Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled

Re: Jong Ajax

Bericht door D_skilled » ma mar 14, 2011 10:41 pm

Ik vond Jozefzoon voor zijn doen een matige wedstrijd spelen. Zocht z'n back ook nauwelijks op.

Overigens verbazingwekkend dat Ajax Rodney Sneijder tijdens de contractverlenging de toezegging heeft gedaan dat hij volgend seizoen in de kern zit. Het talent van Rodney staat in schril contrast met grote broer Wes. Al vanaf de B'tjes heb ik het nooit een ''opvallende speler'' gevonden.

Geen enkele speler die vandaag op het veld stond hikt echt tegen het eerste aan.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 16, 2011 9:59 am

GA Eagles niet tegen Jong Ajax na advies politie

DEVENTER - De oefenwedstijd Jong Ajax-GA Eagles, op de rol voor donderdag 24 maart, is afgelast. Beide clubs besloten daartoe na een negatief advies van de politiekorpsen in Amsterdam en Deventer.

De Amsterdamse politie stond al niet te springen om mankracht in te zetten bij het oefenduel. De Deventer collega's adviseerden ook negatief gezien het verleden tussen beide supportersgroepen.

GA Eagles en Ajax besloten daarop de oefenpot op De Toekomst maar zelf te annuleren. Mogelijk zoekt de Deventer club nog een andere tegenstander voor de 24ste.

In juli 2007 kwam het tot ernstige supportersrellen in de binnenstad van Deventer tijdens de oefenwedstrijd GA Eagles-Ajax. In 2009 werd ook al het oefenduel Rohda-Ajax afgelast om mogelijke confrontaties tussen beide supportersgroepen uit Deventer en Amsterdam te voorkomen.
www.destentor.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mar 21, 2011 6:20 pm

18:30 op de Toekomst tegen SC Heerenveen.
Opstelling Jong Ajax: Bizot, Kappelhof, Van Rhijn, Bonevacia, Koppers; Donald, Sneijder, Lodeiro; Lukoki, Castillion, Jozefzoon
Weer geen basisplaats voor Toivomaki.

Feest

Bericht door Feest » ma mar 21, 2011 6:24 pm

Gek he. Vorige week achterstevoren zitten kijken ofzo?

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mar 21, 2011 6:31 pm

Nee, ik zat niet met oogkleppen op te kijken. Ik wilde niet te zwaar tillen aan z'n zwakke invalbeurt, want volgens mij kan hij beter. Of vind je van niet?

Bank: Deckers, Toivomaki, de Kamps, Denswil en Ondaan.

Feest

Bericht door Feest » ma mar 21, 2011 6:47 pm

Hij mist atletisch vermogen en wendbaarheid en korte snelheid. Leuke speler voor Scandinavie.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mar 21, 2011 7:17 pm

Oké. Het geeft wel te denken dat Kappelhof de voorkeur krijgt. Ik vond Toivomaki aardig tegen Man City. Snelheid in orde. Goede duelkracht. Voetballend vrij behoorlijk.

Jong Ajax 0-1 achter.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 21, 2011 8:47 pm

1-1 Lodeiro. Afgelopen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 24, 2011 4:09 pm

Oefenduel tegen Almere City met o.a. Vermeer, Ooijer, El H.

Het staat inmiddels 0-4 door Sneijder, Sno, Jozefzoon en El H.

Update: is ook de eindstand.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

martijn401

Bericht door martijn401 » do mar 24, 2011 4:35 pm

En El Hamdaoui scoorde met links de 4-0.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 11, 2011 10:06 pm

Jong Ajax - Jong NEC3-0 (1-0)

11 april 2011

Jong Ajax heeft maandagavond met 3-0 gewonnen van de leeftijdsgenoten van Jong NEC. Mitchell Donald scoorde twee keer op sportcomplex de Toekomst. Roly Bonevacia scoorde op zeer fraaie wijze de 3-0. A2-speler Yener Arica debuteerde in het elftal van Gery Vink en Yannis Anastasiou.
Jong NEC kwam binnen enkele minuten bijna tot scoren na een inschattingsfout van Johan Kappelhof. NEC-speler Caifano Latupeirissa lobte echter tegen de paal. Na het waarschuwingsschot van de Nijmegenaren, begon Jong Ajax druk te zetten op de tegenstander en zocht via onder meer Florian Jozefzoon openingen. De rappe buitenspeler sprintte in de twintigste minuut naar voren en schoot voorlangs. Evander Sno kwam net niet bij de bal, waarna Rodney Sneijder bij de tweede paal hoog over schoot.

Aanvoerder Kappelhof zorgde kort daarna voor een zeer fraaie en lange pass op Sneijder. Met een man in zijn kielzog sprintte hij op volle snelheid richting het NEC-doel en schoot; Van Duin redde net.

