De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
De hoofdtrainer geeft aan waar hij een speler nodig heeft (hij heeft natuurlijk eerst in de jeugd gekeken), daarna presenteert de scouting een lijstje met spelers die goed genoeg zijn bevonden op deze positie en daarvan wordt er één uitgekozen. De directie maakt vervolgens een afweging tussen het sportieve en het financiële aspect (hoeveel is de speler waard) en rondt de deal al dan niet af.
Zo zou het in de regel moeten gaan, vind ik.
Zo zou het in de regel moeten gaan, vind ik.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Coronel nu bij DWDD
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Helder en compleet geloofwaardig verhaal.
Coronel werkt 23 jaar bij Ajax en heeft Cruijff er niet of nauwelijks gezien.
Coronel werkt 23 jaar bij Ajax en heeft Cruijff er niet of nauwelijks gezien.
I think I lost my fucking headache
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Eens met Lucas.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Vond het ook een zeer degelijk verhaal van Coronel. Krijg wel sterk het idee dat hij ook vindt dat het 'op dit moment goed gaat'. Datgene wat RvdB ook maar blijft verkondigen.
En tegelijkertijd zijn ze het op enkele details na eens met Cruijff (die dus duidelijk niet vindt dat het verdomme heel goed gaat). 

Nu de rookwolken wat zijn opgetrokken raak ik wel steeds meer overtuigd van mijn vermoeden dat de zaakwaarnemer van Cruijff een negatieve invloed heeft gehad op dit verhaal. Want die harde taal is denk ik grotendeels van hem afkomstig. Jammer want als de discussie op een normale manier was gevoerd hadden we denk ik veel sneller resultaat kunnen bereiken.
Nil volentibus arduum
Dat denk ik dus niet, want Cruijff vindt dat het heel slecht gaat en Coronel en vd Boog vinden dat het heel goed gaat. In tegenstelling tot wat beweerd wordt door met name vd Boog, zijn de heren het dus totaal met elkaar oneens. De opmerking dat 'de plannen al grotendeels worden uitgevoerd' is Cruijff destijds ook in het verkeerde keelgat geschoten (zie interview at5). Daarna is het pas een competentiestrijd geworden. Omdat de meningen zo ver uit elkaar uit elkaar liggen dat er geen enkele vertrouwensbasis kon zijn. Dit was gedoemd te mislukken.
Nee, de strijd is ontstaan omdat Bergkamp en Jonk van Cruijff mochten bepalen welke mensen weg moesten en wie waar terecht zou komen, en de directie opdroeg alles wat die twee hadden verzonnen op dat gebied ook uit te voeren. Cruijff zelf, en dat geeft hij ook toe, is nauwelijks op de toekomst geweest en kon dus ook nauwelijks bepalen wie voldoet en wie niet.
Cruijff heeft het alleen over de kwaliteit van spelers die uit de jeugdopleiding komen terwijl Coronel en vd Boog naar het hele plaatje kijken. Daarbij is hun rol ook verschillend. Cruijff is een buitenstaander zonder verantwoordelijkheid die zijn zaak scherp neerzet terwijl Coronel en vd Boog ook met de dagelijkse gang van zaken binnen Ajax te maken hebben.Jöhnk schreef:Dat denk ik dus niet, want Cruijff vindt dat het heel slecht gaat en Coronel en vd Boog vinden dat het heel goed gaat.
Ik denk dat er winst te behalen zou zijn voor Ajax door de bevindingen van de commissie te verwerken in de huidige gang van zaken. Maar dat betekent dus in goed overleg kijken waar de club zich kan verbeteren en daar vervolgens samen mee aan de slag gaan. Helaas is het een ordinaire ruzie geworden die allesbehalve in het belang van Ajax is. En dat is toch waar het volgens mij om had moeten gaan.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Net thuis, maar uiteraard de 'video' ingeschakeld. Inderdaad een helder verhaal van Coronel. Jammer dat hij niet 3 feiten mocht noemen, maar het ontkrachten van de bonus van VD Boog was een 'leuke'.
