De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

999

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di apr 12, 2011 11:54 am

joey schreef:Bogarde was teleurgesteld, want hij had een paar gesprekken met de leiding van Ajax (Blind, JOR) gehad over een dienstverband, maar ze hebben hem niet gebeld om te zeggen dat het niet doorging.

Veel oud-spelers zullen nu hopen op een baan bij Ajax. Da's logisch. :smallgrin.gif:
Dan is ie wel niet al te snugger als je na twee jaar nog niet door hebt dat men je niet nodig heeft na een STAGE periode .. Maar goed, " naar eigen zeggen " is blijkbaar weer genoeg om er een draai aan te geven ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 12, 2011 12:06 pm

Mwah, ze hadden hem wel even kunnen afbellen. Kleine moeite, lijkt me.

Wat Bergkamp in die quotes hierboven zegt staat me erg aan. Ik lees er voetbalvisie, passie en zelfrelativering in. Zijn opvattingen sluiten naadloos aan bij de traditie van Ajax, terwijl hij tegelijkertijd zijn ogen niet sluit voor de veranderde omstandigheden.

Of hij het ook kan uitvoeren? Dat moet blijken. Maar het begint het een voetbalvisie. Waar willen we met Ajax naartoe? Aan een voetbalvisie heeft het al jaren ontbroken.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di apr 12, 2011 12:11 pm

Tja, die voetbal quote's ken ik nu onderhand wel .. net als " Jonge spelers mogen fouten maken ( in AJAX 1)" .. jaja .. maar als er teveel fouten worden gemakt zet ook de Boer de speler in kwestie er gewoon naast ..

Je weet toch wel wat " naar eigen zeggen " betekend Joey ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 12, 2011 12:17 pm

joey schreef:Wat Bergkamp in die quotes hierboven zegt staat me erg aan. Ik lees er voetbalvisie, passie en zelfrelativering in. Zijn opvattingen sluiten naadloos aan bij de traditie van Ajax, terwijl hij tegelijkertijd zijn ogen niet sluit voor de veranderde omstandigheden.

Of hij het ook kan uitvoeren? Dat moet blijken. Maar het begint het een voetbalvisie. Waar willen we met Ajax naartoe? Aan een voetbalvisie heeft het al jaren ontbroken.
Helemaal mee eens. Zoals Bergkamp al zegt is het van belang dat je vanuit een visie ergens naar toe werkt. Ik kan me voorstellen dat het bestuur het als een sneer ervaart als hij zegt dat dat 'beter is dan alles overhoop te gooien in de hoop dat je een keer kampioen wordt. Omdat het moet'.

De stukjes die je plaatst ademen in ieder geval voetbal. Ik had ook niet anders verwacht van een jongen als Bergkamp. Die jongen wil Ajax verder helpen en heeft daar zo zijn ideeën over. Het begint met een visie en die staat me aan. Of hij het uit kan voeren zal moeten blijken, maar ook daar is hij reëel. Je kan namelijk dingen prima uitbesteden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 12, 2011 12:25 pm

999 schreef:Tja, die voetbal quote's ken ik nu onderhand wel .. net als " Jonge spelers mogen fouten maken ( in AJAX 1)" .. jaja .. maar als er teveel fouten worden gemakt zet ook de Boer de speler in kwestie er gewoon naast ..
Daarom zegt Bergkamp ook dat je wel eens tegen een zeperd aan kan lopen. Als dat is vanuit een visie en een lijn die je volgt, dan calculeer je die min of meer in. Als dat gebeurt op een wijze, zoals tegen NEC thuis, dan krijg je problemen. Daar zit geen lijn achter en dan ga je nat. Als je dan namelijk verliest dan heb je niets om op terug te vallen. Alles in het werk om het team naar een hoger niveau te tillen. Is rechtsbuiten 1 tot en met 3 geblesseerd? Dan halen we nummer 4 uit de A1. Als je dan nat gaat, dan kan dat gebeuren. Dat zijn dingen die stelselmatig overboord zijn gezet. Daar zijn tal van voorbeelden van, zowel op scoutingniveau (neem een Rosenberg of een aftandse Spanjaard) als in de jeugd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 12, 2011 12:31 pm

Ajax gaat nog veel plezier beleven aan Bergkamp. Inderdaad iemand met voetbalvisie. Je herkent dat meteen. Bij Ajax heb ik alleen Cruijff en van Gaal zo over voetbal horen praten. Trainers waarvoor je, net zoals je voor sommige voetballers, even rechtop gaat zitten, omdat ze duidelijk boven de grijze sleur uitsteken.