Ook NEC liet in de beginfase enkele keren zijn tanden zien. Vanuit een hoekschop kopte Rick ten Voorde net naast het doel van Marco Bizot. De tweede hoekschop die daarop volgde van Thomas Chatelle trad Sno goed op door hard weg te koppen.

Uiteindelijk was het Mitchell Donald die in de 35e minuut de score opende namens Jong Ajax. De middenvelder schoot raak in de linkerhoek; 1-0. Toch was trainer Gery Vink na afloop niet tevreden over de eerste helft van het duel. ,,We creëerden te weinig kansen en we waren slordig in de eindfase. De 1-0 viel uit het niets’’, analyseerde hij.

Halverwege de eerste helft liep Yener Arica warm. De talentvolle en zeer begaafde buitenspeler uit de A2 maakte zijn debuut in Jong Ajax. In het begin van de tweede helft verving Arica Terell Ondaan op de rechtsbuitenpositie. Arica speelde een prima duel en kreeg zelfs een fraaie kopkans aan het einde van de wedstrijd. ,,Yener is een zeer verdienstelijke, hoogbegaafde, technisch linksbenig speler. Dit jaar heeft hij een enorme mentale ontwikkeling gekend. Als je hem ziet spelen, zie je toch een zeer goede voetballer voor je.''

Ook in het tweede bedrijf bleef Ajax druk zetten op de leeftijdsgenoten van NEC. 'Nummer 9’ Sno maakte enkele goede acties. Hij slalomde door de verdediging waarna hij fraai op doel schoot. Bij zijn tweede slalom en prachtig gedribbel klonk er gejuich en geklap van het aanwezige publiek. Zijn acties waren een streling voor het oog. ,,Evander maakte een zeer goede indruk op de trainingen. Tegen NEC heeft hij het ook zeer verdienstelijk gedaan’’, sprak Vink lovende woorden.

Vlak voor tijd scoorde het team van Gery Vink en Yannis Anastasiou binnen vijf minuten twee keer. Donald, die zijn tweede treffer van de avond maakte, schoot vanuit een hoekschop in het NEC-doel. In de 73e minuut scoorde Roly Bonevacia de 3-0. Zijn doelpunt was er een van formaat. Via onderkant lat schoot de speler in de kruising.

Vink: ,,In de tweede helft legden we veel druk op de bal. We creëerden goede kansen en maakten ook mooie goals. We hadden eigenlijk vijf á zes goals kunnen maken. Maar al met al is deze wedstrijd in the pocket.’’

Tekst: Ajax.nl
Is die Arica echt een goede speler of is Ajax weer schromelijk aan het overdrijven. Als je niet weet wie Sno is, dan denk je ook dat we daar een talentvolle spits hebben rondlopen, namelijk.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 11, 2011 10:11 pm

Hahaha inderdaad zeg!

Maar een jongen uit de A2. Die is 16-17?
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma apr 11, 2011 10:20 pm

Dat hij in de A2 zit als tweedejaars-A zegt wel wat, maar niet alles. Ook Yanic Wildschut zat vorig seizoen in de A2. Die doet het verdienstelijk bij FC Zwolle.

Arica heb ik sinds de B1 al wat vinden hebben. Vorig seizoen een matig seizoen gedraaid, in combinatie met sterke concurrentie op zijn positie verklaart z'n indeling in de A2. Ik vind hem veel beter dan Kip, om maar een naam te noemen. Of Fennich. Draait een geweldig seizoen, terwijl hij matig begon. Dat tekent z'n groei in mentaal opzicht, zoals Vink terecht opmerkt. Hij is weer in beeld en daar heeft hij persoonlijk voor gezorgd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 11, 2011 10:53 pm

Oh, 2e jaars al.

Nou mooi toch! Ben benieuwd..
IK GELOOF!!!!!!

Duke

Bericht door Duke » di apr 12, 2011 3:31 pm

Jong Ajax doet toezegging voor deelname 'baby-CL'

De Uefa heeft serieuze plannen om per seizoen 2011-2012 een 'baby-Champions League' te starten voor de tweede teams van grote Europese clubs. Ook Ajax heeft deelname toegezegd, vertelt Jong Ajaxtrainer Gery Vink tegenover Ajaxlife.nl. “Ik hoop dat de plannen worden bekrachtigd en een mooie invulling krijgen.”

Serieus plan
Jong Ajax oefende in de herfst tegen Manchester City toen de plannen minder vergevorderd waren dan nu het geval is. Dit duel, dat eindigde in 1-1, diende als test. Het is de bedoeling een mini-Champions League op te zetten, compleet met groepsfase en daarna een knock-outsysteem.

“Het idee is dat ploegen worden ingedeeld in een groep van vier en tussen augustus en december drie thuis- en uitwedstrijden spelen op de donderdagavonden. De nummers een en twee van de poules stoten door naar een knock-outfase van anderhalve week in januari,” legt Vink uit.

Enkele grote clubs hebben hun deelname toegezegd. De namen van Arsenal, Chelsea, Liverpool, Sporting Portugal, Bayern München en Celtic zingen bijvoorbeeld rond. “Men is ook bij Ajax op bezoek geweest en wij hebben eveneens een toezegging daaraan gedaan,” bevestigt Vink.

“De precieze invulling heb ik nog niet gezien, maar er is wel sprake van dat we meedoen. Het gaat om teams onder de 21 jaar, dus echt om Jong Ajax. Het is een heel serieus plan en ik hoop dat het wordt bekrachtigd en een mooie invulling krijgt. Dat is goed voor de ontwikkeling van jonge spelers. Het zou geweldig zijn.”
www.ajaxlife.nl

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 12, 2011 6:30 pm

Fijn, zitten onze jonge talenten nog eerder in Spanje, Engeland en Italie
I think I lost my fucking headache

D_skilled

Bericht door D_skilled » di apr 12, 2011 8:20 pm

Gerucht: Bryan Ottenhof vertrekt na dit seizoen naar FC Twente.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di apr 12, 2011 9:47 pm

Kan ie er wat van?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thom

Bericht door Thom » wo apr 13, 2011 7:46 am

http://www.vi.nl/Nieuws-item/198730/FC- ... eiding.htm

Het zou toch treurig zijn als d e goede jong Ajax spelers al naar binnenlandse clubs gaan. Daar zou ik zeer depressief van worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Duke

Bericht door Duke » wo apr 13, 2011 8:08 am

Hij heeft een aflopend contract, begrijp ik. Wellicht dat ze het bij Ajax niet zien zitten in hem?

Salvador Dali

Thom

Bericht door Thom » wo apr 13, 2011 9:50 am

Dat hoop ik dan maar; als spelers voor hun carriere al meer fiducie hebben in Twenthe dan is het eind zoek.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Thom

Bericht door Thom » wo apr 13, 2011 9:52 am

Duke schreef:
Jong Ajax doet toezegging voor deelname 'baby-CL'

De Uefa heeft serieuze plannen om per seizoen 2011-2012 een 'baby-Champions League' te starten voor de tweede teams van grote Europese clubs. Ook Ajax heeft deelname toegezegd, vertelt Jong Ajaxtrainer Gery Vink tegenover Ajaxlife.nl. “Ik hoop dat de plannen worden bekrachtigd en een mooie invulling krijgen.”

Serieus plan
Jong Ajax oefende in de herfst tegen Manchester City toen de plannen minder vergevorderd waren dan nu het geval is. Dit duel, dat eindigde in 1-1, diende als test. Het is de bedoeling een mini-Champions League op te zetten, compleet met groepsfase en daarna een knock-outsysteem.

“Het idee is dat ploegen worden ingedeeld in een groep van vier en tussen augustus en december drie thuis- en uitwedstrijden spelen op de donderdagavonden. De nummers een en twee van de poules stoten door naar een knock-outfase van anderhalve week in januari,” legt Vink uit.

Enkele grote clubs hebben hun deelname toegezegd. De namen van Arsenal, Chelsea, Liverpool, Sporting Portugal, Bayern München en Celtic zingen bijvoorbeeld rond. “Men is ook bij Ajax op bezoek geweest en wij hebben eveneens een toezegging daaraan gedaan,” bevestigt Vink.

“De precieze invulling heb ik nog niet gezien, maar er is wel sprake van dat we meedoen. Het gaat om teams onder de 21 jaar, dus echt om Jong Ajax. Het is een heel serieus plan en ik hoop dat het wordt bekrachtigd en een mooie invulling krijgt. Dat is goed voor de ontwikkeling van jonge spelers. Het zou geweldig zijn.”
http://www.ajaxlife.nl

Wat mij betreft moeten spelers die willen meedoen eerst een contract tekenen bij Ajax.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do apr 14, 2011 9:13 am

Ricardo van Rhijn heeft getekend bij Utrecht. Ajax heeft hem geen aanbieding gedaan. Anderlecht had ook interesse. Ajax heeft niets van zich laten horen, in zijn geheel niet.

Zonde. Zeker als Kappelhof wel een contract krijgt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled

Bericht door D_skilled » do apr 14, 2011 9:24 am

Er is hem een basisplaats beloofd, schijnt. Dan is keuze niet moeilijk.

Alexander

Bericht door Alexander » do apr 14, 2011 10:07 am

Die van Rhijn is toch een hele behoorlijke rechtsback?

Plaats reactie