De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Hoezo scandalous? Gewoon een goed stuk lijkt me. Die ook precies de vinger op de plek legt. Het gaat niet om kennis en kunde, het gaat erom of je tot de Heilige Kring hoort.
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
Heb bewust nog niks over de beschamende oorlogsvoering tussen Ajax en het kamp Cruijff gepost. Laat ik er dit over zeggen. Beide kampen zijn wat mij betreft verkeerd bezig, hebben hun onkunde aangetoond en verdienen de naam Ajacied niet. Of juist wel, en zegt dat alles over Ajax anno nu. Jammer dat incapabele types als Cruijff en Van den Boog, Ajacieden als Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Uri Coronel in hun val meetrekken.
Ajax!
Ik roep niet dat alles klote is. Maar ook niet dat 'we' alles bij het oude moeten laten. Kijk naar de feiten: het is te lang geleden dat Ajax een exceptionele spits, buitenspeler of middenvelder heeft voortgebracht.999 schreef: Maar goed.Je roept dat het allemaal klote is ( zoals JC doet ) en als je dat maar lang genoeg doet ( zeker als je naam JC is ) dan wordt datgene waarover je roept vanzelf steeds slechter .. want ja tis toch JC die het roept ( die dus bijna al zijn info uit tweede hand krijgt )
Dús moet je de accenten verleggen en het op een andere manier proberen. Want zonder exceptioneel creatief talent krijg je Ajax niet terug naar waar het ooit stond. Want kopen kunnen we zulke spelers niet, we moeten ze opleiden.
Daar zijn ze zelf bij. Ze kiezen bewust partij.
Zoals Bergkamp in de VI zei: dat ze hem van alles kwalijk nemen legt hij naast zich neer. Bergkamp is een sterke persoonlijkheid, hij weet heel goed wat hij doet.
Coronel heeft zijn lot verbonden aan dat van VDB. Niet slim, maar het is zijn eigen keus.
Over die column: Johnny Rep is in het geheel niet bij de plannen van Cruijff betrokken.
Zoals Bergkamp in de VI zei: dat ze hem van alles kwalijk nemen legt hij naast zich neer. Bergkamp is een sterke persoonlijkheid, hij weet heel goed wat hij doet.
Coronel heeft zijn lot verbonden aan dat van VDB. Niet slim, maar het is zijn eigen keus.
Over die column: Johnny Rep is in het geheel niet bij de plannen van Cruijff betrokken.

Laatst gewijzigd door joey op za apr 16, 2011 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
- Cluijffert
Grappig te zien hoe blind beide kampen (Joey cs et Luke cs) zijn dat zelfs de irony in columns en posts hier niet meer opvallen.
Ready voor weer een stab en weer een kill shot om dat gelijk maar te krijgen.
Best triest eigenlijk.
Ready voor weer een stab en weer een kill shot om dat gelijk maar te krijgen.
Best triest eigenlijk.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Dit geldt voor beide kampen natuurlijk.LucaS schreef:Hoezo scandalous? Gewoon een goed stuk lijkt me. Die ook precies de vinger op de plek legt. Het gaat niet om kennis en kunde, het gaat erom of je tot de Heilige Kring hoort.
Klopt, maar dat geldt ook voor geheel Engeland bijvoorbeeld. Als je ze met regelmaat zou voortbrengen dan zouden het geen exceptionele spelers meer zijn. Dat is wat exceptioneel is.wimpey schreef:Ik roep niet dat alles klote is. Maar ook niet dat 'we' alles bij het oude moeten laten. Kijk naar de feiten: het is te lang geleden dat Ajax een exceptionele spits, buitenspeler of middenvelder heeft voortgebracht.999 schreef: Maar goed.Je roept dat het allemaal klote is ( zoals JC doet ) en als je dat maar lang genoeg doet ( zeker als je naam JC is ) dan wordt datgene waarover je roept vanzelf steeds slechter .. want ja tis toch JC die het roept ( die dus bijna al zijn info uit tweede hand krijgt )
De jeugdopleiding van Cruijff bracht ook geen exceptionele spelers voort. Een jeugdopleiding moet goede spelers voortbrengen, als je dat doet dan het je zomaar ineens overkomen dat je een exceptionele speler voortbrengt. Maar dat is afwachten, en grotendeels het lot. Het enige wat je kunt doen is dat wanneer zo'n exceptioneel talent in de omgeving Amsterdam geboren is en is gaan voetballen, zorgen dat die tactisch en technisch goed geschoold en als evenwichtige speler zijn debuut maakt.Dús moet je de accenten verleggen en het op een andere manier proberen. Want zonder exceptioneel creatief talent krijg je Ajax niet terug naar waar het ooit stond. Want kopen kunnen we zulke spelers niet, we moeten ze opleiden.
