Jöhnk schreef:Ooijer.Dat bedoel ik dus. Ik zie niet in wat Ajax daaraan heeft.
Sabotage.

Ach, VDB is verleden tijd. Auf Wiedersehen.

Moderator: mods
Jöhnk schreef:Ooijer.Dat bedoel ik dus. Ik zie niet in wat Ajax daaraan heeft.
Peter schreef:Vastgoed oa.Ajax Rules schreef:Wat is dat dan?Peter schreef:Zijn zakelijke imperium opgebouwd.
Hier een oud-linkje van de dingen die hij doet:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... rium.dhtml
Van den Boog haalt flink uit
AMSTERDAM - Rik van den Boog zag geen andere oplossing dan per 1 juni bij Ajax te vertrekken. De algemeen directeur is ontstemd over de gang van zaken en haalt in gesprek met NUsport flink uit.
''De afgelopen maanden is er zo onethisch met mij omgesprongen door meerdere personen en media.''
''Alle normen en waarden zijn met voeten getreden. Het gaat verdomme heel goed met Ajax!'', zegt Van den Boog in het NUsport-magazine van deze week.
Bergkamp en Jonk
Johan Cruijff wil Wim Jonk en Dennis Bergkamp de club laten managen. Van den Boog ging daarmee niet akkoord. ''Te onervaren. Dat was al eerder de opzet van Cruijff met Rob Witschge, John van 't Schip en Marco van Basten. Dat is gewoon riskant, zo is gebleken.''
''Het is zo onnodig dat het geëscaleerd is, want we waren het verder eens.''
Afscheid nemen
Van den Boog meent dat Cruijff en de zijnen nu serieus aan de slag moeten. ''De oudere generatie die altijd heeft geroepen dat ze het zo goed weten, mag het bewijzen. Misschien wil Cruijff het wel doen, zo niet, dan moeten nog meer supporters wellicht een keer afscheid van hem nemen als leidend figuur.''
"Het blijft mijn club, maar ik had geen zin om langer voor de kop van Jut te fungeren. En dat zal iedere opvolger die zich niet volledig aan Cruijff committeert toch zijn. Daarom moet Johan er nu eens echt zelf instappen. Anders ben je kansloos."
Thijs schreef:Je kunt 'goed beleid' niet laten samenhangen met 'toevallig CL halen of niet', maar laten we wel wezen...
In 2007 liepen we de titel mis op één doelpunt, vorig jaar haalden we 85 punten... Normaalgesproken was je vorig jaar kampioen geworden, dan had de wereld er heel anders uitgezien.
Vorig jaar geen kampioen, dit jaar zou het zomaar kunnen. En laten we wel wezen, dit Ajax is toch niet echt beter dan het Ajax in de 14-match-streak van vorig jaar. Is het dan dit jaar ineens goed beleid? Het moet af en toe ook eens meezitten.
Ik zou een nieuwe nummer één hit voor Borsato de ultieme revanche op Boog vinden.joey schreef: Ik lees dat VDB de dubbel winnen de ultieme revanche zou vinden. Dat vind ik heel apart, want vorige week beweerde hij nog dat Ajax geen kampioen werd.
Jabu schreef:Ik kan mij gezien jouw posts niet voorstellen dat je denkt dat Ajax kampioen wordt, maar hoe zou jij over het evt. behalen van de dubbel denken?
Je kunt de trainerswissel, en daarmee het vertrek van Suarez, natuurlijk niet los zien van de volksmennerij van Cruijff en die krant van hem.Thijs schreef:Je kunt 'goed beleid' niet laten samenhangen met 'toevallig CL halen of niet', maar laten we wel wezen...
In 2007 liepen we de titel mis op één doelpunt, vorig jaar haalden we 85 punten... Normaalgesproken was je vorig jaar kampioen geworden, dan had de wereld er heel anders uitgezien.
Vorig jaar geen kampioen, dit jaar zou het zomaar kunnen. En laten we wel wezen, dit Ajax is toch niet echt beter dan het Ajax in de 14-match-streak van vorig jaar. Is het dan dit jaar ineens goed beleid? Het moet af en toe ook eens meezitten.
