als hij weer voor de 7-0-3 variant gaat is hij een lafaard.
IK GELOOF!!!!!!
Nee, Barca, RM en Villareal bakken er ook weinig van in Europa dit seizoen.Peter schreef:Moet je nagaan wat het wordt als Real aanvallend voetbal gaat spelen.![]()
Die competitie stelt geen ene mallemoer voor, trouwens.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Villarreal (onbegrijpelijk dat half AT dat maar fout blijft spellen).goodfella schreef:Nee, Barca, RM en Villareal bakken er ook weinig van in Europa dit seizoen.Peter schreef:Moet je nagaan wat het wordt als Real aanvallend voetbal gaat spelen.![]()
Het gat tussen Barcelona, Real Madrid en de rest is huge. Nu is dat ook de pure wereldtop, maar ik heb het idee dat er na Valencia en Villarreal weinig meer is. Sevilla wordt uitgeschakeld door Braga in de voorronde CL. Nou is dat geen slecht team, maar toch. Getafe redt het niet in een poule met Young Boys en Stuttgart. Say no more. Atletico redt het niet in een poule met Aris en Leverkusen. Villarreal komt ver, maar dat is, zoals gezegd, ook prima. Qua competitie vind ik het alleen niet al te veel, want het verschil tussen de nummer 1 en 5 is huge. Vanaf de nummer 4 is het middelmaat.
-
Ik heb altijd het idee dat Spaanse clubs zich geen ene reet interesseren voor de Europa League en al helemaal niet vroeg in het seizoen. Ajax werd in Madrid van het veld afgeblazen, maar ik heb geen Spaanse ploeg op die manier eraf zien gaan (alleen Valencia afgelopen keer). Tempo, techniek, fysiek zijn allemaal een stukkie hoger/sneller/beter dan Nederlandse clubs.
Whitey on the moon.
- peter
Ik wil het niet vergelijken met Nederland, hoor. Verder is het eigenlijk sowieso lastig vergelijken, want Real en Barca zijn op dit moment wereldtop. Daar verbleekt een ieder bij. Zowel nationaal als internationaal. Het zou mij enorm verbazen als de CL niet naar Spanje gaat.
Ik vind alleen ploegen als Bilbao enzo niet veel bijzonders. Ik denk dat de PL in de breedte sterker is.
Ik vind alleen ploegen als Bilbao enzo niet veel bijzonders. Ik denk dat de PL in de breedte sterker is.
Peter schreef:Villarreal (onbegrijpelijk dat half AT dat maar fout blijft spellen).goodfella schreef:Nee, Barca, RM en Villareal bakken er ook weinig van in Europa dit seizoen.Peter schreef:Moet je nagaan wat het wordt als Real aanvallend voetbal gaat spelen.![]()
Het gat tussen Barcelona, Real Madrid en de rest is huge. Nu is dat ook de pure wereldtop, maar ik heb het idee dat er na Valencia en Villarreal weinig meer is. Sevilla wordt uitgeschakeld door Braga in de voorronde CL. Nou is dat geen slecht team, maar toch. Getafe redt het niet in een poule met Young Boys en Stuttgart. Say no more. Atletico redt het niet in een poule met Aris en Leverkusen. Villarreal komt ver, maar dat is, zoals gezegd, ook prima. Qua competitie vind ik het alleen niet al te veel, want het verschil tussen de nummer 1 en 5 is huge. Vanaf de nummer 4 is het middelmaat.
Op basis van die opsomming beoordeel jij dat de Spaanse competitie geen reet voor stelt? Ik vind dat nogal simpel en ééndimensionaal beredeneren.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
- peter
Ik vind het in de breedte minder sterk dan een PL. Het verschil is ook kleiner, maar dat komt omdat de top van de PL minder sterk is dan de top van de PD. Mijn gevoel zegt alleen dat de subtop in Engeland en alles wat daar onder zit, beter is.
-
Mjah... kan ik moeilijk beoordelen. Er zit volgens mij veel meer geld in de PL en zelfs ploegen onderaan in de PL hebben spelers lopen waar Ajax alleen maar van kan dromen. Helaas lopen daar meestal 6 of 7 'echte' Britten naast, die er echt geen reet van kunnen. Engelsen/Schotten/Ieren zijn echt onbeholpen. Dat zie je veel minder in de PD. Daar is het veel verfijnder. Vandaar dat Nederlandse teams (in de regel ook technischer) altijd liever tegen Engelsen spelen dat Zuid-Europese ploegen. Engelsen willen nog weleens lekker naief voetballen.Peter schreef:Ik vind het in de breedte minder sterk dan een PL. Het verschil is ook kleiner, maar dat komt omdat de top van de PL minder sterk is dan de top van de PD. Mijn gevoel zegt alleen dat de subtop in Engeland en alles wat daar onder zit, beter is.
Whitey on the moon.
Het lijkt wel de Italiaanse competitie. Of pak 'm beet, de Engelse.Peter schreef:Villarreal (onbegrijpelijk dat half AT dat maar fout blijft spellen).goodfella schreef:Nee, Barca, RM en Villareal bakken er ook weinig van in Europa dit seizoen.Peter schreef:Moet je nagaan wat het wordt als Real aanvallend voetbal gaat spelen.![]()
- peter
Italiaanse competitie is niet te vergelijken. Is qua niveau twee tandjes minder dan de PL of PD.
Wat ik betoog is dat de twee beste ploegen van de wereld in de PD spelen, maar dat de competitie in Engeland sterker is. Bredere top, betere subtop en middenmoot.