Eindelijk. Terug naar voetbal. Ik wil die A1 wel eens zien spelen. Zowel de Boer als Bergkamp hebben daar zeer lovend over gesproken. Dat doen ze natuurlijk niet voor niks. Er komt iets moois aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 12, 2011 12:39 pm

En bij de jeugd, Peter. Want bij het huidige beleid is de jongste jeugd min of meer afgeschreven. Komt er een goede speler door, dan is het meegenomen, maar als dat niet gebeurt, maar het niet uit want dan halen we ze wel van andere clubs. Daaruit spreekt laksheid en tegelijkertijd is het dus blijkbaar zo dat andere clubs betere spelers opleiden dan Ajax.

Wat mij ook aanspreekt: dat Ajax de relatief zwakke Nederlandse competitie kan gebruiken om nieuwe dingen uit te proberen. Niet in je schulp kruipen, maar innovatief zijn. Ajax heeft in het verleden goed kunnen presteren ondanks alles omdat onze club voorop liep op technisch gebied.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 12, 2011 12:45 pm

joey schreef:En bij de jeugd, Peter. Want bij het huidige beleid is de jongste jeugd min of meer afgeschreven. Komt er een goede speler door, dan is het meegenomen, maar als dat niet gebeurt, maar het niet uit want dan halen we ze wel van andere clubs. Daaruit spreekt laksheid en tegelijkertijd is het dus blijkbaar zo dat andere clubs betere spelers opleiden dan Ajax.

Wat mij ook aanspreekt: dat Ajax de relatief zwakke Nederlandse competitie kan gebruiken om nieuwe dingen uit te proberen. Niet in je schulp kruipen, maar innovatief zijn. Ajax heeft in het verleden goed kunnen presteren ondanks alles omdat onze club voorop liep op technisch gebied.
Andere clubs scouten tegenwoordig ook Joey. Doe je niks aan. Hoe heet zoiets? Remmende voorsprong?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 12, 2011 1:05 pm

Rishi schreef:Andere clubs scouten tegenwoordig ook Joey. Doe je niks aan. Hoe heet zoiets? Remmende voorsprong?
Smoesjes, Rishi.

Het komt veel te vaak voor. En die spelers zijn lang niet altijd echt goed.

@MT: ik denk het ook. Bergkamp heeft visie, dat merk je gewoon.

Maar... dit vindt de directie niet leuk. En daar gaat de huidige machtsstrijd over. Wat staat voorop, het voetbal of het management? Is Ajax een club of een bedrijf? Cruijff wil dat de voetbalmensen binnen de club de dienst uitmaken. De niet-voetbalmensen, VDB voorop, willen dat niet. In principe is het een en het ander best te combineren (zie Barcelona), maar dan moeten de niet-voetbalmensen wel terug in hun hok. Die moeten zich niet bemoeien met zaken waar ze geen verstand van hebben.

Het gaat niet om Danny Blind of JOR. Bij Ajax hebben ze er nooit een probleem van gemaakt om mensen te ontslaan.

Ik durf te zeggen dat deze machtsstrijd er al vijftien jaar zat aan te komen. Al die tijd heeft bij Ajax geld verdienen op de eerste plaats gestaan en niet de sport.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 12, 2011 1:20 pm

Daar gaat de machtstrijd helemaal niet over. Het is ook een beetje dubbel he, suggereren dat de strijd van vd Boog gaat over macht hebben/houden en hem tegelijkertijd voor de voeten werpen dat hij alles op technisch gebied overliet aan van Basten en Jol.
De strijd gaat er over dat Cruijff van de directie eiste dat ze alles precies zouden doen zoals Bergkamp en Jonk aangaven, inclusief personeels- en financieel beleid. Een belachelijke eis.
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 12, 2011 1:22 pm

'We hebben Ajax-bestuur juist gevraagd geen olie op het vuur te gooien'
Dinsdag, 12 april 2011 om 13:21

De toekomst van de trainers Dennis Bergkamp en Wim Jonk bij Ajax is nog ongewis, nadat algemeen directeur Rik van den Boog vrijdag liet doorschemeren dat het duo niet in aanmerking zou komen voor een nieuwe verbintenis. Met de uitspraken van de beleidsbepaler was niet iedereen blij.

