De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma apr 18, 2011 8:42 pm

Jöhnk schreef:Ooijer. :excited.gif: Dat bedoel ik dus. Ik zie niet in wat Ajax daaraan heeft.

Sabotage. :eusa_liar.gif:

Ach, VDB is verleden tijd. Auf Wiedersehen. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » ma apr 18, 2011 10:25 pm

Peter schreef:
Ajax Rules schreef:
Peter schreef:Zijn zakelijke imperium opgebouwd.
Wat is dat dan?
Vastgoed oa.

Hier een oud-linkje van de dingen die hij doet:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... rium.dhtml

Ik mis in dit stukje Eleven. Past zo leuk bij een trainer met Twin Life....

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 19, 2011 7:54 am

Het ga je goed, Rik. Ik denk dat hij de beste voorzitter sinds jaren is geweest. Helaas worden hem dingen aangerekend die nooit zijn bewezen.

Als ik puur naar Ajax kijk heeft hij ons er binnen no-time weer goed voor gezet. Financieel en sportief weer gezond.

Ik denk dat we nog weleens met weemoed aan hem terug gaan denken als we de zoveelste Jaakke-kloon die alleen maar ja-knikt gaan aanstellen.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 8:19 am

Snik. Die arme Rik. :sad.gif:

De verbeterde financiële positie heeft weinig met goed beleid te maken, maar des te meer met plaatsing voor de CL. Nu zul je wel zeggen dat die dingen samenhangen, maar dat is niet per se zo, hoor. Dit jaar worden we geen kampioen, zegt VDB. Houdt dat in dat het beleid nu niet goed meer is? :confused.gif:

Zonder CL had Ajax dik in de shit gezeten.

Aan vDB zullen we zeker niet met weemoed terugdenken. Hij raakt in de vergetelheid, net als Oldenhof, Kales en Fontein.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di apr 19, 2011 8:41 am

Je kunt 'goed beleid' niet laten samenhangen met 'toevallig CL halen of niet', maar laten we wel wezen...

In 2007 liepen we de titel mis op één doelpunt, vorig jaar haalden we 85 punten... Normaalgesproken was je vorig jaar kampioen geworden, dan had de wereld er heel anders uitgezien.

Vorig jaar geen kampioen, dit jaar zou het zomaar kunnen. En laten we wel wezen, dit Ajax is toch niet echt beter dan het Ajax in de 14-match-streak van vorig jaar. Is het dan dit jaar ineens goed beleid? Het moet af en toe ook eens meezitten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

jabu

Bericht door jabu » di apr 19, 2011 8:45 am

Van den Boog haalt flink uit

AMSTERDAM - Rik van den Boog zag geen andere oplossing dan per 1 juni bij Ajax te vertrekken. De algemeen directeur is ontstemd over de gang van zaken en haalt in gesprek met NUsport flink uit.

''De afgelopen maanden is er zo onethisch met mij omgesprongen door meerdere personen en media.''

''Alle normen en waarden zijn met voeten getreden. Het gaat verdomme heel goed met Ajax!'', zegt Van den Boog in het NUsport-magazine van deze week.

Bergkamp en Jonk

Johan Cruijff wil Wim Jonk en Dennis Bergkamp de club laten managen. Van den Boog ging daarmee niet akkoord. ''Te onervaren. Dat was al eerder de opzet van Cruijff met Rob Witschge, John van 't Schip en Marco van Basten. Dat is gewoon riskant, zo is gebleken.''

''Het is zo onnodig dat het geëscaleerd is, want we waren het verder eens.''

Afscheid nemen

Van den Boog meent dat Cruijff en de zijnen nu serieus aan de slag moeten. ''De oudere generatie die altijd heeft geroepen dat ze het zo goed weten, mag het bewijzen. Misschien wil Cruijff het wel doen, zo niet, dan moeten nog meer supporters wellicht een keer afscheid van hem nemen als leidend figuur.''

"Het blijft mijn club, maar ik had geen zin om langer voor de kop van Jut te fungeren. En dat zal iedere opvolger die zich niet volledig aan Cruijff committeert toch zijn. Daarom moet Johan er nu eens echt zelf instappen. Anders ben je kansloos."

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 8:54 am

VERDOMME! :smallgrin.gif:

Thijs schreef:Je kunt 'goed beleid' niet laten samenhangen met 'toevallig CL halen of niet', maar laten we wel wezen...

In 2007 liepen we de titel mis op één doelpunt, vorig jaar haalden we 85 punten... Normaalgesproken was je vorig jaar kampioen geworden, dan had de wereld er heel anders uitgezien.

Vorig jaar geen kampioen, dit jaar zou het zomaar kunnen. En laten we wel wezen, dit Ajax is toch niet echt beter dan het Ajax in de 14-match-streak van vorig jaar. Is het dan dit jaar ineens goed beleid? Het moet af en toe ook eens meezitten.

Precies wat ik wilde zeggen, Thijs.

Je hebt ook nog te maken met concurrentie. De afgelopen twee jaar waren respectievelijk AZ en Twente waardige kampioenen, maar dit jaar is het huilen met de pet op. Als Ajax een beetje behoorlijk had gepresteerd, stonden we allang tien punten los.

Ik lees dat VDB de dubbel winnen de ultieme revanche zou vinden. Dat vind ik heel apart, want vorige week beweerde hij nog dat Ajax geen kampioen werd. :confused.gif:

jabu

Bericht door jabu » di apr 19, 2011 9:00 am

Ik kan mij gezien jouw posts niet voorstellen dat je denkt dat Ajax kampioen wordt, maar hoe zou jij over het evt. behalen van de dubbel denken?

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 19, 2011 9:01 am

joey schreef: Ik lees dat VDB de dubbel winnen de ultieme revanche zou vinden. Dat vind ik heel apart, want vorige week beweerde hij nog dat Ajax geen kampioen werd. :confused.gif:
Ik zou een nieuwe nummer één hit voor Borsato de ultieme revanche op Boog vinden.

Rik is a prick. Ik ben blij dat die huichelaar binnenkort niets meer met Ajax te maken heeft. Hij en Coronel hebben de club enorme schade toegebracht.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 9:12 am

Jabu schreef:Ik kan mij gezien jouw posts niet voorstellen dat je denkt dat Ajax kampioen wordt, maar hoe zou jij over het evt. behalen van de dubbel denken?

Hoezo, wat zou ik daarvan denken? :ajaxscarf.gif: :blub.gif: :headbang.gif:

Maar we moeten ons niet door VDB laten wijsmaken dat het een gevolg zou zijn van het gevoerde beleid. Dat kun je echt niet volhouden gezien de trainerswissel en het slechte spel.

Thijs

Bericht door Thijs » di apr 19, 2011 9:15 am

Als we de dubbel halen mogen we feesten en heel hard lachen...en God of wie dan ook op onze blote knietjes danken dat de concurrentie nog belabberder was dan wij.

Het zou een geschenk uit de hemel zijn. Maar hoe dan ook blijft er ontzettend veel werk aan de winkel.

Le T.

Bericht door Le T. » di apr 19, 2011 9:26 am

Thijs schreef:Je kunt 'goed beleid' niet laten samenhangen met 'toevallig CL halen of niet', maar laten we wel wezen...

Je kunt de trainerswissel, en daarmee het vertrek van Suarez, natuurlijk niet los zien van de volksmennerij van Cruijff en die krant van hem.

En ondanks dat laat VdB Ajax aanzienlijk beter achter dan hij het aantrof, de puinhopen van Cruijff zullen we maar zeggen. In het jaar zonder bemoeienis van Cruijff werden uiteraard veel grotere stappen gezet dan in het jaar dat Cruijff aan zijn coup begon, maar VdB staat nog steeds in de plus. Als elke directie Ajax zo vooruit zou helpen dan staat Ajax over 5 jaar weer in een CL-wedstrijd in deze tijd van het jaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 9:27 am

Yep, zo is het, Thijs. Dan begint het pas. We hebben een nieuwe RVC nodig, een nieuwe directie, het eerste elftal moet worden versterkt, de scouting moet worden opgebouwd, de jeugdopleiding verbeterd, enz. Het zou fijn zijn als Ajax zich direct plaatste voor de CL, dan is er geld.

Ik zie het zo: we pakken die derde ster en dan praten we nóóit meer over dit seizoen. Afgesproken?

Thijs

Bericht door Thijs » di apr 19, 2011 9:40 am

joey schreef:Ik zie het zo: we pakken die derde ster en dan praten we nóóit meer over dit seizoen. Afgesproken?
Deal. Wat de uitkomst ook wordt van dit seizoen, dit was echt een ongelofelijk zwaar jaar. Voor de supporters, maar ook voor de medewerkers van Ajax.

Als je dat vergelijkt met vorig seizoen, toen was ik lekker in m'n hum met Ajax. Ruim 100 doelpunten, 20 tegen ofzo... Voetbal is een raar spelletje.

Het zou wel helemaal in 'het verhaal' passen als het op het eind in zo'n roerig jaar ineens in elkaar valt. Maar -inderdaad- laten we dan snel weer aan de slag gaan, want zoiets gaat nooit nog een tweede keer gebeuren. Dan worden we gewoon derde of vierde en zijn we weer helemaal terug bij af.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 19, 2011 10:12 am

joey schreef:Snik. Die arme Rik. :sad.gif:

De verbeterde financiële positie heeft weinig met goed beleid te maken, maar des te meer met plaatsing voor de CL. Nu zul je wel zeggen dat die dingen samenhangen, maar dat is niet per se zo, hoor. Dit jaar worden we geen kampioen, zegt VDB. Houdt dat in dat het beleid nu niet goed meer is? :confused.gif:

Zonder CL had Ajax dik in de shit gezeten.

Aan vDB zullen we zeker niet met weemoed terugdenken. Hij raakt in de vergetelheid, net als Oldenhof, Kales en Fontein.
Mijn mening is dat Van den Boog wél goed werk geleverd heeft. Die mening mag ik hebben.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 10:16 am

Zegt iemand van niet? :confused.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 19, 2011 10:40 am

joey schreef:Zegt iemand van niet? :confused.gif:
Nee, dat klopt. Alleen als Van den Boog zegt dat hij niet meer in het kampioenschap gelooft, wordt dat direct door jou weer in het belachelijke getrokken. Terwijl ik je niet hoorde toen FdB hetzelfde zei na ADO-uit.

Van den Boog kan niks goeds meer doen.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 11:02 am

Kan ik er wat aan doen dat VDB aan de lopende band onzin uitkraamt? :confused.gif:

Frank de Boer zei dat in zijn teleurstelling kort na een zeer pijnlijke nederlaag. Hij had niet thuis aan zijn speech kunnen werken. Vind ik toch iets anders.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 19, 2011 11:06 am

joey schreef:Kan ik er wat aan doen dat VDB aan de lopende band onzin uitkraamt? :confused.gif:

Frank de Boer zei dat in zijn teleurstelling kort na een zeer pijnlijke nederlaag. Hij had niet thuis aan zijn speech kunnen werken. Vind ik toch iets anders.
Misschien wilde Van den Boog de druk verlagen op de ploeg? Maar dat zal wel niet. Van den boog wil heel graag dat Ajax geen kampioen wordt zodat blijkt dat z'n aanpak is mislukt. :confused.gif:
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 19, 2011 11:09 am

Ik denk dat het het bewijs is dat hij geen verstand van voetbal heeft. Want wij geloofden er allen nog volop in, op dat moment.
I think I lost my fucking headache

Le T.

Bericht door Le T. » di apr 19, 2011 11:15 am

LucaS schreef:Ik denk dat het het bewijs is dat hij geen verstand van voetbal heeft. Want wij geloofden er allen nog volop in, op dat moment.
En Cruijff, de man met het absolute voetbalverstand ook, die zag het in september al helemaal zitten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 11:30 am

De druk eraf halen, slim. Zodat de spelers denken: het hoeft niet meer zo nodig, want we worden toch geen kampioen? :hypocrite.gif:
LucaS schreef:Ik denk dat het het bewijs is dat hij geen verstand van voetbal heeft. Want wij geloofden er allen nog volop in, op dat moment.
Dat niet, maar jij bent niet de AD van Ajax en ik ook niet. De AD moet er ook aan denken hoe zoiets overkomt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 19, 2011 11:35 am

joey schreef:De druk eraf halen, slim. Zodat de spelers denken: het hoeft niet meer zo nodig, want we worden toch geen kampioen? :hypocrite.gif:
Dat niet, maar jij bent niet de AD van Ajax en ik ook niet. De AD moet er ook aan denken hoe zoiets overkomt.
Ben toch benieuwd als Cruijff zou roepen (in de hoedanigheid van een beleidsbepaler) dat alles verloren is. Volgens mij geeft heel Nederland hem gelijk, want ja.... Cruijff heeft altijd gelijk.

Als we onder Cruijff's mensen weer een keer 6de in de competitie eindigen (en dat is al een paar keer gebeurd....) is iedereen ervan overtuigd dat het de overblijfselen van Van den Boog's beleid zijn.

Als Van den boog had geroepen dat we wél kampioen zouden worden, zou het weer getuigen van misplaatste arrogantie van die mislukte voorzitter.

Hij kan geen goed meer doen.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 11:52 am

Ook Cruijff kan geen goed doen in de ogen van veel mensen. Dat krijg je in zo'n situatie.

VDB is AD van Ajax, dan kan dit gebeuren. Vraag maar aan Van Eijden en Fontein. Die waren de Taxichauffeur en Aardappel en kregen ook de volle laag. Degenen die nu hier roepen dat VDB schandalig behandeld wordt, moeten eens bij zichzelf te rade gaan. Hadden ze ook medelijden met Van Eijden en Fontein, of deden ze toen net zo hard mee met demoniseren omdat ze toen toevallig aan de andere kant stonden?

De geschiedenis herhaalt zich, en het heeft echt niet zoveel met Cruijff te maken. Drie jaar geleden ging het net zo. Ook toen werd er hard op de man gespeeld.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 19, 2011 11:57 am

joey schreef:Ook Cruijff kan geen goed doen in de ogen van veel mensen. Dat krijg je in zo'n situatie.

VDB is AD van Ajax, dan kan dit gebeuren. Vraag maar aan Van Eijden en Fontein. Die waren de Taxichauffeur en Aardappel en kregen ook de volle laag. Degenen die nu hier roepen dat VDB schandalig behandeld wordt, moeten eens bij zichzelf te rade gaan. Hadden ze ook medelijden met Van Eijden en Fontein, of deden ze toen net zo hard mee met demoniseren omdat ze toen toevallig aan de andere kant stonden?

De geschiedenis herhaalt zich, en het heeft echt niet zoveel met Cruijff te maken. Drie jaar geleden ging het net zo. Ook toen werd er hard op de man gespeeld.
Het kan gebeuren, maar het gebeurd wel erg vaak bij Ajax. Fontein is ten onrechte weggepest. Weet niet eens door wie, maar zodra iemand goed bezig is worden ze binnen Ajax schijnbaar stikjaloers.
Whitey on the moon.

Plaats reactie