Wat ik betoog is dat de twee beste ploegen van de wereld in de PD spelen, maar dat de competitie in Engeland sterker is. Bredere top, betere subtop en middenmoot.
Ja, Liverpool ging er niet af tegen Braga. En Man City ook niet tegen Dinamo Kiev.
Braga zit in de halve finale van de EL en Atletico won vorig jaar de EL. Verder wel eens met Peter.
IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
Eens dat de Premier League de betere competitie is. Bijna geen enkele wedstrijd is makkelijk, de intensiteit is hoger dan in de Premiera Division. Barcelona en Madrid zijn de twee rijkste clubs ter wereld maar in de Premier League gaat veel meer geld om dan waar ook ter wereld. Dat zie je in het niveau wat ze aan spelers weten aan te trekken, zelfs de degradatie kandidaten.
Ik ken trouwens de Bundesliga, Serie A en en Ligue Un niet echt, maar zit ik er ver naast met mijn inschatting dat de Bundesliga van de drie waarschijnlijk de sterkste is en bovendien het meest in de lift zit? De Milaneze ploegen zullen nog wel een tijdje hun aantrekkingskracht op de Robinho's en Van Bommels van deze wereld uitoefenen, maar het publiek heeft de interesse verloren en als je ziet dat volgend jaar Sneijder dreigt te vertrekken, oudgedienden als Seedorf, Eto'o, Samuel, Pirlo, Gattuso, Nesta, hebben niet het eeuwige leven; ziet er allemaal niet goed uit. Dat Emanuelson naar Milan gaat is voor mij een teken aan de wand, dat had 10 jaar geleden niet gekund.
Ik ken trouwens de Bundesliga, Serie A en en Ligue Un niet echt, maar zit ik er ver naast met mijn inschatting dat de Bundesliga van de drie waarschijnlijk de sterkste is en bovendien het meest in de lift zit? De Milaneze ploegen zullen nog wel een tijdje hun aantrekkingskracht op de Robinho's en Van Bommels van deze wereld uitoefenen, maar het publiek heeft de interesse verloren en als je ziet dat volgend jaar Sneijder dreigt te vertrekken, oudgedienden als Seedorf, Eto'o, Samuel, Pirlo, Gattuso, Nesta, hebben niet het eeuwige leven; ziet er allemaal niet goed uit. Dat Emanuelson naar Milan gaat is voor mij een teken aan de wand, dat had 10 jaar geleden niet gekund.
Ajax!
Giacomo Puccini schreef:. Dat Emanuelson naar Milan gaat is voor mij een teken aan de wand, dat had 10 jaar geleden niet gekund.
Jawel dat had wel gekund, je moest eens weten wat voor spelers er eind jaren '90 bij Milan rondliepen.
Wie kent Ibrahim Ba nog?
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Tja, en eind jaren 80 was het niet voor te stellen dat iemand als Inzaghi spits zou worden van Milan.
IK GELOOF!!!!!!
Waarom niet? Ze zijn daar dol op (bijna) transfervrije spelers. Was in de negentiger jaren al zo.Giacomo Puccini schreef:. Dat Emanuelson naar Milan gaat is voor mij een teken aan de wand, dat had 10 jaar geleden niet gekund.
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Ik bedoel niet de transfervrije status. Ik bedoel een matige speler, de bondscoach vind zelfs Pieters nog beter. In de jaren '90 raapte AC Milan spelers als Reiziger en Bogarde op, niet niveautje Errol Refos/Regi Blinker. Tot die laatste categorie behoort Emanuelson - vind jij niet?
Ajax!
Mwah, wel iets beter dan Errol Refos. Maar inderdaad geen top.
De Italiaanse ploegen hebben het niet meer voor het uitzoeken.Dat klopt. Neemt niet weg dat ze Urby vast niet hadden gehaald als hij niet zo goedkoop was geweest.
De Italiaanse ploegen hebben het niet meer voor het uitzoeken.Dat klopt. Neemt niet weg dat ze Urby vast niet hadden gehaald als hij niet zo goedkoop was geweest.
- peter
Urby is Johann Vogel II. Slimme manier om geld te verdienen.
Of Tomasson II, of Reiziger II, of Bogarde II, of Davids II, of Kluivert II......... of Van Bommel II, of Afellay II.
-
Dit weekend naar Barça - Espanyol!!
Visca Barça!!
(duur geintje btw)

(duur geintje btw)
Die Spaanse ploegen interesseren zich niet voor de EL.Peter schreef: Sevilla wordt uitgeschakeld door Braga in de voorronde CL. Nou is dat geen slecht team, maar toch. Getafe redt het niet in een poule met Young Boys en Stuttgart. Say no more. Atletico redt het niet in een poule met Aris en Leverkusen. Villarreal komt ver, maar dat is, zoals gezegd, ook prima. Qua competitie vind ik het alleen niet al te veel, want het verschil tussen de nummer 1 en 5 is huge. Vanaf de nummer 4 is het middelmaat.

Hoe slecht moet de Serie A wel niet zijn wanneer je deze voorbeelden aanhaalt om aan te tonen hoe zwak de PL in de breddte is?!
- peter
De PL is de sterkste competitie slimmerik.
PL
PD
Serie A
BuLi.
PL
PD
Serie A
BuLi.
Sahin voor zes jaar naar Madrid. Volgens Kicker voor het contractueel vastgelegde bedrag van tien miljoen euro.