Bij Rob Been, voorzitter van de ledenraad van Ajax, zijn de uitlatingen van de algemeen directeur namelijk niet in goede aarde gevallen. “Van een aantal jeugdcoaches loopt het contract per eind juni af, waaronder Bergkamp en Jonk. Ajax zegt het niet verstandig te vinden op dit moment, onder de huidige omstandigheden, contracten te verlengen”, liet Van den Boog voor het weekend weten.

De voorzitter van de Ajax-ledenraad vertelde aan AT5 dat de opmerking van de directeur bij hem verkeerd is gevallen. “We hebben als ledenraad het bestuur juist gevraagd om geen olie meer op het vuur te gooien”, gaf Been dinsdag te kennen. “Of ik Van den Boog erop heb aangesproken? Daar doe ik geen uitspraken over”, hield hij zich op de vlakte.
VZ
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 12, 2011 1:23 pm

joey schreef:
Rishi schreef:Andere clubs scouten tegenwoordig ook Joey. Doe je niks aan. Hoe heet zoiets? Remmende voorsprong?
Smoesjes, Rishi.

Het komt veel te vaak voor. En die spelers zijn lang niet altijd echt goed.
Het zijn geen smoesjes Joey. Het is de realiteit. Andere clubs scouten tegenwoordig ook.

Ben het met je eens hoor. Bij Ajax klopt veel niet. Maar aan sommige dingen kun je niet veel doen. Wat niet betekent dat Ajax zich niet moet verbeteren.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 12, 2011 1:31 pm

LucaS schreef:Daar gaat de machtstrijd helemaal niet over. Het is ook een beetje dubbel he, suggereren dat de strijd van vd Boog gaat over macht hebben/houden en hem tegelijkertijd voor de voeten werpen dat hij alles op technisch gebied overliet aan van Basten en Jol.
Nee, dat is niet dubbel. Hij bemoeit zich met technische zaken, stelt trainers aan, enz.
De eindverantwoordelijkheid lag de laatste jaren bij hem. Dat kan niet. Hij moet een oordeel vellen over dingen waar hij geen verstand van heeft. (Hoewel hij met de checklist van AR nog een eind was gekomen. VDB deed ook het voor de hand liggende niet.)

De strijd gaat er over dat Cruijff van de directie eiste dat ze alles precies zouden doen zoals Bergkamp en Jonk aangaven, inclusief personeels- en financieel beleid. Een belachelijke eis.
Nee hoor. Cruijff wil echt niet bepalen wie er bij Ajax op kantoor zitten. Het gaat hem alleen om het technische beleid. Dat heeft hij geloof ik een keer of twintig gezegd.

Maar nu hebben we het weer over bijzaken. Reageer eens op de uitspraken van Bergkamp, Luuk. Ik heb die quotes niet voor niets zitten overtypen. :blush.gif:

Mijn stelling: het bedrijf Ajax interesseert me maar matig. Ik ben voetbalsupporter.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 12, 2011 1:42 pm

joey schreef:Nee, dat is niet dubbel. Hij bemoeit zich met technische zaken, stelt trainers aan, enz.
Hij bemoeit zich niet met technische zaken. Ja, hij stelt trainers aan, wie zou dat anders moeten doen? Ooit zal Cruijff dood gaan, moet Ajax dan zonder trainer verder?
De eindverantwoordelijkheid lag de laatste jaren bij hem. Dat kan niet. Hij moet een oordeel vellen over dingen waar hij geen verstand van heeft. (Hoewel hij met de checklist van AR nog een eind was gekomen. VDB deed ook het voor de hand liggende niet.)
Natuurlijk lag de eindverantwoordelijkheid bij hem, hij is immers de algemeen directeur. Het is doodnormaal dat daar de eindverantwoordelijkheid ligt. Bij wie anders?
Nee hoor. Cruijff wil echt niet bepalen wie er bij Ajax op kantoor zitten. Het gaat hem alleen om het technische beleid. Dat heeft hij geloof ik een keer of twintig gezegd.
Tjua, Cruijff praat een beetje met dubbele tong, nietwaar? Ik geloof best dat hij niet over de naam van de directie wil beslissen, maar wel over de taakinhoud. Onacceptabel. Er is in een beursgenoteerd bedrijf maar 1 instantie die voor het totaal verantwoordelijk is, dat is de directie. De directie kan dus nooit de eindverantwoordelijkheid op een gebied dat alle andere gebieden raakt (o.a. PZ en financien) aan anderen overdragen. En al zeker niet aan complete nullen op dat gebied.
Maar nu hebben we het weer over bijzaken. Reageer eens op de uitspraken van Bergkamp, Luuk.
Hij kan mooi lullen. Maar zoals ik al eerder zei, op technisch gebied is er ook geen controverse. Het gaat erom dat in een fatsoenlijke organisatie verschillende disciplines bestaan die allemaal belangrijk zijn. Het geheim van een goede organisatie is dat voor die disciplines allemaal capabele mensen in dienst zijn, die vrijwel volledige zeggenschap hebben over hun eigen gebied, maar daar waar de gevolgen van hun bislissingen andere disciplines raken zullen moeten samenwerken met andere disciplines. Het is allemaal niet zo heel erg ingewikkeld. Het sleutelwoord in een organisatie is samenwerken. Een concept dat Cruijff nog niet helemaal heeft begrepen.
Mijn stelling: het bedrijf Ajax interesseert me maar matig. Ik ben voetbalsupporter.
Tja, dat kan jij wel vinden, maar het bedrijf draait niet zonder de technische kant, ende technische kant draait ook niet zonder het bedrijf. Ze kunnen niet zonder elkaar. Vandaar het belang om goed samen te werken en verantwoordelijkheden daar te leggen waar ze thuis horen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 12, 2011 1:54 pm

joey schreef:Laten we het over voetbal hebben. Want daar is het maar weinig over gegaan. In dat kader is het interessant wat Dennis Bergkamp afgelopen week in de VI te zeggen had. Een paar citaten:
Als jeugspeler ben je helemaal niet bezig met de manier van opleiden. Je wilt gewoon lekker voetballen en dat is het. Zo zullen de jeugdspelers van nu het ook benaderen. Het is aan de trainers om een organisatie neer te zetten waardoor de talenten zich zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen, op een manier waar ze plezier aan beleven. Zo was het in mijn eigen tijd en zo moet het nu weer zijn. Al kun je beide periodes moeilijk met elkaar vergelijken. Bijvoorbeeld: wij voetbalden in onze jeugd veel meer op straat. Ik zeg niet dat vroeger alles beter was, maar het is de praktijk. Daar moet je in de hedendaagse opleiding rekening mee houden. Niet dat alle problemen zijn opgelost door straatvoetbal te integreren in de trainingen, maar het heeft invloed op de ontwikkeling van de basistechniek. En de technische ontwikkeling van de spelers is heel belangrijk in de werkwijze die wij voor ogen hebben. Dus zoeken we naar manier om het gebrek aan straatvoetbal te compenseren. Hoe ontwikkel je hun balgevoel, hoe zorg je dat ze uitgebalanceerd op hun benen blijven staan, hoe kun je ze het beste trainen op individuele acties in de kleine ruimte? Daarover nadenken en praten is een voortdurend proces. Volgens mij is dat ex-voetballers eigen: met de knowhow uit je eigen carrière kijken hoe je het voetbal op een hoger plan kunt krijgen. Door puur naar de voetbalinhoud te kijken.
Er wordt vaak over het Ajaxsysteem gesproken, maar het voetbal verandert continu. In dat zogeheten systeem zijn de vleugels bezet. Maar de invulling van die posities is veranderd. Vroeger gingen vleugelspelers vooral buitenom bij hun tegenstanders en gaven een voorzet op de spits. Zoals John van 't Schip het als rechtsbuiten invulde, zeg maar. Dat was in die periode enorm effectief, Ajax was er ook echt goed in. De buitenspelers waren ernaar, de spitsen hadden de kwaliteiten die bij dat type spel pasten. Alleen: door de ontwikkeling van het voetbal lijkt het erop dat die manier van spelen niet meer effectief genoeg is. Heden tegen dage moet je méér eisen van buitenspelers. Ze moeten ook binnendoor kunnen passeren, ze moeten actief meedoen met iedere aanval, ze moeten alert zijn op afvallende ballen. En ook op andere posities wordt tegenwoordig meer gevraagd dan vroeger het geval was. In de ideale situatie passen we ons niet aan de veranderingen in het voetbal aan, maar lopen we erop vooruit. Dan heb je al een oplossing paraat voor het probleem ontstaat.

Het heeft geen zin vast te houden aan systemen, als de enige reden is dat die in het verleden succesvol zijn geweest. We moeten voortdurend zoeken naar ontwikkeling en verbetering. Bijvoorbeeld door te kijken hoe je die voorste positie op het middenveld aanvallender en creatiever kunt invullen. Het is geen wet dat daar één speler staat. Misschien is het wel beter om daar afwisselend twee spelers op te laten duiken. Juist de Nederlandse competitie is uitermate geschikt om dingen uit te proberen. Hier krijg je de ruimte om aan te vallen, om kansen te creëren. En als je dan een keer tegen een zeperd aanloopt, nou ja, dat is jammer dan. Het gaat er uiteindelijk om dat je het elftal naar een hoger niveau brengt. Als zo'n proces goed verloopt, kun je dat ook in internationale wedstrijden toepassen. Tegen een Italiaanse club krijg je minder ruimte dan in Nederland, maar ik ben er enorm voorstander van om ook dán je eigen spel te spelen. Dan zijn processen die niet van de ene op de andere dag succes opleveren. Daar is tijd voor nodig. Vaak krijgen trainers de tijd niet. In mijn ogen is het beter om vanuit een bepaalde voetbalvisie ergens naar toe te werken dan alles overhoop te gooien in de hoop dat je een keer kampioen wordt. Omdat het moet. Zeker op de langere termijn werkt dat niet. Het is beter om spelers op te leiden en te zoeken die passen in de lijn die er is uitgestippeld.
Natuurlijk gebeuren er nu ook goede dingen in de opleiding, dat is altijd zo geweest. Maar er is nog ontzettend veel ruimte voor verbetering. Dáár gaat het nu om. Ook ik kan genieten van deze ploeg (de A1). We hebben dit seizoen verschillende wedstrijden gespeeld waarbij ik dacht: potverdorie, hier zit een hoop talent in. En soms valt het niveau me tegen. De lat ligt hoog, ze zijn erg leergierig. Deze jongens kunnen we al op een volwassen manier benaderen. Nog één stap in hun ontwikkeling en ze zitten tegen het eerste elftal aan. Dus kan ik nu uit mijn eigen ervaringen putten, ik kan dat rechtstreeks aan ze overbrengen. Ik kan in echte voetbaltermen spreken zonder dat ze me niet-begrijpend staan aan te kijken. Dat ze het begrijpen, heeft met hun leeftijd te maken. Dat ze het oppikken en er ook echt iets mee doen, dat is een kwaliteit. Dat maakt deze groep ook zo leuk. En ze blijven maar gaan. Meerdan de spelers die in het eerste elftal spelen. Die weten wanneer ze even kunnen temporiseren. Junioren denken anders, daar zit geen rem op. Het mooie van die wedstrijd tegen Sparta was dat ze die ongeremde energie combineerden met het maken van de juiste keuzes. Er werd constant druk gezet, de positiewisselingen klopten, balverlies werd snel goedgemaakt. Dat waren juist de aspecten waar we de voorafgaande weken dagelijks op hadden getraind. Die middag gingen we richting een compleet soort voetbal.

Ik ben rustig begonnen bij de D-junioren, zodat ik op mijn gemak kon kijken hoe het was om trainer te zijn. Ik moest echt even wennen aan dat idee. Het zijn jonge jochies, maar het duurde een half jaar voor ik die groep daadwerkelijk ging leiden. En nu vul ik het bij de A1 samen met Fred in. Ik houd me vooral bezig met individuele training. Fred zet het geheel goed neer, hij weet aan het begin van de week precies waar hij met de trainingen naartoe wil werken. En hij is verbaal erg sterk, dat merk je bijvoorbeeld tijdens de teambesprekingen. Ik probeer daar op mijn eigen manier dingen aan bij te dragen. Dat werkt volgens mij prima.
Zoals ik er nu tegenaan kijk, zie ik mezelf niet zo snel hoofdtrainer worden. Dat ambieer ik op dit moment niet. Zoals ik mijn rol nu invul, kan ik heel gericht werken aan specifieke voetbaldetails. Als hoofdtrainer heb je daar de tijd niet voor, hij moet zich richten op het geheel. Ik vind het leuk om de details eruit te pikken en daarmee aan de slag te gaan.
Als onze plannen worden uitgevoerd, zal mijn centrale punt werk op het veld blijven. En alles wat daar nog bijkomt, is secundair. En minder belangrijk voor mij. Bepaalde taken in de organisatie bijvoorbeeld kun je uit handen geven. Maar nu loop ik op de zaken vooruit. Voorlopig zal het niet tot uitvoer van onze plannen komen, helaas.
Bergkamp wijdt ook een paar zinnen aan de ontstane onrust. Hij zegt:
Volgens mij kijken de mensen op De Toekomst nu niet ineens anders tegen mij aan. Mocht dat wel het geval zijn, dan zijn het mensen die mij niet goed kennen. Ik heb maar één doel voor ogen en dat is meehelpen het voetbal van Ajax naar een hoger niveau te tillen. Ik sta er heel kalm en positief in. Als ons plan door sommigen niet goed ontvangen wordt, leg ik dat naast me neer. Ik loop hier op dezelfde manier rond als twee weken geleden. Of een jaar geleden. Vorige week zei ik verbaasd te zijn over de reactie van de clubleiding en dat ben ik nog steeds. Ik was heel vrolijk vanwege onze plannen en dat gold voor iedereen die eraan meewerkt. Leuk jongens, we gaan aan de slag,dat sfeertje heerste er. En vervolgens escaleert het, het wordt enorm opgeblazen en dat kost veel energie. Dat is verbazingwekkend en jammer. Al deze toestanden hadden we helemaal niet verwacht. Maar ik blijf kalm en positief. En intussen werk ik lekker door met de A-junioren.

Mooi lullen? Ik haal het nog maar keer aan.

Natuurlijk is dit níet wat er gebeurt. Anders voetbalden we wel beter.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 12, 2011 1:58 pm

Nou bij de A1 gaat het geweldig, als ik het zo lees.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 12, 2011 2:02 pm

Het kan beter. Dat zegt Bergkamp.
Er is ontzettend veel ruimte voor verbetering. Dáár gaat het om.
Bergkamp blijft beleefd, hij beschadigt niemand, maar hij maakt duidelijk dat het heel anders moet.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 12, 2011 2:10 pm

Nee hoor, er staat concreet helemaal niet zo veel bijzonders in.

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 12, 2011 2:15 pm

LucaS schreef: Maar ik zie niet in waarom ten Cate niet zou kunnen beoordelen dat in de opleiding van Barcelona feitelijk niets anders wordt gedaan dan in de opleiding van Ajax.
HtC is al jaren weg bij beide clubs en werkte sowieso niet in de opleiding. Bij Ajax toonde hij bovendien aan een broertje dood te hebben aan het inpassen van jeugdspelers. Liever gooide hij geld tegen mensen als Colin, Luque, Roger en Urzaiz aan. I.p.v. die spelers had hij talent van De Toekomst kunnen plukken. Dus hij is niet de aangewezen persoon om een lans te breken voor Ajax' opleiding.
LucaS schreef: Populisme is kritiekloos achter degene aanlopen die de massa aan weet te spreken.
Persoonlijk vind ik Boog een populist pur sang. Een volksmenner. Iemand die een gespecialiseerd bureau inhuurt - op kosten van de club, neem ik aan - om een hetze te creeren, moet niet over normen en waarden praten. Boog is iemand die liegt, draait, in agenda's grossiert en zondebokken zoekt en vindt. Een foute hufter dus. De man is een incompetente machtswellusteling, die met de kop door de muur zijn 'gelijk' wil doordrijven en zich niet ontvankelijk toont voor de denkbeelden van ter zake kundigen. De man is bevooroordeeld, heeft een tunnelvisie en is een draaikont.
joey schreef: Bergkamp heeft juist prima ideeën. :biggthumpup.gif:
Vind ik ook. Goed verhaal. Eigentijds ook. Dennis is ook geen domme gozer natuurlijk. En uiterst beleefd en voorkomend. Net als Jonk.

Cruijff heb ik in al die jaren dat ik het voetbal volg nog nooit horen schelden of uit z'n pan zien gaan. Ik twijfel dan ook zéér aan de beschuldigingen van Coronel en Boog's woorden dat normen en waarden met voeten getreden zijn. Effe spiegelen, Boog!

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 12, 2011 2:28 pm

Het grappige is dat zo een beetje alles naar buiten toe is gelekt behalve de zogenaamde bewijzen dat JC liep te schelden..
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 12, 2011 2:44 pm

LucaS schreef:Nee hoor, er staat concreet helemaal niet zo veel bijzonders in.
Ben ik wel met je eens. Leuk verhaal, maar hij zegt niet wat er nu mis is aan de opleiding, en al evenmin wat hij dan anders zou willen doen. Het open deuren en algemeenhedengehalte vind ik vrij hoog. Daarmee wil ik niet zeggen dat Bergkamp geen goede zaken aankaart, maar opzienbarend vind ik het allemaal niet. Ik denk dat (bijvoorbeeld) ZsoG dit óók had kunnen bedenken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 12, 2011 2:45 pm

Het is ook niet heel interessant allemaal maar het gaat erom dat deze dingen ook echt gebeuren. Dat is het hele probleem.
IK GELOOF!!!!!!

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di apr 12, 2011 2:48 pm

Rishi schreef:Het is ook niet heel interessant allemaal maar het gaat erom dat deze dingen ook echt gebeuren. Dat is het hele probleem.
Vandaar ook mijn punt wat ik hier steeds heb ingebracht: "het gaat niet zozeer om voetbalverstand, als wel om de handhaving".

RVDB heeft meer dan genoeg voetbalverstand om de organisatie (als ultieme leidinggevende) aan te sturen. Net zoals tal van andere mensen.

Als ik naar het rapport JC krijk, dan is het best een aardig rapport. Maar ik weet 100% zeker dat ik het ook had kunnen schrijven (en RVDB ook).

De crux zit hem inderdaad in het daadwerkelijk uitvoeren, het bewaken van de vaste lijn en daar een jaar of 10-15 mee aan de slag gaan.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 12, 2011 2:51 pm

Duke schreef:
LucaS schreef:Nee hoor, er staat concreet helemaal niet zo veel bijzonders in.
Ben ik wel met je eens. Leuk verhaal, maar hij zegt niet wat er nu mis is aan de opleiding, en al evenmin wat hij dan anders zou willen doen. Het open deuren en algemeenhedengehalte vind ik vrij hoog. Daarmee wil ik niet zeggen dat Bergkamp geen goede zaken aankaart, maar opzienbarend vind ik het allemaal niet. Ik denk dat (bijvoorbeeld) ZsoG dit óók had kunnen bedenken.
Als dat zo is, waarom doen ze het nu dan niet zo? :confused.gif:

Ik denk dat het minder simpel is dan je denkt. Er moet vooral een mentaliteitsverandering komen.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 12, 2011 2:52 pm

Waarom gebeurt dat niet dan?

RVDB heeft bewezen dat hij geen goede leider is voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie