De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

LucaS

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo apr 17, 2011 12:50 pm

Nee hoor, ik heb een stuk meer kritiek op de directie dan Le T. Van de meeste Cruijff aanhangers moet ik het eerste kritische woord over Cruijff nog lezen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 17, 2011 1:07 pm

LucaS schreef:Grappig, sommigen hier verdedigen elke scheet van Cruijff, en dan de enige die het volledig voor het bestuur opneemt in een verdacht hoekje plaatsen.
Tja, die opmerking van jou zag ik niet aankomen... :smallgrin.gif:

Daarom heb ik er ook niets over geschreven. Maar nu Dubbel het zo vraagt, geef ik antwoord. En ja, die gedachte is inderdaad bij me opgekomen. Waarmee ik niet wil zeggen dat het zo is. Dat weet ik natuurlijk niet.

Ik heb ook gezegd dat ik er geen bezwaar tegen heb. Het maakt me niet zoveel uit of Le T. schrijft wat hij schrijft omdat hij diep overtuigd is van zijn mening of omdat hij hij de buurman van VDB is of omdat hij er een leuke bijverdienste aan heeft. Het gaat om argumenten.
Laat overigens wel goed zien hoe de Cruijff clan werkt. Als je niet voor ons bent...
Dit vind ik niet aardig van je.
De meeste Cruijff volgers zijn een stuk minder kritisch en genuanceerd dan Le T
Tja, een menselijke neiging om datgene waar je het mee eens bent genuanceerd te vinden.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 17, 2011 1:28 pm

Ach, het is een teken van intelligentie om vraagtekens te stellen en om niets zomaar aan te nemen. Een eigenschap die in de huidige situatie nogal eens verdwijnt. Vreemd, want de meeste mensen hier zijn toch behoorlijk intelligent.

En ik ben echt verbijsterd dat je in je post echt de vraag openlaat dat Le T echt betaald zou kunnen worden door een PR bureau om deze mening hier te spuien. Redelijk schokkend zelfs.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 17, 2011 1:30 pm

LucaS schreef:En ik ben echt verbijsterd dat je in je post echt de vraag openlaat dat Le T echt betaald zou kunnen worden door een PR bureau om deze mening hier te spuien. Redelijk schokkend zelfs.
Hij plaatst vraagtekens. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 17, 2011 1:31 pm

Dan is ie iig weer op de goede weg terug. :hypocrite.gif:

Zo en nu van Ajax genieten!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 17, 2011 1:41 pm

LucaS schreef:Ach, het is een teken van intelligentie om vraagtekens te stellen en om niets zomaar aan te nemen. Een eigenschap die in de huidige situatie nogal eens verdwijnt. Vreemd, want de meeste mensen hier zijn toch behoorlijk intelligent.

En ik ben echt verbijsterd dat je in je post echt de vraag openlaat dat Le T echt betaald zou kunnen worden door een PR bureau om deze mening hier te spuien. Redelijk schokkend zelfs.
Waarom? Op internet is veel wat het niet lijkt. Het zou helemaal niet zo gek zijn als dat bureau via forums van supporters probeerde de publieke opinie te beïnvloeden.

Waarmee ik, nogmaals, niet wil zeggen dat het zo is.
Laatst gewijzigd door joey op zo apr 17, 2011 4:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 17, 2011 1:44 pm

LucaS schreef:Dan is ie iig weer op de goede weg terug. :hypocrite.gif:

Zo en nu van Ajax genieten!
Nou, genieten zeg. :excited.gif: Beginnersfouten alom.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo apr 17, 2011 4:14 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Ach, het is een teken van intelligentie om vraagtekens te stellen en om niets zomaar aan te nemen. Een eigenschap die in de huidige situatie nogal eens verdwijnt. Vreemd, want de meeste mensen hier zijn toch behoorlijk intelligent.

Waarom? Op internet is veel wat het niet lijkt. Het zou helemaal niet zo gek zijn als dat bureau via forums van Ajaxsupporters probeerde de publieke opinie te beïnvloeden.
Is zo. Zou zelfs best slim zijn, alleen denk ik dat ze dan hun pijlen schieten op forum waar de wat dommere supporter huist, die lopen immers over het algemeen klakkeloos achter Jopie aan. :neutral.gif:
Laatst gewijzigd door Kaboem op zo apr 17, 2011 4:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 17, 2011 4:17 pm

Hoe slim supporters zijn is soms moeilijk te pijlen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 17, 2011 4:19 pm

Jöhnk schreef:Hoe slim supporters zijn is soms moeilijk te pijlen.
Ja, soms maken slimme supporters rare spellingsfouten. :hypocrite.gif:

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo apr 17, 2011 4:19 pm

:smallgrin.gif: :blush.gif:

Ik post natuurlijk veel meer op die andere forums dan hier!
Laatst gewijzigd door Kaboem op zo apr 17, 2011 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 17, 2011 4:22 pm

Ze gaan op forums peilen?

Nou ik vind het een walgelijke suggestie. Maar goed, dat zal wel komen omdat 'ik het met hem eens ben'

Arthur

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » zo apr 17, 2011 4:24 pm

LucaS schreef:Ze gaan op forums peilen?

Nou ik vind het een walgelijke suggestie. Maar goed, dat zal wel komen omdat 'ik het met hem eens ben'
Het is van hetzelfde niveau als de suggestie dat Cruijff via zijn foundation zou hebben betaald voor de spandoeken vorige week.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 17, 2011 4:26 pm

Nee, wat anders. Dat PR-bureau wordt ingehuurd om de publieke opinie te beïnvloeden. De JC-Foundation is daar niet voor. Die heeft een heel ander oogmerk.

Ik begrijp niet zo goed wat er raar aan is. Internetfora hebben grote invloed.

Le T.

Bericht door Le T. » zo apr 17, 2011 4:27 pm

Als ze hun hersens weigeren te gebruiken dan wordt dat lastig inderdaad. Cruijff blijkt telkens weer dat effect op mensen te hebben. Persoonlijk kan ik me er moeilijk wat bij voorstellen dat als je slim bent dat je dan hersenloos achter een verlosser gaat aanhollen en je verstandelijke vermogens uitsluitend gaat aanwenden om mensen die dat niet doen aan te vallen. Maar dat kan ook een mentaliteitskwestie zijn, een soort innerlijke kuddedrang die in een eerder stadium van de ontwikkeling to een evolutionair voordeel heeft geleid maar die niet verdwenen is met de ontwikkeling van de hersenen, zoiets.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 17, 2011 4:30 pm

Le T. schreef:
Als ze hun hersens weigeren te gebruiken dan wordt dat lastig inderdaad. Cruijff blijkt telkens weer dat effect op mensen te hebben. Persoonlijk kan ik me er moeilijk wat bij voorstellen dat als je slim bent dat je dan hersenloos achter een verlosser gaat aanhollen en je verstandelijke vermogens uitsluitend gaat aanwenden om mensen die dat niet doen aan te vallen. Maar dat kan ook een mentaliteitskwestie zijn, een soort innerlijke kuddedrang die in een eerder stadium van de ontwikkeling to een evolutionair voordeel heeft geleid maar die niet verdwenen is met de ontwikkeling van de hersenen, zoiets.
Kijk eens aan, jij gebruikt je hersens wel? :hypocrite.gif:

Wat een pedant toontje, zeg.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo apr 17, 2011 4:38 pm

Le T. schreef:
Lijkt een interessante theorie, maar ik ga er wel ff over nadenken... :ajaxsmiley.gif:

@joey: ook jouw regelmatig terugkerende "pedante toontje" maakt de discussie niet echt gemakkelijker. :blush.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » zo apr 17, 2011 4:41 pm

joey schreef:
Le T. schreef:
Kijk eens aan, jij gebruikt je hersens wel? :hypocrite.gif:
Ik doe mijn best om zelfstandig na te denken wat het beste is voor Ajax ja.
Wat een pedant toontje, zeg.
Ja, ik las weinig waardoor ik me daarin geremd zou voelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 17, 2011 5:30 pm

Theo van Duivenbode :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 17, 2011 5:32 pm

?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 17, 2011 5:36 pm

Nu bij Studio Ajax
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 17, 2011 6:13 pm

Arthur schreef:
LucaS schreef:Ze gaan op forums peilen?

Het is van hetzelfde niveau als de suggestie dat Cruijff via zijn foundation zou hebben betaald voor de spandoeken vorige week.
Ik heb die suggestie dan ook niet gedaan. Wij zijn geen partij in deze oorlog hoor, anders dan dat wij er een mening over hebben

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 17, 2011 6:29 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 17 april 2011

Rik van den Boog vertrekt bij Ajax

Algemeen directeur Rik van den Boog heeft besloten zijn functie als statutair directeur van AFC Ajax NV, in goed overleg met de Raad van Commissarissen (RvC), te beëindigen.

Van den Boog blijft formeel tot 1 juni 2011 in dienst. Hij wikkelt de komende weken lopende zaken af en draagt zijn taken over. De RvC heeft besloten dat twee RvC-leden, te weten Joop Krant en Frank Eijken, de directieleden van Ajax zullen bijstaan in de hoedanigheid van gedelegeerd commissaris.

Van den Boog: “Alle ontwikkelingen rondom het rapport van de technische klankbordgroep hebben een enorme impact op onze mensen en de organisatie, maar ook op mij persoonlijk. Het maakt het voor mij als eindverantwoordelijke onmogelijk om belangrijke beslissingen te nemen die over de komende jaren gaan. Hierdoor kan ik mijn functie niet meer naar behoren uitoefenen.”

Van den Boog, die op 1 september 1959 geboren werd in Amsterdam, trad op 1 januari 2009 bij Ajax in dienst als algemeen directeur. Daarvoor bekleedde hij ondermeer directieposities bij Rank Xerox, Orange en Vodafone Libertel en was hij actief als investeerder bij diverse bedrijven. Van den Boog voetbalde in zijn jeugd bij Ajax, waar hij de hele opleiding doorliep. Hij was een paar jaar contractspeler totdat een zware enkelblessure hem noodzaakte te stoppen met voetballen.

Namens de RvC voegt voorzitter Uri Coronel het volgende toe: “Het is buitengewoon betreurenswaardig dat het zover is gekomen, maar wij respecteren zijn beslissing. Van den Boog heeft veel goede dingen voor Ajax gedaan en ik vind het pijnlijk te moeten constateren dat de gebeurtenissen zo’n enorme impact hebben, ook op hem persoonlijk. Onder Van den Boog is Ajax een goede weg ingeslagen. We zijn uit de financiële dip gekomen en veel goede veranderingen in de organisatie zijn aan hem toe te schrijven, zoals de duidelijke organisatiestructuur en de ontwikkelingen bij de jeugdopleiding. Hij heeft daarnaast namens Ajax goede resultaten bereikt in onderhandelingen met clubs en spelers.”
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo apr 17, 2011 10:45 pm

Kijk eens aan. En dat op dezelfde dag als de ontmaskering van Le T. Noem het maar weer toeval. :smile-ajax.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 17, 2011 11:03 pm

Dubbel schreef:Kijk eens aan. En dat op dezelfde dag als de ontmaskering van Le T. Noem het maar weer toeval. :smile-ajax.gif:
:icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie