Geloof ik niks van.Rishi schreef:Dat zijn er maximaal 2.000.
Feyenoord staat er sowieso om bekend dat hun Ajax-haat groter is dan hun liefde voor Feyenoord.
Maar wat hier vergeten wordt is dat er sprake is van een enorme asymmetrie. Ajax kan kampioen worden, een derde ster halen, de donkere jaren afsluiten, de arrogantie weer van stal halen. Dat zal Feyenoord niet graag zien.
En wat kan Feyenoord behalen? Twee weken langer de mogelijkheid openhouden op (zeer onzekere play-offs). En als de play-offs zouden worden gehaald, dan is de kans klein dat ze worden gewonnen. En als ze worden gewonnen, dan kan je al in juni gaan trainen voor een of andere voorronde. En dan nog is de kans groot dat je de poule-fase nooit haalt. En als ze die poule-fase halen, dan worden ze laatste.
Kortom: ik sluit niet uit dat veel F-supporters denken: "boeien die play-offs" en veel meer genoegen halen als supporters uit hun wens om Ajax mega-dwars te kunnen zitten.
Ik ben erg bang dat PSV het gaat halen. Ik vind het een bagger-team, maar ik zag Hercacles-uit als de grootste kans om onderuit te gaan (kunstgras, EL-vermoeidheid, schorsingen, gemotiveerde tegenstander, zaten in een dal, de eindstreep was nog ver weg). Inmiddels vrees ik dat ze zich nu (a la Twente) naar de eindstreep kunnen slepen.