Maar goed, elke aandacht voor de inhoud van Cruijffs kritiek is teveel eer, aangezien het selectieve verontwaardiging is van een man die zijn al dan niet incompetente vriendjes baantjes wil bezorgen en daartoe een laag bij de grondse oorlog voert, om vervolgen iedereen in de steek te laten wanneer de dingen die hij veroorzaakt heeft zich niet zo ontwikelen als hij had gedroomd.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Beide kampen beoordelen 'hun' mensen niet op hun merites. Kamp Boog / Coronel zet in op JOR en Blind. JOR dient beoordeeld te worden op de opleiding. Mij lijkt dat die voor verbetering vatbaar is. Blind is 12 ambachten, 13 ongelukken. Tijd voor een ander, lijkt mij dan. Maar Blind is een icoon, een verdomd handig schild voor Boog om zich achter te verbergen.Le T. schreef: Maar goed, elke aandacht voor de inhoud van Cruijffs kritiek is teveel eer, aangezien het selectieve verontwaardiging is van een man die zijn al dan niet incompetente vriendjes baantjes wil bezorgen en daartoe een laag bij de grondse oorlog voert, om vervolgen iedereen in de steek te laten wanneer de dingen die hij veroorzaakt heeft zich niet zo ontwikelen als hij had gedroomd.
Ik ben persoonlijk vooral anti-Boog. Hij is m.i. incompetent en onbetrouwbaar. Hij vindt zichzelf telkens opnieuw uit wanneer hij weer een nieuwe trainer aanstelt. Zo'n man is enkel met overleven bezig en funest voor de continuiteit van de club.
Ik zie bij JC e.c. ook problemen. Maar qua voetbal heb ik natuurlijk meer fiducie in de insteek van JC, dan in die van Boog.
Le T. schreef:Het enige wat je kunt doen is dat wanneer zo'n exceptioneel talent in de omgeving Amsterdam geboren is en is gaan voetballen, zorgen dat die tactisch en technisch goed geschoold en als evenwichtige speler zijn debuut maakt.

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Maar hoeveel Cruyffies, Bergkampies, Jonkies, van Bastens, kluiverts ( maar ook exceptionele verdedigers ) hebben we dan in al die jaren, before van Gaal voortgebracht ?.Konden we toen elke 2 jaar er een paar aftikken of was dat ook maar een beetje wat er zo aan kwam waaien.wimpey schreef:Ik roep niet dat alles klote is. Maar ook niet dat 'we' alles bij het oude moeten laten. Kijk naar de feiten: het is te lang geleden dat Ajax een exceptionele spits, buitenspeler of middenvelder heeft voortgebracht.999 schreef: Maar goed.Je roept dat het allemaal klote is ( zoals JC doet ) en als je dat maar lang genoeg doet ( zeker als je naam JC is ) dan wordt datgene waarover je roept vanzelf steeds slechter .. want ja tis toch JC die het roept ( die dus bijna al zijn info uit tweede hand krijgt )
Dús moet je de accenten verleggen en het op een andere manier proberen. Want zonder exceptioneel creatief talent krijg je Ajax niet terug naar waar het ooit stond. Want kopen kunnen we zulke spelers niet, we moeten ze opleiden.
Ik zeg ook dat je ALLES moet aanpakken om het beter te maken, maar of dat ik er heel grote wonderen van verwacht ?.Ik weet het niet.Als je alles mee gaat tellen, de positie van AJAX in de wereld kwa financien, kwa competitie, kwa spelers die op enkele uitzonderingen na doelbewust kiezen voor geld, de zeer dunne spoeling hede ten dagen enz. enz.
Weet je Wimpey, gewoon om van al dat gezeik een poosje af te zijn ( want ik ben bang dat het anders toch gewoon door blijft gaan ) moet JC en zijn kliek ( want dat is het ook ) het maar doen.Lukt het, prima, lukt het niet weten we dat ook.Alleen ( en dat is ook wat Lucas mijn inziens steeds bedoelt ) het JC-kamp verschilt niet veel van de manier in oorlog voeren als dat van het van de Boog kamp ...
Blij met de punten ...
Dat is juist het punt van de columnjoey schreef:Over die column: Johnny Rep is in het geheel niet bij de plannen van Cruijff betrokken.
Het gaat in de top om de details.999 schreef: Ik zeg ook dat je ALLES moet aanpakken om het beter te maken, maar of dat ik er heel grote wonderen van verwacht ?.Ik weet het niet.

Wat ik echt vréémd vind, is dat in de onderbouw niet aan individuele training wordt gedaan. Juist een kind is in staat nieuwe info als een spons op te zuigen. Als kind ontwikkel je je het meest. Dus juist bij de onderbouw zou je dan m.i. individueel moeten trainen.
Volledig mee eens. Ik zie aan de JC-clan ook wel nadelen. Je kunt wel al die 'leraren' eruit willen stampen, maar die mensen weten dus wel hoe ze info methodisch / didactisch kunnen overbrengen. Of Roy en Boeve dat ook kunnen?!Weet je Wimpey, gewoon om van al dat gezeik een poosje af te zijn ( want ik ben bang dat het anders toch gewoon door blijft gaan ) moet JC en zijn kliek ( want dat is het ook ) het maar doen.

Mij gaat het vooral om Boog. Exit dus. Onbetrouwbaar, incompetent, teveel macht. Niet goed voor Ajax. Ik ben gematigd pro-JC en zijn clan. Ik hoop op een ter zake kundige RvC, een dito bestuur. Dat het goede behoudt en het juiste uit de plannen van JC eruit filtert en toevoegt.
JOR zit er helemaal nog niet zo lang, toen hij er net zat moest hij ook al weg van Cruijff. De tijd voor de vruchten van zijn werk is nog niet eens aangebroken, laat staan van de accentverschuivingen uit het rapport Coronel. Verder functioneert die man volgens mij prima, dus lijkt het me logisch dat een bekwame AD hem er niet zomaar uitgooit om hem te vervangen door Rob Witschge of een oud-voetballer die net een jaartje trainer is, omdat iemand die af en toe de moeite neemt om uit Barcelona te komen om ruzie te trappen samen met een krant dat eist.wimpey schreef:Beide kampen beoordelen 'hun' mensen niet op hun merites. Kamp Boog / Coronel zet in op JOR en Blind. JOR dient beoordeeld te worden op de opleiding. Mij lijkt dat die voor verbetering vatbaar is. Blind is 12 ambachten, 13 ongelukken. Tijd voor een ander, lijkt mij dan. Maar Blind is een icoon, een verdomd handig schild voor Boog om zich achter te verbergen.Le T. schreef: Maar goed, elke aandacht voor de inhoud van Cruijffs kritiek is teveel eer, aangezien het selectieve verontwaardiging is van een man die zijn al dan niet incompetente vriendjes baantjes wil bezorgen en daartoe een laag bij de grondse oorlog voert, om vervolgen iedereen in de steek te laten wanneer de dingen die hij veroorzaakt heeft zich niet zo ontwikelen als hij had gedroomd.
Blind is een beetje een manusje van alles aan het worden, wat zo gegroeid is door alle trainerswissels en de puinhoop die Cruijff met zijn laatste loze beloften heeft achtergelaten. Volgens mij is dat best even handig, ivm enige technische continuiteit. Als het om vriendjes gaat en om het idee dat oud-voetballers daarom bekwaam zijn in andere functies dan pleit dat natuurlijk ook voor hem. Maar van mij hoeft hij niet te blijven, net zoals Ronald van mij niet hoeft te komen. Van hem moet gekeken worden wat hij voor Ajax kan betekenen en niet wat hij voor Ajax betekend heeft, maar dat is feitelijk ook gewoon nog niet aan de orde. Het is logisch dat Van den Boog hem tot nu toe behouden heeft. Dat geldt ook voor Cruijff, ook van hem moet bekeken worden wat hij voor Ajax gaat betekenen en niet wat hij als voetballer voor Ajax betekend heeft. Iedereen die een beetje nadenkt en niet verblind is door idolatie en verlossersdenken weet dat Cruijff ellende gaat betekenen.
Dat vind ik niet. Hij heeft een zinnig beleid gevoerd en al veel bereikt nadat Cruijff de rokende en geldlekkende puinhopen van zijn bezoek weer snel verliet. En als het een overlever was geweeest, dan had hij wel braaf de billen voor Cruijff gespreid.Ik ben persoonlijk vooral anti-Boog. Hij is m.i. incompetent en onbetrouwbaar. Hij vindt zichzelf telkens opnieuw uit wanneer hij weer een nieuwe trainer aanstelt. Zo'n man is enkel met overleven bezig en funest voor de continuiteit van de club.
Dat lijkt me niet zo slim. Zijn insteek is namelijk dat oudvoetballers die met hem bevriend zijn goede trainers zijn en goede hoofden opleiding en scouting en dergelijke. We hebben al zo vaak kunnen zien dat het zo niet werkt. Dus als je dat ook tot voetbalverstand rekent dan schort het juist bij Cruijff aan voetbalverstand, aan voetbalknowhow. Hij heeft namelijk totaal geen idee how een voetbalclub tot goed voetbal komt.Ik zie bij JC e.c. ook problemen. Maar qua voetbal heb ik natuurlijk meer fiducie in de insteek van JC, dan in die van Boog.
Dat heeft VdB dus al geprobeerd, maar Cruijff wil niet dat zijn personeelsbeleid/vriendjespolitiek eruit gefilterd wordt. Daar gaat het namelijk om, dat plan stelt niet zoveel voor, dat is detailwerk, aanscherpingkjes en dingen die al gebeurd zijn.Ik ben gematigd pro-JC en zijn clan. Ik hoop op een ter zake kundige RvC, een dito bestuur. Dat het goede behoudt en het juiste uit de plannen van JC eruit filtert en toevoegt.
O ja, dat is punt 3 van het PR-bureau. Wat Cruijff wil is onzin/stelt niets voor/doen wij al.
Punt 1: Cruijff is onbeschoft
Punt 2: Bergkamp is lui/incapabel/onervaren/gemanipuleerd
Punt 4...
Punt 5...
Vul maar in.
Allemaal onzin, maar als ze die dingen lang genoeg herhalen gaan supporters er nog in geloven ook.

Punt 1: Cruijff is onbeschoft
Punt 2: Bergkamp is lui/incapabel/onervaren/gemanipuleerd
Punt 4...
Punt 5...
Vul maar in.
Allemaal onzin, maar als ze die dingen lang genoeg herhalen gaan supporters er nog in geloven ook.
Grapjas, als er een krant is die steeds herhaald is het de T. wel en dieje snor Derksen ..
Blij met de punten ...
Heb bij Le T ook sterk het idee dat hij voor het PR bureau werkt en opdracht heeft de VDB lijn te onderschrijven. Ga maar na, is hier toevallig eind maart komen aanwaaien, post ruim de helft van z'n posts in dit topic en is er in zijn posts alleen maar op uit om JC en medestanders te kleineren. Zouden de mods scherper op moeten zijn.joey schreef:Allemaal onzin, maar als ze die dingen lang genoeg herhalen gaan supporters er nog in geloven ook.
- Cluijffert
Dat zou best kunnen, maar daar je verwacht het van, mocht het zo zijn.
Wel mooi hoe we nu zonder bewijs board leden gaan zwart maken!
Applaus dubbel, over jou er zou een mooie Godwin te maken zijn!
Ik vind het een stuk triester dat full-time board leden zoals Joey, Luke, et cetera op bijna fundamentalistise weg hun mening doordrijven, de andere kampen kleineren en compleet verblind om nog nuances te zien...
En daar niet voor worden betaald... how f*ckin sad is that?
Wel mooi hoe we nu zonder bewijs board leden gaan zwart maken!
Applaus dubbel, over jou er zou een mooie Godwin te maken zijn!
Ik vind het een stuk triester dat full-time board leden zoals Joey, Luke, et cetera op bijna fundamentalistise weg hun mening doordrijven, de andere kampen kleineren en compleet verblind om nog nuances te zien...
En daar niet voor worden betaald... how f*ckin sad is that?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Je hoeft niet eens een jaar terug te gaan. Toen dacht de door jou zo geroemde Boog dat de zon uit het omvangrijke achterwerk van Martin Jol scheen. Dat Jol zijn broer en vrindje Dussen bij Ajax stalde zie je net als probleem?Le T. schreef: Zijn insteek is namelijk dat oudvoetballers die met hem bevriend zijn goede trainers zijn en goede hoofden opleiding en scouting en dergelijke.
Het gaat uiteindelijk om de kern. Hoe kom je tot beter voetbal? Dan heb ik liever JC dan een vml. reserve van SC Amersfoort. Die ook nog eens een bedenkelijke reputatie in het zakenleven heeft en er op los liegt alsof het gedrukt staat.
Dat zie je wel vaker bij kuddes gelovigen, iedereen moet meedoen en degene die zelfstandig nadenkt moet verketterd als een verrader.Dubbel schreef:Heb bij Le T ook sterk het idee dat hij voor het PR bureau werkt en opdracht heeft de VDB lijn te onderschrijven. Ga maar na, is hier toevallig eind maart komen aanwaaien, post ruim de helft van z'n posts in dit topic en is er in zijn posts alleen maar op uit om JC en medestanders te kleineren. Zouden de mods scherper op moeten zijn.joey schreef:Allemaal onzin, maar als ze die dingen lang genoeg herhalen gaan supporters er nog in geloven ook.
Hij heeft niemand gestald bij Ajax, hij heeft ze weer meegenomen toen hij wegging, dat vind ik een belangrijk verschil met bijvoorbeeld Witschge die niet op zijn eigen merites is binnengekomen maar is meegelift op de onterechte reputatie van Van Basten, dankzij Cruijff, en nog steeds op de begroting van Ajax drukt. Ik ken die Dussen verder niet, maar ik acht de kans bijzonder groot dat hij bekwamer is dan Van Basten, Van 't Schip en Witschge bij elkaar, en een stuk goedkoper dan elk van die drie. Jol was niet de ideale trainer, de werkwijze was niet ideaal, voor een belangrijk deel noodgedwongen door de bijzondere omstandigheden die na Cruijffs laatste bezoek waren ontstaan (geen geld), maar ik vond het allemaal vrij helder: Je betaalt een (flink) bedrag en daarvoor krijg je dan een man terug die in ieder geval zijn vak verstaat, en die neemt zijn gevolg mee. Hij is verantwoordelijk voor dat gevolg, en hij neemt het ook weer mee als zijn tijd gekomen is.wimpey schreef:Je hoeft niet eens een jaar terug te gaan. Toen dacht de door jou zo geroemde Boog dat de zon uit het omvangrijke achterwerk van Martin Jol scheen. Dat Jol zijn broer en vrindje Dussen bij Ajax stalde zie je net als probleem?Le T. schreef: Zijn insteek is namelijk dat oudvoetballers die met hem bevriend zijn goede trainers zijn en goede hoofden opleiding en scouting en dergelijke.
En waarom? We weten immers dat Cruijffs manier om tot beter voetbal te komen is dat hij prutsers als Van Basten gaat pushen en dat hij samen met die krant van hem de club gaat destabiliseren wanneer een niet-vriendje van hem succes dreigt te hebben om vervolgens nergens verantwoordelijkheid voor te nemen. Dat heeft nooit gewerkt en gaat nu ook niet werken.Het gaat uiteindelijk om de kern. Hoe kom je tot beter voetbal? Dan heb ik liever JC dan een vml. reserve van SC Amersfoort. Die ook nog eens een bedenkelijke reputatie in het zakenleven heeft en er op los liegt alsof het gedrukt staat.
Kan iedereen even stoppen mensen met andere meningen uit te maken voor rotte vis? Zwaar vervelend.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Lijkt me een prima plan. 

Dubbel schreef: Heb bij Le T ook sterk het idee dat hij voor het PR bureau werkt en opdracht heeft de VDB lijn te onderschrijven.
Ja.

Dat mag natuurlijk, ieder zijn standpunt. Zelfs als dat het standpunt van een PR-bureau is.
Grappig, sommigen hier verdedigen elke scheet van Cruijff, en dan de enige die het volledig voor het bestuur opneemt in een verdacht hoekje plaatsen. Laat overigens wel goed zien hoe de Cruijff clan werkt. Als je niet voor ons bent...
De meeste Cruijff volgers zijn een stuk minder kritisch en genuanceerd dan Le T
De meeste Cruijff volgers zijn een stuk minder kritisch en genuanceerd dan Le T
Dat vind je alleen maar omdat je aan zijn kant staat.