Het is niet alleen de zaakwaarnemer. Die schreef inderdaad emails uit de naam van Cruijff, maar ze hebben ook opgenomen voicemails van Johan zelf. Daarnaast ontkrachte Coronel ook dat hij iets heeft opgenomen tijdens een gesprek. De opname slaat puur op de voicemail. Daarnaast wordt naar verslagen verwezen.
Het is gewoon jammer dat het zo geëscaleerd is. Een 'mooi' voorbeeld is hier het forum. Er wordt continue een herhaling van zetten gegeven. Langzamerhand worden een aantal zaken duidelijk en ontkracht, maar het gaat allang niet meer over gelijk hebben. Men is vergeten waar het echt over gaat: onze mooie club Ajax.
In conflicten moet je het welles/nietes achter je laten. Je moet definiëren waar het over gaat en waar je naartoe wilt. Ajax moet weer de trots van Nederland worden. Daarvoor moeten alle ego's 'hun' eigen gelijk aan de kant zetten en doen wat goed is voor Ajax. Coronel heeft vanavond de hand gereikt, nu Cruijff nog en we kunnen weer aan de slag met ons Ajax.
Het is niet alleen de zaakwaarnemer. Die schreef inderdaad emails uit de naam van Cruijff, maar ze hebben ook opgenomen voicemails van Johan zelf. Daarnaast ontkrachte Coronel ook dat hij iets heeft opgenomen tijdens een gesprek. De opname slaat puur op de voicemail. Daarnaast wordt naar verslagen verwezen.
Het is gewoon jammer dat het zo geëscaleerd is. Een 'mooi' voorbeeld is hier het forum. Er wordt continue een herhaling van zetten gegeven. Langzamerhand worden een aantal zaken duidelijk en ontkracht, maar het gaat allang niet meer over gelijk hebben. Men is vergeten waar het echt over gaat: onze mooie club Ajax.
In conflicten moet je het welles/nietes achter je laten. Je moet definiëren waar het over gaat en waar je naartoe wilt. Ajax moet weer de trots van Nederland worden. Daarvoor moeten alle ego's 'hun' eigen gelijk aan de kant zetten en doen wat goed is voor Ajax. Coronel heeft vanavond de hand gereikt, nu Cruijff nog en we kunnen weer aan de slag met ons Ajax.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
@Ajaciedjuh: nee, zo'n interview op tv zie ik niet als 'iemand de hand reiken'. Je moet met elkaar in gesprek, en dat is juist waar Cruijff en de ledenraad mee bezig zijn.
Ik vind het ook vreemd dat je Coronel prijst terwijl hij weer allerlei zaken oprakelt. Dat is namelijk niet waar jij voor pleit.
Ik vind het ook vreemd dat je Coronel prijst terwijl hij weer allerlei zaken oprakelt. Dat is namelijk niet waar jij voor pleit.
- Ajaciedjuh
Zo eindigde hij in ieder geval welJöhnk schreef:@Ajaciedjuh: nee, zo'n interview op tv zie ik niet als 'iemand de hand reiken'. Je moet met elkaar in gesprek, en dat is juist waar Cruijff en de ledenraad mee bezig zijn.

En anders gaan we weer in dezelfde fout. Je hebt wel gelijk hoor, maar ik hoop dat de handreiking wel opgepakt wordt. Dat is namelijk de enigste manier om uit een conflict te komen. Vooruit kijken!
Laat Cruijff dan de 'wijste van het stel' zijn.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Een aantal hadden hun oordeel allang klaar over het opnemen van vergaderingen met Cruijff ("allemaal het werk van PR-buro Boef").Ajaciedjuh schreef:Net thuis, maar uiteraard de 'video' ingeschakeld. Inderdaad een helder verhaal van Coronel. Jammer dat hij niet 3 feiten mocht noemen, maar het ontkrachten van de bonus van VD Boog was een 'leuke'.
Zo zie ja maar weer dat hoor en wederhoor zo belangrijk is. Coronel en Van den Boog zijn kapot gemaakt met geruchten en leugens met De Telegraaf voorop. Een aantal op dit forum zijn er met de volle 100% ingestonken.
De naïeve Cruijff die zich laat omringen met halve zolen. Cruijffs ideeën zijn niet zo slecht en daar had het huidige bestuur ook wel oren naar, maar die halve zolen hebben het verpest. Dezelfde halve zolen die nu uit naam van Cruijff Ajax willen regeren. Succes!
Whitey on the moon.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De verslagen en de voicemails logen er inderdaad niet om en we zijn er inderdaad allemaal ingestonken. Ai ai ai. Cruijff is voor het leven beschadigd, zeker toen ik die voicemails hoorde. Amai, dat waren doodsbedreigingen.
Dat heeft volgens mij niemand gesuggereerd. Het waren gewoon walgelijke bedreigingen met reeele zaken, zoals ' ik schrijf je kapot'. Inderdaad, die Cruijff is volledig van zijn troon gevallen.
-
Nee, het was Van den Boog die het in z'n hoofd haalde om de vergaderingen op te nemen op tape. Wat bezielde Van den Boog? Van den Boog deed dat allemaal met voorkennis zodat hij Cruijff daarna in z'n rug kon steken en zelf kon blijven zitten.Peter schreef:De verslagen en de voicemails logen er inderdaad niet om en we zijn er inderdaad allemaal ingestonken. Ai ai ai. Cruijff is voor het leven beschadigd, zeker toen ik die voicemails hoorde. Amai, dat waren doodsbedreigingen.
En blijkbaar is er dus niks opgenomen en Van den Boog stapt op. De Telegraaf die suggereerde dat de gesprekken waren opgenomen zat dus 100% fout.
Whitey on the moon.
Kijk eens aan, Coronel rakelt een paar zaken op op TV en het gaat weer over de 'bewijsstukken' die door niemand ooit zijn gehoord of gezien. Opzet geslaagd. Blijkbaar is Boef nog steeds in touw.
Die quote is nergens opgenomen. Het verslag van de voice mail zoals die in het AD stond was erg onschuldig.LucaS schreef:Dat heeft volgens mij niemand gesuggereerd. Het waren gewoon walgelijke bedreigingen met reeele zaken, zoals ' ik schrijf je kapot'. Inderdaad, die Cruijff is volledig van zijn troon gevallen.
Tja, ik geloof dat Coroneld e waarheid spreekt. Vanavond weer het stukje met Cruijff's reactie na afloop van de persconferentie en wij zien hem allebei schrikken bij de mededeling van de verslaggever dat dingen ogenomen zijn.
- peter
Welnee het waren walgelijke beschuldigingen. We hebben toch allemaal de tapes gehoord.Arthur schreef:Die quote is nergens opgenomen. Het verslag van de voice mail zoals die in het AD stond was erg onschuldig.LucaS schreef:Dat heeft volgens mij niemand gesuggereerd. Het waren gewoon walgelijke bedreigingen met reeele zaken, zoals ' ik schrijf je kapot'. Inderdaad, die Cruijff is volledig van zijn troon gevallen.

Ach, jullie geloven toch wat je wil geloven, vooral de tegenwoordig zo populaire de T.
- peter
Ik geloof helemaal niemand maar lig helemaal dubbel om het feit dat jij en GangstaRiB er als de kippen bij zijn. Coronel heeft gesproken en daarmee toont hij aan dat de rest leugens verspreid. Coronel is het Orakel. Als hij wat roept, dan is dat onomstotelijk de waarheid. Ga er nu eens boven staan, zeg.
Ik luister met genoegen naar mensen als van Duijvenbode of Been jr die wel overduidelijk aan het zoeken zijn naar een oplossing met AJAX als hoogste belang. Als men blijft hangen in dat ja/nee geneuzel zoals hier in de topic dan blijft het een kolerezooi.