Eriksen en Vertonghen zijn toch geen jeugdspelers joh. Daar gaat het mij om.LucaS schreef:Tja, natuurlijk groeien die spelers elders verder, ze zijn ook op hun 22e al weg. Drie spelers? Is toch niet zo moeilijk? Stekelenburg, Vertonghen, EriksenPeter schreef:Wereldspelers? Je hoeft helemaal geen wereldspelers in de jeugd te hebben om kampioen te worden, hoor. Elk jaar 5 wereldspelers? Noem mij anders drie goeie krachten die we de afgelopen 5 jaar hebben gehad. Dat is nog niet zo makkelijk, hoor.
Veel van die jongens gingen overigens pas voetballen toen ze ver van de Arena weg waren. Van der Wiel vind ik overigens, in zijn huidige vorm, niets. Heitinga is een Ajacied, maar ook niet veel bijzonders. Sneijder is wereldtop en van der Vaart is verdomd goed. De Jong heeft het via een omweg gehaald en dat is knap. Serieus, ik vind het allemaal niet zo denderend. Verder maakt een WK-finale mij nog niet blind. Dezelfde lui werden twee jaar ervoor gedold door wat Russen en de afgelopen jaren zijn alleen vdVaart, Sneijder en de Jong onomstreden qua potentie.
Blijft staan dat de huidige kern helemaal niets is ook.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Sorry dat ik het zeg, hoor, Peet, maar dit is natuurlijk een antwoord van niets!
Bertje for President!
LucaS schreef:Tja, natuurlijk groeien die spelers elders verder, ze zijn ook op hun 22e al weg. Drie spelers? Is toch niet zo moeilijk? Stekelenburg, Vertonghen, EriksenPeter schreef:Wereldspelers? Je hoeft helemaal geen wereldspelers in de jeugd te hebben om kampioen te worden, hoor. Elk jaar 5 wereldspelers? Noem mij anders drie goeie krachten die we de afgelopen 5 jaar hebben gehad. Dat is nog niet zo makkelijk, hoor.
Veel van die jongens gingen overigens pas voetballen toen ze ver van de Arena weg waren. Van der Wiel vind ik overigens, in zijn huidige vorm, niets. Heitinga is een Ajacied, maar ook niet veel bijzonders. Sneijder is wereldtop en van der Vaart is verdomd goed. De Jong heeft het via een omweg gehaald en dat is knap. Serieus, ik vind het allemaal niet zo denderend. Verder maakt een WK-finale mij nog niet blind. Dezelfde lui werden twee jaar ervoor gedold door wat Russen en de afgelopen jaren zijn alleen vdVaart, Sneijder en de Jong onomstreden qua potentie.
Blijft staan dat de huidige kern helemaal niets is ook.
Vertonghen en Eriksen waren aankopen. Stekelenburg debuteerde bijna een voetbalgeneratie geleden.
Ajax leidt vooral dienende spelers op. Brave jongens die graag de bal opzij schuiven.
Het stinkt aan alle kanten!
Tja, 6 spelers in het elftal dat tweede van de wereld werd. het zal allemaal wel. Ik denk dat we over een jaar of 5 onder invloed van Cruijff met twee vingers in de neus europees kampioen worden met een selectie met 18 Ajacieden.
I think I lost my fucking headache
- peter
Ik zeg niet dat ik een oeverloos vertrouwen heb in JC. Ik constateer alleen dat de huidige jeugdopleiding niet deugt en dat dat op de schop moet. Als ik dan de hoofdlijnen van het plan van Cruijff zie, dan zie ik daar wel aanknopingspunten in. Nu de uitvoering nog, maar in mijn ogen kunnen we er alleen maar op vooruitgaan. Ik kom zelden tot nooit op de Toekomst, maar ik schrik altijd maar weer als ik onze jeugdelftallen zie. Plichtmatig, weinig creativiteit en inzicht en een matige functionele techniek.Kaboem schreef:Sorry dat ik het zeg, hoor, Peet, maar dit is natuurlijk een antwoord van niets!
Dan zal je zeer teleurgesteld zijn, want de opleiding gaat in pan Cruijff/vd Boog niet op de schop, er worden accenten verlegd. De kern van het plan is vooral zoveel mogelijk vriendjes binnen halen en mensen buiten het eigen kamp laten oprotten
Dat ligt niet aan de BB, maar aan te dikke vingers.Kaboem schreef:Maar door de BlackBerry zijn niet alle letters meegekomen...

- peter
Ah jammer Lucas duikt weer in z'n hoekje en brengt de discussie om zeep. Knap hoor. De kern van het plan Cruijff (vdBoog haha) is om vriendjes binnen Ajax te krijgen inderdaad. Jij bent nu dus af.
- peter
En dat niet alleen. In de basis is het gros van onze 'talenten' ook erg matig. De voorbeelden zie je nu bij ons in de basis staan. Dan heb ik het dus niet over de Donalds en de Zeegelaars van onze jeugdopleiding (al is het verbazingwekkend dat ze ooit ons shirt mochten dragen), maar gewoon de jongens die er nu bij zijn. Daar schort toch van alles aan? Ik ben van mening dat veel van die tekortkomingen al in de jeugd vallen te tacklen. Puur even over het voetballend aspect, want mentaal schort er ook het nodige aan.joey schreef:
Ajax leidt vooral dienende spelers op. Brave jongens die graag de bal opzij schuiven.
Maar komen de beide partijen er nog uit? Het leek er ff op dat Guus Hiddink het zou moeten zijn, maar dat gaat te lang duren.
Wie gaat er nu bewegen? Tijd dringt.
Wie gaat er nu bewegen? Tijd dringt.
Waarom? Dat is toch de kern van het plan. Over de wijziging van nuances in de opleiding was er geen verschil van mening. Het is ook veelzeggend dat, zoals Kaboem al stelt, er geen storm van hilariteit over het interview van JOR is losgebarsten. Natuurlijk kan de opleidng worden verbeterd, dat ontkent helemaal niemand.Peter schreef:Ah jammer Lucas duikt weer in z'n hoekje en brengt de discussie om zeep. Knap hoor. De kern van het plan Cruijff (vdBoog haha) is om vriendjes binnen Ajax te krijgen inderdaad. Jij bent nu dus af.
wimpey schreef:Je moet er alles aan doen om het maximale eruit te halen. Dus waarom niet?!999 schreef:Dus voor de hoekschoppen moeten we een techniek trainer aanstellen ..
Spitsen sinds Kluivert: neuh. Bijzondere buitenspelers sinds... tja, wie was de laatste echt bijzondere buitenspeler die Ajax opleidde?? Creatieve middenvelders hebben we sinds Wesley Sneyder ook niet meer opgeleid. Hij debuteerde 8 jaar geleden.
Opleiden is geen exclusief eigendom van JOR, Blind, Bergkamp of Jonk. Ze hebben de wijsheid niet in pacht. Maar Ajax zal toch echt in die opleiding moeten investeren om er in de toekomst weer de vruchten van te gaan plukken. Blijkbaar is de voorhandene kwaliteit van de opleiders niet voldoende, want de échte raspaardjes komen uit de Ajax-opleiding niet voort.
Verdedigers opleiden is mooi, prima gedaan. Maar dat betekent dat je aanvallers moet kopen. En de exceptionele aanvallers zijn voor Ajax niet te betalen. Dus ben je van anderen afhankelijk. Zoals bij Suarez van FC Groningen. Dan lijkt mij dus dat je niet té tevreden moet zijn, maar kritisch moet zijn en je afvragen waarom je die raspaardjes niet meer voortbrengt. En dat er dus wél wat moet gebeuren i.p.v. je te verdedigen zoals JOR doet.
De basis is en blijft talent, talent als buitenspeler, talent als spits.Ik ben het met iedereen eens dat alle beetjes helpen, maar ik ben het er niet mee eens dat zulke dingetjes nu niet op de training worden aangekaart bij spelers of spelertjes.Lijkt me toch meer dan logisch dat spelertjes die de bal verkeerd raken, op een verkeerde manier de bal aannemen enz. er op gewezen worden om dat anders te doen.
Maar goed.Je roept dat het allemaal klote is ( zoals JC doet ) en als je dat maar lang genoeg doet ( zeker als je naam JC is ) dan wordt datgene waarover je roept vanzelf steeds slechter .. want ja tis toch JC die het roept ( die dus bijna al zijn info uit tweede hand krijgt )
Blij met de punten ...
De Boer weet niets over Hiddink. Dus als het waar is dat beide kampen Hiddink hebben benaderd, heeft F de Boer als lid van de troika nog niet veel te vertellen.
Gelukkig houdt Frank zich met zijn elftal bezig.
Misschien moeten we daar eens een keertje mee beginnen .. deze trainer een jaar of vijf laten zitten ...
Blij met de punten ...
Moet die trainer wel goed genoeg zijn. Ja, dat lijkt me van enig belang.
