Ik ben al zenuwachtig genoeg voor dít weekend.. het zorgen maken over volgend weekend doe ik hierna wel.. als Ajax eerste zou staan na dit weekend (of tweede voor psv) dan ga ik er gewoon vanuit dat Ajax kampioen wordt.. en dan ga ik me vervolgens wel elke week zorgen en zenuwachtig maken of ze het wel vast houdenLucaS schreef:Na dit weekend staat Ajax bovenaan. Maar het is natuurlijk helemaal in de stijl van de afgelopen jaren dat we volgende week dan punten laten liggen bij Heerenveen.
Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'
Moderator: mods
Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'
Ik trek het ook niet meer.
IK GELOOF!!!!!!
Zuidema schreef:Ben ik ook bang voor. Sowieso is H'veen uit een lastige wedstrijd, maar H'veen heeft ook nog wat om voor te knokken (plek in de play-offs). Psv krijgt weliswaar met F. ook nog een serieuze tegenstander die de punten nodig heeft, maar daarna niet meer. Vitesse is al veilig en heeft verder geen doelen meer en Groningen zal gegarandeerd de laatste competitiewedstrijd een versnellinkje terugschakelen om fris aan te play-offs te kunnen beginnen. Ik vrees dat Psv zo toch met de titel aan de haal zal gaan.
Heerenveen heeft dit seizoen amper een goede wedstrijd gespeeld.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik verwacht dat Ajax daar wel wint. En thuis winnen we doorgaans van Twente. Verwacht trouwens dat het tegen Excelsior weer zeer moeizaam zal gaan. Die spelen tegen de topploegen goede wedstrijden dit seizoen.joey schreef: Heerenveen heeft dit seizoen amper een goede wedstrijd gespeeld.
Ik zie het wel positief in eigenlijk. Ik zie psv bij de kakkies niet winnen.
Maar het is allemaal koffiedik loeren. Zowel op Twente als op Ajax en psv valt geen maat te nemen. Er komt écht een kampioen van de armoede. De HCE is dit seizoen van het niveau van 07/08. Toen was het ook heel karig.
Als PSV afhaakt, zou Twente bij ons genoeg kunnen hebben aan een gelijkspel. Dan gaat het heel, heel moeilijk worden. Paradoxaal genoeg kan Ajax er dus voordeel bij hebben dat PSV min of meer in de race blijft.
Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij. Zullen de traumatische ervaringen van de vorige keer wel zijn.
Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij. Zullen de traumatische ervaringen van de vorige keer wel zijn.

Stel dat psv gelijk speelt in Rotterdam. Dan moet Twente gewoon winnen bij ons.joey schreef:Als PSV afhaakt, zou Twente bij ons genoeg kunnen hebben aan een gelijkspel.
Tenzij PSV nog een keer punten laat liggen.
Eerlijk gezegd verwacht ik dat Twente een punt gaat pakken bij ons als het echt moet.
Eerlijk gezegd verwacht ik dat Twente een punt gaat pakken bij ons als het echt moet.
Ach, in principe verandert er niet veel voor AJAX .. we zullen toch 9 uit 3 moeten halen ..
Blij met de punten ...
Ook bij hen is de druk enorm. Maar ik heb er vanavond geen seconde aan getwijfeld dat Twente bij ADO zou winnen.joey schreef: Eerlijk gezegd verwacht ik dat Twente een punt gaat pakken bij ons als het echt moet.
Het is een goede ploeg. Ik heb de voorbije maanden steeds het gevoel gehad dat Twente weer kampioen zou worden. Wat je zegt zou me idd niet verbazen. Maar het is inmiddels een loterij geworden.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gut feeling dat we derde worden.
Klopt. Maar kennelijk hebben ze daar met een ongelukkige 2-2 tegen Psv en een 3-0 tegen Utrecht de goede lijn eindelijk wel te pakken. Met Assaidi en Narsingh steeds in een hoofdrol. Diezelfde Assaidi die Twente al eens persoonlijk naar een 6-2 nederlaag speelde.joey schreef: Heerenveen heeft dit seizoen amper een goede wedstrijd gespeeld.
Maakt ook niet uit. Want gelukkig zijn wij het hele seizoen wel groots en meeslepend op dreef in vooral uitwedstrijden. Zeker tegen ploegen die strijd willen leveren. Ons gerenommeerde middenveld met Eriksen en Anita/De Jong/De Zeeuw/Enoh heeft tot dusver elke storm glansrijk doorstaan en voetballend superieur weerwerk geleverd. En onze geweldige backs Vd Wiel en Boilesen/Blind hebben die Assaidi en Narsingh strakkies natuurlijk compleet in hun broekzak, zoals elke vleugelspeler dit seizoen. Heb ik alle vertrouwen in. Zeker met ons Vlaamse koningskoppel erbij in het centrum. Altijd weer souverein en onfeilbaar tegen spitsen. Kan je echt op bouwen. Onze voorste lijn is vanzelfsprekend helemaal brandgevaarlijk. Overlopend van techniek, gogme en nooit op eigen succes uit. Bovendien, vooral als Ajax de 3 punten ab-so-luut móet halen, wordt de klus altijd professioneel en geroutineerd geklaard. Niks geen last van stress, druk en blokkades. Moet ik nog verder doorgaan? Lijkt me wel een duidelijke zaak zo. Appeltje-eitje dus in het Friesche Haagje.

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je cynisch bent. Geen idee waarom.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Misschien omdat heel veel At-ers zich ( weer ) rijk aan het rekenen zijn met dit AJAX .. ( en de tegenstanders ) ..
Blij met de punten ...
Zuidema schreef:Klopt. Maar kennelijk hebben ze daar met een ongelukkige 2-2 tegen Psv en een 3-0 tegen Utrecht de goede lijn eindelijk wel te pakken. Met Assaidi en Narsingh steeds in een hoofdrol. Diezelfde Assaidi die Twente al eens persoonlijk naar een 6-2 nederlaag speelde.joey schreef: Heerenveen heeft dit seizoen amper een goede wedstrijd gespeeld.
Maakt ook niet uit. Want gelukkig zijn wij het hele seizoen wel groots en meeslepend op dreef in vooral uitwedstrijden. Zeker tegen ploegen die strijd willen leveren. Ons gerenommeerde middenveld met Eriksen en Anita/De Jong/De Zeeuw/Enoh heeft tot dusver elke storm glansrijk doorstaan en voetballend superieur weerwerk geleverd. En onze geweldige backs Vd Wiel en Boilesen/Blind hebben die Assaidi en Narsingh strakkies natuurlijk compleet in hun broekzak, zoals elke vleugelspeler dit seizoen. Heb ik alle vertrouwen in. Zeker met ons Vlaamse koningskoppel erbij in het centrum. Altijd weer souverein en onfeilbaar tegen spitsen. Kan je echt op bouwen. Onze voorste lijn is vanzelfsprekend helemaal brandgevaarlijk. Overlopend van techniek, gogme en nooit op eigen succes uit. Bovendien, vooral als Ajax de 3 punten ab-so-luut móet halen, wordt de klus altijd professioneel en geroutineerd geklaard. Niks geen last van stress, druk en blokkades. Moet ik nog verder doorgaan? Lijkt me wel een duidelijke zaak zo. Appeltje-eitje dus in het Friesche Haagje.
Dank, Nestor. Ik zie het weer helemaal zitten.

Tja, 'gewoon' de resterende wedstrijden winnen. Als dan blijkt dat dat niet goed genoeg is, is het kut, maar dan heb je in ieder geval op het laatst je plicht gedaan. De titel, als die verspeeld wordt, is in een eerder stadium verspeeld, vooral in de serie thuis november tegen Utrecht Ado en Nek.
I think I lost my fucking headache
Graag gedaan. Een oppepper komt altijd van pas.joey schreef: Dank, Nestor. Ik zie het weer helemaal zitten.

Zonder dollen: de grote troef voor Ajax is natuurlijk de erg matige achterste lijn van H'veen, inclusief de keeper. Daar zou toch afdoende geprofiteerd van moeten kunnen worden. Maar ja, van dit ploegende en ploeterende Ajax kan je werkelijk alles verwachten. Hartstikke leuk natuurlijk dat we toch weer meedoen, maar daarmee is eigenlijk ook alles wel gezegd. Ik zie weinig reden voor optimisme met dat voortdurende geknoei en gekloot van ons. Helaas.
Ajax is dit seizoen bar en boos. Dat ben ik met je eens. Door het vertrek van Suarez zijn we bovendien de speler kwijt die het verschil kon maken. Het zou op zijn minst apart zijn als we de titel nu pakten.
Geluk voor ons is dat de concurrentie ook niet veel voorstelt. Het is allemaal bagger.
Geluk voor ons is dat de concurrentie ook niet veel voorstelt. Het is allemaal bagger.
AZ lijkt te verliezen van WillemII. Dat maakt dat het heel goed zou kunnen dat Groningen de laatste competitieronde nog steeds kans heeft op plaats 4. 

- peter
Dan moet het wel eventjes winnen bij ADO die week ervoor.
Stap voor stap!
Precies.LucaS schreef:AZ lijkt te verliezen van WillemII. Dat maakt dat het heel goed zou kunnen dat Groningen de laatste competitieronde nog steeds kans heeft op plaats 4.
Willem II speelt volgend weekend bij Twente niet voor de kat z'n staart. Heracles staat voor, hetgeen betekent dat de kakkies morgen hun best moeten doen voor plek 8.
-
Assaidi pakt net geel tegen VVV en is geschorst in de thuiswedstrijd tegen Ajax. Ben ik blij mee.
- peter
Scherp, Thijs. Verdomd goed nieuws.
Thijs schreef:Assaidi pakt net geel tegen VVV en is geschorst in de thuiswedstrijd tegen Ajax. Ben ik blij mee.

Het zijn allemaal kleine beetjes. Willem II dat nog ergens om speelt. AZ dat evt. binnen bereik van Groningen is. Heracles dat voor staat, waardoor de kakkies morgen moeten.
Ik denk dat ik morgen trouwens Feyenoord - psv ga kijken. Hoewel ik denk dat Ajax een flinke kluif aan Excelsior zal krijgen...
-
En ik hoop dat de tv'tjes op de perstribune morgen gewoon Feyenoord-PSV uitzenden, want ik ben vergeten om een FM-radiootje te regelen. Als ik via m'n iPhone (internet) luister heeft Radio 1 een vertraging van zeker twee minuten, gisteren getest. Schiet dus niet op.
Morgen is D-Day.

Morgen is D-Day.