Deal. Wat de uitkomst ook wordt van dit seizoen, dit was echt een ongelofelijk zwaar jaar. Voor de supporters, maar ook voor de medewerkers van Ajax.joey schreef:Ik zie het zo: we pakken die derde ster en dan praten we nóóit meer over dit seizoen. Afgesproken?
Mijn mening is dat Van den Boog wél goed werk geleverd heeft. Die mening mag ik hebben.joey schreef:Snik. Die arme Rik.![]()
De verbeterde financiële positie heeft weinig met goed beleid te maken, maar des te meer met plaatsing voor de CL. Nu zul je wel zeggen dat die dingen samenhangen, maar dat is niet per se zo, hoor. Dit jaar worden we geen kampioen, zegt VDB. Houdt dat in dat het beleid nu niet goed meer is?![]()
Zonder CL had Ajax dik in de shit gezeten.
Aan vDB zullen we zeker niet met weemoed terugdenken. Hij raakt in de vergetelheid, net als Oldenhof, Kales en Fontein.
Nee, dat klopt. Alleen als Van den Boog zegt dat hij niet meer in het kampioenschap gelooft, wordt dat direct door jou weer in het belachelijke getrokken. Terwijl ik je niet hoorde toen FdB hetzelfde zei na ADO-uit.joey schreef:Zegt iemand van niet?
Misschien wilde Van den Boog de druk verlagen op de ploeg? Maar dat zal wel niet. Van den boog wil heel graag dat Ajax geen kampioen wordt zodat blijkt dat z'n aanpak is mislukt.joey schreef:Kan ik er wat aan doen dat VDB aan de lopende band onzin uitkraamt?
Frank de Boer zei dat in zijn teleurstelling kort na een zeer pijnlijke nederlaag. Hij had niet thuis aan zijn speech kunnen werken. Vind ik toch iets anders.
En Cruijff, de man met het absolute voetbalverstand ook, die zag het in september al helemaal zitten.LucaS schreef:Ik denk dat het het bewijs is dat hij geen verstand van voetbal heeft. Want wij geloofden er allen nog volop in, op dat moment.
Dat niet, maar jij bent niet de AD van Ajax en ik ook niet. De AD moet er ook aan denken hoe zoiets overkomt.LucaS schreef:Ik denk dat het het bewijs is dat hij geen verstand van voetbal heeft. Want wij geloofden er allen nog volop in, op dat moment.
Ben toch benieuwd als Cruijff zou roepen (in de hoedanigheid van een beleidsbepaler) dat alles verloren is. Volgens mij geeft heel Nederland hem gelijk, want ja.... Cruijff heeft altijd gelijk.joey schreef:De druk eraf halen, slim. Zodat de spelers denken: het hoeft niet meer zo nodig, want we worden toch geen kampioen?![]()
Dat niet, maar jij bent niet de AD van Ajax en ik ook niet. De AD moet er ook aan denken hoe zoiets overkomt.LucaS schreef:Ik denk dat het het bewijs is dat hij geen verstand van voetbal heeft. Want wij geloofden er allen nog volop in, op dat moment.
Het kan gebeuren, maar het gebeurd wel erg vaak bij Ajax. Fontein is ten onrechte weggepest. Weet niet eens door wie, maar zodra iemand goed bezig is worden ze binnen Ajax schijnbaar stikjaloers.joey schreef:Ook Cruijff kan geen goed doen in de ogen van veel mensen. Dat krijg je in zo'n situatie.
VDB is AD van Ajax, dan kan dit gebeuren. Vraag maar aan Van Eijden en Fontein. Die waren de Taxichauffeur en Aardappel en kregen ook de volle laag. Degenen die nu hier roepen dat VDB schandalig behandeld wordt, moeten eens bij zichzelf te rade gaan. Hadden ze ook medelijden met Van Eijden en Fontein, of deden ze toen net zo hard mee met demoniseren omdat ze toen toevallig aan de andere kant stonden?
De geschiedenis herhaalt zich, en het heeft echt niet zoveel met Cruijff te maken. Drie jaar geleden ging het net zo. Ook toen werd er hard op de man gespeeld.