Blijkbaar hebben beide partijen Hiddink benaderd.Neefkens schreef:Maar komen de beide partijen er nog uit? Het leek er ff op dat Guus Hiddink het zou moeten zijn, maar dat gaat te lang duren.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hij is toch van de door Cruijff naar voren geschoven Troika? Daar valt of staat het plan mee, er zijn toch geen twijfels of ze goed genoeg zijn?joey schreef:Moet die trainer wel goed genoeg zijn. Ja, dat lijkt me van enig belang.
TelegraafCoronel & Co (2)
AMSTERDAM - Op 30 maart verkondigde hij ‘in het belang van Ajax’ op te stappen. Vervolgens besloot de man, die zich een dag later zwaar beledigd voelde omdat er een kruis door zijn foto op de voorpagina van deze krant was geplaatst, een dikke kruis door de reputaties van clubiconen als Dennis Bergkamp, Danny Blind, Johan Cruijff en Wim Jonk te zetten.
Hand in hand met zijn protegé Rik van den Boog blonk Uri Coronel ook daarna uit in het jongleren met feiten, waardoor de verwarring binnen Ajax in stand werd gehouden. Neem de afgelopen week. Om de club voor een verdere vrije val te behoeden werd onder leiding van de voorzitter van de ledenraad en enkele ereleden een poging gedaan om de rust binnen Ajax enigszins te herstellen.
‘In het belang van Ajax’ werd aan alle betrokkenen gevraagd om intern verdere provocaties achterwege te laten.Iedereen zou zich hieraan houden. Op twee na.Ten overstaan van een groep jeugdtrainers gooide eerst Van den Boog alle frustraties uit zijn lijf en bezwoer dat per 30 juni Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Wim Jonk en Ruben Jongkind op non-actief zouden worden gesteld. Bovendien zei hij met het verzoek van de onderzoekscommissie ‘niets te maken’ te hebben. De aanwezigen zouden een dag later verbijsterd constateren hoe dezelfde Van den Boog met droge ogen verklaarde, dat hij ‘om de rust onder de jeugdtrainers te bewaren’ héél rustig en héél normaal aan hen had uitgelegd waarom de contracten nog niet waren verlengd.
Coronel gooide er nog een schep bovenop, door te stellen dat TELESPORT voor de zoveelste keer de feiten had verdraaid en verweet deze rubriek zelfs nagelaten te hebben het door Ajax uitgegeven perscommuniqué op onze website te plaatsen. Dat is inderdaad bewust gebeurd. Onzin wordt nu eenmaal niet gepubliceerd.
Vervolgens lapte ook Coronel het verzoek van de onderzoekscommissie aan zijn laars door deze week tijdens de bijeenkomst van Lucky Ajax (de vereniging van oud-spelers) zich toch uit te spreken over de confrontatie met Bergkamp, Cruijff en Jonk.
Coronel bespeelde de sentimenten door ondermeer nadruk te leggen op de acht trainers die moeten verdwijnen, als het technische rapport van Cruijff & co daadwerkelijk wordt ingekleurd. Weer klopte het nèt niet. Allereerst is er bij twee van de acht (Heini Otto en Edmond Claus) sprake van een ‘verbeterde’ positie binnen de jeugdopleiding, lopen er drie contracten af en staan alleen de huidige posities van Jan Olde Riekerink, Danny Blind en Robin Pronk onder druk.
Door een speling van het lot heeft Ajax alsnog uitzicht gekregen op de landstitel. In het belang van vooral het eerste elftal heeft iedereen zich daarom aan het herenakkoord met de onderzoekscommissie gehouden. Op twee na.
joey schreef:TelegraafCoronel & Co (2)
Coronel gooide er nog een schep bovenop, door te stellen dat TELESPORT voor de zoveelste keer de feiten had verdraaid en verweet deze rubriek zelfs nagelaten te hebben het door Ajax uitgegeven perscommuniqué op onze website te plaatsen. Dat is inderdaad bewust gebeurd. Onzin wordt nu eenmaal niet gepubliceerd.

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Wat een ontzettend slecht stuk.
'want onzin publiceren we niet'
Hahahahahahahaha...
'want onzin publiceren we niet'
Hahahahahahahaha...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Cluijffert
Scandalous, tendentieus artikel in de Coronel Pravda:
Johnny Rep droeg een streepjesblouse. Hij keek een beetje schuin in de camera - en legde toen uit waarom de voetbalwereld hem zo hard nodig heeft. 'Want ik ben gewoon een kenner,' zei Johnny. 'Ik ziet bijvoorbeeld binnen een seconde of iemand goed kan voetballen.'
Merkwaardig, vind ik, dat Johnny Rep compleet ontbreekt in dat hele verhaal bij Ajax. Een echte voetbaljongen. Tweevoudig WK-finalist. Zette Ajax op de kaart in de roemruchte jaren zeventig. Een boegbeeld met een kennersoog. En aan zijn motivatie ligt het niet, want Johnny begint nog liever vandaag dan morgen bij Ajax. Hij is er nu wel een beetje klaar mee, met al dat drinken en nietsdoen op Terschelling.
Ik moest aan Johnny Rep denken toen ik gisteren het interviewtje met Johan Cruijff las, opgetikt door persbureau AP. Johan zei: 'Als voormalige spelers besluiten de jeugdopleiding onder handen te nemen, moet je als directie die niets van voetballen afweet je ogen sluiten, dankjewel zeggen en hun plannen gewoon uitvoeren.' Helemaal mee eens.
Johnny Rep heeft zich ook al geregeld aangeboden als scout bij Ajax, vertelde hij die avond bij Holland Sport, maar net zo vaak was hij met een kluitje in het riet gestuurd. De directie van Ajax (die niets van voetballen afweet) hing doodleuk de telefoon weer op. Johnny Rep had nooit meer iets vernomen.
Een grof schandaal, vind ik. Ik bedoel, een voetballer die Ajax groot heeft gemaakt in de wereld. Die alle schitterende successen heeft meegemaakt. Een man met een gouden pik bovendien. Een kenner die aan één seconde genoeg heeft om te zien of iemand goed kan voetballen. Zo iemand wijs je niet het gat van de deur.
Op zo'n moment sluit je als directie je ogen, je zegt dankjewel en je voert de plannen gewoon uit. Je benoemt Johnny Rep tot hoofd scouting of weetikveel en hup, het lek is boven. De macht moet helemaal terug naar de echte voetbaljongens, vind ik. Allemaal leuk en aardig hoor, dat gelul over inspanningsfysiologie en opleidingstrajecten en mentale begeleiding. Maar in de tijd van Johnny Rep had je dat allemaal niet en toen ging het veel beter.
Verstand van voetballen. Daar gaat het om. Gisteren las ik in deze krant een uitgebreid verhaal met Jan Olde Riekerink. U weet wel, het hoofd opleidingen van Ajax die, als het aan Cruijff ligt, zo snel mogelijk op moet rotten, al zou het kunnen dat Johan dat heel anders bedoeld heeft. Of gezegd.
Toen ik het gelezen had, was ik eerst even geneigd om het een intelligent, goed onderbouwd betoog te vinden, van iemand met kennis van zaken. Iemand die zinnige dingen vertelde over de begeleiding en sturing van kinderen. Iemand die, zo zei hij zelf, graag eens met Cruijff zou willen praten, omdat hij dat 'hartstikke interessant' zou vinden.
Maar toen keek ik nog eens naar de foto van Jan Olde Riekerink - en naar zijn naam vooral. En toen dacht ik: hoeveel WK-finales heb jij eigenlijk gespeeld, Jantje Olde Riekerink? Wie denk jij eigenlijk wel dat jij bent, met je intelligente praatjes? Wie heeft Ajax hier nou eigenlijk internationaal op de kaart gezet? Johnny Rep, Wim Jonk, of jij?
Er is inmiddels teveel kapot bij Ajax, want iedereen is de laatste weken wel zo'n beetje beschadigd. Johan Cruijff gaat bovendien geen officiële functie bekleden, zo zei hij nog maar eens in dat stukje van AP. Hoe hard zijn trouwe aanhang ook zingt of roept of schreeuwt, Johan blijft liever in Barcelona, op veilige afstand van de puinhoop. Hadden ze ('wie niets van voetbal afweten') maar dankjewel moeten zeggen.
Alleen een nieuwe revolutie kan Ajax nu nog redden, vrees ik. Een revolutie van een onafhankelijk boegbeeld, wars van spelletjes en wars van belangen. Iemand die Ajax internationaal op de kaart heeft gezet. Een echte voetbaljongen, in de rug gesteund door andere echte voetbaljongens, zoals Wimpie Suurbier, of Piet Schrijvers. Johnny Rep moet Ajax redden. (Sjoerd Mossou)
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
De T. tegen het AD. Waar was dat PR-bureau nog voor nodig? Beide partijen hebben een spreekbuis.
Het wordt tijd dat er duidelijkheid komt, vind ik. Dit ettert maar door.

Het wordt tijd dat er duidelijkheid komt, vind ik. Dit ettert maar door.
Het wordt nu ronduit genant! Jammer dat Joey (die ik hoog heb zitten vwb mens/maatschappijbeeld) hier nu om de haverklap de T. qoute en in 'zijn' voordeel denkt te moeten gebruiken.
Bertje for President!